Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Πώς μπορούν να αξιοποιήσουν οι παραδοσιακοί ασφαλιστικοί όμιλοι τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νεοφυείς ασφαλιστικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας (insurtech); Είναι προτιμότερο να αγοράσουν την εκάστοτε insurtech, να αναπτύξουν νέες λύσεις εκ των ενόντων ή να λειτουργούν ως «χορηγοί» των start-ups και των επωαστήρων (incubators) υψηλής τεχνολογίας;
Το ερώτημα αυτό τέθηκε σε συνέδριο που διοργάνωσε η Intelligent Insurer στις 16 Νοεμβρίου και πολλές εταιρείες αποκάλυψαν ότι ενίοτε εφαρμόζουν παράλληλα τις προαναφερθείσες λύσεις. «Έχουμε δημιουργήσει ένα εργαστήριο καινοτομίας, όπου εργάζονται πάνω από 90 επιστήμονες στην ανάλυση δεδομένων», δήλωσε το στέλεχος της AXA Cecile Wendling. Ο γαλλικός ασφαλιστικός όμιλος έχει επίσης επενδύσει σε πολλές start-ups και έχει δημιουργήσει έναν εσωτερικό διαγωνισμό καινοτομίας όπου οι εργαζόμενοι της AXA προτείνουν ιδέες που τίθενται σε ψηφοφορία και εφαρμόζονται εάν υπερψηφιστούν. Η ΑΧΑ διαχειρίζεται και έναν επωαστήρα start-ups που θα μπορούσαν να διαταράξουν το παραδοσιακό επιχειρησιακό μοντέλο των ασφαλιστικών εταιρειών. «Βασικά, επενδύουμε σε αυτό που θα μπορούσε να… σκοτώσει τον κλάδο όπως τον γνωρίζουμε σήμερα», είπε η κ. Wendling.
H ιταλική Generali επενδύσει σε νεοφυείς εταιρείες στον τομέα της τηλεματικής. Το 2015 απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της MyDrive Solutions, εταιρείας που αναπτύσσει εργαλεία ανάλυσης δεδομένων για την κατηγοριοποίηση των οδηγών και παράγει εξατομικευμένα προϊόντα για τους πελάτες, με χαμηλότερα ασφάλιστρα για τους οδηγούς χαμηλού ρίσκου. Η Generali συνεργάζεται επίσης με την νοτιοαφρικανική ασφαλιστική Discovery για να λανσάρει καινοτόμα προϊόντα υγείας στην Ευρώπη, όπως το Vitality, ένα συμπεριφορικό ασφαλιστικό μοντέλο που ενθαρρύνει τους πελάτες να βελτιώσουν τις καθημερινές τους συνήθειες (π.χ. να κινούνται περισσότερο) και τους επιβραβεύει γι’ αυτό. Το πρόγραμμα Vitality λανσαρίστηκε πρώτα στη γερμανική αγορά, με στόχο την επέκτασή του στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Το πρόγραμμα προσφέρει μειωμένα ασφάλιστρα 5-10% σε προγράμματα ασφαλειών ζωής και υγείας σε πελάτες που κοινοποιούν δεδομένα που αποδεικνύουν ότι υιοθετούν υγιεινές συνήθειες, π.χ. κόβουν το κάπνισμα, κάνουν τακτικούς ιατρικούς ελέγχους, βελτιώνουν τη διατροφή τους ή ξεκινούν ένα άθλημα. «Παρακολουθούμε τις νέες τάσεις και μετά αποφασίζουμε συγκεκριμένα σε ποιους τομείς να εμπλακούμε», λέει το στέλεχος του ιταλικού ομίλου Steven Hales.
Στο άρμα των insurtech έχει προσδεθεί και η Munich Re. «Έχουμε δημιουργήσει τη μονάδα Digital Partners για να συνεργαζόμαστε με start-ups και να βρίσκουμε λύσεις για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτή τη στιγμή», σημειώνει το στέλεχος του γερμανικού αντασφαλιστικού κολοσσού Γιάννης Κοργιαλός.
Μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών οι εταιρίες βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους και αναπτύσσουν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα. Η ιαπωνική Tokio Marine Kiln αποσκοπεί στη συνεργασία με διαφορετικές κοινότητες έξω από το λειτουργικό της περιβάλλον για να αποκτήσει φρέσκια τεχνογνωσία. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δοκιμάζει διαφορετικά επιχειρησιακά μοντέλα για να δει εάν μπορεί να εισαγάγει νέες ιδέες στις εδραιωμένες διαδικασίες της.
«Έχουμε δημιουργήσει μια ψηφιακή πλατφόρμα που μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε όλη την ασφαλιστική αγορά», δήλωσε ο Tom Hoad, επικεφαλής καινοτομίας της Tokio Marine Kiln. «Θέλουμε να μεταφέρουμε στην πλατφόρμα αυτή όλα τα διαφορετικά ασφαλιστικά προϊόντα που είναι συμβατά και να περιλάβουμε μια γκάμα υπηρεσιών που διαφορετικά δεν θα ήταν διαθέσιμες…», κατέληξε ο κ. Hoad.