back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Και…ασφαλιστικός «πονοκέφαλος» η κατάρρευση της Thomas Cook

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Συναγερμός έχει σημάνει και στον ασφαλιστικό κλάδο από την κατάρρευση της Thomas Cook, καθώς οι βρετανικές αρχές έχουν «βάλει μπροστά» την «Επιχείρηση Matterhorn”, όπως είναι η κωδική ονομασία της επιχείρησης επαναπατρισμού των 600.000 Βρετανών τουριστών που «εγκλωβίστηκαν» σε διάφορες χώρες του κόσμου, καθώς τα ναυλωμένα αεροσκάφη του ομίλου καθηλώθηκαν και η Thomas Cook κήρυξε στάση πληρωμών στα ξενοδοχεία, έχοντας εισέλθει σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης.

- Advertisement -

 

Οι «flights-only» πελάτες της Thomas Cook που είχαν κλείσει και προπληρώσει πτήσεις για το επόμενο διάστημα (που δεν θα πραγματοποιηθούν…)  μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέσω δυο τρόπων

 

- Advertisement -

Όπως έγινε γνωστό, όσοι είχαν κλείσει «πακέτο» που περιλαμβάνει τόσο τις πτήσεις όσο και τη διαμονή στα συνεργαζόμενα με την Thomas Cook ξενοδοχεία καλύπτονται από το πρόγραμμα “Atol” που διαχειρίζεται η Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Civil Aviation Authority-CAA). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η CAA θα μεριμνήσει για την επιστροφή τους (με τα αεροσκάφη που θα μισθώσει γι’ αυτόν τον σκοπό) και θα πληρώσει και το κόστος της διαμονής.  Μέσω του “Atol” θα αποζημιωθούν και αυτοί που είχαν κλείσει πακέτο πτήσεων και διαμονής για τους επόμενους μήνες και το οποίο είχαν προπληρώσει.

Όσον αφορά στους πελάτες της Thomas Cook που είχαν «κλείσει» μόνο τις πτήσεις τους αλλά όχι και τη διαμονή (τους λεγόμενους flights only) και οι οποίοι αντιστοιχούν στο 50% περίπου των συνολικών κρατήσεων, αυτοί καλύπτονται από το  “Atol” σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ακόμα και αν δεν καλύπτονται, οι βρετανικές αρχές έχουν διαμηνύσει ότι θα αναλάβουν το κόστος της πτήσης επιστροφής στη Μ. Βρετανία για τους Βρετανούς τουρίστες που βρίσκονται στο εξωτερικό, με προγραμματισμένη επιστροφή έως και την Κυριακή 6 Οκτωβρίου. Αυτοί που σχεδίαζαν να επιστρέψουν μετά τις 6 Οκτωβρίου θα πρέπει να επωμιστούν οι ίδιοι το κόστος της πτήσης επιστροφής.

Οι «flights-only» πελάτες της Thomas Cook που είχαν κλείσει και προπληρώσει πτήσεις για το επόμενο διάστημα (που δεν θα πραγματοποιηθούν…)  μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέσω δυο τρόπων: Πρώτον, αν είχαν ταξιδιωτική ασφάλιση που  να τους καλύπτει για μη πραγματοποίηση προγραμματισμένης πτήσης (Scheduled Airline Failure Insurance ή SAFI). Και δεύτερον, σε περίπτωση που είχαν πληρώσει τις πτήσεις μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας απευθείας μέσω της Thomas Cook μέσω της νομοθεσίας περί καταναλωτικών πιστώσεων μπορούν να ζητήσουν πίσω τα χρήματα από την εταιρεία καρτών. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι προστατευτικές ρυθμίσεις αφορούν κυρίως στις απευθείας πληρωμές, όμως ορισμένες εταιρίες καρτών μπορεί να καταβάλουν αποζημίωση ακόμα και αν οι πτήσεις κλείστηκαν μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Οσο για το εύλογο ερώτημα εάν το πρόγραμμα «Atol” διαθέτει επαρκή κονδύλια για να καλύψει όλους τους δικαιούχους, ρεπορτάζ της Guardian αναφέρει ότι έχει αποθεματικό ύψους 170 εκατομμυρίων στερλινών, η δε Διαχειριστική Αρχή του CAA έχει ασφαλιστεί η ίδια έναντι περιπτώσεων καταρρεύσεων  ομίλων/αεροπορικών εταιρειών όπως η Thomas Cook (και πιο παλιά η Monarch και η BMI) με την αντίστοιχη κάλυψη να ανέρχεται στα 400 εκατ. στερλίνες. Εάν ωστόσο αποδειχθεί ότι τα χρήματα δεν φτάνουν, με δεδομένο ότι η CAA είναι δημόσια υπηρεσία, θα ασκηθούν ασφυκτικές πιέσεις να στηριχθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό. Πιέσεις που πολύ πιθανόν να αποδώσουν καρπούς…

Δείτε επίσηςΟύτε η Fosun αναχαίτισε την πτώση της Thomas Cook

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024