Ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν έδαφος στη “μάχη” του φαρμακευτικού μάρκετινγκ και ποια εκτοπίζονται; Πού στοχεύουν κυρίως οι “κινητές” προσπάθειες της φαρμακοβιομηχανίας; Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δίνει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε η Cutting Edge Information.
Σύμφωνα με το πόρισμα της μελέτης, το Facebook αποτελεί την Νο1 “πλατφόρμα” για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ! Την ίδια ώρα, το Twitter σημειώνει πτώση κάτω του 50%, ενώ το LinkedIn “κερδίζει έδαφος”. Στα αζήτητα το Pinterest, ενώ το Instagram λαμβάνει τις πρώτες του αναφορές.
Πιο συγκεκριμένα,
- 73% των ομάδων μάρκετινγκ της Φαρμακοβιομηχανίας δηλώνουν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τo Facebook κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Το ποσοστό αυτό υποδεικνύει μια αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα της Cutting Edge Information το 2013.
- Ο φιλικός προς τις επιχειρήσεις χώρος κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn είναι ο μεγάλος νικητής, αφού το 2013 μόνο το 26% των εμπόρων φαρμακευτικών προϊόντων σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει, ενώ φέτος το ποσοστό αυξήθηκε στο 55%.
- Η προβλεπόμενη χρήση μεταξύ των εμπόρων φαρμάκου για το Twitter μειώθηκε κατά 19 ποσοστιαίες μονάδες, αφού οι 140 χαρακτήρες του δεν εμφανίζονται ελκυστικοί. Έτσι, μόνο το 45% σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει τώρα, από 64% το 2013.
- Μεταξύ των μικρότερων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, το Tumblr βρίσκεται στη λίστα του 9% των marketers, ενώ το Instagram εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έρευνα, με το 18% να δηλώνει ότι θα το χρησιμοποιήσει τα επόμενα δύο χρόνια.
- Μηδενικές ήταν οι αναφορές σχεδιαζόμενης χρήσης φέτος για το Pinterest, το ίδιο για το Vine, το Flickr και το Reddit.
Σε γενικές γραμμές, η χρήση των φαρμακευτικών μέσων μαζικής ενημέρωσης παραμένει στοχευμένη στους ασθενείς, με κύριους τομείς εστίασης στην εκπαίδευση για το εμπορικό σήμα και στις εταιρικές επικοινωνίες, αναφέρει η Natalie DeMasi, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της Cutting Edge Information.
Η πραγματοποιηθείσα έρευνα εξέτασε ακόμη τη συνολική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του κινητού ως βασικού εργαλείου για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ.
Στη φετινή μελέτη, μάλιστα, επισημαίνεται η μετατόπιση του μάρκετινγκ μέσω των κινητών τηλεφώνων. Ειδικότερα, η φαρμακοβιομηχανία φαίνεται να τραβά την προσοχή της από τους καταναλωτές για να εστιάσει τις κινητές προσπάθειές της περισσότερο στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, στους αντιπροσώπους πωλήσεων και στους ιατρικούς συνδέσμους.
“Η προσκόλληση των ασθενών ήταν για παράδειγμα ένας πολύ μεγάλος στόχος για εφαρμογές για κινητά, αλλά αυτό μειώθηκε σε ένα καλό ποσό το 2017”, λέει η DeMasi. “Στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας αναφέρουν πως η αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι κορεσμένη με τόσες εφαρμογές καταναλωτών – πολλές εφαρμογές γυμναστικής, εφαρμογές διατροφής και τόσες πολλές άλλες – ότι δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες να δημιουργηθεί μια νέα εφαρμογή που οι ασθενείς θα χρησιμοποιήσουν” προσθέτει.
Κατά συνέπεια, η βιομηχανία του φαρμάκου απομακρύνεται από την ανάπτυξη εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας με επίκεντρο τον ασθενή κι αντ‘ αυτού κάνει εφαρμογές για την εκπαίδευση των γιατρών, με λεπτομέρειες για τους αντιπροσώπους πωλήσεων ή εφαρμογές ερευνητών για το συντονισμό των κλινικών δοκιμών.
Οι προκλήσεις εξακολουθούν βεβαίως να υπάρχουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς η φαρμακοβιομηχανία εξελίσσεται με ταχύτητα στην τεχνολογία, αλλά συνεχίζει να ασχολείται με ορισμένα ακροατήρια – για παράδειγμα, μερικοί γιατροί παλαιάς κοπής – που δεν “έλκονται” από τις τεχνολογικές “λύσεις”.
“Πλέον οι έμποροι φαρμάκου πρέπει να επενδύουν έγκαιρα στην έρευνα για να καταλάβουν τι θα μιλήσει περισσότερο στο κοινό που στοχεύουν. Μερικές φορές, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να μην χρησιμοποιήσετε τη νέα τεχνολογία. Άλλες φορές πάλι αυτός είναι ο μόνος δρόμος. Κάνετε έρευνα για να μάθετε”, καταλήγει η DeMasi.
Πηγή: virus.com.gr / fiercepharma.com