του Βάιου Κρόκου
Αν η πλειοψηφία των ανθρώπων θεωρούν πως η ασφάλιση αποτελεί ένα συνηθισμένο καταναλωτικό προϊόν, όπως τόσα άλλα που διαφημίζονται, τότε η πολυπόθητη ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης θα περιμένει για πολύ ακόμη. «Κοινωνοί» όμως του πραγματικού μηνύματος δεν μπορεί να είναι άλλοι από τους ανθρώπους της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Αναμφισβήτητα, η ασφαλιστική διαμεσολάβηση αποτελεί τον βασικό «πυρήνα εργασιών» της ασφαλιστικής αγοράς και είναι εκείνη που κατέχει τη γνώση και την εμπειρία να εξηγήσει σε απλούς ιδιώτες, οικογένειες και επιχειρήσεις τα οφέλη των προγραμμάτων για μια σειρά γνωστών και αναδυόμενων κινδύνων στη ζωή.
Είναι γεγονός πως το κανονιστικό πλαίσιο αναβαθμίστηκε τα τελευταία χρόνια, θωρακίζοντας τους επαγγελματίες του κλάδου και την ομαλή λειτουργία της αγοράς. Είναι αλήθεια επίσης πως κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποδεικνύεται έμπρακτα ο κρίσιμος ρόλος των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, που στέκονται δίπλα στις ανάγκες των ασφαλισμένων σε καθετί αναπάντεχο.
Στον αντίποδα, οι συνέπειες της υγειονομικής κρίσης αποτελούν «καταλύτη» για εκ βάθρων αλλαγές: εσωτερικά και επί τω συνόλω. Συγχωνεύσεις, συνεργασίες, θεσμικές και τεχνολογικές εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά δημιουργούν νέα δεδομένα στη διαμεσολάβηση.
Το μέλλον προμηνύεται γεμάτο προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Όποιος στον κλάδο αφομοιώσει έγκαιρα τις νέες συνθήκες, θα λάβει και αυτά που του αναλογούν στη «νέα εποχή»…
*από τον Οδηγό Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης 2021