Οι πρακτικές που υιοθετούν οι τράπεζες για την ασφάλεια των δεδομένων και των online δραστηριοτήτων αποτελούν βασική ανησυχία για τους καταναλωτές όταν αποφασίζουν σε ποιον θα εμπιστευτούν τα προσωπικά στοιχεία και τις συναλλαγές τους. Πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 11.000 καταναλωτές, έδειξε ότι το 63% των Ευρωπαίων θα απέφευγε να χρησιμοποιήσει πάροχο που είχε πρόσφατα αντιμετωπίσει περιστατικό ασφάλειας δεδομένων.
Παρότι οι καταναλωτές είναι φαινομενικά προσεκτικοί όσον αφορά την ασφάλεια των πληροφοριών και των χρημάτων τους, όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές πολλοί ρίχνουν στον πάροχο την ευθύνη για την ενίσχυση της άμυνας τους με πιο ισχυρά και αξιόπιστα μέτρα. Το 56% των Ευρωπαίων καταναλωτών παραδέχτηκε ότι θα επέλεγε έναν πάροχο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών ή θα συναλλασσόταν με ένα online κατάστημα αποκλειστικά με βάση τα πρόσθετα μέτρα ασφάλειας που θα προσέφερε για να προστατεύσει τα χρήματα και τα εμπιστευτικά δεδομένα του.
Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν τα 2/3 (60%) των Ευρωπαίων καταναλωτών ανησυχούν για τις πρακτικές ασφάλειας δεδομένων των εταιρειών στις οποίες παρέχουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες (+6% σε σχέση με πέρσι). Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τράπεζες και τους λιανέμπορους να αποδείξουν πώς κάνουν ό,τι μπορούν για να κατευνάσουν αυτούς τους φόβους και να καταστήσουν την ασφάλεια των online συναλλαγών και των δεδομένων κορυφαία προτεραιότητά τους.
«Με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές όχι μόνο να κάνουν χρήση, αλλά να βασίζονται στο mobile banking και στις online πληρωμές για να αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις και να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους, υπάρχει η προσδοκία ότι οι πάροχοι λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για τη διασφάλιση των πελατών τους κατά της απάτης και των παραβιάσεων. Η έρευνά μας διαπίστωσε επίσης ότι το 43% των Ευρωπαίων καταναλωτών θα χρησιμοποιούσε πιο συχνά τις online πληρωμές, αν διέθετε αξιόπιστη προστασία για τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές του, καθιστώντας σαφές ότι οι πάροχοι πρέπει να κάνουν περισσότερα για τη διαφύλαξη των δεδομένων των συναλλαγών, ώστε να διασφαλίσουν την μακροπρόθεσμη κερδοφορία και τη φήμη τους», σχολίασε ο Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention της Kaspersky Lab.
Με τις απαιτήσεις των καταναλωτών να αυξάνονται, επισημαίνει η εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας στη σχετική ανακοίνωση, οι εξειδικευμένες λύσεις μπορούν να βοηθήσουν τις τράπεζες να επιτύχουν υψηλά επίπεδα διατήρησης της πελατειακής τους βάσης, προστατεύοντας όχι μόνο τις online και τις mobile συναλλαγές, αλλά και την ακεραιότητα του brand τους. Η λύση Kaspersky Fraud Prevention επιτρέπει στις τράπεζες να παρέχουν ισχυρά μέτρα ασφάλειας, χωρίς να επηρεάζει την εμπειρία του πελάτη ή την ευκολία των online συναλλαγών. Το Kaspersky Fraud Prevention για τερματικές συσκευές κρατά τους πελάτες και τα μηχανήματά τους πλήρως ασφαλή από την οικονομική απάτη, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν τις online τραπεζικές υπηρεσίες εύκολα και βολικά, χωρίς να εκθέτουν τον εαυτό τους ή τον πάροχο τους σε κίνδυνο.