Μια σημαντική πρωτοβουλία για τη μείωση των θερμίδων* που προσλαμβάνουμε μέσω των αναψυκτικών και των υπόλοιπων μη αλκοολούχων ποτών αναλαμβάνουν οι ελληνικές βιομηχανίες στο συγκεκριμένο κλάδο, στο πλαίσιο υιοθέτησης πιο υγιεινών διατροφικών προτύπων.
Το βήμα αυτό αφορά, πιο συγκεκριμένα, στη δέσμευση των μελών του ΣΕΒΑ για μείωση της ζάχαρης** που περιλαμβάνουν τα προϊόντα που παράγουν (ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά – με περιεχόμενο φρούτου 0-24,9% -, παγωμένο τσάι και προϊόντα έτοιμου καφέ, αθλητικά και ενεργειακά ποτά) σε ποσοστό 10%, μέχρι το 2020. Δείκτης επίτευξης του προαναφερόμενου στόχου θα είναι η μέση περιεκτικότητα σε ζάχαρη ανά 100ml με βάση τον όγκο πωλήσεων, ενώ η πρόοδος θα παρακολουθείται από ανεξάρτητο ελεγκτικό φορέα και θα μοιράζεται με τους ενδιαφερόμενους φορείς.
«Η πρωτοβουλία ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών σχετικά με την πρόσληψη ζάχαρης και στην πρόσκληση των Κρατών – Μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια συντονισμένη προσέγγιση στην ανασύνθεση των προϊόντων τροφίμων. Παράλληλα, προστίθεται στις προσπάθειες μείωσης της ζάχαρης στο πλαίσιο της δέσμευσης που ανέλαβε η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) τον Φεβρουάριο 2017» διευκρινίζει ο Σύνδεσμος.
Αξίζει να σημειωθεί πως, ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ευρώπη έχει ήδη πετύχει μείωση κατά 12% της ζάχαρης στα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά του την περίοδο 2000-2015. Ωστόσο, ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ελλάδα υπήρξε πρωτοπόρος στη μείωση της ζάχαρης, αφού ήδη από το 1980 κυκλοφόρησε στην αγορά τα πρώτα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και επομένως χωρίς θερμίδες.
Η Πρόεδρος του ΣΕΒΑ Αγγελική Πατρούμπα δήλωσε σχετικά: «Αναγνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να ελέγχουν καλύτερα την πρόσληψη θερμίδων για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας, αξιοποιούμε ένα ευρύ φάσμα εργαλείων».
Ειδικότερα, η εν λόγω πρωτοβουλία εντάσσεται σε μια σειρά ουσιαστικών δράσεων που υλοποιεί ο ΣΕΒΑ, παράλληλα με την ανασύνθεση, για την προώθηση ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής:
- ευδιάκριτη διατροφική επισήμανση
- υπεύθυνο marketing (δεν διαφημίζουμε σε παιδιά κάτω των 12 ετών)
- προώθηση νέων προϊοντικών επιλογών με μειωμένες ή καθόλου θερμίδες
- αύξηση της διαθεσιμότητας μικρότερων συσκευασιών.
«Καλούμε και άλλες εταιρείες του κλάδου, καθώς και άλλες κατηγορίες τροφίμων και ποτών να συστρατευθούν στην προσπάθειά μας προσφέροντας στους καταναλωτές επιλογές που τους βοηθούν να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης» προσθέτει η κα Πατρούμπα.
Την προσπάθεια του ΣΕΒΑ χαιρετίζει η Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας.
«Η στοχευμένη αυτή ενέργεια του ΣΕΒΑ θα συμβάλει ουσιαστικά τόσο στην αντιμετώπιση όσο και στην πρόληψη της νόσου της παχυσαρκίας και ιδιαίτερα της παιδικής παχυσαρκίας, που τα τελευταία χρόνια έχει λάβει επιδημική μορφή στη χώρα μας» τονίζει ο Πρόεδρος της ΕΙΕΠ Λεωνίδας Λαναράς.
*Τα αναψυκτικά συνεισφέρουν μόλις το 3% των θερμίδων στο καθημερινό διαιτολόγιο ενός μέσου Ευρωπαίου πολίτη και λιγότερο από 3% ενός μέσου Έλληνα.
**Τα μη αλκοολούχα ποτά (συμπεριλαμβανομένων των αναψυκτικών και των χυμών φρούτων και λαχανικών) αντιστοιχούν μόνο στο 5% των συνολικών σακχάρων στην Ελλάδα.