Νέο Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) πρόκειται να αποκτήσει, επιτέλους, ο ΕΟΠΥΥ.
Η προηγούμενη ηγεσία του Οργανισμού είχε ολοκληρώσει ένα σχέδιο του Κανονισμού, το οποίο όμως κατέληξε στον… κάλαθο των αχρήστων μετά την αλλαγή στην ηγεσία της Αριστοτέλους και στον ίδιο τον ΕΟΠΥΥ.
Οδηγήθηκαν, λοιπόν, στην εκ νέου συγγραφή του, η οποία μόλις ολοκληρώθηκε σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του ΕΟΠΥΥ Τ. Γεωργακόπουλο.
Μετά, λοιπόν, από επεξεργασία 5μηνου, η ηγεσία συνέταξε το νέο ΕΚΠΥ και σε λίγες ημέρες κατατίθεται στο Διοικητικό Συμβούλιο προς έγκριση, ανέφερε από το συνέδριο Τιμολόγησης και Αποζημίωσης.
Στη συνέχεια, ο Κανονισμός θα αποσταλεί στο Υπουργείο Υγείας για τον τελικό έλεγχο και τη σύνταξη της Υπουργικής Απόφασης που θα τον θέσει σε εφαρμογή.
Μεταξύ των αλλαγών που θα επιφέρει ο νέος ΕΚΠΥ θα είναι και η ένταξη της οδοντιατρικής περίθαλψης. Έμφαση, όμως, θα δοθεί στην πρόληψη, μέσω των δημόσιων οδοντιατρείων σε Κέντρα Υγείας και μονάδες ΠΕΔΥ, σημείωσε ο κ. Γεωργάκοπουλος
Οδοντιατρικές περίθαλψη με έμφαση στην πρόληψη, μέσω οδοντιατρεία ΚΥ και ΠΕΔΥ.
Ο κ. Γεωργαγκόπουλος μίλησε και για εξορθολογισμό των δαπανών με νέες συμβάσεις και τιμολογήσεις, ενώ τόνισε πως κάθε ενέργεια του ΕΟΠΥΥ χαρακτηρίζεται από απόλυτο σεβασμό στο δημόσιο χρήμα, έχοντας στο επίκεντρο τον ασθενή.
70 στα 100 η βαθμολογία του ΕΟΦ
Τις βασικές αρχές που διέπουν το σύστημα τιμολόγησης όπως το εφαρμόζει ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) περιέγραψε η πρόεδρος Κ. Αντωνίου, από το βήμα του συνεδρίου.
Κατά την κ. Αντωνίου, στόχος της πολιτικής που εφαρμόζεται είναι η δημόσια υγεία και ο εξορθολογισμός των δαπανών, σε συνδυασμό με τις θεσμικές διαδικασίες.
«Υπάρχουν στρεβλώσεις στην αγορά και είναι στρεβλώσεις χρόνων», ανέφερε η κ. Αντωνίου, καλώντας όμως τις εταιρίες να προτιμούν ένα τηλέφωνο, όταν υπάρχει πρόβλημα, αυτό του ΕΟΦ.
«Όλα αυτά τα προβλήματα πιστεύετε ότι μπορούν να διορθωθούν μέσα σε 5 χρόνια;», διερωτήθηκε και υπογράμμισε πως οι συγκρούσεις σε επίπεδο απόψεων είναι θεμιτές, γιατί αλλιώς δεν υπάρχει η βέλτιστη λύση.
Η κ. Αντωνίου μίλησε για σύνθετο νομικό πλαίσιο. «Αν και η τιμολόγηση θα έπρεπε να είναι υπόθεση μιας ΥΑ 2-3 σελίδων καταλήγει να είναι πολλών σελίδων», ανέφερε, αναδεικνύοντας την ανάγκη νομοθέτησης λύσεων σύντομων και ευέλικτων.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΕΟΦ, υπάρχει έλλειψη οριζόντιας δικτύωσης. «Είναι δυνατόν να μιλάμε για την τιμολόγηση γενικά;», διερωτήθηκε και τόνισε ότι πρέπει να βλέπουμε ποια είναι η πολιτική αποζημίωσης, ποιος είναι ο volume συνταγογραφησης, και γιατί όταν πέφτουν οι τιμές αυξάνεται ο όγκος.
«Πρέπει να υπάρχουν κανόνες και να είναι σταθεροί. Η τιμολογιακή πολιτική πρέπει να είναι συγκεκριμένη και σταθερή και να διέπεται από διακριτούς και ξεκάθαρους κανόνες», τόνισε η κ. Αντωνίου.
Μάλιστα, ο εξορθολογισμός των δαπανών οφείλει να στηρίζεται σε 3 άξονες: την τιμολογιακή πολιτική, την πολιτική αποζημίωσης και το δίκαιο σύστημα rebates/clawback
«Η επιτροπή διαπραγμάτευσης και η επιτροπή θεραπευτικών πρωτοκόλλων και ελέγχου των δαπανών οφείλει να συμπληρώνει την υλοποίηση των συγκεκριμένων αξόνων» ανέφερε η κ. Αντωνίου και κατέληξε βαθμολογώντας την απόδοση του ΕΟΦ στην τιμολόγηση.
«Αν μας ζητήσετε να μας βαθμολογήσουμε με άριστα το 100, ο ΕΟΦ βάζοντας κανόνες και ελαχιστοποιώντας διαδικασίες, με αυτούς τους 3 ανθρώπους που κάνουν αυτή τη δουλειά, είναι κοντά στο 70», δήλωσε.