Ταξιδιωτική ασφάλιση σε αριθμούς

Με όρους ασφαλιστικής κάλυψης, η ασφάλιση για ένα μεμονωμένο ταξίδι έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της «πίτας», γεγονός που αποδίδεται στο ότι η συγκεκριμένη customized κάλυψη καλύπτεται από το συμβόλαιο και διατίθεται ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών.

Όσον αφορά την περιοχή όπου η ταξιδιωτική ασφάλιση γνωρίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, πρόκειται για την ευρύτερη περιοχή «Ασίας-Ειρηνικού», η οποία πέτυχε το υψηλότερο μέγεθος της αγοράς και αναμένεται να διατηρήσει τη θέση της έως το 2031. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση αναλύει τα προφίλ των βασικών ασφαλιστικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην αγορά ταξιδιωτικής ασφάλισης, όπως η American International Group, Inc., η Assicurazioni Generali SPA, η Aviva, η AXA, η Zurich κ.ά.

Τεχνολογία, startups, νέοι δρόμοι

Η άνοδος του τουρισμού, που συνδέεται με την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, τις εύκολες διαδικτυακές κρατήσεις ταξιδιών, τις οργανωμένες διακοπές, την ισχυρή κάλυψη των διακοπών, οδηγεί στην ανάπτυξη του μεγέθους της αγοράς ταξιδιωτικής ασφάλισης. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως η γεωγραφική τοποθεσία, το application program interface (API), η τεχνητή νοημοσύνη (AI), το data mining και το παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS), που εντοπίζει τον ταξιδιώτη όπου κι αν βρίσκεται, χωρίς εκείνος να πρέπει να αναζητήσει τοπική επικοινωνία, δημιουργούν νέες προοπτικές για τον κόσμο της ασφάλισης. 

Με τη βοήθεια των αναδυόμενων τεχνολογιών, οι ασφαλιστές αναμένεται να βελτιώσουν τις παραδοσιακές πλατφόρμες παράδοσης ταξιδιωτικής ασφάλισης, προκειμένου να αυξήσουν την παραγωγικότητα και να παρέχουν ευχάριστη εμπειρία στους χρήστες. Ως αποτέλεσμα, η διαμόρφωση αυτού του νέου τοπίου στην αγορά αναμένεται να προσφέρει επικερδείς ευκαιρίες ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα όλων των τεχνολογικών εξελίξεων που επηρεάζουν τον κλάδο αποτελεί συγκεκριμένη ψηφιακή πλατφόρμα που αναπτύχθηκε την περίοδο της Covid-19 με τη συνεργασία παρόχων. Στην εν λόγω πλατφόρμα οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα από μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ταξιδιωτική ασφάλεια και ασφάλεια υγείας, υπηρεσίες τηλεϊατρικής. Η πλατφόρμα παρέχει επίσης πληροφορίες για ξενοδοχεία, εστιατόρια σε ταξιδιωτικούς προορισμούς κ.ά. 

Το παράδειγμα αυτό είναι ενδεικτικό της αξίας που δημιουργεί για τον πελάτη η χρήση της τεχνολογίας, αλλά και οι συνέργειες μεταξύ παρόχων. 

Σημαντική είναι η χρήση της τεχνολογίας και για μία ακόμη κατηγορία επαγγελματιών που δημιούργησε η πανδημία, τους ψηφιακούς νομάδες. Οι εταιρείες, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκεκριμένη αυτή κατηγορία εργαζομένων, οφείλουν –και έχουν ήδη ξεκινήσει– να δημιουργούν ελκυστικά πακέτα ασφάλισης, που θα έχουν διάρκεια και θα παρέχουν την απαραίτητη κάλυψη τόσο σε ελληνικό έδαφος όσο και στο εξωτερικό, προκειμένου ο ψηφιακός νομάς να αισθάνεται ασφαλής σε κάθε γωνιά της γης, σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Ανάχωμα ωστόσο σε όλα αυτά αποτελεί η έλλειψη ευαισθητοποίησης σχετικά με την ταξιδιωτική ασφάλιση και αυτό είναι ένα μελανό σημείο, στο οποίο θα πρέπει να δώσει έμφαση ο ασφαλιστικός κόσμος.

Πηγή: Insurance World

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*