back to top
25.7 C
Athens
Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1501

Θα αυξηθούν τα Συνταξιοδοτικά Προγράμματα εις βάρος των τραπεζικών καταθέσεων

0

του Νίκου Σακελλαρίου

H πτώση της ασφαλιστικής  παραγωγής τον Φεβρουάριο, δυστυχώς επίβεβαίωσε αυτά που είχαμε γράψει πριν από ένα μήνα.  Το 2017 θα είναι μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά κόντρα στις προβλέψεις που είχαν γίνει  για  μία δυναμική χρονιά.  Η επιδείνωση των συνθηκών στο Ασφαλιστικό, νομοτελειακά θα επιφέρει, όχι αύξηση των Συνταξιοδοτικών προγραμμάτων αλλά ίσως μία μικρή συρρίκνωσή τους,  ειδικά σε ότι αφορά τα προγράμματα περιοδικών καταβολών.  Η μοναδική ελπίδα για την αύξηση των Συνταξιοδοτικών προγραμμάτων είναι να απορροφήσουν μέρος από τις προθεσμιακές καταθέσεις των τραπεζών.  Αυτή τη στιγμή ένα Συνταξιοδοτικό  πρόγραμμα – στις περισσότερες εταιρείες- είναι απολύτως καλύτερο από μία προθεσμιακή κατάθεση.  Πρώτον, γιατί έχει καλύτερες ετησιοποιημένες αποδόσεις  και θα έχει για τα επόμενα 2-3 χρόνια, αν κρίνουμε από την πορεία των επενδύσεων και την πορεία των επιτοκίων.

Ενδεικτικά μόνο στο διάστημα 2015-2017 ,  η μέση απόδοση των τραπεζικών προθεσμιακών καταθέσεων ήταν μόλις 0,6%,  ενώ των συνταξιοδοτικών  ξεπερνούσε το 2,5% και σε αρκετές περιπτώσεις το 4%.  Βάσει αυτών των στοιχείων, ένα απλό συνταξιοδοτικό πρόγραμμα 10ετούς διάρκειας  θα έχει τριπλάσιες αποδόσεις  κεφαλαίων στο ίδιο χρονικό διάστημα.   Επιπλέον, τα συνταξιοδοτικά προγράμματα δεν υπόκεινται ούτε στις φθορές του πληθωρισμού, τις συναλλαγματικές αναπροσαρμογές και βεβαίως δεν υπόκεινται σε ‘ κούρεμα’ σε περιπτώσεις bail in.

Σε ότι αφορά το συσχετισμό  κοινωνικών συντάξεων /  ιδιωτικών συντάξεων και εδώ τα πράγματα δεν είναι βολικά αφού εάν συνεχιστεί η συρρίκνωση του ΑΕΠ, η εργασιακή απορύθμιση και τα αυξημένα φορολογικά και ασφαλιστικά χαράτσια  τότε το διαθέσιμο προς επένδυση εισόδημα θα συνεχίσει να συρρικνώνεται κάτι που σημαίνει μικρότερες κοινωνικές συντάξεις αλλά και μικρότερη παραγωγή στα ιδιωτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα.  Η ανάπτυξη και η δημιουργία πλούτου θα ευνοήσει άμεσα την αύξηση των ιδιωτικών συνταξιοδοτικών προγραμμάτων.

Στα ύψη το θερμόμετρο του πολιτικού κινδύνου. Τι θα συμβεί στο κόσμο;

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Ανεβαίνει το θερμόμετρο των πολιτικών κινδύνων. Η Marsh & McLennan, η μεγαλύτερη εταιρεία μεσιτών ασφαλίσεων του κόσμου,  δια στόματος  Evan Freely, επικεφαλής του κλάδου πολιτικού ρίσκου εκφράζει ανησυχίες για την άνοδο του λαϊκισμού, φαινόμενο που οδηγεί σε πολιτικές εντάσεις. Η KPMG από την άλλη  δηλώνει ότι οι εξελίξεις αυτές συντείνουν στην διεύρυνση της αγοράς ασφάλισης έναντι του πολιτικού κινδύνου και εκτιμά ότι η αγορά ασφάλισης έναντι των πολιτικών κινδύνων θα ανέλθει στα 10 δισ. δολάρια το 2018.

O Evan Freely, ο οποίος έχει αντιμετωπίσει μεταξύ άλλων την χρηματοοικονομική κρίση του 2008, την κρίση του 2002 στην Αργεντινή και του 1993 στη Βενεζουέλα λέει: “Σήμερα ανησυχώ περισσότερο από ποτέ για τον πολιτικό κίνδυνο”.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της KPMG, ο αυξανόμενος λαϊκισμός στη Γαλλία, την Γερμανία, τη Ελλάδα και αλλού, έχει οδηγήσει στα ύψη το θερμόμετρο της πολιτικής αναταραχής στην Ευρώπη. Αυτό σε συνδυασμό με άλλες εξελίξεις συντείνουν στην διεύρυνση της αγοράς ασφάλισης έναντι του κινδύνου πολιτικού ρίσκου προς τα 10 δισ. δολ. το 2018, από 8,1 δισ. δολ. το 2015. Η συμβουλευτική εταιρεία επισημαίνει ότι η ζήτηση πυροδοτείται από εταιρείες που αναζητούν ασφάλιση έναντι κυβερνο-επιθέσεων και τρομοκρατικών επιθέσεων.

Την ίδια στιγμή, οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τις επενδυτικές αποδόσεις, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του FCA. Μεταξύ των κινδύνων που εντοπίζουν είναι η εκλογή του Donald Trump στην προεδρία των ΗΠΑ, το Brexit και η πιθανή περαιτέρω διάσπαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί επενδυτές παρακολουθούν στενά την προεκλογική εκστρατεία της Marine Le Pen για την προεδρία, καθώς έχει δεσμευθεί μεταξύ άλλων να διεξάγει δημοψήφισμα για την έξοδο της Γαλλίας από την Ευρωζώνη.

Ακόμα και αν η Λεπέν χάσει, ο λαϊκισμός στην Ευρώπη και αλλού ήρθε για να μείνει, παρατηρούν πολιτικοί αναλυτές.

“Κατά την άποψή μας πρόκειται για διαρθρωτικό φαινόμενο”, εκτιμά ο Alexander Kazan της Eurasia Group. Πρόκειται για μια θέση που συμμερίζονται και πολλοί κορυφαίοι διαχειριστές hedge fund όπως ο David Tepper του Appaloosa Management και ο Ray Dalio της Bridgewater Associates που σε έκθεση που δημοσίευσε το Μάρτιο υποστήριξε ότι ο λαϊκισμός μπορεί να αποδειχθεί πιο καθοριστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τάσεων στις αγορές από ότι η νομισματική και δημοσιονομική πολιτική το επόμενο έτος.

Τα λαϊκίστικα κινήματα φαίνεται επίσης να προσελκύουν στήριξη στον κυβερνοχώρο από ξένους χάκερ, εκ των οποίων πολλοί εδρεύουν στη Ρωσία, υποστηρίζει ο Raf Sanchez, υψηλόβαθμο στέλεχος της Beazley Group.

Συντονισμένες κυβερνο- επιθέσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ φαίνεται να είναι όλες ρωσικής προελεύσεως. “Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι ο λαϊκισμός επηρεάζει το επίπεδο του κυβερνο-κινδύνου”, υποστηρίζει.

Τι λέει το Βαρόμετρο της Atradius για Ελλάδα και Ευρώπη

0

της Ελενας Ερμείδου

«Πονοκέφαλος» των επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη είναι το περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας, αλλά και η χαμηλή πρόσβαση στην χρηματοδότηση. Στις ήδη αρνητικές συνθήκες έρχονται να προστεθούν δύο ακόμα «βαρίδια»: η ασάφεια που πλανάται όσον αφορά στους όρους εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ενωση (Brexit) και η επιβράδυνση ρυθμών οικονομικής ανάπτυξης που έχει ξεκινήσει να καταγράφεται στις αναδυόμενες οικονομίες της Ασίας, σύμφωνα με το «Βαρόμετρο της Atradius» για τους εξόφλησης τιμολογίων στην Δυτική Ευρώπη.

Η Ελλάδα, όπως διαπιστώνει η έρευνα της 2ης μεγαλύτερης ασφαλιστικής πιστώσεων στο κόσμο  εισπράττει το μεγαλύτερο αντίκτυπο των εξελίξεων. Εμφανίζει, μεταξύ άλλων, μέσο όρο είσπραξης τιμολογίων στις 60 ημέρες, τον υψηλότερο στην Ευρώπη. Επίσης, η χώρα, αν και έχει κάποια σημεία που υπερέχει της λοιπής ευρωζώνης, εμφανίζει την μεγαλύτερη μεταβολή σε ό,τι αφορά την παράταση ημερομηνιών εξόφλησης τιμολογίων (B2B).  Καταγράφει πρωτιά και στα χαρακτηρισμένα ως ανεξόφλητα τιμολόγια, ωστόσο με το μέσο όρο ελαφρώς να πέφτει το 2017 προς το 2016.

Η Δυτική Ευρώπη και τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας

Με μία ασθενική πτώση της τάξης του 2%, ο ρυθμός των αφερεγγυοτήτων στις προηγμένες οικονομίες το 2017 προβλέπεται να παραμένει σταθερός. Αστάθεια και μεταβλητότητα στο περιβάλλον αλλά, και η μειωμένη πρόσβαση στην χρηματοδότηση ασκούν ισχυρές πιέσεις στις επιχειρήσεις. Αυτός, είναι ο κυριότερος λόγος που οι συμμετέχοντες στην «Βαρόμετρο της Atradius» για τις Β2Β πωλήσεις και τους τρόπους εξόφλησης των τιμολογιών αυτών δηλώνουν ότι προτιμούν συναλλαγές τοις μετρητοίς, γνωρίζοντας  καλά ότι μπορεί να χάσουν τους πελάτες τους από τους ανταγωνιστές που αποδέχονται όρους πίστωσης.

Πωλήσεις επί πιστώσει

Οι πωλήσεις επί πιστώσει προς B2B πελάτες παρουσιάζουν  μία ελαφριά πτώση το 2017 προς το 2016. Βασικός λόγος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι  προκλήσεις στο επιχειρησιακό περιβάλλον σε συνδυασμό με τις ανησυχίες πολλών προμηθευτών απέναντι στο κίνδυνο να μείνουν απλήρωτοι.

  • Κατά μέσο όρο περίπου το 42,6% των  B2B εγχωρίων πωλήσεων διεκπεραιώθηκε επί πιστώσει. Πρόκειται για ποσοστό υψηλότερο του 35,1% προς ξένους B2B πελάτες.
  • Οι συμμετέχοντες στην έρευνα της Atradius κλίνουν στις επί πιστώσει  (Β2Β) πωλήσεις προς εγχώριους πελάτες, από ότι με τους ξένους πελάτες τους.
  • Δανοί (56,4%), έλληνες (52,1%) και ιρλανδοί (48,2%) εμφανίζονται πιο πρόθυμοι στο να υπογράψουν τιμολόγια πωλήσεων με όρους πίστωσης. Παρά ταύτα, τόσοι οι δανοί όσο και οι έλληνες παρουσιάζουν μία πτώση στο ποσοστό των επί πιστώσει πωλήσεων σε σχέση με το 2016. Οι ιρλανδοί από την άλλη πλευρά παρουσιάζουν μία ελαφριά αύξηση.
  • Μικρότερο είναι το ποσοστό των επί πιστώσει πωλήσεων το 2017 για  αυστριακούς  και γερμανούς (26,5% έκαστος), και τους ελβετούς (28%).

Ποσοστό εκπρόθεσμων τιμολογίων (Β2Β)

Το ποσοστό των εκπρόθεσμων B2B τιμολογίων στην Δυτική (41%) αυξήθηκε ελαφρά το 2017 συγκριτικά με 2016 (39%), καταδεικνύοντας τα προβλήματα που προκύπτουν από τις συνθήκες αστάθειας και μεταβλητότητας.

  • Το 91,4% των ερωτηθέντων στην Δυτική Ευρώπη (2016: 92,4%) ανέφερε καθυστερήσεις από σε B2B πωλήσεις από πελάτες εντός της επικράτειας τους. Αυτό μεταφράζεται ό,τι κατά μέσο όρο το 41,9% των εγχώριων τιμολογίων παρέμεινε ανεξόφλητο μετά την ημερομηνία λήξης πληρωμής.
  • Στο 84,2% καταγράφεται η συχνότητα των εκπρόθεσμων τιμολογίων σε επί πιστώσει πωλήσεις προς ξένους Β2Β, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2016. Γεγονός που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο 39,4% των τιμολογίων από ξένους πελάτες παρέμεινε απλήρωτο μετά την λήξη της ημερομηνίας οφειλής.
  • Από όλη την Δυτική Ευρώπη, υψηλότερη συχνότητα καθυστέρησης οφειλών αναφέρθηκε στην Ελβετία με τα εγχώρια τιμολόγια  στο 97%, και τα τιμολόγια προς ξένους  στο 93,9%. Στον αντίποδα η Σουηδία με την χαμηλότερη συχνότητα καθυστερήσεων (εγχώρια τιμολόγια  στο 81%, τιμολόγια προς ξένους πελάτες στο 71,4%).
  • Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος από τις καθυστερήσεις των πληρωμών εγχωρίων πελατών σε Β2Β πωλήσεις εμφανίζεται στην Ελλάδα, στο 51,6%. Αυτό αντανακλάται και στο μέσο όρο είσπραξης τιμολογίων, που είναι στις 60 ημέρες, υψηλότερος στην Ευρώπη, όταν η μέση περίοδος αναμονής στην Ευρώπη είναι οι 44 ημέρες.
  • Ο υψηλότερος μέσος όρος εκπρόθεσμων τιμολογίων από B2B πωλήσεις εμφανίζεται στην Μεγάλη Βρετανία (49,9%). Παρά ταύτα ο μέσος όρος στην χώρα είναι οι 31 ημέρες.

Μέση διάρκεια εξόφληση τιμολογίων

Σε σύγκριση με το 2016, οι όροι πληρωμής στην Ευρώπη το 2017 παραμένουν σχεδόν σταθεροί. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις σε πληρωμές από πωλήσεις B2B αυξήθηκαν καταδεικνύοντας την επιβράδυνση του ρυθμού εξόφλησης τιμολογίων.

  • Το 2017 παρέμειναν σταθεροί οι όροι εξόφλησης τιμολογίων σε όλη την Δυτική Ευρώπη, κατά μέσο όρο στις 32 ημέρες.
  • Με εξαίρεση την Ελλάδα (54 ημέρες) την Ιταλία (50 ημέρες) και την Ισπανία (45 ημέρες), σε όλες τις υπόλοιπες, υπό έρευνα χώρες οι όροι εξόφλησης τιμολογίων παρέμειναν πάνω – κάτω στις 30 ημέρες από την ημέρα έκδοσης του τιμολογίου.
  • Στην Ελλάδα παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μεταβολές, με το μέσο όρο εξόφλησς τιμολογίων να παρατείνεται κατά 10 ημέρες.
  • Στην Ελλάδα ο μέσος όρος επιβράδυνσης των όρων πληρωμής σε Β2Β τιμολόγια εγχωρίων πελατών είναι οι 47 ημέρες (11 ημέρες περισσότερο σε σχέση με το 2016). Οι έλληνες θα πρέπει να περιμένουν 13 επί πλέον ημέρες προκειμένου να εξοφληθούν ( μία εβδομάδα περισσότερο σε σχέση με το 2016) για την είσπραξη εκπρόθεσμων τιμολογίων από ξένους πελάτες.
  • Σημαντική καθυστέρηση είσπραξης εκπρόθεσμων τιμολογίων παρουσιάζεται και στην Μεγάλη Βρετανία (περίπου μία εβδομάδα περισσότερο για πωλήσεις B2B από εγχώριους πελάτες και ξένους).

Κύριοι λόγοι των καθυστερήσεων

Οι καθυστερήσεις εξόφλησης τιμολογίων διαπιστώνεται ότι οφείλεται κυρίως στην έλλειψη ρευστότητας, αλλά και σε λόγους αξιοπιστίας και φερεγγυότητας. Στην Ελλάδα και την Ιταλία ο αντίκτυπος της καθυστέρησης φάνηκε περισσότερο ελλείψει ρευστότητας.

Προστασία κερδοφορίας

Περίπου το 18% των όσων συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι θα πράξουν περισσότερα προκειμένου να προστατεύσουν την επιχείρηση τους από τον αντίκτυπο του Brexit, τη επιβράδυνση που σημειώνεται στις οικονομίες της Ασίας και απέναντι στον προστατευτισμό των ΗΠΑ.

Ανεξόφλητα τιμολόγια

Το ποσοστό μη εξόφλησης των τιμολογίων από Β2Β πωλήσεις φτάνει στο 1,3% το 2017 ελάχιστα χαμηλότερο του 1,4% το 2016. Περισσότερα τιμολόγια από εγχώριους πελάτες καταγράφηκαν ως μη εξυπηρετούμενα σε σχέση με ξένους. Με εξαίρεση την Ελλάδα και την Ιταλία, ο μέσος όρος μη εξυπηρετούμενων τιμολογίων έφτασε το 1% ή και χαμηλότερα. Στην Ελλάδα έφτασε στο 1,2%, υψηλότερα του μέσου όρου της περιφέρειας, ωστόσο, χαμηλότερο σε σχέση με ένα χρόνο πριν 1,8%.

Πρακτικές εξόφλησης τιμολογίων ανά κλάδο

Επιδείνωση των συνθηκών στην Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες αναμένει το 26% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Για το κλάδο των κατασκευών επέκταση 39 ημέρες, και το κλάδο της τεχνολογίας, χαρτικών, υφαντουργίας συν 38 ημέρες έκαστος από την ημέρα της έκδοσης του τιμολογίου.

Ο χαμηλότερος χρόνος δίνεται στο κλάδο των χρηματοοικονομικών που είναι στις 27 ημέρες.

 

 

Εγκαίνια νέων περικοπών στις συντάξεις

0

της Ελενας Ερμείδου

Σε πλήρη φτωχοποίηση οδηγεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ  τους συνταξιούχους,  μετά από την άρνηση της να συνεργαστεί με την ιδιωτική ασφάλιση και να επιτρέψει την ανάπτυξη του 2ου και 3ου πυλώνα ασφάλισης (βλέπε μελέτη του ΣΕΒ).

Η κυβέρνηση υπόσχονταν λίγους μήνες πριν ό,τι καμία κύρια σύνταξη δεν θα ψαλιδιστεί και ότι οι επικουρικές θα προστατευτούν. Δεν έλαβε κανένα μέτρο για την προστασία των συνταξιούχων, οι επικουρικές ψαλιδίστηκαν, και το ψαλίδι έχει πάρει θέσει για τις κύριες συντάξεις μετά από συμφωνία που φέρεται να έχει υπογράψει η ίδια κυβέρνηση για εξοικονόμηση 1,8 δις ευρώ.

Η προσωπική διαφορά είναι το επόμενο “χτύπημα” της κυβέρνησης  και, όπως φαίνεται 900.000 συντάξεις μπαίνουν στο «απόσπασμα». Ο τέως υπουργός Εργασίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος δήλωνε μετ’ επιτάσεως ότι επρόκειτο για σενάριο επιστημονικής φαντασίας η περικοπή των κυρίων συντάξεων.

Επί της ουσίας άλυτο είναι το πρόβλημα με το ασφαλιστικό καθώς έχει υλοποιηθεί  άλλη μια ημιτελή ασφαλιστική μεταρρύθμιση που περικόπτει τις συντάξεις με οριζόντιο και αυθαίρετο τρόπο, και διατηρεί απαγορευτικά υψηλές ασφαλιστικές εισφορές.

Οι περικοπές των συντάξεων είναι βέβαιες και θα γίνουν το 2019 και το 2020 αντιστοίχως, η χρηματοδότηση των κοινωνικών προγραμμάτων και η μείωση των φορολογικών συντελεστών είναι αβέβαιες, καθώς εξαρτώνται από την υπερκάλυψη, και το βαθμό υπερκάλυψης του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5 π.μ. του ΑΕΠ
 

Η Generali γράφει τον δικό της οδηγό επιτυχίας

0

Πάνω από 30 νέα project που έχουν ως στόχο την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τον πελάτη, 24 νέα μέλη στο δυναμικό της, ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο τμήμα IT που εργάζεται για την ποιοτική υποστήριξη των εργασιών της, ένας άψογα εκτελεσμένος στρατηγικός σχεδιασμός που οδήγησε σε άριστα ποσοτικά και οικονομικά αποτελέσματα, ήταν μόνο μια μικρή σύνοψη της θετικής πορείας της Generali, το 2016.

Ο ετήσιος «απολογισμός» έγινε στο καθιερωμένο ραντεβού της Generali στην ενημέρωση του προσωπικού της. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στον πολυχώρο Παπαστράτος στον Πειραιά. Εκεί, σε έναν άψογα διαμορφωμένο χώρο, η Διοίκηση της εταιρίας υποδέχτηκε τους εργαζόμενούς της, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συσφίξουν τις σχέσεις τους, να μοιραστούν την εμπειρία τους, να ανταλλάξουν απόψεις αλλά και να θέσουν τους στόχους της επόμενης χρονιάς.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Generali κ. Πάνος Δημητρίου, ο οποίος σε ένθερμο κλίμα καλωσόρισε τα μέλη της ομάδας του και παρουσίασε τη θεαματική πορεία της εταιρίας, τα τελευταία χρόνια. Εντυπωσιακά αποτελέσματα, τα οποία, όπως τόνισε ο ίδιος, δεν είναι απλώς νούμερα, αλλά το απόσταγμα της συλλογικής προσπάθειας μιας ισχυρής και δεμένης ομάδας.

«Είμαστε σαν μία ομάδα της formula 1. Οι άνθρωποί μας, εσείς αποτελείτε την ομάδα που σχεδιάζει και εκτελεί το στρατηγικό σχέδιο και βρίσκεται στο τιμόνι του οχήματος. Η οικογένεια των χιλιάδων αφοσιωμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που μεταφέρουν το μήνυμα της ασφάλειας στην αγορά, αποτελούν την ομάδα στήριξης στα pit, Βρίσκονται σε ετοιμότητα βεβαιώνοντας ότι το όχημα λειτουργεί σε υψηλές ταχύτητες, και ότι οι πελάτες μας έχουν την εξυπηρέτηση που τους αξίζει τη στιγμή που θα τη χρειαστούν. Η προσήλωση στον στόχο, η πειθαρχία και η απλότητα αποτελούν το στρατηγικό μας πλεονέκτημα που μας οδηγεί πρώτους στην γραμμή τερματισμού. Το πάθος μας και το κοινό μας όραμα αποτελούν την ιπποδύναμή μας. Αυτή που μας κάνει κάθε χρόνο πιο έξυπνους, πιο γρήγορους», δήλωσε ο κ. Δημητρίου.

Επίτιμος καλεσμένος στην εκδήλωση ετήσιας ενημέρωσης του προσωπικού της Generali, ήταν ένας ξεχωριστός επιχειρηματίας και διακεκριμένος ομιλητής, που γνωρίζει τόσο από γρήγορα αυτοκίνητα όσο και από τις τεχνικές εκείνες που οδηγούν δεμένες και ταλαντούχες ομάδας στην επιτυχία. Ο λόγος για τον κ. Kevin Gaskell, ένας παγκόσμιας κλάσης επιχειρηματικός ηγέτης και επενδυτής καινοτόμων start-up επιχειρήσεων, ο οποίος σε ηλικία μόλις 32 ετών, διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche Βρετανίας. Σε σύντομο διάστημα, η ομάδα του έχτισε εκ νέου το εμπορικό σήμα και μετέτρεψε μια επιχείρηση κοντά στην πτώχευση, στην πιο κερδοφόρα εταιρία αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Πόσο μακριά θέλετε να πάτε, πόσο καλοί θέλετε να γίνετε;» ρώτησε το κοινό ο κ. Gaskell. «Γιατί αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά εάν θέλετε να είστε Νο1 στην προτίμηση των πελατών. Όχι το πόσο καλοί είστε, αλλά το πόσο καλύτεροι θέλετε να γίνετε». Μέσα από παραδείγματα της μακρόχρονης επαγγελματικής του εμπειρίας, ο κ. Gaskell μοιράστηκε με το κοινό του σημαντικά παραδείγματα εταιριών που κατέκτησαν κορυφές και εδραιώθηκαν ως βασικοί παίχτες στις αγορές όπου δραστηριοποιούνταν. Το μυστικό της επιτυχίας τους δεν ήταν άλλο από τη δυνατότητά τους να αλλάζουν και να προσαρμόζουν γρήγορα τις πρακτικές τους στα νέα δεδομένα.

«Η αλλαγή είναι το μόνο πράγμα που παραμένει σταθερό, είπε παραφράζοντας το αρχαίο ρητό. Αλλάξτε τον τρόπο σκέψης σας, αλλάξτε τα όριά σας, μη δέχεστε τίποτα ως δεδομένο ή ως εμπόδιο. Επιλέξτε μία στρατηγική προσέγγιση για την εφαρμογή του σχεδίου σας και τότε μπορεί να είστε εσείς αυτοί που θα φέρετε την επόμενη σημαντική αλλαγή στην αγορά σας» επισήμανε ο κ. Gaskell.

«Μαθαίνουμε συνεχώς, δεν εφησυχάζουμε και επιταχύνουμε για να γίνουμε ακόμη καλύτεροι και πιο δημιουργικοί» είπε με τη σειρά του ο κ. Δημητρίου, απευθυνόμενος στο προσωπικό και τόνισε: «Σε όλους εσάς βλέπω μία ικανή ομάδα ανθρώπων και στην Generali γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι κάνουν τις ομάδες και οι ομάδες τους πρωταθλητές».

 

Γνωρίζετε κάποια γυναίκα που έχει νέα επιχείρηση; Παροτρύνετέ τη να συμμετάσχει στον διαγωνισμό της ΑΧΑ

0

Μέχρι τις 19 Απριλίου θα παραμείνει ανοικτή η παγκόσμια πλατφόρμα του Ομίλου ΑΧΑ «Get Mentored by an AXA Senior Leader». Η πλατφόρμα απευθύνεται σε γυναίκες που έχουν ιδρύσει πρόσφατα τη δική τους επιχείρηση και οι πέντε που θα επιλεχθούν, θα λάβουν συμβουλές από ανώτατα στελέχη του Ομίλου ΑΧΑ.

Παγκόσμια στρατηγική της ΑΧΑ είναι να στηρίζει τις γυναίκες που ιδρύουν δικές τους επιχειρήσεις και να τις βοηθά να προχωρούν με περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια σε επόμενα βήματα. Στόχος για την ΑΧΑ είναι να αποτελέσει τον ασφαλιστικό οργανισμό που θα επιλέγουν οι γυναίκες παγκοσμίως.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλληλεπίδραση με νέες επιχειρηματίες θα δώσει την δυνατότητα στον Όμιλο να καταλάβει καλύτερα τις ανάγκες τους, να προσαρμόσει τις προτάσεις του προς αυτές και να τις στηρίξει με την απαιτούμενη γνώση.

Στον διαγωνισμό «Get Mentored by an AXA Senior Leader» μπορούν να συμμετάσχουν ενθουσιώδεις γυναίκες επιχειρηματίες:

  • Ιδρυτές ή συνιδρυτές μιας νεοφυούς ή μικρής επιχείρησης με καταγεγραμμένη λειτουργία έξι μηνών.
  • Με δραστηριοποίηση στους τομείς της Τεχνολογίας Οικονομικών (FinTech), Τεχνολογίας Ασφάλισης (InsurTech), Τεχνολογίας Υγείας (HealthTech), Τεχνολογίας Νοσηλείας (MedTech), Δικτύωσης των Πραγμάτων (IoT), Τεχνολογίας Γυναικείας Επιχειρηματικότητας (FemTech).
  • Με καινοτόμες επιχειρήσεις που απαντούν σε μια παγκόσμια πρόκληση.

Από τις συμμετέχουσες, δέκα θα επιλεγούν για την τελική φάση. Αυτές θα γίνουν Μέλη της ΑΧΑ και του Global Invest Her και θα λάβουν:

  • Λεπτομερή ανατροφοδότηση για την αίτησή τους από επιτροπή.
  • Εκτεταμένη δημοσιότητα στο axa.com και στα blogs του Global Invest Her.
  • Συμβουλές για ασφάλιση επιχείρησης προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες.
  • Εφ’ όρου ζωής πρόσβαση στην πλατφόρμα Global Invest Her με άρθρα για θέματα χρηματοδότησης και γυναικών επιχειρηματιών.

Επιπλέον των παραπάνω, οι πέντε τελικές νικήτριες θα έχουν:

  • Συναντήσεις με επιλεγμένο στέλεχος του Ομίλου ΑΧΑ, για 6 μήνες (2 ώρες / μήνα).
  • Τη δυνατότητα να διερευνήσουν πιθανές δυνατότητες συνεργασίας του Ομίλου με την εταιρεία τους.
  • Λεπτομερές πρόγραμμα εκπαίδευσης.
  • Εφ’ όρου ζωής μηνιαία online εργαστήρια από την ΑΧΑ.

Για δηλώσεις συμμετοχής, πατήστε εδώ

Νέο πρόγραμμα ασφάλισης cyber κινδύνων από την Willis Tower Watson

0

της Ελενας Ερμείδου

Νέο πρόγραμμα ασφάλισης cyber κινδύνων το οποίο απευθύνεται στον κλάδο αεροπορίας έθεσε στην αγορά η Willis Tower Watson σε συνεργασία με την AIG. Το νέο πρόγραμμα που φέρει το όνομα ‘CyFly’και είναι διαθέσιμο για όλο τον κόσμο αποτελεί μία νέα πρωτοβουλία της Willis Towers Watson να προσεγγίσει τους cyber κινδύνους.

Οι καλύψεις του νέου προγράμματος εστιάζουν στον ανθρώπινο παράγοντα και τους τεχνολογικούς κινδύνους που συνδέονται με τον κλάδο αεροπορίας.

Σύμφωνα με την Willis Towers Watson οι αεροπορικές είναι εκτεθειμένες απέναντι σε χρηματοοικονομικούς κινδύνους και κινδύνους απώλειας φήμης στην περίπτωση που προκληθεί ατυχές συμβάν στο δίκτυο τους από ανθρώπινο παράγοντας ή από κινδύνους της νέας τεχνολογίας.

Το CyFly καλύπτει επίσης συμβάντα διακοπής λειτουργίας μίας αεροπορικής που προέρχονται από τρίτους.

Παρέχει καλύψεις, μεταξύ άλλων για την συντήρηση των αεροσκαφών, την διαδικασία μεταφοράς των αποσκευών, καλύψεις που αφορούν στην ασφάλεια των αεροδρομίων, στην τροφοδοσία καυσίμων και την εστίαση.

Επί πλέον το νέο προϊόν καλύπτει την επιβολή προστίμων από τις εποπτικές αρχές και αποζημιώσεις υπό ορισμένους cyber κινδύνους.

Η εδρεύουσα στο Λονδίνο Willis Towers Watson σχηματίστηκε τον Ιανουάριου 2016 μετά από deal 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέβλεπε την συγχώνευση της Willis Group Holdings, παγκόσμιας μεσιτικής και συμβουλευτικής στο τομέα διαχείρισης κινδύνων και της ασφάλισης και της Towers Watson, εταιρείας παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών

 

 

Όχι «σημαίες ευκαιρίας» για την εταιρική υπευθυνότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη

0

Άρθρο του κ. Γιάννη Ρούντου που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 48*

* Ο κ. Ρούντος είναι Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων & Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ομίλου Interamerican

Οι εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς έχουν, σήμερα, μια μοναδική ευκαιρία να συνάψουν ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και την ευρύτερη κοινωνία, εφόσον υπερβούν την «υποχρέωση» με τη «στρατηγική ενσωμάτωση» της υπευθυνότητας και με τη δημιουργία σχετικής εταιρικής κουλτούρας.

Σε έναν νέο δρόμο εταιρικής υπευθυνότητας εισέρχεται η ασφαλιστική επιχειρηματική κοινότητα, μετά από μια περίοδο άσκησης ορισμένων εταιρειών της αγοράς σε αποσπασματικές πρακτικές κοινωνικών δράσεων, «στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης», όπως καθιερώθηκε να αναφέρεται στα εκδιδόμενα δελτία Τύπου («Επιχειρησιακή Κοινωνική Υπευθυνότητα» θα διόρθωνε, ακριβολογώντας, ο ακαδημαϊκός Θεοδόσης Τάσιος, με την υψηλή γλωσσική υπευθυνότητά του).

Αυτός ο νέος δρόμος υπαγορεύεται, φαινομενικά, από το κανονιστικό πλαίσιο αναφοράς των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που εισάγει ο νόμος 4403/2016, σε επίπεδο «υποχρεωτικής λογοδοσίας». Τονίζω τον χαρακτηρισμό «φαινομενικά», για να αντιδιαστείλω την υπαγόρευση του νέου νόμου με την ανελαστική αναγκαιότητα της ευθυγράμμισης των συμπεριφορών και των πρακτικών, που οφείλουν να ακολουθήσουν εφεξής οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις προκειμένου να έχουν προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης, με γνώμονα την ευρύτερη έννοια της εταιρικής υπευθυνότητας.

Όμως, ας δούμε σε τι αναφέρεται ο νόμος 4403/2016. Το νομοθετημένο πλαίσιο, σε ακολουθία των Οδηγιών της ΕΕ 2013/34 και 2014/95, έρχεται να υποχρεώσει τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών να υποβάλλουν, ετησίως, στη Γενική Συνέλευση «Έκθεση Διαχείρισης». Η Έκθεση, πέραν της απεικόνισης των δραστηριοτήτων, των επιδόσεων και της θέσης της εταιρείας, ενσωματώνει περιγραφικά τους κυριότερους κινδύνους και τις αβεβαιότητες που απειλούν τον οργανισμό και, εκτός των χρηματοοικονομικών, συμπεριλαμβάνει μη χρηματοοικονομικούς βασικούς δείκτες επιδόσεων, πληροφορίες για περιβαλλοντικά και εργασιακά θέματα, προβλέψεις για την εξέλιξη της εταιρείας και αναφορά δραστηριοτήτων στους τομείς ερευνών και ανάπτυξης.

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι η εταιρική υπευθυνότητα, κανονιστικά, μπαίνει στο καλούπι της αναφοράς του «τι, πώς, γιατί και διότι» όσον αφορά σε θέματα ευρύτερης επίδρασης, σε μια «αλληλοτομία οικονομίας και ηθικής» -για να δανειστώ το φως της σκέψης του Θεοδόση Τάσιου, και πάλι, από τη σπουδαία πραγματεία του υπό τον τίτλο «Ηθο-Οικονομικά».

Ο νόμος 4403/2016 υποχρεώνει τις μεγάλες ανώνυμες εταιρείες, που αποτελούν οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος -και τις εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά κράτους-μέλους της ΕΕ- και οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 500 εργαζομένους, να περιλαμβάνουν στην ετήσια Έκθεση Διαχείρισης του ΔΣ και μια μη χρηματοοικονομική Κατάσταση, με πληροφορίες σχετικές με περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εργασιακά θέματα, με τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την αντιμετώπιση της διαφθοράς και της δωροδοκίας.

Όρια υποχρεωτικότητας για την υποβολή της Κατάστασης, πέραν του αριθμού των εργαζομένων, είναι το σύνολο ενεργητικού της εταιρείας να υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ και ο καθαρός κύκλος εργασιών να είναι πάνω από 40 εκατ. ευρώ.

Ως δημοσίου ενδιαφέροντος οντότητες (public interest entities) ορίζονται και όλες, ανεξαιρέτως, οι ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες του Κανονισμού της ΕΕ 575/2013 σχετικά με τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας για πιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις επενδύσεων.

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι για τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς οργανισμούς, που είναι «οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος», ο νέος νόμος για την υποβολή μη χρηματοοικονομικών στοιχείων τέμνεται, σε αρκετά σημεία, με το κανονιστικό πλαίσιο Solvency II, που ήδη ευρίσκεται εν ισχύ από τον Ιανουάριο του 2016. Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία του Solvency II αναγνωρίζονται και στο έδαφος της λογοδοσίας του νέου νόμου για την εταιρική υπευθυνότητα, όπως π.χ. το θέμα της διακυβέρνησης, της διαφάνειας και ακεραιότητας.

Όμως, για να αποφύγουμε το «κενό γράμμα» μιας υποχρέωσης όπως αυτή που επιβάλλει ο νόμος -και επειδή η εταιρική υπευθυνότητα είναι μια στάση για το επιχειρείν που πρέπει να αποδίδει ουσιαστική αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη- οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που θέλουν να εισαχθούν στον δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης μέσω της εταιρικής υπευθυνότητας θα πρέπει να ξεφύγουν από τη ρηχή προσέγγιση της «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» με τις κατά μίμηση «σχολικές» ενέργειες (και αυτές έχουν τον χώρο τους).

Οι εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς έχουν, σήμερα, μια μοναδική ευκαιρία να συνάψουν ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και την ευρύτερη κοινωνία, εφόσον υπερβούν την «υποχρέωση» με τη «στρατηγική ενσωμάτωση» της υπευθυνότητας και με τη δημιουργία σχετικής εταιρικής κουλτούρας.

Η πρόκληση, που οδηγεί στη βιώσιμη ανάπτυξη, είναι μεγάλη και απαιτεί αλλαγές, εκπαίδευση-μύηση και το σημαντικότερο: νέο ήθος, σε συνδυασμό με την οικονομική υγεία της επιχείρησης. Την προοπτική επιχειρηματικής αειφορίας κατακτούν οι οργανισμοί που αλλάζουν τη νοοτροπία στα διοικητικά συμβούλια, εισάγοντας τις επιταγές της βιωσιμότητας στους τομείς της στρατηγικής, της ανάλυσης και της δράσης.

Για την Ελλάδα, ειδικότερα, ο Ελληνικός Κώδικας Βιωσιμότητας παρέχει μια κλιμάκωση συμμόρφωσης σε τέσσερα επίπεδα, τα οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετούν σταδιακά.

Εν προκειμένω, στην Interamerican, ο βαθμός ωρίμανσης και βελτίωσης της εταιρικής υπευθυνότητας είναι αρκετά υψηλός, και για την ασφαλιστική αγορά η εταιρεία αποτελεί ένα υποδειγματικό πρότυπο με τα βήματα που έχει κάνει, από το 2003, και το πρώτο σχέδιο καλών πρακτικών υπευθυνότητας μέχρι την ευθυγράμμισή της με τις διεθνείς προτεραιότητες, την ατζέντα 2030 του ΟΗΕ και τους στόχους SDGs για ένα καλύτερο μέλλον.

Η εξάλειψη ή έστω ο περιορισμός της φτώχειας, η υγεία, η εκπαίδευση, η ισότητα, η αξιοπρεπής εργασία και η οικονομική ανάπτυξη, η καινοτομία, οι υποδομές, η υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, οι βιώσιμες πόλεις, η χρηστή διαχείριση των φυσικών πόρων και το καθαρό περιβάλλον, η διαφύλαξη της ειρήνης και η λειτουργία της δικαιοσύνης και των θεσμών, η συνεργασία, αποτελούν στόχους με τους οποίους η Interamerican -και κάθε εταιρεία με υπευθυνότητα- κατέχει έναν «οδικό χάρτη» για τη σύγχρονη λειτουργία της και τη δημιουργία αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, σε βάθος χρόνου. Στα προαναφερθέντα ζητήματα-στόχους, προφανώς, δεν μπορούν να επενδύσουν επιχειρήσεις με «σημαία ευκαιρίας».

Όχι «σημαίες ευκαιρίας» για την εταιρική υπευθυνότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη

0

Άρθρο του κ. Γιάννη Ρούντου που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 48*

* Ο κ. Ρούντος είναι Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων & Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ομίλου Interamerican

Οι εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς έχουν, σήμερα, μια μοναδική ευκαιρία να συνάψουν ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και την ευρύτερη κοινωνία, εφόσον υπερβούν την «υποχρέωση» με τη «στρατηγική ενσωμάτωση» της υπευθυνότητας και με τη δημιουργία σχετικής εταιρικής κουλτούρας.

Σε έναν νέο δρόμο εταιρικής υπευθυνότητας εισέρχεται η ασφαλιστική επιχειρηματική κοινότητα, μετά από μια περίοδο άσκησης ορισμένων εταιρειών της αγοράς σε αποσπασματικές πρακτικές κοινωνικών δράσεων, «στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης», όπως καθιερώθηκε να αναφέρεται στα εκδιδόμενα δελτία Τύπου («Επιχειρησιακή Κοινωνική Υπευθυνότητα» θα διόρθωνε, ακριβολογώντας, ο ακαδημαϊκός Θεοδόσης Τάσιος, με την υψηλή γλωσσική υπευθυνότητά του).

Αυτός ο νέος δρόμος υπαγορεύεται, φαινομενικά, από το κανονιστικό πλαίσιο αναφοράς των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που εισάγει ο νόμος 4403/2016, σε επίπεδο «υποχρεωτικής λογοδοσίας». Τονίζω τον χαρακτηρισμό «φαινομενικά», για να αντιδιαστείλω την υπαγόρευση του νέου νόμου με την ανελαστική αναγκαιότητα της ευθυγράμμισης των συμπεριφορών και των πρακτικών, που οφείλουν να ακολουθήσουν εφεξής οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις προκειμένου να έχουν προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης, με γνώμονα την ευρύτερη έννοια της εταιρικής υπευθυνότητας.

Όμως, ας δούμε σε τι αναφέρεται ο νόμος 4403/2016. Το νομοθετημένο πλαίσιο, σε ακολουθία των Οδηγιών της ΕΕ 2013/34 και 2014/95, έρχεται να υποχρεώσει τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών να υποβάλλουν, ετησίως, στη Γενική Συνέλευση «Έκθεση Διαχείρισης». Η Έκθεση, πέραν της απεικόνισης των δραστηριοτήτων, των επιδόσεων και της θέσης της εταιρείας, ενσωματώνει περιγραφικά τους κυριότερους κινδύνους και τις αβεβαιότητες που απειλούν τον οργανισμό και, εκτός των χρηματοοικονομικών, συμπεριλαμβάνει μη χρηματοοικονομικούς βασικούς δείκτες επιδόσεων, πληροφορίες για περιβαλλοντικά και εργασιακά θέματα, προβλέψεις για την εξέλιξη της εταιρείας και αναφορά δραστηριοτήτων στους τομείς ερευνών και ανάπτυξης.

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι η εταιρική υπευθυνότητα, κανονιστικά, μπαίνει στο καλούπι της αναφοράς του «τι, πώς, γιατί και διότι» όσον αφορά σε θέματα ευρύτερης επίδρασης, σε μια «αλληλοτομία οικονομίας και ηθικής» -για να δανειστώ το φως της σκέψης του Θεοδόση Τάσιου, και πάλι, από τη σπουδαία πραγματεία του υπό τον τίτλο «Ηθο-Οικονομικά».

Ο νόμος 4403/2016 υποχρεώνει τις μεγάλες ανώνυμες εταιρείες, που αποτελούν οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος -και τις εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά κράτους-μέλους της ΕΕ- και οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 500 εργαζομένους, να περιλαμβάνουν στην ετήσια Έκθεση Διαχείρισης του ΔΣ και μια μη χρηματοοικονομική Κατάσταση, με πληροφορίες σχετικές με περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εργασιακά θέματα, με τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την αντιμετώπιση της διαφθοράς και της δωροδοκίας.

Όρια υποχρεωτικότητας για την υποβολή της Κατάστασης, πέραν του αριθμού των εργαζομένων, είναι το σύνολο ενεργητικού της εταιρείας να υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ και ο καθαρός κύκλος εργασιών να είναι πάνω από 40 εκατ. ευρώ.

Ως δημοσίου ενδιαφέροντος οντότητες (public interest entities) ορίζονται και όλες, ανεξαιρέτως, οι ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες του Κανονισμού της ΕΕ 575/2013 σχετικά με τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας για πιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις επενδύσεων.

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι για τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς οργανισμούς, που είναι «οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος», ο νέος νόμος για την υποβολή μη χρηματοοικονομικών στοιχείων τέμνεται, σε αρκετά σημεία, με το κανονιστικό πλαίσιο Solvency II, που ήδη ευρίσκεται εν ισχύ από τον Ιανουάριο του 2016. Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία του Solvency II αναγνωρίζονται και στο έδαφος της λογοδοσίας του νέου νόμου για την εταιρική υπευθυνότητα, όπως π.χ. το θέμα της διακυβέρνησης, της διαφάνειας και ακεραιότητας.

Όμως, για να αποφύγουμε το «κενό γράμμα» μιας υποχρέωσης όπως αυτή που επιβάλλει ο νόμος -και επειδή η εταιρική υπευθυνότητα είναι μια στάση για το επιχειρείν που πρέπει να αποδίδει ουσιαστική αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη- οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που θέλουν να εισαχθούν στον δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης μέσω της εταιρικής υπευθυνότητας θα πρέπει να ξεφύγουν από τη ρηχή προσέγγιση της «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» με τις κατά μίμηση «σχολικές» ενέργειες (και αυτές έχουν τον χώρο τους).

Οι εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς έχουν, σήμερα, μια μοναδική ευκαιρία να συνάψουν ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και την ευρύτερη κοινωνία, εφόσον υπερβούν την «υποχρέωση» με τη «στρατηγική ενσωμάτωση» της υπευθυνότητας και με τη δημιουργία σχετικής εταιρικής κουλτούρας.

Η πρόκληση, που οδηγεί στη βιώσιμη ανάπτυξη, είναι μεγάλη και απαιτεί αλλαγές, εκπαίδευση-μύηση και το σημαντικότερο: νέο ήθος, σε συνδυασμό με την οικονομική υγεία της επιχείρησης. Την προοπτική επιχειρηματικής αειφορίας κατακτούν οι οργανισμοί που αλλάζουν τη νοοτροπία στα διοικητικά συμβούλια, εισάγοντας τις επιταγές της βιωσιμότητας στους τομείς της στρατηγικής, της ανάλυσης και της δράσης.

Για την Ελλάδα, ειδικότερα, ο Ελληνικός Κώδικας Βιωσιμότητας παρέχει μια κλιμάκωση συμμόρφωσης σε τέσσερα επίπεδα, τα οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετούν σταδιακά.

Εν προκειμένω, στην Interamerican, ο βαθμός ωρίμανσης και βελτίωσης της εταιρικής υπευθυνότητας είναι αρκετά υψηλός, και για την ασφαλιστική αγορά η εταιρεία αποτελεί ένα υποδειγματικό πρότυπο με τα βήματα που έχει κάνει, από το 2003, και το πρώτο σχέδιο καλών πρακτικών υπευθυνότητας μέχρι την ευθυγράμμισή της με τις διεθνείς προτεραιότητες, την ατζέντα 2030 του ΟΗΕ και τους στόχους SDGs για ένα καλύτερο μέλλον.

Η εξάλειψη ή έστω ο περιορισμός της φτώχειας, η υγεία, η εκπαίδευση, η ισότητα, η αξιοπρεπής εργασία και η οικονομική ανάπτυξη, η καινοτομία, οι υποδομές, η υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, οι βιώσιμες πόλεις, η χρηστή διαχείριση των φυσικών πόρων και το καθαρό περιβάλλον, η διαφύλαξη της ειρήνης και η λειτουργία της δικαιοσύνης και των θεσμών, η συνεργασία, αποτελούν στόχους με τους οποίους η Interamerican -και κάθε εταιρεία με υπευθυνότητα- κατέχει έναν «οδικό χάρτη» για τη σύγχρονη λειτουργία της και τη δημιουργία αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, σε βάθος χρόνου. Στα προαναφερθέντα ζητήματα-στόχους, προφανώς, δεν μπορούν να επενδύσουν επιχειρήσεις με «σημαία ευκαιρίας».

Απάντηση ΕΦΚΑ στα περί διοικητικών κενών

0

Απάντηση στα διάφορα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ανικανότητα, διοικητικά κενά και αρρυθμίες δίνει η διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), σημειώνοντας. μεταξύ άλλων, πως το σύνολο των υπαλλήλων εργάζονται με αυταπάρνηση και συνέπεια για να φέρουν εις πέρας το έργο του φορέα. Όπως σημειώνει η διοίκηση του ΕΦΚΑ:

«Οι όποιες προσπάθειες να υποκύψει σε επιδιώξεις εκφοβισμού, μέσω της μεθοδευμένης επιχείρησης σπίλωσής της, θα τη βρουν σθεναρά και αποφασιστικά απέναντί τους, σε συνεργασία πάντα με το σύνολο των υπαλλήλων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που δίνουν με αυταπάρνηση και συνέπεια τη συμβολή τους στην αποστολή και το έργο του φορέα. Στο μέτρο που οι ίδιες προσπάθειες θίγουν την προσωπική ακεραιότητα, την τιμή και την υπόληψη τόσο των μελών της όσο και των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, θα αντιμετωπίζονται σε χρόνο άμεσο, με τρόπο υπεύθυνο και με την αναζήτηση ευθυνών κάθε μορφής, κατεύθυνσης και κάθε επιπέδου».