back to top
37.1 C
Athens
Κυριακή 27 Ιουλίου 2025

Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία όταν ταξιδεύουν με αεροπλάνο

Η 3η Δεκεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία. Για το σκοπό αυτό, το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ECC-Net) θέλει να επιστήσει την προσοχή των επιβατών αεροπορικών μεταφορών που είναι άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα. Παρόλο που το ευρωπαϊκό δίκαιο διασφαλίζει ουσιαστικά δικαιώματα των καταναλωτών, τα άτομα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς.

Το 2016, το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή έλαβε αρκετές καταγγελίες και αιτήσεις πληροφοριών, όπως οι παρακάτω:

- Advertisement -

– Μια ηλικιωμένη γυναίκα από την Ολλανδία είχε προγραμματίσει να πετάξει από το Άμστερνταμ στη Σόφια. Όταν έφτασε στο αεροδρόμιο, έλαβε βοήθεια από ένα υπάλληλο, επειδή δεν ήταν σε θέση να περπατήσει μεγάλες αποστάσεις. Ωστόσο, ο υπάλληλος την οδήγησε σε λάθος έξοδο με αποτέλεσμα να χάσει την πτήση της.

– Σε Βρετανό επιβάτη που έπασχε από τη νόσο του Crohn δεν επετράπη να επιβιβαστεί στην πτήση του, καθώς η αεροπορική εταιρεία ισχυρίστηκε ότι ήταν μεθυσμένος.

- Advertisement -

– Ένας Αυστριακός είχε κάνει κράτηση για πτήση από τη Βιέννη στο Παρίσι. Μαζί του μετέφερε ένα μηχάνημα αιμοκάθαρσης που ήταν ζωτικής σημασίας γι΄ αυτόν και το οποίο ήταν πολύ μεγάλο για να το μεταφέρει ως χειραποσκευή. Η αεροπορική εταιρεία αρνήθηκε να μεταφέρει τον ιατρικό εξοπλισμό χωρίς επιπλέον χρεώσεις.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό 1107/2006 της Ε.Ε. σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν ιατρικό εξοπλισμό χωρίς επιπλέον χρέωση. Επίσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να μεταφέρουν τους σκύλους συνοδούς ή κινητικό εξοπλισμό όπως αναπηρικές καρέκλες, κατά κανόνα χωρίς επιπλέον κόστος.

Η βοήθεια που παρέχεται σε αερολιμένες θα πρέπει να επιτρέπει στα άτομα με αναπηρία να μεταβαίνουν από το προκαθορισμένο σημείο άφιξής τους στο αεροσκάφος και από το αεροσκάφος προς καθορισμένο σημείο αναχώρησης, συμπεριλαμβανομένης της συνδρομής κατά την επιβίβαση και αποβίβαση. Για παράδειγμα, στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα θα πρέπει να παρέχεται βοήθεια προκειμένου να μεταβούν στην πτήση της ανταπόκρισής τους, να βρουν λεωφορείο ή ταξί μετά την πτήση, αν είναι απαραίτητο, καθώς και να τους παρέχεται βοήθεια με τις αποσκευές τους.

Οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα που ταξιδεύουν αεροπορικά θα πρέπει να ενημερώνουν την αεροπορική εταιρεία ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα για την ανάγκη παροχής βοήθειας τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την πτήση. Εάν το αεροδρόμιο δεν παρέχει τις υπηρεσίες βοήθειας που απαιτούνται, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση του αεροδρομίου. Η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται για κάθε πρόβλημα που σχετίζεται με την πτήση ή τις αποσκευές, τον έλεγχο (check-in) των κινητικών βοηθημάτων των ατόμων με αναπηρία.

Ο συγκεκριμένος Κανονισμός ισχύει για όλους τους αερολιμένες και τους αερομεταφορείς με έδρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία και τη Νορβηγία. Το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ECC-Net) προσφέρει δωρεάν βοήθεια και συμβουλές για διασυνοριακές διαφορές στους επιβάτες με αναπηρία, εφόσον έχουν ήδη επικοινωνήσει ανεπιτυχώς με τον αερομεταφορέα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

O N. Mακρόπουλος “παρών” και στην επόμενη ημέρα της Ευρώπη Holdings

Στον κ. Νίκο Μακρόπουλο, ιστορικό στέλεχος της αγοράς και ιδρυτή Ευρώπη Ασφαλιστικής, πέρασαν 29.143.050

Interamerican: Θα προσεγγίσει το ορόσημο των 500 εκατ. ευρώ η παραγωγή το 2024

Την εκτίμηση ότι, η συνολική παραγωγή της Interamerican θα προσεγγίσει τα 500 εκατ. Ευρώ το 2024 έχουν πολλά στελέχη του ομίλου μετά το τέλος του γ' τριμήνου.

NN Hellas: Ταξίδι στο Βερολίνο για τους κορυφαίους Ασφαλιστικούς Πράκτορες

Στο Βερολίνο ταξίδεψαν οι κορυφαίοι ασφαλιστικοί πράκτορες της NN Hellas, στο πλαίσιο ταξιδιού επιβράβευσης που διοργάνωσε η εταιρεία.

NN Hellas: Ταξίδι στο Βερολίνο για τους κορυφαίους Ασφαλιστικούς Πράκτορες

Στο Βερολίνο ταξίδεψαν οι κορυφαίοι ασφαλιστικοί πράκτορες της NN Hellas, στο πλαίσιο ταξιδιού επιβράβευσης που διοργάνωσε η εταιρεία.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ασφαλιστικοί κίνδυνοι για καταναλωτές

Προωθώντας οι τραπεζό-υπάλληλοι ασφαλιστικά προϊόντα μέσω προσφορών και ειδικών τιμολογίων ή παροχή ευνοϊκών ορίων σε δανειολήπτες δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό

AIForum25: Γιατί οι ασφαλιστές δεν πρέπει να το χάσουν!

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τεχνολογική τάση – έχει ήδη διαμορφώσει σημαντικά την καθημερινότητα και τις στρατηγικές της ασφαλιστικής

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή