Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Οι ασφαλιστικές εταιρείες που προχωρούν σε εξαγορές και συγχωνεύσεις εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις από τους ανταγωνιστές τους όσον αφορά την πορεία της τιμής της μετοχής τους, υποστηρίζει η Willis Towers Watson σε μελέτη που εκπόνησε από κοινού με το Cass Business School.
Κατόπιν εξέτασης όλων των ασφαλιστικών deals αξίας άνω των 50 εκατ. δολαρίων από το 2008, εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι εταιρείες ύστερα από εξαγορές ξεπερνούν τους ανταγωνιστές τους όσον αφορά τις επιδόσεις των μετοχών τους. Ένας από τους παράγοντες πίσω από την υπεραπόδοση αυτή είναι ο μεγάλος αριθμός των deals στον κλάδο ζωής, όπου οι εταιρίες εξαγοράζουν εξειδικευμένα χαρτοφυλάκια από ανταγωνιστές τους και στη συνέχεια προσθέτουν αξία μέσω της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας τους στη διαχείριση των εν λόγω δραστηριοτήτων.
“Όταν ένα χαρτοφυλάκιο καταλήγει σε μια εταιρεία που μπορεί να εστιαστεί σε αυτό και να αυξήσει την αξία του μέσω του τρόπου που το διαχειρίζεται, τότε είναι περισσότερο πολύτιμο υπό τον νέο ιδιοκτήτη σε σχέση με τον παλιό”, σχολιάζει ο Fergal O’Shea, υψηλόβαθμο στέλεχος της Willis Towers Watson. “Η επέκταση σε νέες γεωγραφικές περιοχές είναι ακόμα ένας παράγοντας-κλειδί που ερμηνεύει τις καλύτερες επιδόσεις των αγοραστών, καθώς πολλοί ασφαλιστικοί όμιλοι αύξησαν την παρουσία τους στις αναδυόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, της Νοτίου Αμερικής και της Ασίας”.
Η μελέτη έδειξε ότι οι μετοχές των ασφαλιστικών που προχωρούν σε εξαγορές εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις από αυτές των ανταγωνιστών σε ορίζοντα δωδεκαμήνου, με σημείο αναφοράς τη συμφωνία. Κατά μέσο όρο, οι μετοχές των αγοραστριών εταιρειών ξεπερνούν σε αποδόσεις τον κλαδικό δείκτη των ασφαλιστικών κατά 3,7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2008. Το 2005, όμως, η υπεραπόδοση σε σχέση με τον δείκτη έφτασε τις 12,5 ποσοστιαίες μονάδες.
“Παρότι τα στοιχεία μας δείχνουν ότι οι εξαγορές και συγχωνεύσεις αποδίδουν καρπούς, απαιτείται χρόνος μέχρι να φανούν τα οφέλη. Η έλλειψη άμεσων αποτελεσμάτων σε συνδυασμό με την αρχική αβεβαιότητα που περιβάλλει τα μεγάλα deals είναι μεταξύ των λόγων για τους οποίους οι επενδυτές συχνά αργούν να πειστούν για τις θετικές συνέπειες των εξαγορών και συγχωνεύσεων στον ασφαλιστικό κλάδο”, υπογράμμισε ο κ. Ο’Shea.
“Παρότι υπάρχει πάντα ένας βαθμός κινδύνου και αβεβαιότητα, θα μπορούσαν σε μεγάλο βαθμό να περιοριστούν εάν οι εταιρείες επικοινωνούσαν τα οφέλη του εκάστοτε deal πιο δυναμικά”, πρόσθεσε ο ίδιος. “Οι ασφαλιστικές εταιρείες χρειάζονται ένα σκεπτικό πίσω από το deal που να είναι εύκολα εξηγήσιμο και άριστα εκτελέσιμο. Και τα δυο είναι απαραίτητα εάν θέλεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των μετόχων σου…”