back to top
33.6 C
Athens
Κυριακή 10 Αυγούστου 2025

Φάρμακο: Διαφαινόμενες τάσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν έδαφος στη “μάχη” του φαρμακευτικού μάρκετινγκ και ποια εκτοπίζονται; Πού στοχεύουν κυρίως οι “κινητές” προσπάθειες της φαρμακοβιομηχανίας; Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δίνει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε η Cutting Edge Information.

Σύμφωνα με το πόρισμα της μελέτης, το Facebook αποτελεί την Νο1 “πλατφόρμα” για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ! Την ίδια ώρα, το Twitter σημειώνει πτώση κάτω του 50%, ενώ το LinkedIn “κερδίζει έδαφος”. Στα αζήτητα το Pinterest, ενώ το Instagram λαμβάνει τις πρώτες του αναφορές.

- Advertisement -

Πιο συγκεκριμένα,

  • 73% των ομάδων μάρκετινγκ της Φαρμακοβιομηχανίας δηλώνουν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τo Facebook κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Το ποσοστό αυτό υποδεικνύει μια αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα της Cutting Edge Information το 2013.
  • Ο φιλικός προς τις επιχειρήσεις χώρος κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn είναι ο μεγάλος νικητής, αφού το 2013 μόνο το 26% των εμπόρων φαρμακευτικών προϊόντων σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει, ενώ φέτος το ποσοστό αυξήθηκε στο 55%.
  • Η προβλεπόμενη χρήση μεταξύ των εμπόρων φαρμάκου για το Twitter μειώθηκε κατά 19 ποσοστιαίες μονάδες, αφού οι 140 χαρακτήρες του δεν εμφανίζονται ελκυστικοί. Έτσι, μόνο το 45% σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει τώρα, από 64% το 2013.
  • Μεταξύ των μικρότερων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, το Tumblr βρίσκεται στη λίστα του 9% των marketers, ενώ το Instagram εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έρευνα, με το 18% να δηλώνει ότι θα το χρησιμοποιήσει τα επόμενα δύο χρόνια.
  • Μηδενικές ήταν οι αναφορές σχεδιαζόμενης χρήσης φέτος για το Pinterest, το ίδιο για το Vine, το Flickr και το Reddit.

Σε γενικές γραμμές, η χρήση των φαρμακευτικών μέσων μαζικής ενημέρωσης παραμένει στοχευμένη στους ασθενείς, με κύριους τομείς εστίασης στην εκπαίδευση για το εμπορικό σήμα και στις εταιρικές επικοινωνίες, αναφέρει η Natalie DeMasi, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της Cutting Edge Information.

- Advertisement -

Η πραγματοποιηθείσα έρευνα εξέτασε ακόμη τη συνολική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του κινητού ως βασικού εργαλείου για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ.

Στη φετινή μελέτη, μάλιστα, επισημαίνεται η μετατόπιση του μάρκετινγκ μέσω των κινητών τηλεφώνων. Ειδικότερα, η φαρμακοβιομηχανία φαίνεται να τραβά την προσοχή της από τους καταναλωτές για να εστιάσει τις κινητές προσπάθειές της περισσότερο στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, στους αντιπροσώπους πωλήσεων και στους ιατρικούς συνδέσμους.

“Η προσκόλληση των ασθενών ήταν για παράδειγμα ένας πολύ μεγάλος στόχος για εφαρμογές για κινητά, αλλά αυτό μειώθηκε σε ένα καλό ποσό το 2017”, λέει η DeMasi. “Στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας αναφέρουν πως η αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι κορεσμένη με τόσες εφαρμογές καταναλωτών – πολλές εφαρμογές γυμναστικής, εφαρμογές διατροφής και τόσες πολλές άλλες – ότι δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες να δημιουργηθεί μια νέα εφαρμογή που οι ασθενείς θα χρησιμοποιήσουν” προσθέτει.

Κατά συνέπεια, η βιομηχανία του φαρμάκου απομακρύνεται από την ανάπτυξη εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας με επίκεντρο τον ασθενή κι αντ‘ αυτού κάνει εφαρμογές για την εκπαίδευση των γιατρών, με λεπτομέρειες για τους αντιπροσώπους πωλήσεων ή εφαρμογές ερευνητών για το συντονισμό των κλινικών δοκιμών.

Οι προκλήσεις εξακολουθούν βεβαίως να υπάρχουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς η φαρμακοβιομηχανία εξελίσσεται με ταχύτητα στην τεχνολογία, αλλά συνεχίζει να ασχολείται με ορισμένα ακροατήρια – για παράδειγμα, μερικοί γιατροί παλαιάς κοπής – που δεν “έλκονται” από τις τεχνολογικές “λύσεις”.

“Πλέον οι έμποροι φαρμάκου πρέπει να επενδύουν έγκαιρα στην έρευνα για να καταλάβουν τι θα μιλήσει περισσότερο στο κοινό που στοχεύουν. Μερικές φορές, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να μην χρησιμοποιήσετε τη νέα τεχνολογία. Άλλες φορές πάλι αυτός είναι ο μόνος δρόμος. Κάνετε έρευνα για να μάθετε”, καταλήγει η DeMasi.

Πηγή: virus.com.gr / fiercepharma.com

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Allianz αποθεώνει τον Εμμανουήλ Καραλή: 6,08 μ. και Νο4 στην ιστορία του επί κοντώ!

Η Allianz με το μήνυμα #WeSecureYourFuture αντικατοπτρίζει την πορεία ενός αθλητή που με αφοσίωση χτίζει το μέλλον του χωρίς όρια

Αντιπαράθεση για το «βραχιόλακι» στα ΤΕΠ: Σφοδρή κριτική από την ΕΙΝΑΠ στον Γεωργιάδη

Σε συγκυριακούς λόγους αποδίδει η ΕΙΝΑΠ τη μείωση του χρόνου αναμονής στα τμήματα επειγόντων περιστατικών

Καινοτομία στην Υγεία: «Η Αξία, τα Εμπόδια και οι συναρπαστικές Προοπτικές» στο 7ο Health Innovation Conference

Νέα σελίδα και για την Ελλάδα θα μπορούσε να φέρει η Καινοτομία στην Υγεία, όπως τονίστηκε στο 7th Health Innovation Conference

6 σημεία από τον ΠΕΦ για τις ελλείψεις φαρμάκων

Αναφορικά με τον θόρυβο των τελευταίων ημερών σχετικά με τις ελλείψεις φαρμάκων στην εγχώρια αγορά, η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας επισημαίνει

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

«Και Αν Συμβεί…»: Το Podcast που αλλάζει το παιχνίδι στον Ασφαλιστικό Κλάδο

Με χιούμορ, σοφία και αληθινές ιστορίες, το νέο επεισόδιο της σειράς φωτίζει πτυχές της διαμεσολάβησης που σπάνια αναδεικνύονται

Σε ποιες αττικές παραλίες απαγορεύεται η κολύμβηση

13 οι ακατάλληλες περιοχές, σύμφωνα με την εγκύκλιο της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας

Αγορά Ιδιωτικής Υγείας και Ασφάλισης: Τι αποκαλύπτει η τελική Έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Η υπερφόρτωση του ΕΣΥ οδηγεί σε άνοδο τα ασφάλιστρα υγείας, αλλά το ιδιωτικό σύστημα δεν πρέπει να αποτελεί προϊόν πολυτελείας

Άμεση ενεργοποίηση της αυτόματης εγγραφής ανηλίκων στον προσωπικό παιδίατρο ζητά ο ΙΣΑ

Οι γιατροί τονίζουν ότι η μη εφαρμογή της διαδικασίας θίγει την υπόστασή τους αλλά και την πρόσβαση των παιδιών στις υπηρεσίες που δικαιούνται

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Διεθνής συμμαχία: Η Mega Brokers με τον Όμιλο Unilink

Ηγετικό ρόλο στην Acrisure για Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη αναλαμβάνει ο Τ. Χατζηθεοδοσίου - Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Το ταξίδι συνεχίζεται – πιο ισχυρό από ποτέ!»

Η ΕΑΕΕ προωθεί την ασφάλιση Αστικής Ευθύνης για επαγγελματίες και ανοίγει ξανά τη συζήτηση!

Δείτε τη νέα καμπάνια της ένωσης για την επαγγελματική ασφάλιση

Μήνυμα κοινωνικής ευθύνης από τη ΔΥΝΑΜΙΣ Ασφαλιστική: «Η ασφάλειά σας είναι και δική μας ευθύνη»

Η ΔΥΝΑΜΙΣ συνιστά πριν το ταξίδι μικρές κινήσεις με μεγάλο αντίκτυπο, καθώς μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα και να σώσουν ζωές

Υδρογειος Ασφαλιστική: Επενδύοντας στη διαπολιτισμική συνεργασία για την ελληνική αγορά

Εκπαιδεύοντας το δυναμικό της στην ενσυναίσθηση και κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών, η Υδρογειος ενισχύει την απόδοση σε διεθνές περιβάλλον