back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Willis Re: Πώς η τεχνολογία φέρνει τα πάνω κάτω στον κλάδο ατυχημάτων

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Οι πρόοδοι στην τεχνολογία, ιδίως όσον αφορά τα αυτοκινούμενα οχήματα (driverless cars) δημιουργούν όχι μόνο μεγάλες προκλήσεις, αλλά και μοναδικές ευκαιρίες για τον κλάδο ατυχημάτων, σημείωσε κατά τη Συνάντηση του Μόντε Κάρλo o Andrew Newman, υψηλόβαθμο στέλεχος της Willis Re.

Εάν υπάρχει μια μεγάλη αλλαγή που θα επανακαθορίσει την ασφάλιση ατυχημάτων, αυτή είναι η τεχνολογία, υπογράμμισε ο κ. Newman. «Θα επηρεάσει τα κανάλια διανομής… Θα βρούμε νέους τρόπους για τον εντοπισμό και τον υπολογισμό των κινδύνων». Αν και ο ίδιος εκτιμά ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό δεν θα φέρουν τα πάνω κάτω” στον κλάδο στο εγγύς μέλλον, ωστόσο θα προσφέρουν πλήθος πολύτιμων πληροφοριών στις ασφαλιστικές σε βάθος χρόνου.

- Advertisement -

«Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων περιλαμβάνουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό των οχημάτων τους το κουτί τηλεματικής που αποθηκεύει πληροφορίες… Πρόκειται λίγο πολύ για τις πληροφορίες που οι ασφαλιστικές προσπαθούν να συγκεντρώσουν σε ορίζοντα 20-30 χρόνων για να βελτιώσουν την τιμολόγησή τους και οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις διαθέτουν σε πραγματικό χρόνο! Αυτή η αυξημένη ακρίβεια όσον αφορά τον υπολογισμό του κινδύνου να λειτουργήσει ως… λιπαντικό που θα προσελκύσει κεφάλαια στον κλάδο  ατυχημάτων».

Στην ασφάλιση ΙΧ, ο Newman βλέπει έναν κόσμο όπου οι εξασφαλίσεις έναντι των αναλαμβανόμενων κινδύνων αυξάνονται όλο και περισσότερο, τονίζοντας παράλληλα ότι και τα «ψηφιακά assets» αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις. «Πρόκειται για καταστάσεις εξαιρετικά περίπλοκες: Διαταραχή της επιχειρηματικής λειτουργίας, απώλεια ελέγχου, κακόπιστη εξαγορά, κυβερνοεπιθέσεις που οδηγούν σε άρνηση παροχής υπηρεσιών… Ο κλάδος έχει μια εκπληκτική ευκαιρία να βοηθήσει τις εταιρείες να χρηματοδοτήσουν την κάλυψη έναντι των κινδύνων αυτών».

- Advertisement -

Σύμφωνα πάντα με το στέλεχος της Willis Re, ο τρόπος αντιμετώπισης των κυβερνοεπιθέσεων θα αλλάξει εκ βάθρων σε τρία με πέντε χρόνια από σήμερα, καθώς το κέντρο βάρους θα μετατοπιστεί από την υποκλοπή των δεδομένων στην απώλεια ελέγχου. «Το μεγάλο πρόβλημα στο μέλλον, και εκεί όπου θα πρέπει να εστιαστεί η κυβερνοασφάλιση, δεν θα είναι η υποκλοπή των δεδομένων, αλλά κυρίως το φαινόμενο να χάνουν οι εταιρείες τον έλεγχο των συστημάτων τους… Η απώλεια της ικανότητας επεξεργασίας στοιχείων μπορεί να προκαλέσει υπαρξιακή κρίση για ορισμένες εταιρείες. Η αντίληψη για παράδειγμα ότι οι τράπεζες δεν μπορούν να επεξεργαστούν συναλλαγές, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους».

Τα πάσης φύσεως προβλήματα στα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών αποτελούν εστία ανησυχίας, καθώς εάν δημιουργούν δυσλειτουργίες στις αλυσίδες παραγωγής μπορούν να οδηγήσουν σε διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας. Η Willis Re εστιάζει στο συστημικό ρίσκο στον κλάδο ασφάλισης ατυχημάτων και ο βασικός προβληματισμός για τον κ. Newman όσον αφορά τους μεγάλους πελάτες δεν έχει να κάνει τόσο με την τιμολόγηση όσο με το τι σημαίνει η αυξημένη διασύνδεση των κινδύνων, σε συνδυασμό με τις δυνητικές παρενέργειες της εντεινόμενης εξάρτησης από την υψηλή τεχνολογία.

«Για παράδειγμα, στα αυτοκινούμενα οχήματα, εάν διάφορες λειτουργίες που μέχρι πρότινος απαιτούσαν ανθρώπινη παρέμβαση αντικατασταθούν από μηχανές που κάνουν συνεχώς το ίδιο πράγμα, εάν προκύψει σφάλμα, τότε αυτό θα επαναλαμβάνεται, με αλυσιδωτές συνέπειες που μπορεί να είναι πολύ μεγάλες».

Η αυξημένη ανησυχία για το συστημικό κίνδυνο συνεπάγεται μειωμένη ανησυχία για τις «ατομικές» ζημίες των πελατών της Willis Re. «Είναι απαίσιο όταν εκδηλώνεται έκρηξη π.χ. σε μια μονάδα παραγωγής φυσικού αερίου, αλλά οι περισσότερες εταιρίες μπορούν να καλύψουν τις ζημίες αυτές. Εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι όταν αντιμετωπίζουμε 20 αιτήσεις για αποζημιώσεις ταυτόχρονα, επειδή όλες οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό, το οποίο “χακαρίστηκε” με τον ίδιο τρόπο… Εκεί είναι που η τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο κατανομής των κινδύνων. Η βασική πηγή εσόδων του κλάδου ατυχημάτων, δηλαδή οι πολλές και μικρές ζημίες, συρρικνώνεται και αντικαθίσταται από ολοένα μεγαλύτερους θύλακες διασυνδεδεμένων κινδύνων, κάτι που συναντάται περισσότερο στις καταστροφές περιουσίας», καταλήγει ο κ. Newman.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Φυσικές καταστροφές και κυβερνοεπιθέσεις: Η κλιματική κρίση ως διπλή απειλή

Το φθινόπωρο 2023, απατεώνες του κυβερνοχώρου εκμεταλλεύτηκαν τον ανθρώπινο πόνο από τις καταστροφές που προκάλεσε η καταιγίδα Ντάνιελ στα Φάρσαλα

Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι μαθητές για πιθανές κυβερνοεπιθέσεις;

Η Check Point Software παρέχει πέντε σημαντικές συμβουλές για να παραμείνετε ασφαλείς από τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου τη νέα σχολική χρονιά

Aύξηση των κυβερνοεπιθέσεων κατά 114% στον τομέα της εκπαίδευσης στη διετία

Με την επιστροφή στα σχολεία να βρίσκεται προ των πυλών, η Check Point Research (CPR) παρατηρεί τον υψηλότερο όγκο κυβερνοεπιθέσεων στους τομείς της

Η IDEAL Holdings δημιουργεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κυβερνοασφάλειας στην Ελλάδα

Η θυγατρική της IDEAL Holdings, ADACOM, εξαγοράζει την Netbull σε μια συνένωση δυνάμεων που δημιουργεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κυβερνοασφάλειας σε Ελλάδα και Κύπρο. Δημιουργείται μια από τις μεγαλύτερες ομάδες εξειδικευμένων στην κυβερνοασφάλεια στελεχών.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024