back to top
25.3 C
Athens
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

5+1 αλλαγές στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

Μέχρι πρότινος, η εμπειρία των πολιτών από τον ΕΦΚΑ είχε συνδεθεί με το «κακό» πρόσωπο της δημόσιας διοίκησης: με τη γραφειοκρατία, την αδυναμία επικοινωνίας, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Σήμερα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά.

Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.

- Advertisement -

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

- Advertisement -
  • Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.
  • Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.
  • Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.
  • Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
  • Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.
  • Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑ καλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τι καταβάλλεται από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ

Κατά την περίοδο 30 Σεπτεμβρίου έως 4 Οκτωβρίου, θα καταβληθούν 78.233.767 ευρώ σε 84.574 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

Συνολικά 52.214.937 ευρώ θα καταβληθούν σε 45.871 δικαιούχους, κατά την περίοδο 12 έως 16 Αυγούστου 2024, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ

Ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση εισφορών 2023 για Mη Mισθωτούς με παράλληλη απασχόληση

Την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εισφορών Ελευθέρων Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολουμένων και Αγροτών με παράλληλη μισθωτή

Ολοκληρώνεται ο κύκλος του επανυπολογισμού των συντάξεων

Προς ολοκλήρωση οδεύει ο κύκλος επανυπολογισμός των συντάξεων από τον e-ΕΦΚΑ όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποιες αλλαγές φέρνει η νέα υπουργική απόφαση για την άσκηση ιδιωτικού έργου των γιατρών του ΕΣΥ

Με τη νέα υπουργική απόφαση η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου των γιατρών του ΕΣΥ επεκτείνεται από τους ιατρούς και οδοντίατρους του κλάδου του Εθνικού...

Σε 5 άξονες το Εθνικό Σχέδιο για το Δημογραφικό

Τα μέτρα που θα υλοποιηθούν, σταδιακά από το 2025, για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος, παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και...

Οι πρώτοι 220 υποψήφιοι του συνδυασμού «Το Επιμελητήριο μας» με επικεφαλής τον Γιάννη Χατζηθεοδοσίου 

«Το Επιμελητήριο μας» με χαρά σήμερα προχωρά στην ανακοίνωση των πρώτων 220 υποψηφίων του ψηφοδελτίου του για τις εκλογές 30 Νοεμβρίου-2 Δεκεμβρίου στο Επαγγελματικό...

Συντάξεις: Πώς θα αυξήσετε τον αριθμό των ατόμων που αποταμιεύουν

  Ο Laurent Doubrovine, Chair, Personal Insurance Committee, Insurance Europe and Head of Partnerships & Corporate Business Development, Société Générale Assurances, France με στόχο να...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αιμοδοσία Συλλόγου Υπαλλήλων Groupama Ασφαλιστικής

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Groupama Ασφαλιστικής και οι εργαζόμενοί της, για άλλη μια φορά ως εθελοντές αιμοδότες έδωσαν το μήνυμα αλληλεγγύης και προσφοράς

Kaspersky: Αύξηση των επιθέσεων ransomware και spyware σε βιομηχανικά συστήματα ελέγχου το 2ο τρίμηνο του 2024

Η Kaspersky δημοσίευσε την έκθεσή της για το 2ο τρίμηνο του 2024 σχετικά με το τοπίο της ψηφιακής ασφάλειας για βιομηχανικά συστήματα ελέγχου

Ποιες αλλαγές φέρνει η νέα υπουργική απόφαση για την άσκηση ιδιωτικού έργου των γιατρών του ΕΣΥ

Με τη νέα υπουργική απόφαση η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού...

“Οι καιροί αλλάζουν” για την ασφαλιστική αγορά και το Insurance world 

"Oι καιροί αλλάζουν" τραγούδησε δύο φορές ο Bob Dylan μία το 1964 και μία το 1992 σε κρίσιμες περιόδους του 20ου αιώνα. 

Σε 5 άξονες το Εθνικό Σχέδιο για το Δημογραφικό

Τα μέτρα που θα υλοποιηθούν, σταδιακά από το 2025,...