back to top
25.4 C
Athens
Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1496

Ε.Ι.Α.Σ: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης

0
ΕΙΑΣ, σκάλα, βιβλία

Το ΕΙΑΣ είναι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσει το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης «EIAS CERTIFIED SPECIALIST in LIABILITY INSURANCE», που διοργανώνει στο πλαίσιο του νέου κύκλου προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και ασφαλιστικής εξειδίκευσης «EIAS CERTIFIED SPECIALIST», ο οποίος έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες της ασφαλιστικής αγοράς, προκειμένου να προσφέρει στο ανθρώπινο δυναμικό των ασφαλιστικών επιχειρήσεων τεχνικές ασφαλιστικές γνώσεις και εφόδια για την αποτελεσματική άσκηση των εργασιακών τους καθηκόντων.

Ο νέος αυτός κύκλος προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείται από ξεχωριστά εξειδικευμένα σεμινάρια, τα οποία οδηγούν σε Πιστοποιήσεις του ΕΙΑΣ Επαγγελματικής Ασφαλιστικής Εξειδίκευσης, κατόπιν εξετάσεων, αντίστοιχες με το αντικείμενο του κάθε σεμιναρίου. Τα σεμινάρια θα επαναλαμβάνονται αναλόγως του ενδιαφέροντος.

Για την απόκτηση του επαγγελματικού τίτλου EIAS CERTIFIED SPECIALIST σε όλα τα non-life courses, είναι απαραίτητη η παρακολούθηση του σεμιναρίου με θέμα «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων», διάρκειας 25 εκπαιδευτικών ωρών, που αποτελεί το πρώτο & υποχρεωτικό βήμα προς απόκτηση του επαγγελματικού τίτλου. Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να συμμετάσχει σε ένα ή περισσότερα από τα τεχνικά ασφαλιστικά σεμινάρια Γενικών Ασφαλίσεων που θα επιλέξει, ώστε να αποκτήσει την αντίστοιχη εξειδικευμένη τεχνική πιστοποίηση.

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης «EIAS CERTIFIED SPECIALIST in LIABILITY INSURANCE» διεξάγεται για πρώτη φορά και απευθύνεται κυρίως σε όσους έχουν ήδη ολοκληρώσει με επιτυχία το σεμινάριο του ΕΙΑΣ «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων» (το οποίο έχει ήδη διεξαχθεί με μεγάλη επιτυχία το 2016 και 2017, και συνεχίζει να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής περιόδου).

Το σεμινάριο είναι διάρκειας είκοσι δύο (22) εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

• Τετάρτη 24 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Πέμπτη 25 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Τρίτη 30 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Τετάρτη 31 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Τετάρτη 7 Ιουνίου: 16:30 – 18:00 (εξετάσεις)

Συντονίστρια & Εισηγήτρια του Σεμιναρίου είναι η κα Ευαγγελία Αθανασίου, Διευθύντρια Ασφαλιστικών Εργασιών της INTERASCO AΕΓΑ. Επίσης στο σεμινάριο θα διδάξουν και οι ακόλουθοι εξειδικευμένοι Εισηγητές:

Ελίνα Παπασπυροπούλου, Director, Insurance Technical Division, HDI Global SE.

Κώστας Βούλγαρης, Επικεφαλής κλάδων Χρηματικών Απωλειών και Αστικής Ευθύνης της AIG στην Ελλάδα

Μιχάλης Ιωαννίδης, Επικεφαλής Γενικών Κλάδων Ασφάλισης, μεσιτικό γραφείο PRIMΑRΥ LINK.

Σκοπός & οφέλη του σεμιναρίου είναι:

-Η εξειδίκευση επαγγελματιών της ασφαλιστικής αγοράς σε θέματα Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης.

-Οι σπουδαστές θα εμβαθύνουν στις έννοιες και αρχές που διέπουν τις Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης και την αλληλεπίδραση που αυτές έχουν μεταξύ τους, τόσο κατά τη διαδικασία σύναψης της ασφάλισης, όσο και κατά τη διαδικασία διακανονισμού της ζημιάς.

-Επίσης, θα αναγνωρίσουν και θα κατανοήσουν πρακτικές και τους λόγους που αυτές χρησιμοποιούνται, ενώ παράλληλα θα αποκτήσουν εργαλεία για την αντιμετώπιση ζητημάτων που απασχολούν την επαγγελματική καθημερινότητά τους.

-Τέλος, θα εμπλουτίσουν την εμπειρία τους μέσα από πραγματικά παραδείγματα (case studies) που τους παρουσιάζονται αλλά και τη μελέτη περιπτώσεων που θα κάνουν οι ίδιοι κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Η μέθοδος διδασκαλίας βασίζεται σε ένα κατάλληλα δομημένο πρόγραμμα εισηγήσεων με τη χρήση ειδικά διαμορφωμένων παρουσιάσεων και τη βοήθεια ή μέσω σύγχρονων μέσων και τεχνικών, όπως πρακτικές ασκήσεις και μελέτη ασφαλιστικών περιπτώσεων. Το κάθε σεμινάριο περιλαμβάνει παραδόσεις της ύλης και διεξαγωγή tests κατανόησης. Στους συμμετέχοντες θα διανεμηθούν εκπαιδευτικές σημειώσεις του ΕΙΑΣ, που εστιάζουν στα κύρια σημεία της ύλης την οποία θα διδαχθούν.

Το σεμινάριο απευθύνεται:

α) στα μεσαία / υψηλά στελέχη των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μεγαλύτερη εξειδίκευση, εμπλουτίζοντας και διευρύνοντας τις γνώσεις τους στα θέματα των Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης

β) σε έμπειρους επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, που επιθυμούν να συστηματοποιήσουν και να εκσυγχρονίσουν τις γνώσεις τους, προκειμένου να βελτιώσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές

γ) σε στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων που από τη θέση τους εμπλέκονται συστηματικά με θέματα των Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης και

δ) σε επαγγελματίες με δραστηριότητα σχετική με τις Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης π.χ. τραπεζικά στελέχη, δικηγόροι, πραγματογνώμονες κλπ.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Ασφαλιστικής Εξειδίκευσης στις Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης, είναι η επιτυχής ολοκλήρωση προηγουμένως, ως υποχρεωτικό πρώτο βήμα, του σεμιναρίου του ΕΙΑΣ «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων».

Στο τέλος του σεμιναρίου, την Τετάρτη 7 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθούν εξετάσεις για την πιστοποίηση των γνώσεων των εκπαιδευομένων. Στους επιτυχόντες στις εξετάσεις θα απονεμηθεί το Πιστοποιητικό «EIAS CERTIFIED SPECIALIST in LIABILITY INSURANCE».

Το ΕΙΑΣ δίνει όμως τη δυνατότητα και σε όσους από τους ενδιαφερόμενους επιθυμούν να παρακολουθήσουν αυτοτελώς μόνο αυτό το σεμινάριο, και στο τέλος – χωρίς να λάβουν μέρος στις εξετάσεις – να τους απονεμηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Περιεχόμενο του σεμιναρίου:

1. Εισαγωγή
2. Γενική Αστική Ευθύνη
3. Ευθύνη Εργοδότη
4. Αστική Ευθύνη Προϊόντος
5. Επαγγελματική Ευθύνη
6. Ευθύνη Στελεχών Διοίκησης
7. Ασφάλιση Ηλεκτρονικών & Διαδικτυακών Κινδύνων
8. Ευθύνη Περιβάλλοντος

Στην Ενότητα 1 θα παρουσιαστούν τα ακόλουθα :

• Νομικό καθεστώς και βάση της Αστικής Ευθύνης γενικά
• Η Ασφάλιση της Αστικής Ευθύνης σύμφωνα με το Νόμο
• Γενικές Διατάξεις / Τρόπος λειτουργίας ενός ασφαλιστηρίου αστικής ευθύνης
• Ενεργοποίηση της κάλυψης (policy trigger)

Στις Ενότητες 2 – 8 θα παρουσιαστούν τα ακόλουθα για καθεμία χωριστά :

• Νομικό πλαίσιο
• Ορισμοί (π.χ. ποιος θεωρείται «παραγωγός» στην Ευθύνη Προϊόντος)
• Βασικές Καλύψεις / Επεκτάσεις κάλυψης / Εξαιρέσεις
• Γιατί χρειάζονται την κάλυψη τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα
• Στοιχεία Αξιολόγησης του κινδύνου
• Παραδείγματα ζημιών / Case studies

Κόστος Συμμετοχής στο Σεμινάριο:

260€ για τα μέλη του Ε.Ι.Α.Σ. και 290€ για τα μη μέλη.

Αιτήσεις Συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017.

Διαβάστε περισσότερα – Αίτηση συμμετοχής<http://www.eias.gr/images/files/EIAS%20CERTIFIED%20SPECIALIST%20in%20LIABILITY_2017.pdf>

Ε.Ι.Α.Σ: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης

0
ΕΙΑΣ, σκάλα, βιβλία

Το ΕΙΑΣ είναι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσει το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης «EIAS CERTIFIED SPECIALIST in LIABILITY INSURANCE», που διοργανώνει στο πλαίσιο του νέου κύκλου προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και ασφαλιστικής εξειδίκευσης «EIAS CERTIFIED SPECIALIST», ο οποίος έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες της ασφαλιστικής αγοράς, προκειμένου να προσφέρει στο ανθρώπινο δυναμικό των ασφαλιστικών επιχειρήσεων τεχνικές ασφαλιστικές γνώσεις και εφόδια για την αποτελεσματική άσκηση των εργασιακών τους καθηκόντων.

Ο νέος αυτός κύκλος προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείται από ξεχωριστά εξειδικευμένα σεμινάρια, τα οποία οδηγούν σε Πιστοποιήσεις του ΕΙΑΣ Επαγγελματικής Ασφαλιστικής Εξειδίκευσης, κατόπιν εξετάσεων, αντίστοιχες με το αντικείμενο του κάθε σεμιναρίου. Τα σεμινάρια θα επαναλαμβάνονται αναλόγως του ενδιαφέροντος.

Για την απόκτηση του επαγγελματικού τίτλου EIAS CERTIFIED SPECIALIST σε όλα τα non-life courses, είναι απαραίτητη η παρακολούθηση του σεμιναρίου με θέμα «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων», διάρκειας 25 εκπαιδευτικών ωρών, που αποτελεί το πρώτο & υποχρεωτικό βήμα προς απόκτηση του επαγγελματικού τίτλου. Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να συμμετάσχει σε ένα ή περισσότερα από τα τεχνικά ασφαλιστικά σεμινάρια Γενικών Ασφαλίσεων που θα επιλέξει, ώστε να αποκτήσει την αντίστοιχη εξειδικευμένη τεχνική πιστοποίηση.

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης «EIAS CERTIFIED SPECIALIST in LIABILITY INSURANCE» διεξάγεται για πρώτη φορά και απευθύνεται κυρίως σε όσους έχουν ήδη ολοκληρώσει με επιτυχία το σεμινάριο του ΕΙΑΣ «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων» (το οποίο έχει ήδη διεξαχθεί με μεγάλη επιτυχία το 2016 και 2017, και συνεχίζει να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής περιόδου).

Το σεμινάριο είναι διάρκειας είκοσι δύο (22) εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

• Τετάρτη 24 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Πέμπτη 25 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Τρίτη 30 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Τετάρτη 31 Μαΐου: 16:00 – 20.15
• Τετάρτη 7 Ιουνίου: 16:30 – 18:00 (εξετάσεις)

Συντονίστρια & Εισηγήτρια του Σεμιναρίου είναι η κα Ευαγγελία Αθανασίου, Διευθύντρια Ασφαλιστικών Εργασιών της INTERASCO AΕΓΑ. Επίσης στο σεμινάριο θα διδάξουν και οι ακόλουθοι εξειδικευμένοι Εισηγητές:

Ελίνα Παπασπυροπούλου, Director, Insurance Technical Division, HDI Global SE.

Κώστας Βούλγαρης, Επικεφαλής κλάδων Χρηματικών Απωλειών και Αστικής Ευθύνης της AIG στην Ελλάδα

Μιχάλης Ιωαννίδης, Επικεφαλής Γενικών Κλάδων Ασφάλισης, μεσιτικό γραφείο PRIMΑRΥ LINK.

Σκοπός & οφέλη του σεμιναρίου είναι:

-Η εξειδίκευση επαγγελματιών της ασφαλιστικής αγοράς σε θέματα Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης.

-Οι σπουδαστές θα εμβαθύνουν στις έννοιες και αρχές που διέπουν τις Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης και την αλληλεπίδραση που αυτές έχουν μεταξύ τους, τόσο κατά τη διαδικασία σύναψης της ασφάλισης, όσο και κατά τη διαδικασία διακανονισμού της ζημιάς.

-Επίσης, θα αναγνωρίσουν και θα κατανοήσουν πρακτικές και τους λόγους που αυτές χρησιμοποιούνται, ενώ παράλληλα θα αποκτήσουν εργαλεία για την αντιμετώπιση ζητημάτων που απασχολούν την επαγγελματική καθημερινότητά τους.

-Τέλος, θα εμπλουτίσουν την εμπειρία τους μέσα από πραγματικά παραδείγματα (case studies) που τους παρουσιάζονται αλλά και τη μελέτη περιπτώσεων που θα κάνουν οι ίδιοι κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Η μέθοδος διδασκαλίας βασίζεται σε ένα κατάλληλα δομημένο πρόγραμμα εισηγήσεων με τη χρήση ειδικά διαμορφωμένων παρουσιάσεων και τη βοήθεια ή μέσω σύγχρονων μέσων και τεχνικών, όπως πρακτικές ασκήσεις και μελέτη ασφαλιστικών περιπτώσεων. Το κάθε σεμινάριο περιλαμβάνει παραδόσεις της ύλης και διεξαγωγή tests κατανόησης. Στους συμμετέχοντες θα διανεμηθούν εκπαιδευτικές σημειώσεις του ΕΙΑΣ, που εστιάζουν στα κύρια σημεία της ύλης την οποία θα διδαχθούν.

Το σεμινάριο απευθύνεται:

α) στα μεσαία / υψηλά στελέχη των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μεγαλύτερη εξειδίκευση, εμπλουτίζοντας και διευρύνοντας τις γνώσεις τους στα θέματα των Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης

β) σε έμπειρους επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, που επιθυμούν να συστηματοποιήσουν και να εκσυγχρονίσουν τις γνώσεις τους, προκειμένου να βελτιώσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές

γ) σε στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων που από τη θέση τους εμπλέκονται συστηματικά με θέματα των Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης και

δ) σε επαγγελματίες με δραστηριότητα σχετική με τις Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης π.χ. τραπεζικά στελέχη, δικηγόροι, πραγματογνώμονες κλπ.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Ασφαλιστικής Εξειδίκευσης στις Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης, είναι η επιτυχής ολοκλήρωση προηγουμένως, ως υποχρεωτικό πρώτο βήμα, του σεμιναρίου του ΕΙΑΣ «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων».

Στο τέλος του σεμιναρίου, την Τετάρτη 7 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθούν εξετάσεις για την πιστοποίηση των γνώσεων των εκπαιδευομένων. Στους επιτυχόντες στις εξετάσεις θα απονεμηθεί το Πιστοποιητικό «EIAS CERTIFIED SPECIALIST in LIABILITY INSURANCE».

Το ΕΙΑΣ δίνει όμως τη δυνατότητα και σε όσους από τους ενδιαφερόμενους επιθυμούν να παρακολουθήσουν αυτοτελώς μόνο αυτό το σεμινάριο, και στο τέλος – χωρίς να λάβουν μέρος στις εξετάσεις – να τους απονεμηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Περιεχόμενο του σεμιναρίου:

1. Εισαγωγή
2. Γενική Αστική Ευθύνη
3. Ευθύνη Εργοδότη
4. Αστική Ευθύνη Προϊόντος
5. Επαγγελματική Ευθύνη
6. Ευθύνη Στελεχών Διοίκησης
7. Ασφάλιση Ηλεκτρονικών & Διαδικτυακών Κινδύνων
8. Ευθύνη Περιβάλλοντος

Στην Ενότητα 1 θα παρουσιαστούν τα ακόλουθα :

• Νομικό καθεστώς και βάση της Αστικής Ευθύνης γενικά
• Η Ασφάλιση της Αστικής Ευθύνης σύμφωνα με το Νόμο
• Γενικές Διατάξεις / Τρόπος λειτουργίας ενός ασφαλιστηρίου αστικής ευθύνης
• Ενεργοποίηση της κάλυψης (policy trigger)

Στις Ενότητες 2 – 8 θα παρουσιαστούν τα ακόλουθα για καθεμία χωριστά :

• Νομικό πλαίσιο
• Ορισμοί (π.χ. ποιος θεωρείται «παραγωγός» στην Ευθύνη Προϊόντος)
• Βασικές Καλύψεις / Επεκτάσεις κάλυψης / Εξαιρέσεις
• Γιατί χρειάζονται την κάλυψη τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα
• Στοιχεία Αξιολόγησης του κινδύνου
• Παραδείγματα ζημιών / Case studies

Κόστος Συμμετοχής στο Σεμινάριο:

260€ για τα μέλη του Ε.Ι.Α.Σ. και 290€ για τα μη μέλη.

Αιτήσεις Συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017.

Διαβάστε περισσότερα – Αίτηση συμμετοχής<http://www.eias.gr/images/files/EIAS%20CERTIFIED%20SPECIALIST%20in%20LIABILITY_2017.pdf>

Andreas Tesch: 1η Ασφαλιστική Πιστώσεων η Atradius στην Ελλάδα

0
Andreas Tesch, Chief Market Officer of Atradius N.V.

της Ελενας Ερμείδου

«Πρόληψη, προστασία, χρηματοδότηση» είναι τα βασικά εργαλεία που προσφέρει η Atradius ανέφερε  κατά τον χαιρετισμό του στο συνέδριο της Atradius, ο Andreas Tesch Μέλος ΔΣ, CMO of Atradius Groups of Companies, παραθέτοντας μεταξύ άλλων τις έντονες προκλήσεις στο περιβάλλον.

Διευκρίνισε ότι οι χρεοκοπίες των επιχειρήσεων «δεν μπορούν, όλες τις φορές να προβλεφθούν», προσθέτοντας ότι καμία εταιρεία ακόμα και οι μεγάλες δεν αποκλείονται από αυτό τον κίνδυνο.

Φορολογική πολιτική, απάτη, περιπτώσεις προμηθευτών, κανονιστικές συμμορφώσεις, αδιαφάνεια, αποφάσεις τραπεζικών ιδρυμάτων, πολιτικές εξελίξεις είναι ορισμένοι συντελεστές που μπορεί να οδηγήσουν σε ξαφνικές πτωχεύσεις.

Ο ίδιος κατά την ομιλία τόνισε ότι στην πλειοψηφία τους, οι πελάτες της Atradius, λόγω των υπηρεσιών που παρέχει η εταιρεία απέφυγαν περιστατικά πτωχεύσεων. Σε όσους, δε αντιμετώπισαν τέτοια φαινόμενα, η Atradius «συνέβαλλε στην ανάκαμψη τους».

Τόνισε ότι το μερίδιο της Atradius στην Ελλάδα αυξήθηκε από το 51,4% το 2014 στο 54,2% το 2016 με ποσοστό διατήρησης πελατών 95%.

Κλείνοντας την ομιλία τους τόνισε ότι αυτό που κάνει την Atradius να ξεχωρίζει είναι οι άνθρωποι της και η σωστές επιλογές στην τεχνολογία που έχει κάνει η εταιρεία.

Γ. Τζέης: «Η Ασφάλιση Πιστώσεων προσαρμόζεται στο κίνδυνο της εποχής »

0

της Ελενας Ερμείδου

Δεν υπάρχουν συμβάσεις προσχώρησης, δεν υπάρχουν περιορισμοί, δεν υπάρχουν ίδιες επιχειρήσεις, για το λόγο αυτό η Atradius σχεδιάζει εξειδικευμένες λύσεις, διαπραγματεύεται ακόμα και τους γενικούς όρους ασφάλισης, ασφαλίζοντας, ακόμα και τον προ-πιστωτικό κίνδυνο. Η ασφάλιση πιστώσεων προλαμβάνει, αποζημιώνει, και παρέχει κίνητρα ανάπτυξης στις επιχειρήσεις.

Αυτό ήταν το μήνυμα που πέρασε χτες 26 Απριλίου στο συνέδριο της, η Atradius με θέμα “Ασφάλιση Πιστώσεων: Μονόδρομος στην πορεία για Υγιή Ανάπτυξη”.

Ο Γεράσιμος Τζέης Managing Director Atradius Ελλάδος τόνισε χαρακτηριστικά:

«Πρόκειται για ένα ευέλικτο εργαλείο προσαρμοσμένο στον πιστωτικό κίνδυνο της εποχής», συμπληρώνοντας ότι «εξασφαλίζει ρευστότητα, αποζημιώνει, προσφέρει κίνητρα ανάπτυξης».

Η ασφάλιση πιστώσεων επέδειξε τα σημαντικότερα ευεργετήματα της κατά την περίοδο της κρίσης από το 2008 και μετά. Κατάφερε λόγω της σταδιακής μείωσης των ορίων την ανατροπή ζημιών και την ελαχιστοποίηση των χτυπημάτων.

Κατά την περίοδο της κρίσης η Atradius, η δεύτερη παγκόσμια ασφαλιστική στο κόσμο κατάφερε ως ασφαλιστική πιστώσεων, εξήγησε ο Γεράσιμος Τζέης να κάνει την καλύτερη διαχείριση, εξηγώντας ότι το «το επόμενο benefit για την Atradius, είναι το αμερόληπτο consulting», και προσθέτοντας ότι «…η Atradius συνεργάζεται στενά με στελέχη Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου … αλληλοενημερώνεται για τις εξελίξεις στην αγορά.. λαμβάνει τις βέλτιστες αποφάσεις και μπορεί να δίνει και ad hoc limits».

Μιλώντας για επιχειρηματική ανάπτυξη εξήγησε ότι η ασφάλιση πιστώσεων είναι ένα εργαλείο που προσφέρει πρόσβαση σε  “φτηνότερο χρήμα και σε κεφάλαια κίνησης.… και η ρευστότητα είναι ο πολύτιμος στόχος κάθε οργανισμού”.

Διευκρίνισε ότι μόνο από το 2000 η Atradius κατέβαλλε αποζημιώσεις 90 εκατομμυρίων, παρατηρώντας ότι το 20% των περιπτώσεων ήταν «στημένες».

Κλείνοντας την ομιλία του, διατύπωσε ότι οι προκλήσεις της εποχής είναι πολύ μεγάλες, «οι γεωπολιτικές εξελίξεις είναι ραγδαίες», επίσης και οι οικονομικές.

«Ζούμε», όπως χαρακτηριστικά είπε σε ένα «παγκόσμιο χωριό».

Η Διαχείριση του Πιστωτικού Κινδύνου είναι απαραίτητη πρέπει να γίνεται από επαγγελματίες «δίχως να χάνεται η εμπορική του χροιά», ο ίδιος προσέθεσε, υπογραμμίζοντας ότι η Atradius μετατρέπει την πρόκληση σε ευκαιρία.

 

 

Κύμα μείωσης προμηθειών αναφέρουν πολλοί διαμεσολαβούντες

0

του Νίκου Σακελλαρίου

«Ο πόλεμος των προμηθειών» μεταξύ ασφαλιστικών και ελεύθερων συνεργατών τους μαίνεται αμείωτος τον τελευταίο χρόνο και ταυτόχρονα δημιουργεί αλυσιδωτές αντιδράσεις με περιφερόμενα χαρτοφυλάκια και δυσαρεστημένους ασφαλισμένους. Η ανοδική τάση που είχε δημιουργηθεί στο θέμα των προμηθειών τα τελευταία 3-4 χρόνια εξαιτίας του ανταγωνισμού των εταιρειών φαίνεται ότι  μειώνεται εις βάρος των διαμεσολαβούντων τους τελευταίους μήνες που έχουν να αντιμετωπίσουν και τα γνωστά δικά τους προβλήματα (ασφαλιστικό-φορολογικό-πιστοποιήσεις κά).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις μεγάλων σε παραγωγή πρακτορειακών σχημάτων,  η μέση προμήθεια που πληρώνουν οι εταιρείες έχει μειωθεί κατά 2-3% ποσοστιαίες μονάδες  ενώ έχει αυξηθεί και ο χρόνος απόδοσης της προς τους πράκτορες. Η συγκέντρωση της αγοράς δεν λειτουργεί προς όφελος τους.  « Είμαστε σε διαδικασία συνεχούς επαγρύπνησης και επαναπροσδιορισμού των  συμβάσεων, λένε, και μάλιστα σε μία περίοδο που η ασφαλιστική αγορά επανακάμπτει και ξεπερνά το σοκ της περιόδου 2015».

Οι εταιρείες (όχι όλες βέβαια) με τη σειρά τους θεωρούν ότι προμήθειες άνω του 20%  με χαμηλά ασφάλιστρα και δικαιώματα είναι εξοντωτικές για τα τεχνικά αποτελέσματα των εταιρειών αφού προστίθενται σε  μία νέα σειρά αυξήσεων φόρων, ασφαλιστικών εισφορών.  Σε ό,τι αφορά το χρόνο απόδοσης των προμηθειών φαίνεται ότι οι ασφαλιστικές ακολουθούν τους χρόνους που υπάρχουν και σε άλλους τομείς της επιχειρηματικότητας. Αυτό βέβαια εις βάρος των διαμεσολαβούντων οι οποίοι καλούνται βάσει των εγκυκλίων της Τράπεζας της Ελλάδος να καλύψουν άμεσα τους  πελάτες τους που είτε καθυστερούν είτε δεν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα στην πληρωμή των ασφαλίστρων τους. Οι ασφαλιστικές με τη σειρά τους έχουν τις δικές τους υποχρεώσεις έναντι των solvency II (άμεση κάλυψη)   και έτσι  ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Τέλος , η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των μικρών εισοδηματικά ασφαλισμένων  επιβαρύνει το πρόβλημα.

Πολλοί πλέον πράκτορες και μεσίτες είτε επικεντρώνονται σε λιγότερους αλλά καλούς πελάτες  είτε καταφεύγουν στη γνωστή λύση της ένταξης τους κάτω από μεγάλα σχήματα έστω και με μικρότερες προμήθειες.

Πρόσκληση μετόχων από την Ευρωπαϊκή Πίστη

0

Σύμφωνα με το Νόμο και το Καταστατικό της Εταιρίας και μετά την από 24/04/2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, καλούνται οι Μέτοχοι της Ανώνυμης Εταιρίας με την επωνυμία «ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ Α.Ε.Γ.Α.» που εδρεύει στην Λεωφ. Κηφισίας 274, Χαλάνδρι Αττικής, σε Τακτική Γενική Συνέλευση στις 16/05/2017, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 στα γραφεία της έδρας της Εταιρίας στην Λεωφ. Κηφισίας, αριθμός 274, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα πιο κάτω θέματα της Ημερησίας Διατάξεως:

Θέμα 1ο : Υποβολή και έγκριση των ετήσιων Οικονομικών Καταστάσεων σε απλή και  ενοποιημένη βάση, της χρήσεως 1/1/2016 έως 31/12/2016, μετά των σχετικών εκθέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή.

Θέμα 2ο: Έγκριση διάθεσης αποτελεσμάτων της εταιρικής χρήσεως 1/1/2016 έως 31/12/2016

Θέμα 3ο : Απαλλαγή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του Ελεγκτή από κάθε ευθύνη αποζημίωσης για τα πεπραγμένα της χρήσεως του 2016

Θέμα 4ο : Εκλογή Ελεγκτικής Εταιρίας για τη χρήση 2017 και καθορισμός της αμοιβής αυτής.

Θέμα 5ο : Έγκριση των αμοιβών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου για τη χρήση 2016 και προέγκριση για τις αμοιβές χρήσεως 2017.

Θέμα 6ο : Παροχή αδείας, σύμφωνα με το άρθρο 23, παράγραφος 1 του Κ.Ν. 2190/1920, στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας και στα στελέχη των διευθύνσεων της Εταιρίας για την συμμετοχή τους σε Διοικητικά Συμβούλια ή στην Διεύθυνση των εταιριών του ομίλου και των συνδεδεμένων εταιριών.

Θέμα 7ο : Αγορά Ιδίων Μετοχών της Εταιρίας

Άλλα θέματα και ανακοινώσεις.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 Δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στην Τακτική Γενική Συνέλευση έχουν όσοι εμφανίζονται ως μέτοχοι της ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ Α.Ε.Γ.Α. στα αρχεία του Συστήματος Άυλων Τίτλων που διαχειρίζεται η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ Α.Ε. (Ε.Χ.Α.Ε.), στο οποίο τηρούνται οι κινητές αξίες της Εταιρίας, κατά την έναρξη της πέμπτης ημέρας που προηγείται της συνεδρίασης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, ήτοι την Πέμπτη 11 Μαΐου 2017. Η απόδειξη της μετοχικής ιδιότητας γίνεται με την προσκόμιση σχετικής έγγραφης βεβαίωσης της “ΕΧΑΕ” ή, εναλλακτικά, με απευθείας ηλεκτρονική σύνδεση της Εταιρίας με τα αρχεία της “ΕΧΑΕ”. Η σχετική έγγραφη βεβαίωση ή η ηλεκτρονική πιστοποίηση αναφορικά με τη μετοχική ιδιότητα πρέπει να περιέλθει στην Εταιρία έως την τρίτη ημέρα που προηγείται της συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης, ήτοι το αργότερο το Σάββατο 13 Μαΐου 2017. Έναντι της Εταιρίας θεωρείται ότι έχει δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στη Γενική Συνέλευση μόνον όποιος φέρει την ιδιότητα του μετόχου κατά την ως άνω ημερομηνία καταγραφής. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του άρθρου 28α του Κ.Ν. 2190/1920, οι μέτοχοι μετέχουν στην Τακτική Γενική Συνέλευση μόνο μετά από άδειά της.

Σε περίπτωση μη επίτευξης της απαιτούμενης απαρτίας, για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, οι Μέτοχοι καλούνται:

– την 30η Μαΐου 2017, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 στα γραφεία της Εταιρίας επί της Λεωφ. Κηφισίας αρ. 274, Χαλάνδρι Αττικής, σε Α’ Επαναληπτική Γενική Συνέλευση,

ή και

– την 13η Ιουνίου 2017, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 στα γραφεία της Εταιρίας επί της Λεωφ. Κηφισίας αρ. 274, Χαλάνδρι Αττικής, σε Β’ Επαναληπτική Γενική Συνέλευση. Στις επαναληπτικές Γενικές Συνελεύσεις έχουν δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου οι Μέτοχοι οι οποίοι θα είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο μετόχων της Εταιρίας κατά την έναρξη της τέταρτης (4ης) ημέρας πριν από την ημέρα συνεδρίασης των ως άνω επαναληπτικών Γενικών Συνελεύσεων ήτοι την 26 Μαΐου 2017 και 9 Ιουνίου 2017 αντίστοιχα (Ημερομηνία Καταγραφής), η δε σχετική έγγραφη βεβαίωση ή η ηλεκτρονική πιστοποίηση σχετικά με τη μετοχική ιδιότητα πρέπει να περιέλθει στην Εταιρία το αργότερο την τρίτη (3η) ημέρα πριν από τη συνεδρίαση των ως άνω επαναληπτικών Γενικών Συνελεύσεων, ήτοι την 27η Μαΐου 2017 και 10η Ιουνίου  2017 αντίστοιχα. Έναντι της Εταιρίας θεωρείται ότι έχει δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στη Γενική Συνέλευση μόνον όποιος φέρει την ιδιότητα του μετόχου κατά την αντίστοιχη Ημερομηνία Καταγραφής. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του άρθρου 28α του Κ.Ν. 2190/1920, ο εν λόγω μέτοχος μετέχει στη Γενική Συνέλευση μόνο μετά από άδειά της.

Σημειώνεται ότι η άσκηση των δικαιωμάτων συμμετοχής και ψήφου δεν προϋποθέτει την δέσμευση των μετοχών του δικαιούχου ούτε την τήρηση άλλης ανάλογης διαδικασίας, η οποία περιορίζει την δυνατότητα πώλησης και μεταβίβασης αυτών κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στην ημερομηνία καταγραφής και στην ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΨΗΦΟΥ ΜΕΣΩ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥ

Κάθε μέτοχος δύναται να λάβει μέρος και να ψηφίσει είτε αυτοπροσώπως, είτε με αντιπρόσωπο υπογράφοντας σχετική εξουσιοδότηση διορίζοντας μέχρι τρεις (3) αντιπροσώπους. Νομικά πρόσωπα μετέχουν στη Γενική Συνέλευση ορίζοντας ως εκπροσώπους τους μέχρι τρία (3) φυσικά πρόσωπα. Ωστόσο, αν ο μέτοχος κατέχει μετοχές, οι οποίες εμφανίζονται σε περισσότερους του ενός λογαριασμούς αξιών, ο περιορισμός αυτός δεν εμποδίζει το μέτοχο να ορίζει διαφορετικούς αντιπροσώπους για τις μετοχές που εμφανίζονται στον κάθε λογαριασμό αξιών σε σχέση με τη Γενική Συνέλευση. Αντιπρόσωπος που ενεργεί για περισσοτέρους μετόχους μπορεί να ψηφίζει διαφορετικά για κάθε μέτοχο. Ο αντιπρόσωπος μετόχου υποχρεούται να γνωστοποιεί στην Εταιρία, πριν από την έναρξη της συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης, κάθε συγκεκριμένο γεγονός, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο στους μετόχους για την αξιολόγηση του κινδύνου να εξυπηρετήσει ο αντιπρόσωπος άλλα συμφέροντα πλην των συμφερόντων του μετόχου. Κατά την έννοια της παρούσας παραγράφου, μπορεί να προκύπτει σύγκρουση συμφερόντων ιδίως όταν ο αντιπρόσωπος: α) είναι μέτοχος που ασκεί τον έλεγχο της Εταιρίας ή είναι άλλο νομικό πρόσωπο ή οντότητα η οποία ελέγχεται από το μέτοχο αυτόν, β) είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου ή της εν γένει διοίκησης της Εταιρίας ή μετόχου που ασκεί τον έλεγχο της Εταιρίας, ή άλλου νομικού προσώπου ή οντότητας που ελέγχεται από μέτοχο ο οποίος ασκεί τον έλεγχο της Εταιρίας, γ) είναι υπάλληλος ή ορκωτός ελεγκτής της Εταιρίας ή μετόχου που ασκεί τον έλεγχο της Εταιρίας, ή άλλου νομικού προσώπου ή οντότητας που ελέγχεται από μέτοχο, ο οποίος ασκεί τον έλεγχο της Εταιρίας, δ) είναι σύζυγος ή συγγενής πρώτου βαθμού με ένα από τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις (α) έως (γ). Ο διορισμός και η ανάκληση αντιπροσώπου του μετόχου γίνεται εγγράφως και κατατίθεται στην Εταιρία στα κεντρικά της γραφεία ή αποστέλλεται μέσω fax (+302106841325), τουλάχιστον τρείς (3) ημέρες πριν από την ημερομηνία συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης, ήτοι το αργότερο το Σάββατο 13 Μαΐου 2017. Το Καταστατικό της Εταιρίας δεν προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση με ηλεκτρονικά μέσα χωρίς τη φυσική παρουσία των μετόχων στον τόπο διεξαγωγής της ή τη δυνατότητα εξ αποστάσεως συμμετοχής των μετόχων στην ψηφοφορία.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ

α) Με αίτηση μετόχων που εκπροσωπούν το ένα εικοστό (1/20) του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας υποχρεούται να εγγράψει στην ημερήσια διάταξη της Γενικής Συνέλευσης πρόσθετα θέματα, εάν η σχετική αίτηση περιέλθει στο Διοικητικό Συμβούλιο δεκαπέντε (15) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση, ήτοι το αργότερο την Δευτέρα 1η Μαΐου 2017. Η αίτηση για την εγγραφή πρόσθετων θεμάτων στην ημερήσια διάταξη συνοδεύεται από αιτιολόγηση ή από σχέδιο απόφασης προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση και η αναθεωρημένη ημερήσια διάταξη δημοσιοποιείται με τον ίδιο τρόπο όπως η προηγούμενη ημερήσια διάταξη, δεκατρείς (13) ημέρες πριν από την ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης ήτοι το αργότερο την Τετάρτη 3 Μαίου 2017 και ταυτόχρονα τίθεται στη διάθεση των μετόχων στην ιστοσελίδα της Εταιρίας, μαζί με την αιτιολόγηση ή το σχέδιο απόφασης που έχει υποβληθεί από τους μετόχους κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 27 παρ. 3 του Κ.Ν. 2190/1920.

β) Με αίτηση μετόχων που εκπροσωπούν το ένα εικοστό (1/20) του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου, το Διοικητικό Συμβούλιο θέτει στη διάθεση των μετόχων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 27 παρ. 3 του Κ.Ν. 2190/1920, έξι (6) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης, ήτοι το αργότερο την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2017 σχέδια αποφάσεων για θέματα που έχουν περιληφθεί στη αρχική ή την αναθεωρημένη ημερήσια διάταξη, αν η σχετική αίτηση περιέλθει στο Διοικητικό Συμβούλιο επτά (7) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης ήτοι το αργότερο την Τρίτη 9 Μαΐου 2017.

γ) Μετά από αίτηση οποιουδήποτε μετόχου που υποβάλλεται στην Εταιρία πέντε (5) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση, ήτοι το αργότερο την Πέμπτη 11 Μαΐου 2017, το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να παρέχει στη Γενική Συνέλευση τις αιτούμενες συγκεκριμένες πληροφορίες για τις υποθέσεις της Εταιρίας, στο μέτρο που αυτές είναι χρήσιμες για την πραγματική εκτίμηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να απαντήσει ενιαία σε αιτήσεις μετόχων με το ίδιο περιεχόμενο. Υποχρέωση παροχής πληροφοριών δεν υφίσταται όταν οι σχετικές πληροφορίες διατίθενται ήδη στην ιστοσελίδα της Εταιρίας, ιδίως με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων.

δ) Μετά από αίτηση μετόχων που εκπροσωπούν το ένα πέμπτο (1/5) του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου η οποία υποβάλλεται στην Εταιρία πέντε (5) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση, ήτοι το αργότερο την Πέμπτη 11 Μαΐου 2017, το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να παρέχει στη Γενική Συνέλευση πληροφορίες για την πορεία των εταιρικών υποθέσεων και την περιουσιακή κατάσταση της Εταιρίας.

Σε όλες τις ανωτέρω αναφερόμενες περιπτώσεις οι αιτούντες μέτοχοι οφείλουν να αποδεικνύουν τη μετοχική τους ιδιότητα και τον αριθμό των μετοχών που κατέχουν κατά την άσκηση του σχετικού δικαιώματος. Τέτοια απόδειξη αποτελεί και η προσκόμιση βεβαίωσης από τον φορέα στον οποίο τηρούνται οι οικείες κινητές αξίες ή η πιστοποίηση της μετοχικής ιδιότητας με απευθείας ηλεκτρονική σύνδεση φορέα και Εταιρίας.

ΛΟΙΠΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Οι πληροφορίες και τα έγγραφα που προβλέπονται στο άρθρο 27 παρ. 3 του κ.ν. 2190/1920 διατίθενται σε ηλεκτρονική μορφή στις ιστοσελίδες της Εταιρίας, www.europaikipisti.gr, http://ir.europaikipisti.gr/,  και σε έγχαρτη μορφή στα γραφεία της Εταιρίας στην Λεωφ. Κηφισίας 274, Χαλάνδρι Αττικής.

 

Η Aviva εξαγόρασε το υπόλοιπο 50% από την VietinBank

0

της Ελενας Ερμείδου

Θυγατρική 100% της Aviva μετετράπη η VietinBank μετά την εξαγορά του εναπομείναντος μεριδίου 50% της VietinBank από την Aviva.

Η συναλλαγή, η οποία τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των εποπτικών αρχών θα απλοποιήσει θα απλοποιήσει τις λειτουργικές διαδικασίες της Aviva στην αγορά.

Συνεργασία bancassurance, επίσης υπεγράφη μεταξύ Aviva καιVietinBank για την διανομή ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής και υγείας μέσα από το δίκτυο των 1.100 υπό – καταστημάτων που διαθέτει η τράπεζα.

Ηδη, από το 2011 που ξεκίνησε η συνεργασία της  Aviva με την  VietinBank έχει αλλάξει τον ρου της Βιετναμέζικης αγοράς, κατατάσσοντας την Aviva ανάμεσα στις πρώτες μεγαλύτερες ασφαλιστικές ζωής σε όρους ασφαλίστρων.

Σύμφωνα δε, με μελέτη της Swiss Re για το κλάδο ασφαλειών στο Βιετνάμ, η Aviva έχει καταφέρει να διπλασιάσει τα έσοδα από ασφάλιστρα στην περιοχή τα τελευταία τρία χρόνια. Εκτός, αυτών με την συμμετοχή του κλάδου λιγότερο από 1% στο ΑΕΠ, η χώρα έχει την χαμηλότερη διείσδυση στο κόσμο.

Υπενθυμίζεται το 2016, η Aviva αύξησε 12% τα λειτουργικά της κέρδη στα 3 δισεκατομμύρια στερλίνες συγκριτικά με κέρδη ύψους 2,68 δισεκατομμυρίων στερλινών το 2015.

 

“Παγίδες” για τους επενδυτές κρύβει η Solvency II

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Κίνδυνο να περιθωριοποιηθεί ο ασφαλιστικός κλάδος από τους επενδυτές, καθώς η αξιολόγηση των επιδόσεων των εταιρειών έχει καταστεί πιο πολύπλοκη λόγω της εφαρμογής της Solvency II εντοπίζει η Willis Tower Watson.

Κοινή έρευνα της Willis Tower Watson και της Autonomous Research μετά από ανάλυση των λογιστικών καταστάσεων 31 ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών έδειξε ότι η Solvency ΙΙ κατέστησε πιο δύσκολο για τους επενδυτές να έχουν σαφή εικόνα για το πώς αποδίδει κάθε ετιαρεία. “Δυστυχώς για τον ασφαλιστικό κλάδο, τα project της Solvency II και των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (IFRS) κινούνται προς διαφορετικές κατευθύνσεις στο ορατό μέλλον”, σχολίασε ο διευθυντής της Willis Tower Watson Kamran Foroughi. “Ως απάντηση, αναπτύξαμε τυποποιημένα μοντέλα για την ασφαλιστική βιομηχανία, ελπίζοντας ότι θα καλύψουν το σχετικό κενό”.

Σύμφωνα με την έρευνα, η Solvency II δεν είναι επαρκής ως δείκτης κερδοφορίας και παραγωγής ταμειακών ροών που να μπορεί να αντικαταστήσει την λεγόμενη “ενσωματωμένη ανάλυση αξίας” (Embedded Value-EV). Ο επείγων χαρακτήρας του θέματος αυτού υπογραμμίζεται από τις μειούμενες ανακοινώσεις χρήσιμων στοιχείων EV στην Ευρώπη και το γεγονός ότι η αναδιάρθρωση των ΔΠΧΠ (οι νέες προτάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν τον Μάιο) δεν θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για το ορατό μέλλον

“Η Solvency II παρεμποδίζει  τη μετάβαση από τα κέρδη κατά IFRS στα ρευστά διαθέσιμα και τα μερίσματα”, πρόσθεσε ο κ. Foroughi. “ Αυτό δημιουργεί κίνδυνο αύξησης του κόστου κεφαλαίων του κλάδου, ιδίως εάν καταγραφούν αναταράεξις στις αγορές. Την περίοδο 2008-2009 (Παγκόσμια Χρηματοοικονομική Κρίση), η έλλειψη διαφάνειας αναφορικά με τα ρευστά διαθέσιμα και την κεφαλαιακή επάρκεια οδήγησε στο να εκτιναχθεί το κόστος κεφαλαίου του κλάδου στο 20%”.

Ο Andrew Crean, εκτελεστικός διευθυντής της Autonomous Research, πρόσθεσε από την πλευρά του: “Η  Solvency II συνέβαλε στο να υπάρχει καλύτερη εικόνα για την κεφαλαιακή επάρκεια των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών, δίνοντας κατεύθυνση για το πότε κινδυνεύουν τα μερίσματα και πότε υπάρχει προοπτική επιστροφής περισσότερων κεφαλαίων. Ωστόσο, το νέο πλαίσιο δεν λαμβάνει πάντα υπόψη την οπτική γωνία των επενδυτών, δημιουργώντας προβλήματα για τους εξωτερικούς χρήστες όσον αφορά στην κατανόηση των επιδόσεων και την ικανότητα καταβολής μερισμάτων”.

 

 

Το φάρμακο στην ατζέντα των Θεσμών

0

από το virus.com.gr

Οι εκπρόσωποι των Θεσμών βρίσκονται στην Αθήνα προκειμένου να κλείσει κάθε εκκρεμότητα και να επιτευχθεί μια οριστική τεχνική συμφωνία. Το κομμάτι της Υγείας δεν θα μπορούσε να λείπει από τις συναντήσεις με βασικά ανοικτά ζητήματα αυτά που αφορούν τα νέα μέτρα στα φάρμακα.

Οι εκπρόσωποι των δανειστών μας, λοιπόν, με επικεφαλής τον Giuseppe Carone, θα συναντηθούν σήμερα το πρωί με υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Υγείας, εκπροσώπους φορέων και τους επικεφαλής του ΕΟΠΥΥ. Το ραντεβού έχει οριστεί στις 11.00 και σύμφωνα με τις πληροφορίες του Virus η ατζέντα έχει κυρίως Φάρμακο.

Ειδικότερα, στη συνάντηση, που σε αυτή τη φάση μένει σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, αναμένεται να τεθεί το «σταυρόλεξο» των νέων μέτρων για τα νεοεισερχόμενα φάρμακα, ο «γρίφος» του μηχανισμού Αξιολόγησης των Τεχνολογιών Υγείας (HTA) και φυσικά όλα όσα περιλαμβάνονται σε αυτό το διαβόητο προσχέδιο των αλλαγών, που περιλαμβάνει και το ενοποιημένο rebate και όχι μόνο.

Όπως έγραψε το Virus, αν και το τελικό μίγμα των μέτρων παραμένει επί της ουσίας ασαφές, πληροφορίες θέλουν το «πολυώνυμο Μπερσίμη» να αναλαμβάνει να βάλει σε τάξη το σύνολο του rebate που καταβάλλουν οι εταιρίες (διαβάστε εδώ).

Ερωτηματικό παραμένει αν ΕΟΠΥΥ και Αριστοτέλους έχουν βρει έναν βιώσιμο τρόπο υλοποίησης της μνημονιακής δέσμευσης για μείωση του clawback κατά 30% το 2017 και άλλου 30% το 2018. Φαίνεται πως η πολιτεία επέλεξε να οδηγηθεί στη μείωση μέσα από το ενοποιημένο rebate.

Σίγουρο είναι πως κορμός των αλλαγών, του προσχεδίου που επεξεργάζεται προς το παρόν η πολιτεία, αποτέλεσε η πρόταση του ΕΟΠΥΥ, για αυτό και ο Σωτήρης Μπερσίμης θα είναι και πάλι παρών στη σημερινή συνάντηση.

Σύμφωνα πάντως  με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας ο στόχος δεν μπορεί να επιτευχθεί με αυτό τον τρόπο.

«Δεν διασφαλίζεται η μείωση κατά 30% του clawback με το ενοποιημένο rebate που προωθείται», δήλωσε ο Π. Αποστολίδης στην ημερίδα «Το φάρμακο αύριο», που διοργάνωσε η «Πρωτοβουλία για την Υγεία».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ), Θ. Τρύφων υπογράμμισε, μεταξύ πολλών άλλων, πως η αρχή για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης πρέπει να γίνει με τις 72 εκατ. συνταγές που φθάνουν στο ΕΟΠΥΥ.

Αντίστοιχα, σημείο διαφωνίας μεταξύ Αθήνας και Θεσμών αποτελεί και το «σχέδιο δράσης» της Αριστοτέλους για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου μηχανισμού ΗΤΑ, έως το τέλος του έτους, όπως προβλέπει μια άλλη μνημονιακή μας δέσμευση.

Φυσικά, αυτό το θολό τοπίο προκαλεί έντονη ανησυχία στη φαρμακευτική αγορά, που φοβάται πιθανό αιφνιδιασμό και κατάθεση των μέτρων, χωρίς ουσιαστική διαβούλευση, παρά τη σχετική δέσμευση του Υπουργού Υγείας.

Στο ραντεβού των 11.00 στο κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών δεν αποκλείεται να τεθεί και η νομοθετική ρύθμιση για τις Προμήθειες, που ετοίμασε το γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας.

ΑΧΑ, Interamerican, Upstream στο 4th Digital Finance Forum

0

του Βάϊου Κρόκου

Οι ασφαλιστικές πρέπει να ξεκινήσουν την μετατροπή του μοντέλου τους από το παραδοσιακό στο ψηφιακό, ενσωματώνοντας τις κατάλληλες πτυχές της τεχνολογίας σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός σηματοδοτεί την είσοδο νέων προϊόντων στην αγορά, την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, και την ενδυνάμωση των ρόλων των CIOs (Chief Information Officers), COOs (Chief Operations Officers) και CMOs (Chief Marketing Officers), ώστε να ηγηθούν στην ψηφιακή στρατηγική.

Οι μεγάλες εταιρείες, μεταξύ άλλων υιοθετώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό δημιουργούν νέες μονάδες για να υλοποιήσουν τους στρατηγικούς τους στόχος αλλά και εργαστήρια καινοτομίας, ώστε να προσφέρουν νέες θέσεις εργασίας και νέες εμπειρίες στους πελάτες τους.

AXA Ασφαλιστική και Interamerican ξεκίνησαν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στις εργασίες μέσω ανάπτυξης τεχνολογίας. Και οι δύο αυτές κορυφαίες ασφαλιστικές θα δώσουν το στίγμα τους στο 4th Digital Finance Forum που διοργανώνει η Ethos Media την Πέμπτη 27 Απριλίου στο Athenaum InterContinental. Το ενδιαφέρον αυτής  της ενότητας “Τα νέα, ψηφιακά μοντέλα στον ασφαλιστικό κλάδο” επίσης εστιάζεται και στις δυνατότητες που παρέχουν οι microinsurance ασφαλίσεις.

Αναλυτικά:

– Ο κος Γιώργος Καλυβάς, Head of Product, Upstream θα μιλήσει για την «Μικροασφάλιση μέσω κινητού τηλεφώνου», παρουσιάζοντας καινοτόμες λύσεις που υλοποιούνται στο εξωτερικό από ελληνικές εταιρείες.

– Ο κος Βασίλης Τουλιάς, Operational Excellence & Customer Service Director, Head of Transformation, AXA  Ασφαλισιστκή θα μιλήσει για την μετάβαση της ΑΧΑ στην ψηφιακή τεχνολογία, «Transformation AXA»

και

– ο κος Ξενοφών Λιαπάκης, Γενικός Διευθυντής CIO & Services, Όμιλος Interamerican & Πρόεδρος, Hellenic CIO forum θα αναλύσει το θέμα «Insurance in a digital world»

Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση ξεκίνησε και οι ασφαλιστικές που θα κυριαρχούν στις επόμενες δεκαετίες θα είναι τελείως διαφορετικές από αυτές που σήμερα εμείς γνωρίζουμε.

  • Αναλυτικά το πρόγραμμα του 4th Digital Finance Forum – ενότητες και ομιλητές:

http://digitalfinance.ethosevents.eu/el/programma/

  • Για αγορά θέσης κλείστε έγκαιρα:

http://digitalfinance.ethosevents.eu/el/dilosi-simmetochis/

  • Για περισσότερες πληροφορίες: Χριστίνα Τσούχλαρη, Εvents Executive, Ethos Media S.A, τηλ. 210 9984917, tsouchlari.c@ethosmedia.eu