back to top
10.2 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Γ. Μάστακας: Σε 5 χρόνια η αγορά θα κατακλειστεί από ΕΠΥ, ψάχνοντας οι διαμεσολαβητές για καλύτερες προμήθειες

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

«Πρέπει την υπερκερδοφορία που παρουσιάζουν, οι ασφαλιστικές, την περίοδο της κρίσης, να την επιστρέψουν σε ένα μεγάλο ποσοστό στο καταναλωτικό κοινό με προϊόντα και με νέες καλύψεις», δηλώνει σε συνέντευξη στο IW ο πρόεδρος των Ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Νομού Ιωαννίνων και γενικός διευθυντής του στο «Ασφαλιστικό Γραφείο Μάστακα Γεωργίου», Γιώργος Μάστακας.  Σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, ο Γιώργος Μάστακας παραθέτει τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και του κλάδου ασφαλειών.

- Advertisement -

Στο κάδρο βάζει: ΕΠΥ, αποζημιώσεις λοιπών κλάδων, πραγματογνώμονες, την άνοδο των ασφαλίστρων στα παλαιά νοσοκομειακά συμβόλαια, προμήθειες, το ασφαλιστικό / φορολογικό, τα μεγάλα σχήματα εταιρειών, το πρόβλημα της ρευστότητας των καταναλωτών στις ζημιές τους, την γραφειοκρατία, την απουσία έκδοσης κατάλληλων ασφαλιστικών προϊόντων για διαμεταφορείς και αγρότες, αλλά και τους όρους των συμβολαίων, παραθέτοντας ως παράδειγμα το τελευταίο σεισμό που συνέβη στο Νομό Ιωαννίνων, όπου όλες οι ζημιές ενέπεσαν στις απαλλαγές.

Προτείνει, η Ελληνική Ασφαλιστική αγορά να αντιμετωπίσει κατάματα τα προβλήματα, να σταματήσει να αυτοδιαφημίζεται και η ΕΑΕΕ να αλλάξει νοοτροπία.

- Advertisement -

Σημειώνεται, από το 2014, σε συνένωση δυνάμεων έχουν προχωρήσει οι εταιρείες “ΑΝΑΞ Μεσίτες Ασφαλίσεων ΑΕ”, “Ασφαλιστικό Γραφείο Ιωάννου Αλέξανδρου” και “Ασφαλιστικό Γραφείο Μάστακα Γεωργίου”, δημιουργώντας ένα νέο ισχυρό σχήμα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στη Βόρεια Ελλάδα.

Το τελευταίο διάστημα, η ασφαλιστική διαμεσολάβηση βρίσκεται στο επίκεντρο της ασφαλιστικής αγοράς και συγκεκριμένα των ασφαλιστικών. Τι έχει οδηγήσει σε αυτό;

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση αυτή τη στιγμή περνάει την μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της στην Ελλάδα. . Για κάποιον τρόπο όλοι μας το θεωρούμε το πρόβλημα τη αγοράς και με αυτόν τον τρόπο χάνουν το νόημα  της Αγοράς . Προχθές με λύπη μου διάβαζα την συνέντευξη του κου Σαρρηγεωργίου προέδρου της Ένωσης των Ασφαλιστικών σε περιοδικό που παραπλανητικά ο τίτλος, μας λέει ότι η εταιρεία του πιστεύει στα γραφεία διαμεσολάβησης, αλλά από την άλλη, μας βάζει πάλι στο κάδρο και θεωρεί ότι το πρόβλημα είμαστε εμείς και ότι λαμβάνουμε υψηλές προμήθειες .

Οι ασφαλιστικές δηλαδή για άλλη μια φορά κλείνουν τα μάτια στα δικά τους προβλήματα και στοχοποιούν εμάς και τα δικά μας εισοδήματα .  Του προέδρου δηλαδή δεν τον πειράζει ο αθέμιτος ανταγωνισμός των τραπεζών, τα χαμηλά ασφάλιστρα , οι αθέμιτες πρακτικές του διαδικτύου και των προσφορών της Anytime με εκτυπωτές, S/m που κλείνουν, Μαρινόπουλος κ.λ.π, οι ΕΠΥ που μας γύρισαν  πολλά χρόνια πίσω, τα προβλήματα στις αποζημιώσεις λοιπών κλάδων στην Ελλάδα και οι πραγματογνώμονες, οι καθυστερημένες δικαστικές αποφάσεις, η άνοδος των ασφαλίστρων στα παλιά νοσοκομειακά συμβόλαια, το γεγονός ότι ο τρόπος λειτουργίας των ασφαλιστικών μας έχει οδηγήσει ακόμα να είμαστε στις πρώτες δύο θέσεις στα παράπονα των καταναλωτών στο ΙΝΚΑ όσο και στο ΕΚΠΟΙΖΩ , τον ενοχλούμε πάλι εμείς .

Τον ενοχλεί, η διαμεσολάβηση που πληρώνει εξωφρενική εφορία, που θα γίνει μη βιώσιμη, με τον ΟΑΕΕ κ.λ.π, η διαμεσολάβηση που στήριξε τον ασφαλιστικό κλάδο πολλές δεκαετίες.  Το πρόβλημα για τις ασφαλιστικές δηλαδή που υπερκερδοφορούν την περίοδο της κρίσης, είμαστε πάλι εμείς . Δεν ξέρω πλέον τι να πω, νομίζω πάντως, ότι η Ένωση ασφαλιστικών εταιρειών και η διοίκηση της πρέπει επειγόντως να αλλάξει νοοτροπία και να μας δει σαν σύμμαχους, και όχι σαν εχθρούς. Δεν την καταλαβαίνω όλη αυτήν την πολεμική .

Εμείς, τους πήραμε ολόκληρη την γραφειοκρατία, οι ασφαλιστικές κάνουν την μισή δουλειά από αυτή που έκαναν, εμείς αυξήσαμε κατά πολύ τα κόστη μας και οι προμήθειες παραμένουν ίδιες και σε πολλές περιπτώσεις χαμηλότερες πριν 10 χρόνια .

Με αυτήν την πολιτική σε 5 χρόνια η αγορά μας θα έχει κατακλειστεί από ΕΠΥ, ψάχνοντας οι διαμεσολαβητές για καλύτερες προμήθειες για να επιβιώσουν, οι πελάτες θα ταλαιπωρούνται και η ένωση Ασφαλιστικών  θα ψάχνει να βρει το πρόβλημα, ενώ ή ίδια έχει βγάλει τα μάτια της για άλλη μια φορά  τα τελευταία 20 χρόνια

– Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο κλάδος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο;

Σίγουρα τα πράγματα σε μια 5ετία θα είναι τελείως διαφορετικά . Θεωρώ ότι, εάν οι διαμεσολαβητές δεν καταλάβουν άμεσα ότι τα γραφεία των 200 χιλιάδων ευρώ και μέχρι 700, δεν μπορούν να ανταποκριθούν μόνα τους, θα υποστούν τεράστιες επιπτώσεις στην παράγωγη τους, αλλά και στα καθαρά τους εισοδήματα  . Και αυτό το νούμερο συνεχώς θα μεγαλώνει. Χρειάζονται συνέργιες ώστε να παρέχουμε στον πελάτη την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για εμάς,  αλλά και με ικανοποιητικά εισοδήματα για εμάς .

Πώς βλέπετε το νέο φορολογικό σύστημα που τίθεται σε εφαρμογή αρχές του έτους; Θα μπορούσε να οδηγήσει στην συγχώνευση εταιρειών και στην δημιουργία μεγάλων σχημάτων στην αγορά;

Το νέο φορολογικό σύστημα αγκυλώνει όλες τις προσπάθειες των ελεύθερων επαγγελματιών στην Ελλάδα . Για εμάς τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα, γιατί ο Έλληνας διαμεσολαβητής φορολογικά είναι πεντακάθαρος και δηλώνει όλα του τα εισοδήματα . Κάτι που δεν ισχύει στου άλλους κλάδους της οικονομίας (π.χ δικηγόροι, λογιστές, έμποροί, κ.λ.π ) . όλοι οι διαμεσολαβητές προσπαθούν να βρουν νέες πατέντες για να επιβιώσουν . Κάποιοι κάνουν ΙΚΕ  και ζουν με ότι έχουν μαζέψει στο παρελθόν, και δεν κάνουν διανομή μερίσματος για να μην φορολογηθούν και να μην πληρώσουν ΟΑΕΕ .

Δεν θα αναφέρω για αυτούς που χρωστάνε και έχουν ακόμα διακανονισμού ή δάνεια ανεξόφλητα Νομίζω ότι δεν έχουν ελπίδα . Η μόνη τους ελπίδα είναι να  κάνουν συνέργειες, να μην φοβηθούν, και να λειτουργήσουν υπό την στέγη μεγάλων και υγιών γραφείων οικονομικά που να μην χρωστάνε και αυτά . Γιατί υπάρχει μεγάλο θέμα να πάνε σε μεγάλη σχήματα τα οποία να χρωστάνε περισσότερα από αυτούς και σε απόλυτα νούμερα και αναλογικά. Άλλο, ένα μεγάλο ζήτημα για το οποίο θα πρέπει να  επιληφθεί ο κος Σαρρηγεωργίου και να αφήσει τις προμήθειες ήσυχες.

Με το φαινόμενο των μαύρων κωδικών, βλέπετε να υπάρχει βελτίωση, μπορεί να εξαλειφθεί το φαινόμενο αυτό;

Οι μαύροι κωδικοί δεν είναι πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά . Μάλλον είναι ελάσσων πρόβλημα μπροστά στα μείζονα που ανέφερα άνωθι . Πέραν του ότι οι μαύροι κωδικοί είναι απειροελάχιστοι

Πόσο, αλήθεια είναι ότι η νέα τεχνολογία μπορεί να στηρίξει / αναπτύξει την δουλειά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Ποιο θα λέγατε ότι είναι το σημείο ισορροπίας γιατί είναι πολλά αυτά που ακούμε;

Μπορεί να τη στηρίξει παρά πολύ και από όλες τις πλευρές. Στο παρελθόν κρατάγαμε φακέλους, για να τιμολογήσουμε μπαίναμε στην κάθε εταιρεία ξεχωριστά κ.α. Πλέον, όλοι μας προσπαθούμε την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση, και πολλοί από  μας έχουμε επενδύσει μηχανογραφικά, ώστε να τιμολογούμε αυτόματα σε όσες εταιρείες έχουμε σύμβαση.  Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τα site μας, και να τα κάνουμε πιο εύχρηστα για τον κόσμο.  Σημείο ισορροπίας δεν υπάρχει η επένδυση στη τεχνολογία είναι απαραίτητη και υποχρεωτική για όλους μας και συνεχώς θα βγαίνουν νέα πράγματα και δεν μπορούμε να εφησυχάσουμε  .

– Εταιρείες ΕΠΥ vs ασφαλιστικές. Τι θα είχατε να πείτε;

Τι να πω κόλαση . Δεν συγκρίνονται . Οι ΕΠΥ στην Ελλάδα έχουν πρόβλημα . Το να αποζημιωθεί κάποιος από ΕΠΥ πλην εξαιρέσεων είναι άθλος πραγματικός .  Δεν έχω να πω τίποτα άλλο για αυτό . Οι ΕΠΥ είναι μια απογοήτευση . Βέβαια, πολλές ασφαλιστικές με την πλευρά τους παρουσιάζουν και αυτές την ίδια εικόνα ..Τι να πω τεράστια θέματα, είναι αυτά .

– Σας φοβίζει η νέα Οδηγία IDD; Μεταξύ των άλλων επιτρέπει την είσοδο και άλλων εναλλακτικών παικτών στην πώληση των ασφαλιστικών προϊόντων. Τι έχετε να πείτε;

Πραγματικότητα είναι και αυτό. Ξέρετε, πλέον ο κλάδος μας, όπως σας είπα αντιμετωπίζει δεκάδες θέματα . Τώρα ξεφυτρώνει και, άλλο ένα. Θα το αντιμετωπίσουμε και αυτό. Σε λίγο βέβαια η γραφειοκρατία που θα δημιουργηθεί φοβάμαι μην οδηγήσει στο να χάσουμε το νόημα της δουλειάς μας . Περισσότερο θα κοιτάμε να συμπληρώσουμε χαρτιά, παρά να ασφαλίσουμε τον κόσμο.

Επίσης, θα ισχύει και για τις τράπεζες αυτό; και εάν ναι, θα είναι ένα, ναι, όπως ισχύουν και τα σημερινά που δεν τους ελέγχει κανένας; Όλα αυτά βέβαια πρέπει όλοι διαμεσολαβητές να τα δούμε και να συνειδητοποιήσουμε το τεράστιο κόστος που θα φέρει επιπλέον στα γραφεία μας . Αυτό σε συνδυασμό με το κυνήγι των ασφαλιστικών για μείωση προμηθειών και αύξηση των δικών τους κερδών  θα μας κάνει τους περισσότερους μη βιώσιμους.

Θεωρώ τις συνέργειες απαραίτητες σε πολύ μεγάλο βαθμό . Μόνο έτσι θα αντιμετωπίσουμε όλα αυτά που έρχονται

– Πιστεύετε ότι χρειάζεται η έκδοση νέων ασφαλιστικών προϊόντων και αν μιλήσουμε για την περιοχή σας τα Ιωάννινα ή την Ήπειρο, τι είδους καλύψεις έχει ανάγκη η περιοχή, και που διαφαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση;

Πιστεύω ότι χρειάζεται τα ήδη υπάρχοντα συμβόλαια να γίνουν πιο καθαρά για τους καταναλωτές.  Στα Γιάννενα είχαμε αυτή την περίοδο κάποιες σεισμικές δονήσεις, όλες οι μικροζημιές ενέπεσαν στις απαλλαγές. Υπολογίστε ότι η απαλλαγή του 2 % στο σεισμό και του 4 % επί των ασφαλισμένων κεφαλαίων ουσιαστικά μηδένισε τις αναγγελίες ζημιών στην περιοχή. Αυτό είναι κακό για τον κλάδο γιατί ο πελάτης το μεταφράζει ότι δεν λειτουργεί το ασφαλιστήριο του και πληρώνει τζάμπα .

Το ίδιο συμβαίνει με όλους αυτούς τους περίεργους όρους που πρέπει να καταργηθούν (εστία φωτιάς στο βραχυκύκλωμα, 20 χρόνια στις σωληνώσεις κ.λ.π

Επίσης οι ασφαλιστικές λειτουργούν με μεγάλη καθυστέρηση και τα αντανακλαστικά τους είναι πολύ αργά στις νέες αγορές . πχ (Drones, Ασφάλιση Ζωικού Βασιλείου, Περιβαλλοντικά , Αστικές ευθύνες, Αγροτικές Καλλιέργειες ) . Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει και έλλειψη εξειδίκευσης στους κλάδους και τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα .

Να σας πω κι ένα παράδειγμα, για εσάς που γνωρίζω ότι ασχολείστε και με τον κλάδο μεταφορών . Εάν είστε Διαμεταφορέας στην Ελλάδα, το γνωρίζετε ότι είναι πολύ δύσκολο να βρείτε ασφαλιστικό κάλυμμα, ή εάν είστε Αγρότης; Στην κατεξοχήν χώρα, που ο Αγροτικός πληθυσμός αγγίζει το 20 % η ασφαλιστική αγορά δεν έχει προϊόντα να δώσει .

Δηλαδή, υπάρχουν κλάδοι που θέλουν να ασφαλιστούν, αλλά είναι δύσκολοι, και η αγορά μας δεν μπορεί να προσφέρει ανταγωνιστική ασφάλιση, το πολύ δύο εταιρείες  μπορούν να δώσουν προσφορές και αυτές με πολύ φόβο και πολλούς περιορισμούς  που τις περισσότερες φορές από τους περιορισμούς προτιμάς  να μην ασφαλιστεί ο πελάτης, μην μπλέξεις κι εσύ και ο πελάτης.

Τέλος ένα μεγάλο ζήτημα είναι το πρόβλημα ρευστότητας των καταναλωτών  στις ζημίες τους .  Οι ασφαλιστικές κι εδώ κωφεύουν πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ..π.χ ΑΧΑ που πήρε την πρωτοβουλία να δίνει προκαταβολή στη ζημία στις πρώτες 3 ημέρες. Οι ασφαλιστικές θεωρούν με κάποιο μαγικό τρόπο ότι οι πελάτες έχουν λεφτά να προπληρώσουν και να αποζημιώσουν αυτές μετά από πολύ και καιρό .

Το ίδιο και στον κλάδο αυτοκινήτων. Υπάρχει πολύς κόσμος που δεν έχει να πληρώσει το συνεργείο και την ασφαλιστική δεν την απασχολεί. Για αυτό και πολύς κόσμος δεν επισκευάζει καν τη ζημία του και η ζημία δεν ολοκληρώνεται ποτέ προς όφελος της ασφαλιστικής . Αυτά είναι προβλήματα που θα έπρεπε πάλι να επιληφθεί η Ένωση αλλά προτιμάει να ασχολείται με τις δικές μας προμήθειες

– Έχετε κάτι να προσθέσετε;

Έχω να πω ότι η Ελληνική Ασφαλιστική αγορά πρέπει να αντιμετωπίσει κατάματα τα προβλήματα και να σταματήσει να αυτοδιαφημίζεται, όπως κάνουν οι περισσότερες ασφαλιστικές . Είναι καιρός να δράσουν και όχι να αφήνουν τον καιρό να περάσει. Η ιδιωτική ασφάλιση είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγαθά της Οικονομίας και σε αυτούς  τους δύσκολους καιρούς πρώτες οι ασφαλιστικές έπρεπε να βγουν και να την στηρίξουν την κοινωνία .

Πρέπει την υπερκερδοφορία που παρουσιάζουν την περίοδο της κρίσης να την επιστρέψουν σε ένα μεγάλο ποσοστό στο καταναλωτικό κοινό με προϊόντα και με νέες καλύψεις . Είμαι 20 χρόνια στον χώρο, και δεν βλέπω τίποτα να έχει αλλάξει πέραν ότι οι διαμεσολαβητές έγιναν καλύτεροι . Δεν γίνεται να πουλάμε τα ίδια πράγματα που πουλάγαμε πριν 20 χρόνια και ο κόσμος να αποζημιώνεται με τον ίδιο τρόπο που αποζημιωνόταν και πριν 20 χρονιά .

Οι ασφαλιστικές πρέπει να γίνουν καλύτερες

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Ενας κατάλογος ESG για ασφαλιστικές επιχειρήσεις με 20 ερωτήσεις

Ο κατάλογος ESG βοηθά ασφαλιστές και τράπεζες στην επίτευξη των δικών τους στόχων και στη συμμόρφωση με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις

Oι ασφαλιστικές θα μπορούν να δίνουν μικρο-δάνεια σε πελάτες τους βάσει του νέου νόμου 

Τα πρόσφατα μέτρα που κατατέθηκαν προς ψήφιση για τις τραπεζικές χρεώσεις, περιείχαν μέσα και ρυθμίσεις προκειμένου να μπορούν μη τραπεζικοί οργανισμοί

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά κερδοφόρο το 2025;

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα βγει κερδοφόρο το 2025; και αν ναι με πόσες αυξήσεις ασφαλίστρων; ή εναλλακτικά με πόση πτώση των ατυχημάτων από τους Ελληνες οδηγούς;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024