back to top
20.8 C
Athens
Τρίτη 22 Απριλίου 2025

Future of Business Survey: Η χρήση διαδικτυακών εργαλείων στο διεθνές εμπόριο αυξάνει τα έσοδα

Τις δυνατότητες που παρέχουν τα διαδικτυακά εργαλεία και επιτρέπουν στις διεθνείς επιχειρήσεις να διεξάγουν διεθνείς συναλλαγές επιτυχημένα και με αύξηση των εσόδων αναδεικνύει έρευνα του Facebook. Όπως επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, το διεθνές εμπόριο αποτελεί πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μόνο μια μειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπορεύεται διεθνώς (22%). Επιπλέον, σχεδόν τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων που εξάγουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες (64%) αναγνώρισαν την “πώληση σε ξένες χώρες” ως πρόκληση.

Περαιτέρω, η δυνατότητα των επιχειρήσεων να δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό ενισχύει την εμπιστοσύνη που αισθάνονται, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας για το μέλλον των επιχειρήσεων, μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Facebook, τον Ο.Ο.Σ.Α και την Παγκόσμια Τράπεζα.

- Advertisement -

Η νέα έκδοση της έκθεσης Future of Business (Ιούλιος 2017)* επικεντρώνεται στο πώς τα διαδικτυακά εργαλεία παίζουν ρόλο στην ικανότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να διεξάγουν διεθνείς συναλλαγές και κατά συνέπεια να αναπτυχθούν.

Αναλυτικά:

- Advertisement -

– Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διεθνές επίπεδο είναι πιο αισιόδοξες και έχουν περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας τους: το 40% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό σε σχέση με το 26% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται σε διεθνές επίπεδο, είναι ευχαριστημένοι από την τρέχουσα επιχειρηματική τους κατάσταση.

Το 43% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο σε σύγκριση με το 32% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό είναι αισιόδοξοι για τις μελλοντικές επιχειρηματικές τους προοπτικές. Περισσότερες από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό από εκείνες που δεν δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό (19% έναντι 9%) δήλωσαν ότι έχουν δημιουργήσει θέσεις εργασίας τους τελευταίους 6 μήνες και σχεδιάζουν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας στους επόμενους 6 μήνες (27% έναντι 12%).

-Στον τομέα των εξαγωγών των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το εμπόριο αποτελεί τον πυρήνα των επιχειρηματικών μοντέλων και της επιτυχίας τους: Μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που ασχολούνται με τις εξαγωγές, 2 στις 10 (24%) αναφέρουν ότι > 25% των εσόδων προέρχονται από το διεθνές εμπόριο.

-Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ασχολούνται με τις εξαγωγές βασίζονται σε διαδικτυακά εργαλεία για το διεθνές εμπόριο: Πάνω από το ένα τρίτο των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εξάγουν τα προϊόντα τους (39%) αναφέρουν ότι περισσότερο από το 75% των διεθνών πωλήσεών τους οφείλονται στην αξιοποίηση των διαδικτυακών εργαλείων.

-Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποδίδουν την αύξηση – των εσόδων, των πόρων και των εργαζομένων τους – στη χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων για το διεθνές εμπόριο: το 50% των επιχειρήσεων που εξάγουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες συμφωνούν ότι η χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων για την πώληση σε διεθνές επίπεδο έχει αυξήσει τα έσοδά τους.

-Ωστόσο, το διεθνές εμπόριο αποτελεί πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μόνο μια μειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπορεύεται διεθνώς (22%). Επιπλέον, σχεδόν τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων που εξάγουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες (64%) αναγνώρισαν την “πώληση σε ξένες χώρες” ως πρόκληση.

Η δυνατότητα των επιχειρήσεων να δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό ενισχύει την εμπιστοσύνη που αισθάνονται, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας για το μέλλον των επιχειρήσεων, μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Facebook, τον Ο.Ο.Σ.Α και την Παγκόσμια Τράπεζα. Η νέα έκδοση της έκθεσης Future of Business (Ιούλιος 2017)* επικεντρώνεται στο πώς τα διαδικτυακά εργαλεία παίζουν ρόλο στην ικανότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να διεξάγουν διεθνείς συναλλαγές και κατά συνέπεια να αναπτυχθούν.

Στην Ελλάδα το 40% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό είναι ευχαριστημένοι από την τρέχουσα επιχειρηματική τους κατάσταση, ενώ μόνο το 26% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές αναφέρουν το ίδιο. Η διαφορά αυτή μειώνεται όταν πρόκειται για τις μελλοντικές προοπτικές, αν και το 43% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο σε σύγκριση με το 32% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό είναι αισιόδοξοι για τις μελλοντικές επιχειρηματικές τους προοπτικές.

Η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων έχει επίσης αντίκτυπο στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης: 19% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο έναντι 9% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό δήλωσαν ότι έχουν δημιουργήσει θέσεις εργασίας τους τελευταίους 6 μήνες και σχεδιάζουν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας τους επόμενους 6 μήνες (27% έναντι 12%).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η διαφορά μεταξύ επιχειρήσεων διεθνούς εμπορίου και μη, είναι σχετικά χαμηλότερη. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό αισθάνονται κατά 6 εκατοστιαίες μονάδες μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τις επιχειρήσεις τους και έχουν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερες πιθανότητες να έχουν προβεί σε νέες προσλήψεις τους τελευταίους έξι μήνες, απ’ ότι οι επιχειρήσεις που δεν δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, για την εξαγωγή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το εμπόριο αποτελεί τον πυρήνα των επιχειρηματικών μοντέλων και της επιτυχίας τους. 2 στις 10 από αυτές ανέφεραν ότι περισσότερο από το 25% των εσόδων τους προέρχεται από το διεθνές εμπόριο. Οι διεθνείς πωλήσεις εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα διαδικτυακά εργαλεία, όπως τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τις online πληρωμές, τη συμμόρφωση στο διαδίκτυο, το customer care κλπ. Τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα σχεδόν οι μισές (45% και 39% αντίστοιχα) των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εξάγουν τα προϊόντα τους δήλωσαν ότι περισσότερο από το 75% των διεθνών πωλήσεων εξαρτώνται από τα διαδικτυακά εργαλεία.

Παρά τους ελκυστικούς αυτούς αριθμούς, το διεθνές εμπόριο αποτελεί πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μόνο μία μειοψηφία των επιχειρήσεων αυτών εμπορεύεται διεθνώς (22%). Επιπλέον, σχεδόν τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων που εξάγουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες (64%) αναγνώρισαν την “πώληση σε ξένες χώρες” ως πρόκληση, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο το 48% των επιχειρήσεων που εξάγουν στο εξωτερικό αισθάνονται το ίδιο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

24ωρη απεργία στα μέσα ενημέρωσης

24ωρη απεργία κήρυξε η ΠΟΕΣΥ, και συμμετέχει το σύνολο των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας, ΕΣΗΕΑ, ΕΣΠΗΤ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε, ΕΣΗΕΠΗΝ. H απεργία θα διαρκέσει από τις...

ΕΣΗΕΑ: 24ωρη απεργία την Τρίτη

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ)

Ευκαιρίες, κίνδυνοι στην εποχή του Branding και Franchise

Γνωρίζετε τις νέες ευκαιρίες και τους νέους κινδύνους του Branding και του Franchise των ξενοδοχείων  καθώς και τις εξελίξεις στον τομέα διαχείρισης Περιουσίας του κλάδου της Φιλοξενίας;

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Κανένα άμεσο μέτρο για τις ΜμΕ»

45 μέτρα ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ. Πολλά από αυτά πραγματικά θα ανακουφίσουν μέρος της κοινωνίας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

SCOR, AXA XL, Marsh: Στηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση μέσω ενός mega-ναυτιλιακού project

Οι SCOR, AXA XL και Marsh ένωσαν τις δυνάμεις τους και την τεχνογνωσία τους για να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση

Ευρώπη Ασφαλιστική: Έτοιμη για εξαγορές στις ασφάλειες

Η Intracom θα παραχωρήσει μέρος των δικαιωμάτων προτίμησής της στον Νίκο Μακρόπουλο, ιδρυτή της Ευρώπη Ασφαλιστική, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα κατέχει το 13,4% της εισηγμένης.

Τι συζήτησαν Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Σαρρηγεωργίου, Ελ. Παπασπυροπούλου

Τι είπε ο Κωνσταντίνος Πάντος Director Life Insurance της Groupama για τα θέματα ασφάλισης υγείας στην Ελλάδα....

Allianz Commercial: Πολιτικοί κίνδυνοι και βία στους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους

Οι επιχειρήσεις έχουν κατατάξει τους πολιτικούς κινδύνους και τη βία ως τους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους τα τελευταία τρία χρόνια

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

SCOR, AXA XL, Marsh: Στηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση μέσω ενός mega-ναυτιλιακού project

Οι SCOR, AXA XL και Marsh ένωσαν τις δυνάμεις τους και την τεχνογνωσία τους για να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Επιβεβλημένα τα μέτρα στήριξης, αναμένουμε όμως δράσεις και για τις ΜμΕ

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός είναι σίγουρα θετικά καθώς στηρίζουν πολίτες που δυσκολεύονται πολύ στην καθημερινότητα τους.

Κ. Π. Βοτσαρίδης: «Με τη θέσπιση και εφαρμογή της Πολιτικής Πολυμορφίας, η εταιρεία εστιάζει στην ενίσχυση της απασχόλησης γυναικών και νέων»

«Η INTERLIFE αναγνωρίζει την αξία της δημιουργίας και της αποτελεσματικής κάλυψης νέων θέσεων εργασίας, στοχεύοντας στην προσέλκυση

Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 25 Απριλίου

Συνολικά 1.253.742.257,83 ευρώ θα καταβληθούν σε 2.530.742 δικαιούχους από σήμερα 22 Απριλίου έως τις 25 Απριλίου 2025 στο πλαίσιο

NN Social Innovation Startup Award 2025

Ο διαγωνισμός που επιβραβεύει την κοινωνική καινοτομία, ξεκίνησε για 2η συνεχή χρονιά. H NN, πιστεύει στους ανθρώπους που οραματίζονται