Toυ Νίκου Σακελλαρίου
Mε απόλυτη επιτυχία στέφθηκε ο στόχος της διοργάνωσης του 1ου Crowdhackathon#Insurance που διεξήχθη κατά το Σαββατοκύριακο 1 και 2 Οκτωβρίου στο Innovathens στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Ο στόχος ήταν να έρθει πιο κοντά η νεανική κοινότητα της τεχνολογίας με την ασφαλιστική αγορά προσφέροντας γόνιμες ιδέες μέσα από ένα brain storming.
Δεκαέξι ομάδες και συνολικά πάνω από πενήντα άτομα πέρασαν δύο ημέρες προσπαθώντας να καταθέσουν ιδέες που θα βοηθήσουν τόσο τους νέους ασφαλισμένους των Millenials όσο και τις ασφαλιστικές εταιρείες να προσφέρουν νέα digital προϊόντα. Για την ασφαλιστική αγορά είναι μία νέα ευκαιρία που θα βοηθήσει στον σταδιακό μετασχηματισμό της παρά τους αρχικούς φόβους και δισταγμούς.
Τα νέα παιδιά που διαγωνίστηκαν άλλα γνώριζαν τα θέματα της ασφαλιστικής αγοράς, άλλα όχι τόσο πολύ. Ωστόσο όλοι διαγωνίστηκαν με απώτερο στόχο να προσφέρουν εφαρμογές που θα βοηθούν στην πράξη τον καταναλωτή να επιλέξει το καλύτερο και φθηνότερο γι’ αυτόν προϊόν, την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη δράση των μεσιτών ως διαμεσολαβούντων και των ασφαλιστικών εταιρειών να διαθέτουν τα προϊόντα που έχουν μεγαλύτερη απήχηση και εύκολη πρόσβαση στη νέα (κυρίως) γενιά αλλά και στους μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές. Μερικές εφαρμογές ήταν αρκετά προσγειωμένες και εφικτές, άλλες ήταν υψιπετείς και μη εφαρμόσιμες προς το παρόν. Ωστόσο αυτό που έχει σημασία ήταν ότι όλοι συνεισέφεραν με τις ιδέες τους, από τις οποίες μπορούν να προκύψουν τα μελλοντικά startups της αγοράς και (ποιος ξέρει;) οι μελλοντικές ασφαλιστικές εξελίξεις.
Οι ομάδες που διαγωνίστηκαν ήταν κατά σειρά παρουσίασης: οι bitles, οι hatchlab, οι mindnodes, οι Anti-Gravity, οι TTA, οι Code Bras, οι Brogrammers, οι Lemur, οι Granberry, οι First Code Kit, οι Knights of the Coding Republic, οι DSG, οι Insurap, οι Insurangers, οι Cube και το PI Club. Με πεντάλεπτες παρουσιάσεις οι εν λόγω ομάδες προσπάθησαν να εξηγήσουν τις εφαρμογές τους στο κοινό, που το αποτελούσαν στελέχη της τεχνολογίας, της ασφαλιστικής αγοράς και δημοσιογράφοι. H Εthos Media πρόσφερε πλήρη κάλυψη στην εκδήλωση και με μεγάλη προβολή μέσα από τη σελίδα της στο Facebook, όπου έχει αναρτηθεί λεπτό προς λεπτό η εκδήλωση.
Οι νικητές
Ο διαγωνισμός κράτησε δύο ημέρες (από το μεσημέρι του Σαββάτου μέχρι και το απόγευμα της Κυριακής 2 Οκτωβρίου) και μετά ξεκίνησαν οι παρουσιάσεις, οι οποίες διήρκεσαν συνολικά μιάμιση ώρα. Οι κριτές αποσύρθηκαν και μέσα σε μισή ώρα αποφάσισαν για τους νικητές του πρώτου διαγωνισμού.
Ο εκπρόσωπος της Crowdpolicy Γ. Καραμανώλης, κηρύσσοντας το τέλος της διοργάνωσης, δήλωσε ότι όλες οι εφαρμογές ενδιαφέρουν την ασφαλιστική κοινότητα και τα κοινωνικά δίκτυα με στόχο να δημιουργήσουν νέες εφαρμογές που θα βοηθήσουν και τις εταιρείες και τους διαμεσολαβούντες και τον τελικό καταναλωτή, ενώ θα έχουν δραστική συμμετοχή στη διαχείριση των ατυχημάτων.
Από τη διαδικασία παρουσίασης και την τελική αξιολόγηση βραβεύθηκαν οι εξής ομάδες:
Το 1ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα DSG, η οποία πρότεινε μια εφαρμογή για την αξιοποίηση όλων των δεδομένων που υπάρχουν στις ασφαλιστικές με στόχο τη διευκόλυνση των πελατών τους και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Επιπλέον, η εφαρμογή περιλαμβάνει αξιολόγηση του οδηγού με scoring για καλύτερη τιμολόγηση, καθώς και διευρυμένη πλατφόρμα προσφοράς συμβολαίων.
Το 2ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα Antigravity, η οποία παρουσίασε μια ολοκληρωμένη λύση λογισμικού που παρακολουθεί πώς οδηγείται το αυτοκίνητο και έχει οπτικοποιημένη εφαρμογή σε live χρόνο. Ένα προιόν B2B που απευθύνεται στις εταιρείες.
Το 3ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα The Knights of Coding Republic και στην εφαρμογή της για διαχείριση ατυχημάτων, που απευθύνεται στον καταναλωτή, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στο ελληνικό δημόσιο. Η εφαρμογή δίνει έμφαση και στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες διαχείρισης του ατυχήματος.