Η πρώτη εκτίμηση για τις αποζημιώσεις κάνει λόγο για 50-60 εκατ. δολ.- Ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναζητηθούν ευθύνες και στις ασφαλιστικές εταιρείες της Boeing, εάν διαπιστωθεί σφάλμα στην κατασκευή του αεροσκάφους.
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Ο αμερικανικός όμιλος Chubb –επικεφαλής της κοινοπραξίας που κάλυπτε ασφαλιστικά την Ethiopian Airlines- και η Willis Tower Watson, ο βασικός μεσίτης για το συγκεκριμένο συμβόλαιο είναι οι πρώτες εταιρείες που θα επωμιστούν το βάρος των αποζημιώσεων που συνδέονται με τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian την Κυριακή 10 Μαρτίου (λίγο μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα) που κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους.
Εκπρόσωπος της WTW αποκάλυψε ότι η εταιρεία και η Chubb φέρουν την βασική ευθύνη για τις ζημίες που προκύπτουν από το αεροπορικό δυστύχημα, οι οποίες αρχικά εκτιμώνται σε 50-60 εκατ. δολ. Σύμφωνα όμως με καλά πληροφορημένες πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters, και οι ασφαλιστικές εταιρίες της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους Boeing πιθανότατα θα βρεθούν αντιμέτωπες με σωρεία αιτήσεων αποζημιώσεων από τις οικογένειες των θυμάτων, εάν αποδειχθεί σφάλμα στην κατασκευή του αεροσκάφους.
Παρότι τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, το αυτόματο σύστημα στήριξης του αεροσκάφους –ένα νεότευκτο Boeing 737 Max 8- έχει μπει στο «μικροσκόπιο» των ειδικών. Το νέο συμβάν με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 Max 8 εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια του εν λόγω μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου της αεροπορικής εταιρείας Lion Air είχε συντριβεί τον Οκτώβριο του 2018 στην Ινδονησία, προκαλώντας το θάνατο 189 ατόμων.
«Είναι ύποπτη σύμπτωση», δήλωσε στο CNN η Mary Schiavo, πρώην Γενική Επιθεωρήτρια του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ. «Εδώ έχουμε ένα ολοκαίνουριο μοντέλο που έχει συντριβεί δυο φορές σε ένα χρόνο. Αυτό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην αεροπορική βιομηχανία». Σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι για τα δυστυχήματα φταίει σφάλμα στον σχεδιασμό του αεροσκάφους, τότε στο «στόχαστρο» θα βρεθεί και η Boeing καθώς και οι ασφαλιστικές που την καλύπτουν. Η βρετανική Global Aerospace είναι ο κύριος ασφαλιστής της Boeing (όπως και της Lion Air), ενώ η βασική μεσιτική είναι η Marsh.
Πηγές αναφέρουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες της Ethiopian Airlines θα καταβάλουν αρχικά τις αποζημιώσεις, στη συνέχεια όμως ίσως επιδιώξουν να ανακτήσουν τα χρήματα από τις ασφαλιστικές εταιρίες της Boeing, εάν μπορούν να αποδείξουν κατασκευαστικό σφάλμα.