back to top
12.9 C
Athens
Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Φάρμακο: Διαφαινόμενες τάσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν έδαφος στη “μάχη” του φαρμακευτικού μάρκετινγκ και ποια εκτοπίζονται; Πού στοχεύουν κυρίως οι “κινητές” προσπάθειες της φαρμακοβιομηχανίας; Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δίνει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε η Cutting Edge Information.

Σύμφωνα με το πόρισμα της μελέτης, το Facebook αποτελεί την Νο1 “πλατφόρμα” για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ! Την ίδια ώρα, το Twitter σημειώνει πτώση κάτω του 50%, ενώ το LinkedIn “κερδίζει έδαφος”. Στα αζήτητα το Pinterest, ενώ το Instagram λαμβάνει τις πρώτες του αναφορές.

- Advertisement -

Πιο συγκεκριμένα,

  • 73% των ομάδων μάρκετινγκ της Φαρμακοβιομηχανίας δηλώνουν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τo Facebook κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Το ποσοστό αυτό υποδεικνύει μια αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα της Cutting Edge Information το 2013.
  • Ο φιλικός προς τις επιχειρήσεις χώρος κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn είναι ο μεγάλος νικητής, αφού το 2013 μόνο το 26% των εμπόρων φαρμακευτικών προϊόντων σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει, ενώ φέτος το ποσοστό αυξήθηκε στο 55%.
  • Η προβλεπόμενη χρήση μεταξύ των εμπόρων φαρμάκου για το Twitter μειώθηκε κατά 19 ποσοστιαίες μονάδες, αφού οι 140 χαρακτήρες του δεν εμφανίζονται ελκυστικοί. Έτσι, μόνο το 45% σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει τώρα, από 64% το 2013.
  • Μεταξύ των μικρότερων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, το Tumblr βρίσκεται στη λίστα του 9% των marketers, ενώ το Instagram εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έρευνα, με το 18% να δηλώνει ότι θα το χρησιμοποιήσει τα επόμενα δύο χρόνια.
  • Μηδενικές ήταν οι αναφορές σχεδιαζόμενης χρήσης φέτος για το Pinterest, το ίδιο για το Vine, το Flickr και το Reddit.

Σε γενικές γραμμές, η χρήση των φαρμακευτικών μέσων μαζικής ενημέρωσης παραμένει στοχευμένη στους ασθενείς, με κύριους τομείς εστίασης στην εκπαίδευση για το εμπορικό σήμα και στις εταιρικές επικοινωνίες, αναφέρει η Natalie DeMasi, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της Cutting Edge Information.

- Advertisement -

Η πραγματοποιηθείσα έρευνα εξέτασε ακόμη τη συνολική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του κινητού ως βασικού εργαλείου για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ.

Στη φετινή μελέτη, μάλιστα, επισημαίνεται η μετατόπιση του μάρκετινγκ μέσω των κινητών τηλεφώνων. Ειδικότερα, η φαρμακοβιομηχανία φαίνεται να τραβά την προσοχή της από τους καταναλωτές για να εστιάσει τις κινητές προσπάθειές της περισσότερο στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, στους αντιπροσώπους πωλήσεων και στους ιατρικούς συνδέσμους.

“Η προσκόλληση των ασθενών ήταν για παράδειγμα ένας πολύ μεγάλος στόχος για εφαρμογές για κινητά, αλλά αυτό μειώθηκε σε ένα καλό ποσό το 2017”, λέει η DeMasi. “Στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας αναφέρουν πως η αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι κορεσμένη με τόσες εφαρμογές καταναλωτών – πολλές εφαρμογές γυμναστικής, εφαρμογές διατροφής και τόσες πολλές άλλες – ότι δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες να δημιουργηθεί μια νέα εφαρμογή που οι ασθενείς θα χρησιμοποιήσουν” προσθέτει.

Κατά συνέπεια, η βιομηχανία του φαρμάκου απομακρύνεται από την ανάπτυξη εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας με επίκεντρο τον ασθενή κι αντ‘ αυτού κάνει εφαρμογές για την εκπαίδευση των γιατρών, με λεπτομέρειες για τους αντιπροσώπους πωλήσεων ή εφαρμογές ερευνητών για το συντονισμό των κλινικών δοκιμών.

Οι προκλήσεις εξακολουθούν βεβαίως να υπάρχουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς η φαρμακοβιομηχανία εξελίσσεται με ταχύτητα στην τεχνολογία, αλλά συνεχίζει να ασχολείται με ορισμένα ακροατήρια – για παράδειγμα, μερικοί γιατροί παλαιάς κοπής – που δεν “έλκονται” από τις τεχνολογικές “λύσεις”.

“Πλέον οι έμποροι φαρμάκου πρέπει να επενδύουν έγκαιρα στην έρευνα για να καταλάβουν τι θα μιλήσει περισσότερο στο κοινό που στοχεύουν. Μερικές φορές, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να μην χρησιμοποιήσετε τη νέα τεχνολογία. Άλλες φορές πάλι αυτός είναι ο μόνος δρόμος. Κάνετε έρευνα για να μάθετε”, καταλήγει η DeMasi.

Πηγή: virus.com.gr / fiercepharma.com

Σχετικές δημοσιεύσεις

Καινοτομία στην Υγεία: «Η Αξία, τα Εμπόδια και οι συναρπαστικές Προοπτικές» στο 7ο Health Innovation Conference

Νέα σελίδα και για την Ελλάδα θα μπορούσε να φέρει η Καινοτομία στην Υγεία, όπως τονίστηκε στο 7th Health Innovation Conference

6 σημεία από τον ΠΕΦ για τις ελλείψεις φαρμάκων

Αναφορικά με τον θόρυβο των τελευταίων ημερών σχετικά με τις ελλείψεις φαρμάκων στην εγχώρια αγορά, η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας επισημαίνει

Ξένες φαρμακευτικές: Ξεχείλισε το ποτήρι στο χώρο του Φαρμάκου

Για ολιγωρία κατηγορεί την πολιτική ηγεσία το Pharma Innovation Forum ως προς τις δεσμεύσεις της για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης και την εξυγίανση του συστήματος Υγείας. Αδιέξοδη χαρακτηρίζει την πολιτική αυτή το PIF, τονίζοντας ότι η κατάτμηση του προϋπολογισμού δεν είναι λύση.

Ν. «Άγιος Ανδρέας»: Ποιον «καίει» το πόρισμα της ΕΔΕ για τον θάνατο του 49χρονου

Φως αναμένεται να ριχθεί με την ΕΔΕ στην υπόθεση του θανάτου του 49χρονου Θοδωρή Νεμουτιάνου έξω από το νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» στην Πάτρα. Η διαδικασία κυλά αργά, χωρίς επίσημες ανακοινώσεις, ενώ αρχικά είχε εκδιωχθεί εκπαιδευόμενη νοσηλεύτρια.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Έρευνα Affidea: 1 στους 2 αποφεύγει τις εξετάσεις λόγω φόβου

Τα ευρήματα αναδεικνύουν ότι η ελληνική κουλτούρα δεν προάγει επαρκώς την πρόληψη, καθώς μόλις το 57% του πληθυσμού επισκέπτεται ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα μέσα σε 12-18 μήνες.

H “Ασφαλιστική Συνεργασία” ολοκλήρωσε το ταξίδι της

Με ένα κείμενο που υπογράφει ο κ. Κλήμης Δημαρχιάδης, επικεφαλής του Επιμελητηριακού Συνδυασμού “ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ”

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εurobank: To πλάνο για τη Β. Ελλάδα και τα 1,2 δισ. ευρώ

Εκταμιεύσεις ύψους περίπου 1,2 δισ. ευρώ σχεδιάζει στο διάστημα 2024 – 2026 για τη Βόρεια Ελλάδα η Eurobank, ενώ την τελευταία τετραετία

Έρευνα Affidea: 1 στους 2 αποφεύγει τις εξετάσεις λόγω φόβου

Τα ευρήματα αναδεικνύουν ότι η ελληνική κουλτούρα δεν προάγει επαρκώς την πρόληψη, καθώς μόλις το 57% του πληθυσμού επισκέπτεται ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα μέσα σε 12-18 μήνες.

Δ. Πέτρουλα: Οι απειλές είναι σύνθετες και προκαλούν μεγάλες ζημιές – Ο ρόλος της ΑΙ

Ο τομέας της κυβερνοασφάλειας βρίσκεται σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών, καθώς οι κυβερνοαπειλές γίνονται ολοένα και πιο συχνές και σύνθετες

ΕΥ: Συγκρατημένοι οι Έλληνες καταναλωτές για τις εορταστικές αγορές

Συγκρατημένοι εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά τις αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο

H “Ασφαλιστική Συνεργασία” ολοκλήρωσε το ταξίδι της

Με ένα κείμενο που υπογράφει ο κ. Κλήμης Δημαρχιάδης, επικεφαλής του Επιμελητηριακού Συνδυασμού “ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ”