Υπογράφεται σήμερα ο Κώδικας Δεοντολογίας Ηλεκτρονικού Εμποριού

Με την έκδοση του πρώτου Κώδικα  Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο συμπίπτει σήμερα η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, όπως αναφέρει το υπουργείο Ανάπτυξης αποσκοπεί στη διασφάλιση τόσο των δικαιωμάτων των καταναλωτών όσο και των καλών πρακτικών από την πλευρά των εμπορικών επιχειρήσεων και ταυτόχρονα στην τόνωση της εμπιστοσύνης όλων των μερών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, καταρτίστηκε με πρωτοβουλία του υπ. Ανάπτυξης και αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ φορέων της αγοράς (ΣΕΒ, ΚΕΕΕ, GRECA, ΣΕΠΕ, ΣΕΚΕΕ, ΕΠΑΜ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΞΕΕ, ΙΕΛΚΑ) και καταναλωτικών οργανώσεων (Συνήγορος Καταναλωτή, ΠΟΜΕΚ, ΙΕΛΚΑ, ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ), υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Πρόκειται να παρουσιαστεί και να υπογραφεί, σήμερα, Τετάρτη 15 Μαρτίου, ανήμερα του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, από τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου.

 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου), ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

« Με τον Κώδικα θεσπίζονται, αρχές και κανόνες που διέπουν τις σχέσεις μεταξύ των καταναλωτών και των προμηθευτών και των ενώσεών τους, στο σύνολο των εμπορικών κλάδων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και με δεσμευτική ισχύ.

Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι, το 2016 κατατέθηκαν στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» 7.067 αναφορές για εξωδικαστική επίλυση διαφορών. Αν προστεθούν και οι 542 υποθέσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή, οι αναφορές έφθασαν τις 7.609. Το 2010 ανέρχονταν σε 3.697. Υπήρξε, συνεπώς, υπερδιπλασιασμός των υποθέσεων κατά τη διάρκεια της κρίσης, αφού οι καταναλωτές αναζητούν τη γρήγορη, αξιόπιστη και χωρίς κόστος εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους. Είναι πολύ σημαντικό ότι πάνω από το 80% των υποθέσεων επιλύονται και, μάλιστα, στη συντριπτική τους πλειονότητα υπέρ του καταναλωτή, με μέσο χρόνο επίλυσης μικρότερο των 90 ημερών».

Στην εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (Πλατεία Κάνιγγος, αίθουσα 611, 6ος όροφος), χαιρετισμό θα απευθύνει επίσης ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης και ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης. Αντίστοιχα παρεμβάσεις θα γίνουν και από φορείς που συμμετείχαν στην κατάρτιση του Κώδικα (ΣΕΒ, ΙΝΚΑ, ΠΟΜΕΚ κλπ.).

Ελ. Ερμείδου

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*