back to top
9.1 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Insurance Europe:Ελάχιστοι οι κίνδυνοι από χρεοκοπίες ασφαλιστικών στην ΕΕ

Η  Solvency II παρέχει ισχυρές διασφαλίσεις όσον αφορά την αναδιάρθρωση και εκκαθάριση (recovery and resolution) των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών ομίλων, επομένως δεν απαιτείται ένα νέο πλαίσιο κανόνων που θα ρυθμίσει τα θέματα αυτά. Ωστόσο, ένας βαθμός σύγκλισης για ορισμένες επιμέρους πτυχές θα μπορούσε να αποδειχθεί επωφελής.

Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε η Insurance Europe, η ένωση των (αντ)ασφαλιστικών εταιρειών της ΕΕ σε διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Ταμείων (EIOPA) αναφορικά με την δυνητική εναρμόνιση των κανόνων αναδιάρθρωσης και εκκαθάρισης. Σύμφωνα με την Insurance Europe, η Solvency II διαθέτει μηχανισμούς έγκαιρης παρέμβασης μέσω της δομής της που στηρίζεται σε δύο δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας: τις Ελάχιστες Κεφαλαιακές Απαιτήσεις (MCR) και το πολύ υψηλότερο δείκτη, την Απαίτηση Φερεγγυότητας κατά Solvency ).

- Advertisement -

Συγκεκριμένα, εάν τα ίδια κεφάλαια μιας ασφαλιστικής υποχωρήσουν κάτω από τον δείκτη SCR, τότε οι εποπτικές αρχές μπορούν να περάμβουν και να απαιτήσουν την λήψη βαθμιαία δραστικότερων μέτρων έως ότου τα ίδια κεφάλαια φτάσουν στο MCR.  Εάν πέσουν κάτω από το όριο αυτό, τότε οι εποπτικές αρχές μπορούν να αναλάβουν τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας όσο αυτή διαθέτει σημαντικά κεφάλαια και να προχωρήσουν στις ενδεδειγμένες πρωτοβουλίες για την προστασία των ασφαλισμένων, συμπεριλαμβανομένων μέτρων αποκατάστασης όπως είναι η πώληση της εταιρείας, η μεταβίβαση χαρτοφυλακίων της ή ακόμα και η εκκαθάρισή της.

Ακόμα και πριν την Solvency II, υπήρχαν ελάχιστες χρεοκοπίες ασφαλιστικών και ακόμα λιγότερες που κατέληγαν σε απώλειες για τους ασφαλισμένους”, σχολίασε ο Nicolas Jeanmart, υψηλόβαθμο στέλεχος της Insurance Eurrope. “Με το νέο καθεστώς, οι πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον μειώνονται ακόμα περισσότερο…”.

- Advertisement -

Η  Insurance Europe επεσήμανε ακόμα ότι οι ανησυχίες για την χρηματοπιστωτική σταθερότητα δεν δικαιολογούν την δημιουργία νέου πλαισίου αναδιάρθρωσης και εκκαθάρισης. Οι παραδοσιακές ασφαλιστικές δραστηριότητες έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτικές στις μεταβολές του οικονομικού κύκλου στο παρελθόν. Σχεδόν όλοι οι ασφαλιστικοί όμιλοι αντιμετώπισαν καλά την πρόσφατη διεθνή χρηματοοικονομική κρίση και όπως υπογράμμισε η EIOPA, χρειάστηκαν πολύ περιορισμένη κρατική στήριξη.

Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί ότι οι χρεοκοπίες ασφαλιστικών εταιρειών όχι μόνο είναι σπάνιες, αλλά και δεν επηρεάζουν άλλους ομοειδείς ομίλους ή συστήματα πληρωμών. “H Insurance Europe χαιρετίζει το γεγονός ότι η EIOPA υπογράμμισε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ του τραπεζικού και του ασφαλιστικού κλάδου, διαφορές που έχουν σημαντική επίπτωση στην ανάγκη για πλαίσιο αναδιάρθρωσης και εκκαθάρισης και στον σχεδιασμό των σχετικών πλαισίων”, υπογράμμισε ο κ. Jeanmart. “Αντίθετα με τις τράπεζες, οι ασφαλιστικές δεν χρεοκοπούν εν μια νυκτί, καθώς οι υποχρεώσεις τους αποκρυσταλλώνονται σε βάθος χρόνου, κάτι που επιτρέπει ελεγχόμενη χρεοκοπία. Επιπροσθέτως, οι υποχρεώσεις των ασφαλιστικών είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητες η μια από την άλλη και δεν είναι άμεσα απαιτητές (callable on demand), καθώς μια ασφαλιστική υποχρέωση ανακύπτει σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο ή μετά από ένα προκαθορισμένο ασφαλισμένο γεγονός”.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση της ΕΙΟΡΑ για sustainability και NatCat

Η EIOPA διοργανώνει στις 11 Φεβρουαρίου 2025 ανοικτή διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση, αφιερωμένη σε τρία έγγραφά της που βρίσκονται στην παρούσα φάση σε διαβούλευση με...

Πράσινες επενδύσεις ασφαλιστικών 2024 vs 2023

ο 4,5% των εταιρικών ομολόγων και επενδύσεων σε μετοχές που τοποθετούν άμεσα οι ασφαλιστές είναι ευθυγραμμισμένο με την Ταξινομία.

Τα εγκεκριμένα από την Coreper κείμενα για την αναθεώρηση του Solvency II και την IRRD

H Ένωση ενημερώνει ότι το Συμβούλιο δημοσίευσε τα εγκεκριμένα από την Coreper νομοθετικά κείμενα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS