back to top
31.4 C
Athens
Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025

Chubb & WTW στη γραμμή του πυρός για το αεροπορικό δυστύχημα στην Αιθιοπία

Η πρώτη εκτίμηση για τις αποζημιώσεις κάνει λόγο για 50-60 εκατ. δολ.- Ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναζητηθούν ευθύνες και στις ασφαλιστικές εταιρείες της Boeing, εάν διαπιστωθεί σφάλμα στην κατασκευή του αεροσκάφους.

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Ο αμερικανικός  όμιλος Chubb –επικεφαλής της κοινοπραξίας που κάλυπτε ασφαλιστικά την Ethiopian Airlines- και η Willis Tower Watson, ο βασικός μεσίτης για το συγκεκριμένο συμβόλαιο είναι οι πρώτες εταιρείες που θα επωμιστούν το βάρος των αποζημιώσεων που συνδέονται με τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian  την Κυριακή 10 Μαρτίου (λίγο μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα)  που κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους.

Εκπρόσωπος της WTW αποκάλυψε ότι η εταιρεία και η Chubb φέρουν την βασική ευθύνη για τις ζημίες που προκύπτουν από το αεροπορικό δυστύχημα, οι οποίες αρχικά εκτιμώνται σε 50-60 εκατ. δολ. Σύμφωνα όμως με καλά πληροφορημένες πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters, και οι ασφαλιστικές εταιρίες της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους Boeing πιθανότατα θα βρεθούν αντιμέτωπες με σωρεία αιτήσεων αποζημιώσεων από τις οικογένειες των θυμάτων, εάν αποδειχθεί σφάλμα στην κατασκευή του αεροσκάφους.

- Advertisement -

Παρότι τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, το αυτόματο σύστημα στήριξης του αεροσκάφους –ένα νεότευκτο Boeing 737 Max 8- έχει μπει στο «μικροσκόπιο» των ειδικών. Το νέο συμβάν με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 Max 8 εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια του εν λόγω μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου της αεροπορικής εταιρείας Lion Air είχε συντριβεί τον Οκτώβριο του 2018  στην Ινδονησία, προκαλώντας το θάνατο 189 ατόμων.

«Είναι ύποπτη σύμπτωση», δήλωσε στο CNN η Mary Schiavo, πρώην Γενική Επιθεωρήτρια του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ. «Εδώ έχουμε ένα ολοκαίνουριο μοντέλο που έχει συντριβεί δυο φορές σε ένα χρόνο. Αυτό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην αεροπορική βιομηχανία».  Σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι για τα δυστυχήματα φταίει σφάλμα στον σχεδιασμό του αεροσκάφους, τότε στο «στόχαστρο» θα βρεθεί και η Boeing καθώς και οι ασφαλιστικές που την καλύπτουν. Η βρετανική Global Aerospace είναι ο κύριος ασφαλιστής της Boeing (όπως και της Lion Air), ενώ η βασική μεσιτική είναι η Marsh.

Πηγές αναφέρουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες της Ethiopian Airlines θα καταβάλουν αρχικά τις αποζημιώσεις, στη συνέχεια όμως ίσως επιδιώξουν να ανακτήσουν τα χρήματα από τις ασφαλιστικές εταιρίες της Boeing, εάν μπορούν να αποδείξουν κατασκευαστικό σφάλμα.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Επιτροπή Αφαλιστικών Πρακτόρων ΕΕΑ για τις αλλαγές στις αποζημιώσεις ασφαλιστηρίων υγείας της Εθν. Ασφαλιστικής

Την αντίδρασή της στις αλλαγές του τρόπου καταβολής αποζημιώσεων παλαιών ασφαλιστηρίων υγείας από την Εθνική Ασφαλιστική

Η μεγάλη ανατροπή με τις αποζημιώσεις υγείας και ζωής legacy χαρτοφυλακίων

Με τις αλλαγές στον τρόπο που θα αποζημιώνονται οι ασφαλισμένοι των legacy χαρτοφυλακίων Εθνικής Ασφαλιστικής από τη 1η Ιουνίου γίνεται ένα πρώτο και καθοριστικό βήμα .....

Αποζημιώσεις 18,2 εκατ. ευρώ σε αγρότες

Στην καταβολή αποζημιώσεων de minimis 18,2 εκατ. ευρώ προχώρησε σήμερα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά κερδοφόρο το 2025;

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα βγει κερδοφόρο το 2025; και αν ναι με πόσες αυξήσεις ασφαλίστρων; ή εναλλακτικά με πόση πτώση των ατυχημάτων από τους Ελληνες οδηγούς;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξαιρούνται της ασφάλισης για δύο έτη

Η εξαίρεση από την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών για τις επιχειρήσεις δύναται να γίνει και μόνιμη!

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Τo νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ε.Ι.Α.Σ.

Επίκαιρες και ενδιαφέρουσες θεματικές επιλογές εμπεριέχει το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξαιρούνται της ασφάλισης για δύο έτη

Η εξαίρεση από την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών για τις επιχειρήσεις δύναται να γίνει και μόνιμη!

O Γ. Χατζηθεοδοσίου στην ΕΡΤ για την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων

Στο θέμα των ασφαλίστρων στα προγράμματα Υγείας που υφίσταται ακόμα ως πρόβλημα της αγοράς αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου

«Σταθερά Μαζί»: Πάνω από 850 συμμετοχές στα συνέδρια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα δύο ετήσια συνέδρια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ για το 2025, τα οποία πραγματοποιήθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η Εθνική Ασφαλιστική ανέδειξε την ανάγκη θεσμικής συνεργασίας για μια κοινωνία ανθεκτική στην κλιματική αλλαγή

Με κεντρικό μήνυμα την ανάγκη για συλλογική δράση και θεσμική συνεργασία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Μαζαράκης

H ΕΑΕΕ Μέλος του UN Global Compact και του UN Global Compact Network Greece

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ανακοινώνει την επίσημη ένταξή της στο Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact)