της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Η ασφαλιστική βιομηχανία πρέπει να κάνει περισσότερα για να αλλάξει και να γινει πιο καινοτόμα, ειδάλλως κινδυνεύει από τους νεοεισερχόμενους “ταραξίες” είναι το μήνυμα που έστειλε ο νέος πρόεδρος των Lloyd’s of London, Bruce Carnegie-Brown, στην πρώτη του ομιλία με την νέα του ιδιότητα στο Φόρουμ νέων Επαγγελματιών που διοργανώθηκε πρόσφατα στη βρετανική πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τον κ. Carnegie-Brown, η νέα “ασφαλιστική γενιά” είναι υπεύθυνη για την αναδιάταξη των παραδοσιακών διαδικασιών, την πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και την προσέλκυση νέων πελατών από όλο τον κόσμο. “Εάν δεν είσαι μέρος της αλλαγής, δεν αποτελείς μέρος του μέλλοντος”, είπε χαρακτηριστικά.
Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Kodak, μιας εταιρείας που ήταν “συνώνυμη με την ποιότητα και την καινοτομία’ την δεκαετία του 1970 αλλά κατέληξε να χρεοκοπήσει το 2021, ο κ. Carnegie-Brown είπε ότι η Kodak ανέπτυξε μεν την πρώτη ψηφιακή κάμερα και επένδυσε στις νέες τεχνολογίες, αλλά απέτυχε να κατανοήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών, ιδιαίτερα όσον αφορά την ανταλλαγή ψηφιακών φωτογραφιών.
Προκειμένου να μην βιώσουν “μια στιγμή Kodak’, τα συνδικάτα των Lloyd’s και άλλοι παίκτες της ασφαλιστικής βιομηχανίας πρέπει να προσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και να αγκαλιάσουν την τεχνολογική αλλαγή. “Δεν αρκεί να βουτήξουμε τα πόδια μας στο νερό, πρέπει να βυθιστούμε πλήρως”, είπε χαρακτηριστικά ο νέος πρόεδρος των Lloyd’s. “Το νέο κύμα ήδη διογκώνεται…Η τεχνητή νοημοσύνη και οι έξυπνες μηχανές θα αλλάξουν τον κόσμο το ίδιο -αν όχι περισσότερο- με την αγροτική, βιομηχανική και ψηφιακή επανάσταση που προηγήθηκαν”.
Εάν μια εταιρεία δεν καινοτομήσει γρήγορα, κινδυνεύει από εξωτερικές δυνάμεις διαταραχής, προειδοποίησε ο κ. Carnegie-Brown. “Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι ελέγχουμε το μέλλον της βιομηχανίας μας ; Πρέπει να αγκαλιάσουμε τις νέες τεχνολογίες και να βάλουμε τους πελάτες μπροστά σε ό,τι κάνουμε”. Ωστόσο, η υλοποίηση των απαιτούμενων αλλαγών σε μια περίοδο που η ασφαλιστική βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντική λειτουργική πίεση δεν είναι εύκολη υπόθεση, παραδέχθηκε ο ίδιος, κάνοντας λόγο για ένα περιβάλλον “που επηρεάζει και την παραδοσιακή σχέση μεσίτη/ασφαλιστή, με τους μεσίτες ασφαλίσεων να διερευνούν νέες πρακτικές διανομής των ασφαλιστικών προϊοντων, εκμεταλλευόμενοι εν πολλοίς την τεχνογνωσία της αγοράς του Λονδίνου και τους underwriters να απαντούν προσπαθώντας να παρακάμψουν τους μεσίτες…”
Ο κ. Carnegie-Brown έκανε επίσης εκτενή αναφορά στην προσπάθεια των συνδικάτων της Lloyd’s να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις νέες ανάγκες των πελατών καθώς το διεθνές επιχειρηματικό τοπίο αλλάζει. Κατά τις τελευταίες δυο δεκαετίες παρατηρήθηκε στροφή από τα εμπράγματα στα μη απτά αγαθά μεταξύ των πολυεθνικών εταιρειών, είπε. Η πνευματική ιδιοκτησία, η εταιρική επωνυμία και η φήμη αναλογούν στο 84% της αξίας των εταιρειών του S&P 500, καθώς όμιλοι όπως η Skype και η Uber διαθέτουν ελάχιστες ‘πραγματικές’ υποδομές.
Οι συνεργάτες των Lloyd’s ανταποκρίνονται με διάφορους τρόπους στη νέα πραγματικότητα. Για παράδειγμα, η λονδρέζικη αγορά αποτελεί leader στις cyber ασφαλίσεις και στηρίζει πρωτοβουλίες όπως το πλαίσιο Oasis Loss Modelling που προσφέρει στα συνδικάτα πρόσβαση σε νέα μοντέλα υπολογισμού ρίσκων σε χαμηλότερο κόστο. Επίσης ανοίγει γραφεία ανά τον κόσμο ώστε να έρθει πιο κοντά στον πελάτη. Η αυξημένη χρήση του blockchain και των Big Data, όπως π.χ. η χρήση δορυφορικών εικόνων για τον υπολογισμό των αποζημιώσεων στον απόηχο των περυσινών καταστροφικών δασικών πυρκαγιών στον Καναδά αποτελούν άλλους τομείς όπου επενδύουν οι Lloyd’s. Ομως, πολλά περισσότερα μπορούν να γίνουν. Στους Lloyd’s ‘καταγράφουμε την ανθρώπινη πρόοδο και παρεμβαίνουμε όταν οι άλλοι δεν θέλουν ή δεν μπορούν. Το χρωστάμε στην κοινωνία, αλλά και τους εαυτούς μας να διασφαλίσουμε ότι η βιομηχανία συνεχίζει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα”, κατέληξε ο κ. Carnegie-Brown.