back to top
22.5 C
Athens
Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025

Πώς αντιμετωπίζουν την insurtech πρόκληση οι AXA, Generali, Munich Re, Tokio Marine Kiln

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Πώς μπορούν να αξιοποιήσουν οι παραδοσιακοί ασφαλιστικοί όμιλοι τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νεοφυείς ασφαλιστικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας (insurtech); Είναι προτιμότερο να αγοράσουν την εκάστοτε insurtech, να αναπτύξουν νέες λύσεις εκ των ενόντων ή να λειτουργούν ως «χορηγοί» των start-ups και των επωαστήρων (incubators) υψηλής τεχνολογίας;

- Advertisement -

Το ερώτημα αυτό τέθηκε σε συνέδριο που διοργάνωσε η Intelligent Insurer στις 16 Νοεμβρίου και πολλές εταιρείες αποκάλυψαν ότι ενίοτε εφαρμόζουν παράλληλα τις προαναφερθείσες λύσεις. «Έχουμε δημιουργήσει ένα εργαστήριο καινοτομίας, όπου εργάζονται πάνω από 90 επιστήμονες στην ανάλυση δεδομένων», δήλωσε το στέλεχος της AXA Cecile Wendling. Ο γαλλικός ασφαλιστικός όμιλος έχει επίσης επενδύσει σε πολλές start-ups και έχει δημιουργήσει έναν εσωτερικό διαγωνισμό καινοτομίας όπου οι εργαζόμενοι της AXA προτείνουν ιδέες που τίθενται σε ψηφοφορία και εφαρμόζονται εάν υπερψηφιστούν. Η ΑΧΑ διαχειρίζεται και έναν επωαστήρα start-ups που θα μπορούσαν να διαταράξουν το παραδοσιακό επιχειρησιακό μοντέλο των ασφαλιστικών εταιρειών. «Βασικά, επενδύουμε σε αυτό που θα μπορούσε να… σκοτώσει τον κλάδο όπως τον γνωρίζουμε σήμερα», είπε η κ. Wendling.

H ιταλική Generali επενδύσει σε νεοφυείς εταιρείες στον τομέα της τηλεματικής. Το 2015 απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της MyDrive Solutions, εταιρείας που αναπτύσσει εργαλεία ανάλυσης δεδομένων για την κατηγοριοποίηση των οδηγών και παράγει εξατομικευμένα προϊόντα για τους πελάτες, με χαμηλότερα ασφάλιστρα για τους οδηγούς χαμηλού ρίσκου. Η Generali συνεργάζεται επίσης με την νοτιοαφρικανική ασφαλιστική Discovery για να λανσάρει καινοτόμα προϊόντα υγείας στην Ευρώπη, όπως το Vitality, ένα συμπεριφορικό ασφαλιστικό μοντέλο που ενθαρρύνει τους πελάτες να βελτιώσουν τις καθημερινές τους συνήθειες (π.χ. να κινούνται περισσότερο) και τους επιβραβεύει γι’ αυτό. Το πρόγραμμα Vitality λανσαρίστηκε πρώτα στη γερμανική αγορά, με στόχο την επέκτασή του στην υπόλοιπη Ευρώπη.

- Advertisement -

Το πρόγραμμα προσφέρει μειωμένα ασφάλιστρα 5-10% σε προγράμματα ασφαλειών ζωής και υγείας σε πελάτες που κοινοποιούν δεδομένα που αποδεικνύουν ότι υιοθετούν υγιεινές συνήθειες, π.χ. κόβουν το κάπνισμα, κάνουν τακτικούς ιατρικούς ελέγχους, βελτιώνουν τη διατροφή τους ή ξεκινούν ένα άθλημα. «Παρακολουθούμε τις νέες τάσεις και μετά αποφασίζουμε συγκεκριμένα σε ποιους τομείς να εμπλακούμε», λέει το στέλεχος του ιταλικού ομίλου Steven Hales.

Στο άρμα των insurtech έχει προσδεθεί και η Munich Re. «Έχουμε δημιουργήσει τη μονάδα Digital Partners για να συνεργαζόμαστε με start-ups και να βρίσκουμε λύσεις για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτή τη στιγμή», σημειώνει το στέλεχος του γερμανικού αντασφαλιστικού κολοσσού Γιάννης Κοργιαλός.

Μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών οι εταιρίες βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους και αναπτύσσουν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα. Η ιαπωνική Tokio Marine Kiln αποσκοπεί στη συνεργασία με διαφορετικές κοινότητες έξω από το λειτουργικό της περιβάλλον για να αποκτήσει φρέσκια τεχνογνωσία. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δοκιμάζει διαφορετικά επιχειρησιακά μοντέλα για να δει εάν μπορεί να εισαγάγει νέες ιδέες στις εδραιωμένες διαδικασίες της.

«Έχουμε δημιουργήσει μια ψηφιακή πλατφόρμα που μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε όλη την ασφαλιστική αγορά», δήλωσε ο Tom Hoad,  επικεφαλής καινοτομίας της Tokio Marine Kiln. «Θέλουμε να μεταφέρουμε στην πλατφόρμα αυτή όλα τα διαφορετικά ασφαλιστικά προϊόντα που είναι συμβατά και να περιλάβουμε μια γκάμα υπηρεσιών που διαφορετικά δεν θα ήταν διαθέσιμες…», κατέληξε ο κ. Hoad.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πάνος Δημητρίου/Generali: Σήμερα έχουμε πάρτι, είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό

H Generali  αποφασίζει δυναμικά, τώρα ‘να κάνει ένα limit up,  αλλάζοντας όλα στο customer care, είπε ο Πάνος Δημητρίου.

Here. Now. Στην Generali, το παρόν έχει αξία γιατί εδώ χτίζεται το μέλλον

Με το βλέμμα στο μέλλον και την καρδιά στο παρόν, η νέα παγκόσμια επικοινωνιακή πλατφόρμα της Generali επαμαπροσδιορίζει τον ρόλο της ασφάλισης,

Generali: “Here. Now”: H νέα παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια (video)

Εδώ, γιορτάζουμε το πάθος και την αφοσίωσή μας. Αυτή τη στιγμή πρόκειται να ανοίξει ένα συναρπαστικό νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Generali.

H ERGO εξαγοράζει την Next Insurance αντί του ποσού των 2,6 δισ.

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η NEXT Insurance θα αποτελέσει μέρος της ERGO της κύριας ασφαλιστικής της Munich Re.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Τo νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ε.Ι.Α.Σ.

Επίκαιρες και ενδιαφέρουσες θεματικές επιλογές εμπεριέχει το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών.

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές: Oλιστική προσέγγιση ζητούν οι ΜμΕ

Υποχρεωτική έγινε η ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ από την 1η Ιουνίου 2025, για φυσικές καταστροφές

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Εθνική Ασφαλιστική ανέδειξε την ανάγκη θεσμικής συνεργασίας για μια κοινωνία ανθεκτική στην κλιματική αλλαγή

Με κεντρικό μήνυμα την ανάγκη για συλλογική δράση και θεσμική συνεργασία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Μαζαράκης

H ΕΑΕΕ Μέλος του UN Global Compact και του UN Global Compact Network Greece

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ανακοινώνει την επίσημη ένταξή της στο Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact)

Ολόκληρη η ΚΥΑ για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τριών Υπουργών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη κερδίζει τα παιδιά

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού, η Kaspersky δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της σχετικά με τα ψηφιακά ενδιαφέροντα των παιδιών.

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025