back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ιnsurance Εurope: Αναγκαία η πελατοκεντρική προσέγγιση στο ρυθμιστικό πλαίσιο

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο θα πρέπει να έχει στο επίκεντρο τους πελάτες, δήλωσε ο πρόεδρος της Insurance Europe (και υψηλόβαθμο στέλεχος της Allianz) Sergio Balbinot, στην ομιλία του κατά το άνοιγμα των εργασιών του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου για τις Ασφάλειες.

- Advertisement -

Για να συμβαίνει αυτό, οι κανόνες θα πρέπει να είναι «ξεκάθαροι, απλοί, καλά δοκιμασμένοι και να εξυπηρετούν τους σκοπούς για τους οποίους θεσπίζονται… Όμως, υπάρχουν πολλά παραδείγματα που δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν είναι τίποτε από όλα αυτά, παρά τις καλές προθέσεις των νομοθετών»,  όπως υπογράμμισε ο κ. Balbinot.

«Για να συμμορφωθεί κάποιος με τους κανόνες της Οδηγίας για τη Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων (IDD), τον κανονισμό για τα συσκευασμένα  επενδυτικά προϊόντα για ιδιώτες επενδυτές και επενδυτικά προϊόντα βασιζόμενα σε ασφάλιση (Packaged Retail Investment and Insurance-Based Investment Products- PRIIPs) καθώς και την οδηγία Solvency II, αυτό σημαίνει ότι ένα άτομο που αγοράζει ένα ασφαλιστικό προϊόν θα λάβει 148 διαφορετικά στοιχεία προ-συμβατικής πληροφόρησης… Συμβάλλει αυτό στο να  καταλάβει ο πελάτης τι προϊόν αγοράζει ή στο να διασφαλιστεί η φήμη των ασφαλιστικών για καθαρή και φιλική προς τους πελάτες επικοινωνία; Σαφώς και όχι.»

- Advertisement -

Ο πρόεδρος της Insurance Europe είπε ακόμα ότι, ενώ ο όγκος των παρεχόμενων πληροφοριών πρέπει να είναι επαρκής, εξίσου σημαντικό είναι και το περιεχόμενο των πληροφοριών, ειδάλλως οι κανόνες που θα έπρεπε κανονικά να διαφωτίσουν τους πελάτες μπορούν να τους προκαλέσουν σύγχυση ή ακόμα και να τους παραπληροφορήσουν. Ως παράδειγμα, ο κ. Balbinot έκανε λόγο για το Εγγραφο Βασικών Πληροφοριών (KID), το οποίο στοχεύει στο να βοηθά τους καταναλωτές να συγκρίνουν διαφορετικά προϊόντα και να κατανοούν καλύτερα τα χαρακτηριστικά τους. Ωστόσο, στη σημερινή του μορφή, κάνει τα ασφαλιστικά προϊόντα να φαίνονται πιο ακριβά και πιο επικίνδυνα από ό,τι πραγματικά είναι.

Ο ίδιος σημείωσε επίσης ότι οι προληπτικοί κανόνες εποπτείας μπορεί να έχουν παρενέργειες στους καταναλωτές. Παρότι η Insurance Europe στηρίζει πλήρως την υιοθέτηση της Solvency II, εντούτοις παραμένουν ανησυχίες ότι ορισμένες ρυθμίσεις της οδηγίας οδηγούν σε υπέρμετρη μεταβλητότητα και δεν αξιολογούν ορθώς τους κινδύνους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αδικαιολόγητα υψηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις για προϊόντα όπως οι ιδιωτικές συντάξεις. Σύμφωνα με την Insurance Europe, εάν μια ασφαλιστική εταιρεία πρέπει να αυξήσει κατά 1% ετησίως τις χρεώσεις σε ένα μακροπρόθεσμο συνταξιοδοτικό προϊόν λόγω των υπερβολικών κεφαλαιακών απαιτήσεων, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της καταβλητέας σύνταξης προς τον ασφαλιζόμενο πάνω από 20% σε ορίζοντα εικοσαετίας.

Για να αντιμετωπιστούν τα θέματα αυτά, ο κ. Balbinot κάλεσε τους αρμόδιους αξιωματούχους να υιοθετήσουν μια πραγματικά πελατοκεντρική προσέγγιση για το ρυθμιστικό πλαίσιο, που θα είχε ως βασικούς άξονες την εξάλειψη αντικρουόμενων ρυθμίσεων, την εστίαση στις πραγματικές ανάγκες των πελατών και τη διενέργεια ανάλυσης κόστους-οφέλους και δοκιμών για να διασφαλιστεί ότι κάθε νέα πρόταση όντως φέρνει τα αναμενόμενα οφέλη στους καταναλωτές στην πράξη. «Αυτό θα έβαζε τους καταναλωτές στην καρδιά των κανόνων και θα βοηθούσε τις ασφαλιστικές εταιρείες να συνεχίσουν να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους στον κόσμο του αύριο», κατέληξε ο πρόεδρος της Insurance Europe.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Insurance Europe: Προτεραιότητα στη νομοθεσία για την πρόσβαση πρόσβαση σε δεδομένα αυτοκινήτων

Η Insurance Europe, μαζί με εννέα άλλες ενώσεις καταναλωτών, βιομηχανίας και κινητικότητας, έστειλαν επιστολή στην Ursula von der Leyen

Tελευταίες εξελίξεις και χρονοδιάγραμμα για την Οδηγία Ris

Mέσω εγκυκλίου, η ΕΑΕΕ ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο νομοθετικής διαδικασίας για την ψήφιση της πρότασης οδηγίας RIS

Συντάξεις: Πώς θα αυξήσετε τον αριθμό των ατόμων που αποταμιεύουν

Ο ρόλος των ασφαλιστών εκτείνεται πέρα από τις απλές προσφορές και πωλήσεις προϊόντων.

Γενική διευθύντρια της Insurance Europe η Thea Utoft Høj Jensen

Η Insurance Europe, η ευρωπαϊκή ομοσπονδία ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων, ανακοίνωσε σήμερα ότι η Thea Utoft Høj Jensen διορίστηκε νέα γενική διευθυντρια.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024