back to top
18.2 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Στα 15 δισ. δολ. το ύψος των ασφαλίστρων φορτίων το 2016

Μείωση 6% σημείωσε σε ετήσια βάση η αξία των ασφαλίστρων φορτίων το 2016 και διαμορφώθηκε στα 15 δισ. δολ, με την πτωτική τάση να συνεχίζεται επί πέμπτο συνεχόμενο έτος, έστω και αν ρυθμός επιβραδύνθηκε σε σχέση με την «βουτιά» 9% που είχαν καταγράψει τα ασφάλιστρα το 2015 σε σχέση με το 2014.

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν κατά την ετήσια συνεδρίαση της Διεθνούς Ένωσης των Ναυτασφαλιστών (IUMI) στο Τόκιο, εγείροντας έντονο προβληματισμό μεταξύ των συμμετεχόντων, δεδομένης της αυξητικής τάσης του παγκόσμιου εμπορίου και του όγκου των φορτίων το τελευταίο διάστημα.

Η μερίδα του λέοντος της «πίτας» των ασφαλίστρων φορτίων προέρχεται από τη Μεγάλη Βρετανία με συνολικό μερίδιο 13,9%, το οποίο κατανέμεται μεταξύ των Lloyd’s (9,5%) και της International Insurance Association (IUA), με μερίδιο 4,4%. Δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στις ασφαλίσεις φορτίων αναδεικνύεται η Ιαπωνία με μερίδιο 8,9%, ακολουθούμενη κατά πόδας από την Κίνα (μερίδιο 8,4%).

- Advertisement -

Μείζονα γεγονότα όπως η έκρηξη στο λιμάνι του Τιαντζίν επηρέασαν τα αποτελέσματα της τελευταίας διετίας, σημείωσε ο Nick Derrick, επικεφαλής της Επιτροπής Φορτίων της IUMI.

“Δεν είναι βέβαιο πώς θα εξελιχθεί το τρέχον έτος, καθώς οι επιπτώσεις γεγονότων όπως οι τυφώνες Ιρμα και Χάρβεϊ δεν έχουν αποσαφηνιστεί…Αν και δεν φαίνεται πιθανό ότι θα οδηγήσουν σε μεγάλες απώλειες φορτίων transit, μπορεί να επηρεάσουν τα συμβόλαια που αφορούν αγαθά σε διακίνηση (Stock Throughput Policy-STP)».

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Derrick, «Οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες στην αγορά φορτίων, χωρίς ενδείξεις αναστροφής της τάσης. Καθώς η τιμή εμπορευμάτων (όπως ο χαλκός και τα μέταλλα) αυξάνεται, το ίδιο και οι όγκοι ενώ οι τιμές για τα ασφάλιστρα των φορτίων μειώνονται, είναι σαφές ότι δεν βρισκόμαστε σε καλό μέρος. Επιπροσθέτως, ο κλάδος υποφέρει από το χρόνιο πρόβλημα της πλεονάζουσας παραγωγικής δυναμικότητας και την μείωση της πειθαρχίας στη διαδικασία του underwriting”.

Ως παραδείγματα μεγάλων ζημιών που επηρέασαν την αγορά ασφαλίστρων φορτίων το 2016 αναφέρθηκε η πυρκαγιά σε εργοστάσιο φαρμακοβιομηχανίας στην Ουγγαρία (10 εκατ. δολάρια), μια περίπτωση υπεξαίρεσης φορτίου σπόρων σόγιας στη Βραζιλία (70 εκατ. δολάρια), αίτηση αποζημίωσης για καταστροφές σε φορτίο ΙΧ στις ΗΠΑ μετά το πέρασμα του τυφώνα Μάθιου (50 εκατ. δολάρια) και η φωτιά στο φορτηγό πλοίο «Ντανιέλα» (που μετέφερε 14.000 εμπορευματοκιβώτια) στο λιμάνι του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα (με τις εκτιμώμενες ζημίες να υπολογίζονται στα 40-50 εκατ. δολάρια).

Σημειώνεται ότι τυφώνες Χάρβεϊ και Ιρμα έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλες καταστροφές στο Τέξας, στη Φλόριντα και στα νησιά της Καραϊβικής. Η διευθύνουσα σύμβουλος των Lloyd’s Inga Beale υποστήριξε ότι οι συνολικές οικονομικές ζημίες μπορεί να φτάσουν τα 200 δισ. δολάρια. Αν και μόνο ένα μικρό μέρος των ζημιών αυτών αφορά τον κλάδο φορτίων, ο κ. Derrick της ΙUMI πιστεύει ότι οι επιπτώσεις τους θα μπορούσαν να επηρεάσουν καταλυτικά (game changer) τις αγορές του Λονδίνου και των ΗΠΑ.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Karavias Underwriting Agency: Αύξηση των ορίων στις εγγυητικές επιστολές

Στόχος της Karavias Underwriting Agency όλα αυτά τα χρόνια, είναι να δημιουργεί και να εξελίσσει καινοτόμα προϊόντα

Στις αρχές Δεκεμβρίου, η ΕΥΡΩΠΗ Holdings θα εισέλθει προς διαπραγμάτευση στο Χ.Α 

Η «ΕΥΡΩΠΗ Ηoldings» θα προχωρήσει στην προσυμφωνημένη εξαγορά της "Ευρώπη Ασφαλιστική" μέχρι τις αρχές του 2025 και θα ακολουθήσει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

H EAEE χορηγός στην εκδήλωση του ΟΠΑ για τη βράβευση του εθελοντισμού

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) επιβράβευσε 115 εθελοντές φοιτητές και φοιτήτριες του ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 για την προσφορά τους

Karavias Underwriting Agency: Αύξηση των ορίων στις εγγυητικές επιστολές

Στόχος της Karavias Underwriting Agency όλα αυτά τα χρόνια, είναι να δημιουργεί και να εξελίσσει καινοτόμα προϊόντα

Στις αρχές Δεκεμβρίου, η ΕΥΡΩΠΗ Holdings θα εισέλθει προς διαπραγμάτευση στο Χ.Α 

Η «ΕΥΡΩΠΗ Ηoldings» θα προχωρήσει στην προσυμφωνημένη εξαγορά της "Ευρώπη Ασφαλιστική" μέχρι τις αρχές του 2025 και θα ακολουθήσει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου