Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Η πανδημία του κορωνοϊού θα έχει αρνητικές, αλλά ελεγχόμενες συνέπειες στον ευρωπαϊκό (αντ)ασφαλιστικό κλάδο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Moody’s που προβλέπουν περισσότερο πτώση στα κέρδη, παρά αποσάθρωση της κεφαλαιακής βάσης των ομίλων.
«Θεωρούμε την βιομηχανία ανθεκτική στο σύνολό της και πιστεύουμε ότι θα κατορθώσει να απορροφήσει τους κραδασμούς από την πανδημία, διατηρώντας σχετικά άθικτα τα ίδια κεφάλαια», σχολίασε ο Αντιπρόεδρος της Moody’s Christian Badorff. “Η σοβαρότερη μακροπρόθεσμη παρενέργεια θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η συνεχιζόμενη πίεση στις επενδυτικές αποδόσεις του κλάδου εξαιτίας της περαιτέρω πτώσης των επιτοκίων και της αναμενόμενης αύξησης των χρεοστασίων επιχειρήσεων».
Η Moody’s εκτιμά ότι οι παρεμβάσεις των κεντρικών τραπεζών ανέστρεψαν σε μεγάλο βαθμό την πτωτική τάση των χρηματιστηρίων και την διεύρυνση των πιστωτικών spreads που παρατηρήθηκε το α’ τρίμηνο του έτους. Επιπροσθέτως, ο αντασφαλιστικός κλάδος αξιοποίησε τις ευνοϊκές συνθήκες στις αγορές (προ κορωνοϊού) για να ενισχύσει την κεφαλαιακή του βάση εκδίδοντας υβριδικούς τίτλους. Ο οίκος αξιολόγησης θεωρεί θετική αυτή την εξέλιξη, καθώς οι νέες εκδόσεις οδήγησαν σε συγκρατημένη αύξηση το ποσοστού δανειακής μόχλευσης του κλάδου, ξεκινώντας από χαμηλή βάση. Σημειώνεται ότι Fitch και Credit Suisse έχουν προειδοποιήσει ότι η απότομη εισροή κεφαλαίων στην αγορά μπορεί να επιβραδύνει –και βαθμιαία να «παγώσει»- τις αυξήσεις των αντασφαλίστρων.
Η Moody’s πρόσθεσε ότι οι εταιρείες ασφαλειών ζωής είναι παραδοσιακά πιο εξαρτημένες από την πορεία των επενδύσεων και επομένως είναι πιο εκτειθειμένες στα χαμηλά επιτόκια και την μεταβλητότητα των αγορών από τις εταιρείες γενικών ασφαλίσεων. Για τις τελευταίες, η πανδημία θα μπορούσε να πυροδοτήσει επιπρόσθετες αξιώσεις ύψους 50-80 δις. ευρώ διεθνώς, ένα ποσό που αντιστοιχεί σε μια «μεσαίου μεγέθους» φυσική καταστροφή. Οι απώλειες αναμένεται να σχετίζονται κυρίως με ακυρώσεις συμβάντων, διαταραχή επιχειρηματικής δραστηριότητα και ταξιδιωτικές ασφαλίσεις. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες μπορεί να επωφεληθούν από την απότομη πτώση των αιτήσεων αποζημίωσης στον κλάδο ασφάλισης ΙΧ εξαιτίας της μικρότερης χρήσης οχημάτων κατά την περίοδο του lockdown στην Ευρώπη, κατέληξε η Moody’s.