back to top
9.1 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

8th Pharma & Health Conference: Αντιδράσεις για το νομοσχέδιο της ΠΦΥ

Οι δύο όψεις του νομοσχεδίου της ΠΦΥ εξετάστηκαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους του 8th Pharma & Health Conference (#phc17 – http://www.pharma.ethosevents.eu)με τίτλο: «Το ΕΣΥ σε μετάβαση: Πού οδεύουμε;» από την Ethos Εvents, το portal πολιτικής υγείας και φαρμάκου virus.com.gr και το περιοδικό Pharma & Health Business. 

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Ευάγγελος Φραγκούλης, MD, MSc, Γενικός-Οικογενειακός Ιατρός, Γενικός Γραμματέας, Ελληνική Ένωση Γενικής Ιατρικής, Αν. Αρχίατρος, ΕΔΟΕΑΠ, εξέτασε τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του νομοσχεδίου. Στα θετικά περιλαμβάνονται η εγκαθίδρυση του θεσμού του οικογενειακού γιατρού, με δωρεάν πρόσβαση για όλους τους πολίτες, με καθορισμένο πληθυσμό ευθύνης και λειτουργία gatekeeping. Στο σημείο αυτό είναι υποχρεωτική η παραπομπή από τον οικογενειακό γιατρό προς εξειδικευμένη φροντίδα, περιπατητική ή νοσοκομειακή υπό την ασφαλιστική κάλυψη του ΕΟΠΥΥ. Τα στοιχεία αυτά προάγουν τις θεμελιώδεις αξίες της ΠΦΥ – 4C’s: προσβασιμότητα πρώτης επαφής (first Contact accessibility), συνέχεια στη φροντίδα (Continuity), ολιστική φροντίδα (Comprehensiveness) και συντονισμός στη φροντίδα (Coordination).

- Advertisement -

Στα αρνητικά καταλογίζεται η δημιουργία ενός συστήματος ΠΦΥ δύο ταχυτήτων στις αστικές περιοχές, με τις ΤΟΜΥ να κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε προνοιακές δομές, καθώς μόνο σε αυτές θα έχουν πρόσβαση οι ανασφάλιστοι και οι αλλοδαποί. Ερωτηματικά προκαλεί η απόφαση να δημιουργηθούν εξαρχής νέες, κρατικές δομές σε μια χώρα με το πυκνότερο δίκτυο ιδιωτών ιατρών στον κόσμο (30% ιδιώτες, 70% δημόσιο στις ΤΟΜΥ). Η αποζημίωση των ιατρών των ΤΟΜΥ με πάγια αντιμισθία προβληματίζει σε σχέση με την απουσία κινήτρων αποδοτικότητας, ενώ το ύψος αποζημίωσης των συμβεβλημένων ιδιωτών ιατρών είναι αποκαρδιωτικό και όχι αντάξιο του έργου που καλούνται να αναλάβουν. Ερωτηματικά υπάρχουν για το αν οι γιατροί θα αποδεχτούν μια τέτοια σύμβαση. Η μεροληψία υπέρ του κρατικού συστήματος είναι διάχυτη. Η ελευθερία επιλογής οικογενειακού ιατρού και ιατρού ειδικότητας από τον πολίτη περιορίζεται ασφυκτικά, καθώς δίνεται προτεραιότητα στην κάλυψη του πληθυσμού μέσω των δημόσιων δομών και όχι στις προτιμήσεις του πολίτη!

Από την πλευρά του ο Μάριος Γεώργιος K. Πυρπασόπουλος, Ιατρός Παθολόγος & Πρόεδρος, Ιατρικός Σύλλογος Χαλκιδικής, σχολίασε ότι στη χώρα μας υπάρχουν ήδη οι υποδομές για τη δημιουργία δημόσιου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας. Το βασικό πρόβλημα είναι η συνεργασία και ο συντονισμός τους ως προς τη διαχείριση των ασθενών σε κοινή βάση, με αποτέλεσμα να υπάρχει άναρχη ροή ασθενών σε όλα τα επίπεδα του συστήματος υγείας. Ταυτόχρονα, υπάρχει πληθώρα αυτοαπασχολούμενων που ασκούν πρωτοβάθμια εκτός πλαισίου. Σε αυτό το άναρχο τοπίο η κινητικότητα των πολιτών στο σύστημα υγείας είναι επώδυνη, χρονοβόρα και δαπανηρή. Με γνώμονα το συμφέρον του Έλληνα πολίτη, πρωταρχικό μέλημα της πολιτείας είναι η ασφαλής και ανταποδοτική ιατρική αντιμετώπιση στα δίκτυα υγείας, είτε δημόσια είτε ιδιωτικά. Αποτελεί, λοιπόν, αναγκαιότητα και προτεραιότητα η οριοθέτηση κοινών κανόνων τόσο στον δημόσιο όσο και ιδιωτικό τομέα. Ο κ. Πυρπασόπουλος κατέληξε στις προτάσεις της Επαγγελματική Ένωση Παθολόγων Ελλάδος για θεσμοθέτηση κοινών εθνικών κανόνων, ενιαίο αλγόριθμο διαχείρισης ασθενών και δημιουργία ενός δικτύου ειδικών ιατρών, παράλληλα με το δίκτυο των οικογενειακών ιατρών.

- Advertisement -

Στην ίδια θεματολογία επικεντρώθηκαν και οι ομιλητές του Panel III του 8th Pharma & Health Conference, με τίτλο «Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας: Πού οδηγούν τα σχέδια της κυβέρνησης;». Ο Κώστας Λουράντος, Πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, ανέφερε ότι οι φαρμακοποιοί στην Ελλάδα έχουν τη μεγαλύτερη και την καλύτερη διασπορά σε όλη την Ευρώπη. «Δεν είμαστε μόνο εμπορικές μονάδες, αλλά μονάδες που παρέχουν υπηρεσίες, τις οποίες παρέχουν χωρίς την έννομη μορφή τους αλλά κατά το δοκούν. Στην Ευρώπη οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται σε πολλά μεγάλα κράτη συντεταγμένα, με συγκεκριμένα αποτελέσματα. Όπου εφαρμόζεται η ΠΦΥ μέσω φαρμακείων, σε κανόνες, έχει μειωθεί η συνταγογράφηση», σημείωσε. «Να δούμε τι κερδίζουμε από αυτές τις υπηρεσίες σαν κράτος κι εφόσον είναι καλύτερες και οικονομικότερες να τις βάλουμε σε ορισμένο πλαίσιο και να τις αποζημιώσουμε. Περιμένουμε να δούμε από τον υπουργό υγείας ποιος θα είναι ο ρόλος μας», κατέληξε.

Με τη σειρά του, ο Παναγιώτης Πρεζεράκος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ανέφερε πως είναι λάθος να προσπαθούμε να αξιολογήσουμε κάτι προτού εφαρμοστεί. «Δεν έχουμε κάνει καν αξιολόγηση των προηγούμενων μεταρρυθμιστικών προσπαθειών στη χώρα, ώστε να βρούμε τους λόγους για τους οποίους απέτυχαν. […] Το “κλειδί” στην ΠΦΥ και γενικά στην υγεία είναι ο ασθενής. Το είπαν και οι προλαλήσαντες. Οι αμοιβές και οι μορφές εργασίας των γιατρών δεν είναι το κυρίαρχο. Να αποβάλουμε αυτή την ιατροκεντρική προσέγγιση κάθε φορά που συζητάμε για κάτι καινούριο». Για τον κύριο Πρεζεράκο, αιχμή του δόρατος είναι η Β/βάθμια περίθαλψη με απαραίτητες τις δομικές μεταρρυθμίσεις (π.χ. εκστρατεία ενημέρωσης), για να αλλάξει και η νοοτροπία του κόσμου.

Ο Δρ. Ανάργυρος Μαριόλης, Διευθυντής, Κέντρο Υγείας Αρεόπολης Μάνης & Πρόεδρος, Ελληνική Ένωση Γενικής Ιατρικής, εξέφρασε την άποψη ότι από τις αντιδράσεις που υπήρξαν από αρκετούς φορείς θα έχουν υπάρξει ορισμένες διορθώσεις στα τελικά κείμενα των νομοσχεδίων. «ΠΦΥ χωρίς να εστιαστεί στον πολίτη δεν είναι φροντίδα. Και τη λέξη “πολίτης” δεν την αναφέρει κανείς. Πρέπει να απαγορευτεί οποιαδήποτε σχέση φαρμακοποιού-γιατρού […]. Υπάρχουν ΤοΜΥ που λειτουργούν και τα ονομάσαμε ΠΕΔΥ και θα τα ξαναονομάσουμε ΤοΜΥ τώρα», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον Ευάγγελο Τούλη, Παθολόγο, Επιστημονικό Υπεύθυνο Euromedica, Γενική Κλινική Θεσσαλονίκης, & Πρόεδρο της Επαγγελματικής Ένωσης Παθολόγων Ελλάδος, δεν έχει γίνει συζήτηση επίσημα για την επιτροπή διαπραγμάτευσης με κανέναν φορέα. Το νομοσχέδιο αποκλείει τελείως τους παθολόγους στα ΤΟΜΥ, αναφέρει μόνο γενικούς γιατρούς και χωρίς να το έχουν ζητήσει οι τελευταίοι. «Ο ρόλος του φαρμακοποιού πρέπει να είναι θεσμοθετημένος ώστε να ξέρει τα όριά του», κατέληξε.

Από πλευράς του, ο Αθανάσιος Λοπατατζίδης, Group Director, Outpatient Solutions Development, AFFIDEA, υπογράμμισε ότι παγκόσμια, αναντίρρητα, γίνεται συζήτηση για την ΠΦΥ και υπάρχει πίεση στα συστήματα υγείας. «Δεν έχουμε καταφέρει να αφουγκραστούμε τις ανάγκες των ασθενών. Οι ίδιοι επιλέγουν ποιες υπηρεσίες θα πάρουν από πού», τόνισε, προσθέτοντας ότι το νομοσχέδιο θα αποτύχει πλήρως γιατί δεν λαμβάνει υπόψη 3 παράγοντες: την αναζήτηση στρατηγικής για να διατηρηθούν υγιείς οι κοινωνίες, την επιβράβευση και αποζημίωση της αριστείας (value-based healthcare systems), καθώς και τη δραματική και ραγδαία έλλειψη της τεχνολογίας στην κοινωνία.

Στο μεταξύ, o Francois Clerin, Managing Director, GE Healthcare Enterprise Solutions, παρουσίασε τα οφέλη της ψηφιακής υγείας για τις εταιρείες ιατρικής τεχνολογίας, τους φορείς που τη διαχειρίζονται, τους επενδυτές και τους συμβούλους τους.

  • Πώς θα συνεργαστούν τα μεγάλα συστήματα υγείας με τους προμηθευτές τεχνολογίας, φέρνοντας τη συνεργασία στους κλινικούς γιατρούς προκειμένου να εργαστούν για την παροχή καλύτερης ποιότητας φροντίδας;
  • Πώς μπορούν οι αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο να οδηγήσουν τον μετασχηματισμό της υγειονομικής περίθαλψης και να αναπτύξουν πολύπλοκες οργανώσεις σε ψηφιακές υποδομές που βασίζονται σε cloud, συνδέοντας την παραγωγικότητα με την περίθαλψη;
  • Πώς η εικονική πραγματικότητα και τα δίδυμα ψηφιακά μοντέλα θα επηρεάσουν τους γιατρούς και τους ασθενείς;

Αναφερόμενος στην άποψη των ΚΑΕ, ο κ. Clerin τόνισε: «Η υγειονομική περίθαλψη εισέρχεται σε μια φάση ψηφιακού μετασχηματισμού, με την ελπίδα ότι θα οδηγήσει σε αξία, θα βελτιώσει την κλινική πρακτική και θα καταστήσει τα οικονομικά της υγείας πιο βιώσιμα μακροπρόθεσμα», συμπληρώνοντας πως οι αναλύσεις δεδομένων δημιουργούν πρότυπα τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στη λήψη τεκμηριωμένων, ευφυών επιχειρηματιών αποφάσεων.

Για την «πλατφόρμα όλων των πλατφορμών» μίλησε ο Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας, QuintilesIMS, αναφερόμενος στην Orchestrated Customer Engagement (OCE), νέα κατηγορία τεχνολογίας για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ της QuintilesIMS, που παρουσιάστηκε πριν από 2 μήνες. «Πρέπει να βοηθήσουμε τις φαρμακευτικές πελάτες μας να έχουν ένα πιο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης των δραστηριοτήτων τους, αυτών που πρέπει να ενοποιήσουν σε μια πλατφόρμα» ανέφερε σχετικά, κάνοντας λόγο για μια μεγάλη και καινοτόμο αλλαγή.

Το λόγο στη συνέχεια πήρε ο Γιώργος Κλέτσας, Manager, Technology Greece & Balkans, QuintilesIMS, για να παρουσιάσει αναλυτικά την OCE. «Πρόκειται για μια πρωτοποριακή εμπορική λύση που βασίζεται στο cloud, για επιχειρήσεις που επιδιώκουν να μετατρέψουν το εμπορικό τους μοντέλο σε μια στρατηγική που αποσυνθέτει το “φορτίο” των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και άλλες λειτουργίες, για να εναρμονίσει τις δεσμεύσεις των πελατών, να οικοδομήσει εμπιστοσύνη και να βελτιστοποιήσει την απόδοση του εμπορικού σήματος» τόνισε, εξηγώντας ότι η πρώτη της εφαρμογή αφορά στις φαρμακευτικές εταιρίες. Όπως ανέφερε ο κ. Κλέτσας, οι υπάρχουσες εφαρμογές CRM και MCM δεν έχουν συμβαδίσει με το ρυθμό αλλαγών στις επιστήμες της ζωής ή την αυξανόμενη πολυπλοκότητα των καναλιών και των τύπων των πελατών. Αντίθετα, το OCE ενσωματώνει τη λογική των πλατφορμών σε ένα σημείο. Διευκολύνει, έτσι, τη συνεργασία των ανθρώπων μέσα στις φαρμακευτικές, αλλά και την επικοινωνία με τους πελάτες τους, συμπεριλαμβανομένων των HCP, των ασθενών και των πληρωτών.

Το συγκεκριμένο προϊόν έχει τρία πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού, σύμφωνα με τον κ. Κλέτσα: το σύστημα έχει έτοιμες όλες τις επαφές που θα χρειαστούν, είναι ιδιαίτερα ευφυές και έχει design σε ανθρωποκεντρική βάση. «Η OCE είναι η πρώτη πραγματικά ολοκληρωμένη πλατφόρμα πωλήσεων και μάρκετινγκ στη βιομηχανία βασισμένη στις βασικές πλατφόρμες όπως το Salesforce.com και αναπτύχθηκε με ιδιαίτερα διαφοροποιημένες δυνατότητες για την αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών των βιοεπιστημών» κατέληξε. Το προϊόν είναι έτοιμο και θα είναι διαθέσιμο από το τελευταίο τρίμηνο του 2017, ενώ ήδη αρκετές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν συμφωνήσει να το υιοθετήσουν.

Σύμφωνα με τον Σωτήρη Κούκια, Commercial Director (IMCD), Entersoft, το εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό περιβάλλον του χώρου των φαρμακευτικών εταιρειών εξασκεί έντονες πιέσεις (χρηματοοικονομικές, ένταση ανταγωνισμού, πτώση / στασιμότητα μεγέθους αγοράς), αλλά δημιουργεί και ευκαιρίες (απελευθέρωση αγοράς με νέα κανάλια και ενίσχυση κατηγοριών προϊόντων – π.χ. OTC). Σε αυτές τις συνθήκες, η απαίτηση για ανάπτυξη συνεπάγεται την αύξηση των μεριδίων σε μια απαιτητική αγορά. «Οι πλέον αποτελεσματικοί σε όλα τα επίπεδα μπορούν να ενισχυθούν, κάτι που απαιτεί αλλαγές σε τρόπους, μεθόδους και εργαλεία υποστήριξης των Εμπορικών Διευθύνσεων» ανέφερε σχετικά, κάνοντας λόγο για μια πλατφόρμα που μπορεί να υποστηρίξει τις προσπάθειες αυτές με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο. «Το Entersoft Pharma Suite αφορά όλη την δραστηριότητα της Εμπορικής Διεύθυνσης (Ιατρική ενημέρωση, Πωλητές Φαρμακείου, Merchandising, Marketing, έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση) και όλα τα στελέχη της, τόσο εν κινήσει όσο και σε διευθυντικές θέσεις» εξήγησε.

«Με τις mobile εφαρμογές Entersoft MedRep και Entersoft SFA/Merchandising, παρέχοντας άμεσα την κατάλληλη πληροφόρηση και τους τρόπους εύκολης, ακριβούς και ταχείας διενέργειας των εργασιών, συνεισφέρει στην αύξηση της αποδοτικότητας των εν κινήσει στελεχών, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για αύξηση της διείσδυσης στην αγορά και άρα των εσόδων της εταιρείας. Οι Managers, έχοντας στη διάθεσή τους τη στοχευμένη και εξειδικευμένη πληροφόρηση που παρέχει η πλατφόρμα του Entersoft CRM, μπορούν να εντοπίσουν σημεία που επιδέχονται βελτίωση και να επενδύσουν τον χρόνο τους στην επίλυση των πιο σημαντικών από αυτά, συνεισφέροντας ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας» υπογράμμισε καταλήγοντας.

Για αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου http://www.pharma.ethosevents.eu/, καθώς επίσης τα social κανάλια Facebook, LinkedIn, twitter και YouTube.

Για περισσότερες πληροφορίες: Χριστίνα Τσούχλαρη, Events Executive, Ethos Media S.A, τηλ. 210 9984917, tsouchlari.c@ethosmedia.eu.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Μην χάσετε το PANORMOS SUCCESS STORY στις 14 Μαρτίου

Eγγραφείτε δωρεάν στην πλατφόρμα LiveOn και παρακολουθήστε ζωντανά την εκδήλωση του ΠΑΝΟΡΜΟΥ

Κορυφαία στελέχη της αγοράς στην κάμερα του Ι.W. για την επαγγελματική ασφάλιση

Περισσότεροι από 670 σύνεδροι συμμετείχαν ενεργά στο 4ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης

Υψηλού επιπέδου παρεμβάσεις και ομιλίες στην 1η ημέρα του 4ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης

Υψηλού επιπέδου παρεμβάσεις και ομιλίες χαρακτήρισαν την 1η ημέρα του 4ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης, που διεξάγεται σε μία περίοδο κομβικής σημασίας

Greek Hospitality Awards 2022: Οι νικητές του καταξιωμένου θεσμού επιβράβευσης της ελληνικής φιλοξενίας

Mε τη συμμετοχή κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς και των σημαντικότερων τουριστικών επιχειρήσεων της Ελλάδας πραγματοποιήθηκαν τα Greek Hospitality Awards

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Διπλή διάκριση για τις digital καμπάνιες της NN Hellas

Δύο σημαντικές βραβεύσεις έλαβε η NN Hellas για τις ψηφιακές (digital) καμπάνιες της μέσα στο 2024.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS