της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,
Υπέρ της ψηφιοποίησης (digitalisation) ως εργαλείου που μπορεί να αντιμετωπίσει άμεσα και αποτελεσματικά τις ανάγκες των καταναλωτών τάσσεται η Insurance Europe. Παίρνοντας θέση στη διαδικασία διαβούλευσης επί της Πράσινης Βίβλου της Κομισιόν για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες που απευθύνονται σε ιδιώτες (Retail Financial Services), η Insurance Europe υπογραμμίζει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους ασφαλισμένους, συμβάλλοντας μεταξύ άλλων στην ταχύτερη επεξεργασία των αιτήσεων για αποζημίωση, στην ευκολότερη ταυτοποίηση των πελατών και στην αυξημένη συγκρισιμότητα των ασφαλιστικών προϊόντων.
“Η ψηφιοποίηση έχει τη δυνατότητα να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους ασφαλισμένους”, σχολίασε η γενική διευθύντρια της Insurance Europe, Michaela Koller. “Ωστόσο, δεν μπορεί να άρει όλα τα εμπόδια που αυτή τη στιγμή λειτουργούν ανασταλτικά για την αύξηση των ασφαλιστικών προϊόντων που απευθύνονται σε ιδιώτες και μπορούν να προσφερθούν σε διασυνοριακή βάση”.
Η Insurance Europe παρατηρεί ακόμα ότι, ενώ ο στόχος του να αποκτήσουν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις περισσότερες ευκαιρίες για να μετακινούνται και να δραστηριοποιούνται εντός της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, εντούτοις η επέκταση της διασυνοριακής ασφάλισης εντός της ΕΕ θα πρέπει να υπαγορεύεται από τις δυνάμεις της αγοράς.
“Ο σχεδιασμός των ασφαλιστικών προϊόντων αντανακλά το αγοραίο και εποπτικό περιβάλλον στην χώρα όπου διατίθενται, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει ο εκάστοτε ασφαλισμένος”, σχολίασε η κ. Koller. “Επομένως, οι συγκρίσεις των ασφαλίστρων μεταξύ των χωρών-μελών είναι άσκηση υψηλού ρίσκου. Η ανάγκη για προσαρμογή των προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης αιτήσεων αποζημίωσης, σε μια συγκεκριμένη αγορά εξηγεί επίσης γιατί δεν δραστηριοποιούνται σε όλες τις δυνητικές αγορές όλες οι εταιρίες..”
Στην τοποθέτησή της, η Insurance Europe περιγράφει ακόμα τους τομείς όπου η ανάληψη δράσης από την Κομισιόν θα ήταν ευπρόσδεκτη. Συγκεκριμένα:
-Η λήψη μέτρων σε επίπεδο ΕΕ που θα διασφάλιζαν ότι οι καταναλωτές αποφασίζουν ποιος έχει πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα και για ποιους λόγους.
-Η προώθηση ενός “ανοιχτού μοντέλου” που διασφαλίζει δίκαιους όρους ανταγωνισμού για τους καταναλωτές.
-Η ανάπτυξη πανευρωπαϊκών προδιαγραφών συμμόρφωσης για τους παρόχους “ηλεκτρονικών ταυτοτήτων” (e-ID) ώστε να ταυτοποιούνται με ασφάλεια οι καταναλωτές.
-Η ανάληψη πρωτοβουλιών για να γίνει ευρύτερα γνωστό το FIN-NET, το δίκτυο εξώδικης επίλυσης χρηματοοικονομικών διαφορών που “συγκεντρώνει” υπό την ομπρέλα του τα εθνικά σχήματα εξώδικων συμβιβασμών στις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.