back to top
23.2 C
Athens
Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025

Τράπεζες vs Ασφαλιστές

του Δημήτρη Αναστασίου Συντονιστής Ασφ. Διαμεσολαβητών, Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.ΘΜέλος της επιτροπής παρακολούθησης της Ασφαλιστικής & Τραπεζικής Αγοράς

Πολύς λόγος γίνεται για τους τρόπους  και τις πρακτικές που ακολουθούν τα τραπεζικά ιδρύματα, με στόχο την «προσέλκυση» πελατών σε ασφαλιστικά θέματα. Ξεκαθαρίζω την αντίθεσή μου στην ακολουθούμενη πολιτική τους και φυσικά καυτηριάζω την αδιάφορη στάση της πολιτείας, αλλά και της εποπτικής αρχής.

- Advertisement -

Πάνω στο θέμα, όλοι μας έχουμε κάποια άποψη, που φυσικά δεν είναι δυνατόν να διαφοροποιηθεί από τα λίγα γραφόμενά μου. Ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που δεν θα προσπαθήσω να πω/τεκμηριώσω την άποψή μου αλλά θα χρησιμοποιήσω ρητορικές ερωτήσεις που θα επιτρέψουν στον κάθε αναγνώστη να αναλογιστεί και τελικά να δημιουργήσει τη δική του γνώμη:

  • Εφαρμόζεται το έντυπο διερεύνησης ασφαλιστικών αναγκών από τους τραπεζοϋπαλλήλους ή απλώς πουλάνε το προϊόν που τους «υπέδειξαν»!!;
  • Γνωρίζει ο τραπεζοϋπάλληλος την αξία της ουσιαστικής διερεύνησης αναγκών του υποψήφιου πελάτη;
  • Πουλάει με βάση τις προτεραιότητες του πελάτη ή του ιδρύματος που τον μισθοδοτεί;
  • Μπορεί ένας πελάτης εντός του τραπεζικού καταστήματος που πάει συνήθως για να διεκπεραιώσει κάποια δουλειά στα γρήγορα, να μιλήσει «σοβαρά» για τις ασφαλιστικές του ανάγκες;
  • Πως προστατευόμαστε από το φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού, δηλαδή όταν ο πελάτης μας πάει ανυποψίαστος να πληρώσει την ασφάλισή του και ο υπάλληλος τον προσεγγίζει για να του κάνει «καλύτερη τιμή»;!!

«Βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα»;!!

- Advertisement -
  • Πόσο «κανιβαλίζεται» η ασφαλιστική αγορά όταν αφαιρείται (χωρίς ιεράρχηση αναγκών) το όποιο διαθέσιμο εισόδημα ενός πελάτη για ένα επενδυτικό /αποταμιευτικό πρόγραμμα, ενώ η πρωταρχική του ανάγκη και της οικογένειάς του είναι να καλύψει  περιπτώσεις θανάτου, αναπηρίας ,απώλειας εισοδήματος κλπ.
  • Η άψογη εξυπηρέτηση του πελάτη μπορεί να ενταχθεί στο ωράριο της τράπεζας;

Μετά τις 2-3 το μεσημέρι ο πελάτης από πού θα εξυπηρετηθεί;

Αυτό δεν δημιουργεί εξυπηρέτηση 2 ταχυτήτων ; α) «υπαλληλική» (ο υπάλληλος είναι διαθέσιμος ως το μεσημέρι, με βάση το ωράριό του) και  β)ελεύθερου επαγγελματία; (Ο ασφαλιστικός σύμβουλος εργάζεται όλη την ημέρα και αρκετοί συνάδελφοί μας αφήνουν τα κινητά τους ανοιχτά και τη νύχτα…!)

  • Μετά την «ανάθεση» (από 1-12-2010) της εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε., η αγορά πήγε προς το καλύτερο;
  • Τελικά η διάθεση προϊόντων από τα τραπεζικά καταστήματα βοήθησε στην ανάπτυξη του θεσμού; Μήπως συνεχίζει να στέλνει «λανθασμένα» μηνύματα στον απείρως τραυματισμένο κλάδο, ειδικά τα τελευταία χρόνια;
  • Με την εμπλοκή των τραπεζών, αυξήθηκε ο τζίρος της ασφαλιστικής αγοράς ή μειώθηκε ο αριθμός των ασφαλιστικών συμβούλων;
  • Πόσο τελικά επηρέασε η εμπλοκή των τραπεζών στην αύξηση των ασφαλίστρων επί του ΑΕΠ;

Εδώ και 20 χρόνια βρισκόμαστε σταθερά στο 2-3% * !!

*Προσοχή: το ΑΕΠ της Ελλάδας στην κρίση μειώθηκε περίπου από τα 220 δις (2010) στα 160 (2015). Επίσης, το μερίδιο της ασφαλιστικής βιομηχανίας μειώθηκε από τα 5,2 δις το 2010 στο κάτω από 4 δις το 2016 !!!

Σκεφθείτε τώρα πόσο βοήθησε το θεσμό ή τους ανθρώπους όλη αυτή η αναδιανομή του μικρού εκ των πραγμάτων μεριδίου αγοράς.

Αγαπητοί Συνάδελφοι σας περιμένουμε όλους στη ΔΕΘ στη συνάντηση -διαμαρτυρία που θα πραγματοποιήσει για το λόγο αυτό το επιμελητήριό μας στις 11/9/2016 (προσέλευση 11:30-12:00) στην αίθουσα  Νικόλαος Γερμανός του περιπτέρου 8. Μόνο ενωμένοι μπορούμε να επηρεάσουμε τις εξελίξεις. Ας αφιερώσουμε λίγο από το χρόνο μας, δε φτάνει μόνο η μεταξύ μας διαμαρτυρία.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Συνάντηση Κυριάκου Μητσοτάκη με ασφαλιστές και επενδυτές στη Νέα Υόρκη

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τις οικονομικές προοπτικές, τα μεταρρυθμιστικά σχέδια και την επίτευξη στόχων σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό περιβάλλον

Ισχυρή και ενεργή παρουσία των Επιτροπών Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης στη χθεσινή σύσκεψη του ΕΕΑ

Μια σημαντική πρόταση για τον κλάδο της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης αναμένεται να παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες...

Σημαντικές τοποθετήσεις Πελαγίδη, ανάλυση Μαύρου και εξειδίκευση μέτρων ΔΕΘ από τους φοροτεχνικούς στο ΕΑΑ

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο Πρόεδρος του ΕΕΑ Γ. Χατζηθεοδοσίου επισήμανε τον αποκλεισμό που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ από τις τράπεζες

Εκδήλωση ΕΕΑ: Κορυφαίοι φοροτεχνικοί αναλύουν τα μέτρα της ΔΕΘ, παρουσία Μαύρου και Πελαγίδη – Δείτε το live

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Δ. Μαύρος, MRB, θα παρουσιάσει την πρόσφατη σχετική έρευνα, ενώ ο Θ. Πελαγίδης, ΤτΕ, θα απαντήσει για θέματα οικονομίας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κερδοφόρο το α΄ 6μηνο για την INTERLIFE, με +7,34% στα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,4 εκατ. ευρώ - Υψηλά και οι δείκτες φερεγγυότητας

Η Ατλαντική Ένωση προστατεύει τα φαρμακεία από απρόβλεπτους κινδύνους

Με τα προγράμματα της εταιρείας, οι φαρμακοποιοί μπορούν να επικεντρωθούν στην εξυπηρέτηση των πελατών τους

ΣΕΜΑ: Στην τελική ευθεία η ετήσια εκδήλωση στο Ble Pavillon – Χορηγός επικοινωνίας το INSURANCE WORLD

Η μεγάλη εκδήλωση του ΣΕΜΑ, στις 2 Οκτωβρίου, προμηνύεται ως το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση - Βίντεο

MDRT Day 2025: Ο ΠΣΑΣ με δυναμική παρουσία στο Porto Palace Hotel

Η παρουσία του Συνδέσμου επιβεβαιώνει τη στρατηγική του να υποστηρίζει έμπρακτα τα μέλη, προάγοντας την επαγγελματική ανάπτυξη και την καινοτομία

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κερδοφόρο το α΄ 6μηνο για την INTERLIFE, με +7,34% στα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,4 εκατ. ευρώ - Υψηλά και οι δείκτες φερεγγυότητας

Η Ατλαντική Ένωση προστατεύει τα φαρμακεία από απρόβλεπτους κινδύνους

Με τα προγράμματα της εταιρείας, οι φαρμακοποιοί μπορούν να επικεντρωθούν στην εξυπηρέτηση των πελατών τους

ΣΕΜΑ: Στην τελική ευθεία η ετήσια εκδήλωση στο Ble Pavillon – Χορηγός επικοινωνίας το INSURANCE WORLD

Η μεγάλη εκδήλωση του ΣΕΜΑ, στις 2 Οκτωβρίου, προμηνύεται ως το κορυφαίο γεγονός της χρονιάς για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση - Βίντεο

MDRT Day 2025: Ο ΠΣΑΣ με δυναμική παρουσία στο Porto Palace Hotel

Η παρουσία του Συνδέσμου επιβεβαιώνει τη στρατηγική του να υποστηρίζει έμπρακτα τα μέλη, προάγοντας την επαγγελματική ανάπτυξη και την καινοτομία

Η Ρουμανία αποτελεί μια «πραγματική ευκαιρία» για την Hellas Direct

«Οι ασφάλειες είναι η δουλειά μας, αλλά η ασφάλεια είναι η αποστολή μας» επισημαίνει σε συνέντευξή του σε ρουμανικό μέσο ο εμπορικός διευθυντής Κ. Καλημέρης