back to top
29.4 C
Athens
Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025

Υγεία εξ αποστάσεως: Κίνδυνοι και οφέλη

της Έλενας Ερμείδου

Στις υπηρεσίες τηλεϋγείας στράφηκαν ορισμένοι ασθενείς χρόνιων, αλλά και μη σοβαρών, νοσημάτων, καθώς και οι κατά φαντασίαν ασθενείς, εν μέσω πανδημίας. 

- Advertisement -

Με την εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογιών και συστημάτων τηλεπικοινωνίας, ασθενείς που χρειάζονται κλινική βοήθεια και βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές ή των οποίων ο γιατρός βρίσκεται σε άλλη περιοχή και δεν είναι διαθέσιμος μια συγκεκριμένη στιγμή έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με έναν γιατρό, ώστε να πάρουν πληροφορίες για την εικόνα της κατάστασής τους μέσω εικόνας και ήχου. Οι ασθενείς μπορούν να έχουν πρόσβαση σε συμβουλευτικές υπηρεσίες, αλλά και να λαμβάνουν υπηρεσίες εκπαίδευσης. 

Καταφεύγουν σε αυτές τις υπηρεσίες στις μέρες του κορωνοϊού, που δεν είναι εύκολη η πρόσβαση στα νοσοκομεία, για να αποφύγουν τις επισκέψεις σε κλινικές, ιδιωτικά ιατρεία και διαγνωστικά κέντρα. 

- Advertisement -

Επιπλέον, οι εικονικές ή ηλεκτρονικές επισκέψεις μειώνουν τις δαπάνες ιατρικής περίθαλψης ενώ λειτουργούν αποτελεσματικά στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. 

Θα περίμενε κανείς να ακούσει ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα οι εικονικές ή ηλεκτρονικές επισκέψεις έχουν αυξηθεί λόγω του κορωνοϊού, ωστόσο αρκετές επισκέψεις, ίσως και οι περισσότερες, σύμφωνα με στοιχεία, δεν έχουν να κάνουν με τον κορωνοϊό. 

Φόβοι και ανησυχίες για μη έγκυρες διαγνώσεις

Πολλές επισκέψεις σε ιατρεία ή διαγνωστικά κέντρα περίθαλψης της υγείας απαιτούν φυσικές εξετάσεις σε ζωτικά όργανα. Οι απαντήσεις ή οι συμβουλές, ωστόσο, που προκύπτουν από τις εικονικές-ηλεκτρονικές συναντήσεις βασίζονται στις προσωπικές αναφορές των ασθενών και σε ό,τι αυτοί κρίνουν ως σύμπτωμα, στους φόβους ή σε εμμονές. Και εδώ κάνουν την εμφάνισή τους οι κίνδυνοι.

 Στελέχη από τον κλάδο της υγείας αναφέρουν στο iw πως η μη δυνατότητα εξέτασης ανθρώπινων ζωτικών οργάνων ενέχει κινδύνους όπως αυτός των λανθασμένων συμβουλών και λανθασμένων οδηγιών. 

«Υπήρξαν περιπτώσεις που ασθενείς θα έπρεπε να προσαχθούν στα επείγοντα περιστατικά, ενώ οι τηλεσυμβουλές δεν διαπίστωναν την κρισιμότητα της περίστασης, όπως επίσης και το αντίθετο». 

Υπάρχουν και οι κατά φαντασίαν ασθενείς, που παρουσιάζουν την κατάσταση της υγείας τους κρίσιμη και οδηγούν τους γιατρούς υπηρεσιών τηλεϊατρικής/τηλεϋγείας σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Το θέμα της ορθής τεκμηρίωσης

Για την ποιοτική αντιμετώπιση των περιστατικών υγείας απαιτείται ορθή τεκμηρίωση. Στην εικονική επίσκεψη, όπως και στις φυσικές επισκέψεις, η τεκμηρίωση βασίζεται στα συμπτώματα που παραθέτει ο ασθενής και όχι σε αυτά που διαπιστώνει ο γιατρός. 

Η απόκλιση μιας γνωμάτευσης που προκύπτει από μια φυσική επίσκεψη από μια εικονική μπορεί να είναι μεγάλη. Η επικοινωνία με εικονικές συναντήσεις δεν τεκμηριώνεται πάντα. 

Παρόντες οι κυβερνοκίνδυνοι

Σήμερα που οι κίνδυνοι cyber αυξάνονται, μπορούμε ασφαλώς να πούμε ότι αυξάνεται και ο κίνδυνος παραβίασης προσωπικών στοιχείων από κυβερνοεγκληματίες, που κλέβουν προσωπικά δεδομένα και τα πουλούν στη μαύρη αγορά ή ζητούν λύτρα για να αποδεσμεύσουν τα αρχεία που έχουν χακάρει.

 Το ιατρικό απόρρητο και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων είναι ζητήματα που ανησυχούν ιδιαίτερα τις ασφαλιστικές και γενικά τους παρόχους υγείας, οι οποίοι βρίσκονται διαρκώς αντιμέτωποι με τις κανονιστικές αρχές και τις πιθανότητες επιβολής υψηλών προστίμων για αθέτηση ευθυνών. 

Για παράδειγμα, τις υπηρεσίες της τηλεϊατρικής μπορούμε να τις χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες: στις υπηρεσίες αποθήκευσης-προώθησης, στις υπηρεσίες απομακρυσμένης παρακολούθησης και στις διαδραστικές υπηρεσίες. Η αποθήκευση και προώθηση τηλεϊατρικής εμπεριέχει ιατρικά δεδομένα, όπως ιατρικές φωτογραφίες κ.ά., τα οποία μεταφέρονται μέσω των νέων τεχνολογιών στον ειδικό γιατρό για να εκτιμήσει την κατάσταση του αρρώστου και να δώσει την κατάλληλη θεραπεία. 

Η απομακρυσμένη παρακολούθηση επιτρέπει την από μακριά παρατήρηση του ασθενούς. Και η διαδραστική τηλεϊατρική παρέχει τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μεταξύ του ασθενούς και του θεράποντος ιατρού. Και οι τρεις περιπτώσεις αποτελούν στόχους για τους χάκερ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κάποιο «ιατρικό» ψάχνει ασφαλιστικά τέρματα να βάλει γκολ

Ετοιμάζονται οι ασφαλιστικές να εκδώσουν νέα προγράμματα  μετά από συμφωνία μαζί Του; τι λέτε να κάνει η Generali;

Με 200% ζημιές στην υγεία, η ασφαλιστική αγορά που πάει;

Η μεγαλύτερη νίκη της ασφαλιστικής αγοράς είναι, να μπορέσει να συγκεντρώσει όλη της δύναμη για να μείνει ΕΚΕΙ που είναι και να κάνει ΕΔΩ αυτό που πρέπει να κάνει

Μέτρα ΤΩΡΑ για τον κλάδο Υγείας

Για όλες τις πτυχές του προβλήματος των ασφαλίστρων υγείας μίλησαν εκτενώς θεσμικοί παράγοντες και στελέχη της αγοράς από την Ύδρα

Επτά απαντήσεις ψάχνει ο Ανασφάλιστος

Υπάρχει κάποιος που θα μπορέσει να δώσει μία απάντηση από τις επτά που ψάχνει ο Ανασφάλιστος με σιγουριά ;.....

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ο χάρτης πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ από 18 έως 22 Αυγούστου

Πώς θα καταβληθούν 53.688.748,03 ευρώ σε 67.677 δικαιούχους

Αξιολόγηση νοσοκομείων μέσω SMS: Το 75% ικανοποιημένο από την περίθαλψη στο ΕΣΥ

Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου απαιτεί λίγα λεπτά, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε διορθώσεις αδυναμιών δεκαετιών

Στη μαύρη αγορά πωλούνται τα προσωπικά δεδομένα, οι χάκερς ζητούν εκατομμύρια λίτρα

Κάθε ψηφιακή συσκευή αποτελεί πιθανό σημείο εισόδου. Πολλές συσκευές στερούνται ισχυρής ασφάλειας αυξάνοντας τον κίνδυνο ...

ΙΣΑ: Ικανοποίηση για τη θεσμοθέτηση της συνεργασίας ιδιωτών ιατρών-ΕΣΥ

Γ. Πατούλης: «Πρόκειται για μια κατάκτηση του ΙΣΑ που κατοχυρώνει την ισότιμη μεταχείριση των ιατρών»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Θ. Λιβάνιος: Άξονας 5 δράσεων μετά τις πυρκαγιές

Τι ειπώθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Δ. Ελλάδας

Ο χάρτης πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ από 18 έως 22 Αυγούστου

Πώς θα καταβληθούν 53.688.748,03 ευρώ σε 67.677 δικαιούχους

Αξιολόγηση νοσοκομείων μέσω SMS: Το 75% ικανοποιημένο από την περίθαλψη στο ΕΣΥ

Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου απαιτεί λίγα λεπτά, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε διορθώσεις αδυναμιών δεκαετιών

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Επίμονη πρόκληση η ακρίβεια για επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Για επίμονη αίσθηση οικονομικής ασφυξίας και τουριστική κίνηση που δεν αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΕΕΑ

Στον «αέρα» η καμπάνια της Υδρογείου Ασφαλιστικής: «Η ασφάλειά σου δεν περιμένει»

Με το σύνθημα «Ασφάλεια με ανθρώπινο πρόσωπο», η Υδρόγειος επενδύει στη σχέση εμπιστοσύνης που χτίζει διαχρονικά με τους ασφαλισμένους της