back to top
33 C
Athens
Σάββατο 26 Ιουλίου 2025

Boeing 737 Max: Ξεπερνούν τα 400 εκατ. οι αποζημιώσεις για τις αεροπορικές τραγωδίες

Οι μεγαλύτερες (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες της Ευρώπης βρίσκονται αντιμέτωπες με την καταβολή 404 περίπου εκατομμυρίων ευρώ ως αποτέλεσμα των δύο αεροπορικών τραγωδιών, με τη συντριβή αεροσκαφών τύπου Boeing 737 Max.

Η Munich Re τονίζει πως ενδέχεται να πληρώσει 150 εκατ. ευρώ, μια εκτίμηση που κατά τον CFO της, Christoph Jurecka θεωρείται «αρκετά συντηρητική».

- Advertisement -

Η Swiss Re μπορεί να καταβάλει περισσότερα από 121 εκατ. ευρώ ενώ η Hannover Re εκτιμά ότι οι αποζημιώσεις μπορεί να ανέλθουν στα 50 εκατ. ευρώ.

Όσο για τις Allianz SE και Zurich Insurance Group AG, ενδέχεται να συμμετάσχουν στον κύκλο των αποζημιώσεων, με το συνολικό ποσό να ξεπερνά τα 81 εκατ. ευρώ.

- Advertisement -

Προς το παρόν, οι εκτιμήσεις για απώλειες, βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. Θα χρειαστούν μήνες, αν όχι χρόνια για να οριστικοποιηθούν τα εν λόγω ποσά, την ώρα που το Bloomberg Intelligence εκτιμά πως οι αποζημιώσεις για τα θύματα των συντριβών σε Αιθιοπία και Ινδονησία θα φθάσουν περίπου τα 900.000.000 ευρώ.

Η διεθνής ομάδα  εμπειρογνωμόνων που έχει συσταθεί, εξετάζει γιατί το ίδιο μοντέλο συνετρίβη δύο φορές μέσα σε πέντε μόλις μήνες. Το αποτέλεσμα αυτών των ερευνών θα επηρεάσει το ύψος των ποσών που θα καταβληθούν από τους ασφαλιστές.

Μεγάλες (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες παγκοσμίως, όπως η American International Group Inc, η Chubb Ltd και η Berkshire Hathaway Specialty Insurance Co αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «διπλή» καταστροφή που αφορά το μοντέλο 737 Max της Boeing κρίνεται εξαιρετικά ασυνήθιστη καθώς το ίδιο το αεροσκάφος φέρεται να είναι ο πιθανός υπαίτιος των δυστυχημάτων και όχι κάποιο ανθρώπινο λάθος.

Το γεγονός αυτό έδωσε πλεονέκτημα στη Boeing όσον αφορά στην ασφαλιστική της κάλυψη.

Τα συμβόλαια που έχει υπογράψει η εταιρεία – κολοσσός καλύπτουν πολλές μορφές ζημιών.

Για παράδειγμα, η Boeing έχει συνάψει συμβόλαια, που καλύπτουν με πολύ μεγάλα ποσά τη ζημία που προκαλείται κάθε μέρα που τα αεροπλάνα τα οποία έχει κατασκευάσει παραμένουν στο έδαφος.

Έχουν περάσει 45 ημέρες από τις 11 Μαρτίου, όταν η ρυθμιστική αρχή της Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας απαγόρευσε πτήσεις αεροσκαφών τύπου 737 Max στην επικράτειά της. Οι αρχές σε όλο τον κόσμο ακολούθησαν το παράδειγμα της Κίνας μέσα σε λίγες μέρες.

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης της κατασκευάστριας εταιρείας έχει ανώτατο όριο τα 449 εκατομμύρια ευρώ. Μέρος του ποσού αυτού μεταφέρθηκε σε αντασφαλιστές, οι οποίοι ασφαλίζουν τους κινδύνους που αναλαμβάνουν άλλοι ασφαλιστές.

«Η Βοeing δεν σχολιάζει επί της ασφαλιστικής της κάλυψης» δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Charles Bickers, προσθέτοντας ότι «έχουμε διαρκή επαφή με τους πελάτες μας» και ότι «η προσοχή μας παραμένει στην υποστήριξη αυτών κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου».

Η Swiss Re συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων που καλύπτουν την Ethiopian Airlines. Η αεροπορική έχει συνάψει συμβόλαιο ύψους 296 εκατ. ευρώ. Βάσει αυτού, θα καταβληθούν στην Εthiopian Airlines περίπου 50 εκατ. ευρώ , για το αεροσκάφος που συνετρίβη.

Τα υπόλοιπα χρήματα θα διατεθούν στους συγγενείς των θυμάτων.

Mε πληροφορίες από το businesstimes.com.sg

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στην ERGO Group AG το 100% της NEXT Insurance

Ολοκληρώθηκε από την ERGO Group AG («ERGO») η εξαγορά  του 100% της  NEXT Insurance από την Munich Re Group. ....

Η Επιτροπή Αφαλιστικών Πρακτόρων ΕΕΑ για τις αλλαγές στις αποζημιώσεις ασφαλιστηρίων υγείας της Εθν. Ασφαλιστικής

Την αντίδρασή της στις αλλαγές του τρόπου καταβολής αποζημιώσεων παλαιών ασφαλιστηρίων υγείας από την Εθνική Ασφαλιστική

Η μεγάλη ανατροπή με τις αποζημιώσεις υγείας και ζωής legacy χαρτοφυλακίων

Με τις αλλαγές στον τρόπο που θα αποζημιώνονται οι ασφαλισμένοι των legacy χαρτοφυλακίων Εθνικής Ασφαλιστικής από τη 1η Ιουνίου γίνεται ένα πρώτο και καθοριστικό βήμα .....

H ERGO εξαγοράζει την Next Insurance αντί του ποσού των 2,6 δισ.

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η NEXT Insurance θα αποτελέσει μέρος της ERGO της κύριας ασφαλιστικής της Munich Re.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ασφαλιστικοί κίνδυνοι για καταναλωτές

Προωθώντας οι τραπεζό-υπάλληλοι ασφαλιστικά προϊόντα μέσω προσφορών και ειδικών τιμολογίων ή παροχή ευνοϊκών ορίων σε δανειολήπτες δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό

AIForum25: Γιατί οι ασφαλιστές δεν πρέπει να το χάσουν!

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τεχνολογική τάση – έχει ήδη διαμορφώσει σημαντικά την καθημερινότητα και τις στρατηγικές της ασφαλιστικής

Σε θετική τροχιά η BNP Paribas, με συμβολή της AXA IM

Έσοδα άνω των 12,2 δισ. ευρώ αναμένει το 2025 ο όμιλος - Πού κινούνται τα αποτελέσματα 3μήνου

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή

Ανάληψη δράσης για τον οικονομικό-ασφαλιστικό εγγραμματισμό ζητούν οι ασφαλιστικές της ΕΕ

Ποια μέτρα συνιστά η Insurance Europe - Δείτε το έγγραφο «Προώθηση της χρηματοοικονομικής και ασφαλιστικής παιδείας στην ΕΕ»