Η ελληνική ασφαλιστική αγορά –όπως και η χώρα στο σύνολό της– βρίσκεται σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών. Η Ελλάδα, μπαίνοντας στον όγδοο χρόνο της οικονομικής κρίσης, βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλα προβλήματα και προκλήσεις, που θα καθορίσουν την επόμενη ημέρα για τη χώρα και τους πολίτες της.
Μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η ζωή του πολίτη έχει αλλάξει δραματικά. Πράγματα που χρόνια θεωρούσαμε δεδομένα και σίγουρα καταρρίπτονται, και όλοι ψάχνουμε λύσεις για τα καθημερινά ζητήματα, αυτά που επηρεάζουν τη ζωή μας.
Ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο ζήτημα, που βρίσκεται στην επικαιρότητα λόγω της μεγάλης κοινωνικής του σημασίας, καθώς αγγίζει όλους μας, είναι το ασφαλιστικό. Είναι αλήθεια πως για πολλά χρόνια βασιζόμασταν αποκλειστικά στο κράτος για τη σύνταξη και την υγεία μας, και είναι πολύ λογικό αυτό, καθώς οι παροχές που προσέφερε το κράτος ήταν πολύ μεγάλες.
Όμως, σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουμε έχει δώσει ξεκάθαρα το μήνυμα ότι στον 21ο αιώνα, με τα δεδομένα και τις συνθήκες που επικρατούν, οι πολίτες δεν μπορούν πλέον να τα περιμένουν όλα από το κράτος. Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες, οι παροχές του κοινωνικού κράτους στις συντάξεις και την υγεία περιορίζονται λόγω πολυάριθμων παραγόντων, όπως η γήρανση του πληθυσμού, τα μειωμένα έσοδα των Ταμείων λόγω της αύξησης της ανεργίας, της εισφοροδιαφυγής, της επίδρασης της οικονομικής κρίσης κ.ά.
Άρα, πρέπει να βρούμε τρόπους να συμπληρώσουμε τις παροχές του κράτους. Κι εδώ να σημειώσω πως είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η κοινωνική ασφάλιση αποτελεί τη βάση του ασφαλιστικού μας συστήματος και κοινωνικό κεκτημένο. Η ιδιωτική ασφάλιση δεν υποκαθιστά τις κοινωνικές παροχές, δεν ανταγωνίζεται το κράτος, αλλά λειτουργεί συμπληρωματικά προς την κοινωνική ασφάλιση, ώστε ο πολίτης με τον συνδυασμό των δύο να διασφαλίσει τελικά ένα ικανοποιητικό επίπεδο παροχών.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τις συντάξεις. Όλοι γνωρίζουμε πως τα επίπεδα των συντάξεων μειώνονται συνεχώς, λόγω της αδυναμίας του κράτους να ανταποκριθεί οικονομικά. Όποια μεταρρύθμιση έχει γίνει ή σχεδιάζεται μέχρι σήμερα περιορίζεται στον λεγόμενο «πρώτο πυλώνα» του συνταξιοδοτικού συστήματος, την κοινωνική ασφάλιση. Αυτό όμως σίγουρα δεν είναι αρκετό για να υπάρχει ένα επαρκές συνταξιοδοτικό εισόδημα.
Είκοσι τρεις από τις 29 χώρες της ΕΕ που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα έχουν εισαγάγει τη λύση ενός συνταξιοδοτικού συστήματος τριών πυλώνων με τη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Τη λύση αυτή, που έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά στις άλλες χώρες, προτείνει και η ελληνική ασφαλιστική αγορά.
Ο πρώτος πυλώνας, η κοινωνική ασφάλιση, είναι υποχρεωτικός και παρέχει ένα δίχτυ ασφαλείας με την εγγύηση του Δημοσίου για όλους τους πολίτες: έναν δείκτη χαμηλό, μη ανταποδοτικό, αναδιανεμητικό, δείκτη κοινωνικής αλληλεγγύης, όπως άλλωστε οφείλει να κάνει κάθε πολιτισμένο κράτος.
Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει τα επαγγελματικά ταμεία, είναι συνήθως υποχρεωτικός, χρηματοδοτείται από τον εργαζόμενο και τον εργοδότη, ενώ και ο τρίτος πυλώνας είναι ιδιωτικός και παρέχει ατομικές συντάξεις. Όλο αυτό το σύστημα λειτουργεί μέσα σε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο, που εποπτεύεται από την Πολιτεία.
Στον δεύτερο και στον τρίτο πυλώνα, το σύστημα είναι ιδιωτικό, κεφαλαιοποιητικό και ανταποδοτικό, με επιλογές στα χέρια του εργαζόμενου ασφαλισμένου.
Παρόμοια προσέγγιση –συνεργασία δηλαδή με τον ιδιωτικό τομέα– γίνεται στα περισσότερα κράτη και στον τομέα της υγείας, ο οποίος, όπως και οι συντάξεις, αντιμετωπίζει προβλήματα βιωσιμότητας και επάρκειας στις παροχές της περίθαλψης.
Με στόχο «να μοιράσουν το βάρος», πολλές χώρες προχώρησαν σε μοντέλα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με διάφορα σχήματα, όπως: συμπληρωματικότητα (βλ. Γαλλία, Βέλγιο), ανάθεση στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις της διαχείρισης της περίθαλψης και της ασφάλισης υγείας (βλ. Ολλανδία).
Στην Ελλάδα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σύστημα υγείας είναι γνωστά σε όλους, και η κατάσταση έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολη τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Και σε αυτόν τον τομέα δεν έχει γίνει ουσιαστικά προσπάθεια συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες, η τεχνογνωσία και εμπειρία των οποίων στην ασφάλιση υγείας είναι αναγνωρισμένη στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για ενίσχυση των παροχών, αρκετοί πολίτες στρέφονται ιδιωτικά προς την ασφαλιστική αγορά, για να εξασφαλίσουν την περίθαλψή τους σε ένα ενδεχόμενο πρόβλημα υγείας και την πρόσβαση στα ιδιωτικά νοσηλευτήρια της χώρας. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά προσφέρει μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων υγείας για όλες τις ανάγκες και τις δυνατότητες, προσπαθώντας να «παντρέψει» την αυξανόμενη ανάγκη για ασφάλιση με τα περιορισμένα οικονομικά διαθέσιμα των πολιτών.
Αντιλαμβάνεται κανείς πως η ασφαλιστική αγορά έχει ένα διευρυμένο και σημαντικό ρόλο να παίξει στην κοινωνία. Με τα σημερινά δεδομένα προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο 3 δισ. ετησίως σε αποζημιώσεις, 12 δισ. σε επενδύσεις, 500 εκατ. σε φόρους και 25.000 θέσεις εργασίας.
Γιατί όμως να περιοριζόμαστε σε αυτά όταν μπορούμε πολύ περισσότερα, ποιοτικά και ποσοτικά, εφόσον λυθούν τα προβλήματα και προχωρήσουν τα θέματα που προαναφέρθηκαν;
Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια είναι η αξιοπιστία, καθώς όταν ο πολίτης εμπιστεύεται μια ασφαλιστική επιχείρηση, θέλει να ξέρει πως θα είναι εκεί για αυτόν όταν τη χρειαστεί.
Η αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς καθορίζεται από δύο παράγοντες: το κανονιστικό πλαίσιο και την εποπτεία. Από την 1η Ιανουαρίου του 2016 έχει τεθεί σε εφαρμογή το Solvency II, που αποτελεί το νέο πανευρωπαϊκό κανονιστικό και εποπτικό πλαίσιο του ασφαλιστικού κλάδου, που συνεπάγεται αναβαθμισμένη αξιοπιστία στον ασφαλιστικό χώρο, επιβάλλοντας αυστηρότατους κανόνες στη λειτουργία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Κύριο στόχο του νέου εποπτικού πλαισίου αποτελεί η απόλυτη διασφάλιση της προστασίας των ασφαλισμένων, μέσω της ενίσχυσης της αξιοπιστίας και της φερεγγυότητας της ασφαλιστικής αγοράς.
Προς επίτευξη του στόχου αυτού, το Solvency II απαιτεί περισσότερα κεφάλαια από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, επιβάλλει νέους κανόνες και διαδικασίες στην εταιρική διακυβέρνηση και ενισχύει τη διαφάνεια.
Το Solvency II, σε συνδυασμό με την αυστηρή εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος, θωρακίζει την αξιοπιστία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που λειτουργούν στην Ελλάδα και διασφαλίζει την προστασία των ασφαλισμένων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης σε βασικούς τομείς, όπως οι συντάξεις και η υγεία.
Εν κατακλείδι, αν μπορούσα να περάσω ένα μήνυμα στους πολίτες, αυτό θα ήταν πως τα «κλειδιά» για τις σωστές αποφάσεις σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς είναι η ενημέρωση και η υπευθυνότητα.
Σωστή ενημέρωση για το τι ισχύει, τι δικαιούμαστε και τι μπορούμε να περιμένουμε από το κράτος. Υπευθυνότητα, ώστε να αναγνωρίσουμε την ευθύνη που μας αναλογεί και να πάρουμε εμείς οι ίδιοι τις αποφάσεις που θα διασφαλίσουν το μέλλον μας ως πολίτες, οικογενειάρχες και επαγγελματίες.
Η ασφαλιστική αγορά βρίσκεται στο πλευρό του σύγχρονου πολίτη, βοηθώντας τον να προγραμματίσει το μέλλον του και να πάρει τη ζωή του στα χέρια του.
Ποιο είναι το νέο γαλλο-γερμανικό ηγετικό δίδυμο της AXA
της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,
Συνεχίζεται το “ντόμινο” των ανακατατάξεων στις διοικήσεις των μεγάλων ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών ομίλων: Μετά την Generali, την Zurich Insurence, την Munich Re και την Swiss Re “σειρά” παίρνει η γαλλική ΑΧΑ, όπου ο επί 16 χρόνια πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Henri de Castries ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από τη θέση του την 1η Σεπτεμβρίου 2016. Η κορυφαία θέση στην ΑΧΑ θα “σπάσει” στα δυο και θα την μοιραστούν ο επικεφαλής της AXA Γερμανίας Thomas Buberl που θα αναλάβει διευθύνων σύμβουλος και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Thomas Duverne που θα αναλάβει τη θέση του προέδρου στην δεύτερη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία της Ευρώπης.
O de Castries ανέλαβε τα ηνία της ΑΧΑ τον Μάιο του 2000 και εργάστηκε για τον γαλλικό όμιλο επί 27 χρόνια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού τύπου (Sunday Times) θεωρείται φαβορί για τη θέση του προέδρου της βρετανικής HSBC.
“Με συγκίνηση σας ανακοινώνω ότι μετά από 27 χρόνια στον όμιλο AXA, θα αφήσω τη θέση μου την 1η Σεπτεμβρίου” αναφέρεται στην επιστολή του de Castries προς τους υπαλλήλους της εταιρείας. “Οπως μπορείτε να φανταστείτε, δν ήταν ούτε εύκολη ούτε βιαστική απόφαση. Είναι μια επιλογή που ήρθε μετά από πολλή σκέψη και πιστεύω ότι με τα σημερινά δεδομένα είναι η καλύτερη στιγμή για αλλαγή ηγεσίας στον όμιλο.”
ΑΤΕ Ασφαλιστική: Κοντά στις επιχειρήσεις ό,τι κι αν τύχει
H ΑΤΕ Ασφαλιστική, μέλος του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας μας, με πλήθος πελατών, που ξεπερνά τις 400 χιλιάδες.
Με επιχειρηματική φιλοσοφία που είναι εστιασμένη στον άνθρωπο και με όχημα την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της, την ευελιξία και την άμεση ανταπόκριση στις τάσεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, συνδυάζει τις σύγχρονες αντιλήψεις με τις πολύτιμες εμπειρίες του παρελθόντος.
Η ΑΤΕ Ασφαλιστική δραστηριοποιείται σε όλους τους κλάδους ασφαλίσεων με πρωτοποριακά προγράμματα, χάρη στα οποία θεωρείται η εταιρεία με τις περισσότερο εξειδικευμένες ασφαλιστικές καλύψεις.
Διαθέτοντας πλήθος εξειδικευμένων προγραμμάτων, παρέχει στους πελάτες της συνεπή και ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη, τόσο σε ατομικό και οικογενειακό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο, εξασφαλίζοντάς τους σιγουριά και οικονομική σταθερότητα.
Ό,τι καλύτερο για την ασφάλιση των επιχειρήσεων
Με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία, η ΑΤΕ Ασφαλιστική στηρίζει τη σύγχρονη επιχειρηματική δραστηριότητα παρέχοντας ολοκληρωμένες ασφαλιστικές λύσεις για κάθε μικρή, μεσαία ή μεγάλη επιχείρηση:
Ασφαλίσεις Κατά Ζημιών
· Οχημάτων · Επαγγελματικής Στέγης · Πολυασφαλιστηρίων Περιουσίας-Πυρός · Αστικής ευθύνης (Επαγγελματία, Προϊόντων, Επιχειρήσεων, Εκτέλεσης Τεχνικών Έργων). · Τεχνικών και Κατασκευαστικών Έργων, Συναρμολόγησης, Μηχανικών Βλαβών και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού · Νομικής Προστασίας · Απώλειας Μικτών Κερδών · Φωτοβολταϊκών Συστημάτων · Ταξιδιωτικής Ασφάλισης · Μεταφορών Χερσαίων, Θαλάσσιων και Αεροπορικών · Κλοπής Χρηματοκιβωτίων · Θερμοκηπίων · Θραύσης Κρυστάλλων · Οδικής Βοήθειας · Αλιευτικών και Σκαφών Αναψυχής · Πληρωμάτων Πλοίων · Φυτικού και Ζωικού τομέα · Υδατοκαλλιεργειών |
Ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας
· Ασφαλίσεις Ζωής · Προσωπικού Ατυχήματος · Πλήρους Νοσοκομειακής και Εξωνοσοκομειακής κάλυψης · Ανικανότητας για Εργασία · Απώλειας Εισοδήματος · Επενδυτικά και Συνταξιοδοτικά Προγράμματα Εγγυημένων Αποδόσεων · Ομαδικές Ασφαλίσεις
|
Generali: Ασφαλιστικά προγράμματα για επιχειρήσεις
Business Dynamic: Ένα υπερπλήρες ασφαλιστικό πρόγραμμα για την επιχείρησή σας
Σε ποιους απευθύνεται:
Σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνολικής ασφαλισμένης αξίας μέχρι 1.000.000,00 ευρώ, παρέχοντας αξιόπιστη και ολοκληρωμένη κάλυψη της παραγωγικής και εμπορικής τους δραστηριότητας.
Πλήρης κάλυψη:
Το Business Dynamic προσφέρει μεγάλο εύρος προστασίας και πληθώρα καλύψεων για κινδύνους όπως η πυρκαγιά, ζημιές που μπορεί να προκύψουν από το υδρευτικό σύστημα, καθώς και ζημιές από φυσικά φαινόμενα και κακόβουλες ενέργειες τρίτων.
Επιπλέον, το πρόγραμμα καλύπτει όλες τις αμοιβές τρίτων που θα απαιτηθούν για την επισκευή/επιδιόρθωση ζημιών ή ακόμη και για ενοίκια που μπορεί να χρειαστεί να πληρώσετε για προσωρινή μεταστέγαση της επιχείρησής σας.
Ασφαλίζει:
1) τις κτηριακές εγκαταστάσεις, 2) το περιεχόμενο, δηλαδή τον εξοπλισμό και τα εμπορεύματα, 3) τα εξωτερικά βοηθητικά κτίσματα και τις ειδικές κατασκευές (μαντρότοιχους, αυλόπορτες, γκαράζ, πέργολες κ.λπ.), καθώς και τον εξοπλισμό που περιλαμβάνουν οι χώροι αυτοί, 4) το προσωπικό, σε περίπτωση προσωπικού ατυχήματος, αλλά και τους πελάτες με παροχή πρώτων βοηθειών, σε περίπτωση ατυχήματος που θα συμβεί εντός της επιχείρησης.
Επιβραβεύσεις:
- Έκπτωση 10% σε περίπτωση που η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Επίσης, με το Generali Bonus, με 10% έκπτωση στα ετήσια ασφάλιστρα, σε περίπτωση που δεν υπήρξε ζημιά κατά την προηγούμενη ασφαλιστική περίοδο.
- Έως 7% έκπτωση ανάλογα με το ύψος του κεφαλαίου.
- Επιπλέον έκπτωση 5% αν υπάρχουν μέτρα πρόληψης και προστασίας.
Business Sense: Ασφάλιση στα μέτρα σας
Σε ποιους απευθύνεται:
Σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν πρόσβαση στις σημαντικότερες ασφαλιστικές καλύψεις με ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ασφάλιστρο.
Μεγάλο εύρος καλύψεων:
Το Business Sense προσφέρει προστασία από πυρκαγιά, κεραυνό, έκρηξη, καπνό, ζημιές στον λέβητα, πρόσκρουση οχήματος, πτώση αεροσκάφους, δέντρων και άλλων αντικειμένων, αστική ευθύνη από πυρκαγιά. Επίσης, διαθέτει και πακέτο προαιρετικών καλύψεων από φυσικά φαινόμενα, κακόβουλες ενέργειες, διασάλευση δημόσιας τάξης και τρομοκρατικές ενέργειες.
Επιβραβεύσεις:
- Έκπτωση 10% σε περίπτωση που η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
- Έκπτωση 10% στα ετήσια ασφάλιστρα σε περίπτωση που δεν υπήρξε ζημιά κατά την προηγούμενη ασφαλιστική περίοδο, μέσω του Generali Bonus.
- Έως 7% έκπτωση ανάλογα με το ύψος του κεφαλαίου.
Στρατηγική σκέψη και υλοποίηση αποφάσεων ως βασική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
του Δρ. Αλέξανδρου Παπαλεξανδρή, Επίκουρου Καθηγητή Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η πρώτη φορά που γίνεται μνεία στην έννοια της «στρατηγικής» (μία λέξη η οποία έχει ελληνική ρίζα) θεωρείται ότι είναι το 500 π.Χ. στα απομνημονεύματα ενός από τους πιο επιτυχημένους στρατηγούς της κινέζικης ιστορίας του Sun Tzu, ο οποίος αναφέρεται στη στρατηγική ως «…ένα θέμα ζωής ή θανάτου». Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε, η στρατηγική εξακολουθεί να διαδραματίζει τον κυρίαρχο ρόλο στην επιτυχία ατόμων και οργανισμών. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι συγγραφείς Joel Ross και Michael Kami, χωρίς στρατηγική ο οργανισμός είναι σαν ένα πλοίο χωρίς πηδάλιο το οποίο κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του.
Στόχος της στρατηγικής είναι να συμβάλει στη δυνατότητα των οργανισμών να προσαρμοστούν, αλλά και σε μεγάλο βαθμό να διαμορφώσουν, τις συνθήκες του περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, μία επιτυχημένη στρατηγική συνταιριάζει με άριστο τρόπο τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος με τους πόρους και τις ικανότητες του οργανισμού. Για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, η στρατηγική καταδεικνύει την κατεύθυνση και το εύρος των δράσεων που θα πραγματοποιήσει ο οργανισμός, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, προκειμένου να επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο σημερινό διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Μέσω της στρατηγικής οι οργανισμοί μπορούν να ενδυναμώσουν τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστική τους θέση και την οικονομική τους κατάσταση, καθώς αποτελεί βασικό παράγοντα επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Πιο συγκεκριμένα, η στρατηγική αποτελεί το μέσο για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού που μπορεί να σχετίζονται με την ευθυγράμμιση των ενεργειών των εργαζομένων, με την ικανοποίηση, τη συγκράτηση και την απόκτηση νέων πελατών, με την αντιμετώπιση των ανταγωνιστικών πιέσεων, με την καινοτομία και την οργανωσιακή μάθηση και τελικώς με την επιτυχία του οργανισμού. Συνεπώς, το εάν μία επιχείρηση θα είναι επιτυχημένη ή όχι εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής της.
Η διαμόρφωση και η υλοποίηση μίας στρατηγικής αποτελεί μία από τις βασικές διοικητικές λειτουργίες και τη βάση για την αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση ενός οργανισμού. Επομένως, οι στρατηγικές αποφάσεις πρέπει να είναι συνειδητές, ορθές και ουσιαστικές, με στόχο να συνδέσουν το σήμερα με τη μελλοντική επιθυμητή κατάσταση ενός οργανισμού. Με δεδομένη τη σημασία των στρατηγικών αποφάσεων, δεν είναι παράδοξο το γεγονός ότι οι αποφάσεις αυτές σπάνια είναι εύκολες. Αυτό συμβαίνει γιατί πρέπει να βασίζονται σε κατάλληλη ανάλυση και απαιτούν σωστή κρίση και αντίληψη του ατόμου που τις πραγματοποιεί. Επίσης, με δεδομένο ότι πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη στρατηγική είναι εκτός του ελέγχου των οργανισμών και σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτοι, η διαμόρφωση της κατάλληλης στρατηγικής συχνά απαιτεί παραδοχές και κρίσεις που μπορεί να μην ευσταθούν. Για το λόγο αυτό πολλές στρατηγικές αποφάσεις που λαμβάνουν διοικητικά στελέχη όλων των βαθμίδων δεν είναι οι κατάλληλες.
Ο Michael Porter, που θεωρείται «ο πατέρας της στρατηγικής», καθώς αποτελεί πιθανώς τον πιο σημαντικό ερευνητή και ακαδημαϊκό στον χώρο αυτό, αναφέρει ότι ακόμα και οι διευθυντές των μεγαλύτερων εταιριών παγκοσμίως, όταν ερωτώνται από τον ίδιο για το ποια είναι η στρατηγική τους, συχνά αναφέρουν δράσεις, στόχους και τακτικές που, εάν και συνδέονται με την έννοια της στρατηγικής, εντούτοις δεν αποτελούν τη στρατηγική του οργανισμού. Συνεπώς, για τα στελέχη πολλών επιχειρήσεων, η στρατηγική δυστυχώς παραμένει μία αφηρημένη έννοια και μία «τέχνη» την οποία λίγοι γνωρίζουν σε βάθος και είναι σε θέση να εξασκήσουν αποτελεσματικά.
Εκτός όμως από τη δυσκολία διαμόρφωσης μίας κατάλληλης στρατηγικής, και η υλοποίησή της φαίνεται να παρουσιάζει δυσκολία και να συναντά συχνά σημαντικά εμπόδια. Πιο συγκεκριμένα, σε έρευνα που πραγματοποίησαν ο Robert Kaplan και ο David Norton αποτυπώνεται ότι εννέα στις δέκα επιχειρήσεις δεν υλοποιούν επιτυχώς τη στρατηγική τους και μόνο το 5% των υπαλλήλων κατανοεί τη στρατηγική του οργανισμού στον οποίο εργάζεται. Επίσης, μία έρευνα από το Balanced Scorecard Collaborative κατέδειξε ότι από τους ερωτηθέντες που απάντησαν ότι η επιχείρησή τους διαθέτει μία θεσμοθετημένη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής, το 70% περιέγραψαν την απόδοση του οργανισμού τους ως «άριστη και καλύτερη από τους ανταγωνιστές». Αντίθετα, από τους ερωτηθέντες που απάντησαν ότι οι επιχειρήσεις τους δεν διαθέτουν μία θεσμοθετημένη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής, το 73% περιέγραψαν την απόδοση του οργανισμού τους ως «ίδια ή κατώτερη από τους ανταγωνιστές»).
Η υλοποίηση μίας επιτυχημένης στρατηγικής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα του ατόμου που τη σχεδιάζει και την υλοποιεί. Σε αυτό το πλαίσιο, στελέχη εταιριών που καλούνται να διαμορφώσουν και να εκτελέσουν αποτελεσματικά μία στρατηγική είναι απαραίτητο να γνωρίζουν μεθόδους και σύγχρονα εργαλεία που θα συμβάλλουν στην επιτυχή διεκπεραίωση των λειτουργιών αυτών. Τις τεχνικές αποτελεσματικού σχεδιασμού και υλοποίησης της στρατηγικής για εργαζόμενους στον ασφαλιστικό κλάδο επιχειρεί να παρουσιάσει και να αναλύσει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα «Mini MBA» το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (Ε.Ι.Α.Σ) σε συνεργασία με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).
Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στην επιμόρφωση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει την ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα. Αποτελείται από επτά (7) εκπαιδευτικές ενότητες και συνολικά 90 ώρες διαδραστικής εκπαίδευσης που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων και γνώσεων που σχετίζεται με τη διοίκηση επιχειρήσεων. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν τόσο ποσοτικές/τεχνικές θεματικές ενότητες (π.χ. χρηματοοικονομική για μη χρηματοοικονομικά στελέχη) όσο και ποιοτικές/αντιληπτικές θεματικές ενότητες (π.χ. στρατηγική σκέψη και υλοποίηση στρατηγικών αποφάσεων).
Η ενότητα «Στρατηγική σκέψη και υλοποίηση στρατηγικών αποφάσεων» στοχεύσει στο να εισάγει τους συμμετέχοντες στις έννοιες του στρατηγικού σχεδιασμού και της δημιουργίας καινοτομικών στρατηγικών πλάνων καθώς και στο να τους εξοικειώσει με τις διαδικασίες της λήψης και της υλοποίησης στρατηγικών αποφάσεων (strategic decision making). Πιο αναλυτικά, παρουσιάζονται και αναλύονται οι έννοιες της επιχειρηματικής στρατηγικής, αναλύονται οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποτυγχάνουν πολλά στρατηγικά πλάνα και παρουσιάζονται σύγχρονες μέθοδοι και εργαλεία για τον επιτυχή σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής. Επίσης, και σε ευρύτερο επίπεδο, η εκπαιδευτική αυτή ενότητα στοχεύσει στο να αναπτύξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τις ικανότητες των συμμετεχόντων να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά σύνθετες στρατηγικές καταστάσεις.
Η περίοδος εγγραφών στο MINI MBA, που διοργανώνει το ΕΙΑΣ σε συνεργασία με το ΟΠΑ, λήγει την Πέμπτη 24/3/2016. Υπάρχουν ακόμα λίγες θέσεις διαθέσιμες!
Generali: Ρεκόρ οκταετίας στα οικονομικά αποτελέσματα το 2015
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Τα καλύτερα αποτελέσματα εδώ και 8 χρόνια ανακοίνωσε για το 2015 η Generali, τα οποία επιτρέπουν την αύξηση του μερίσματος κατά 20% (στα 0,72 ευρώ ανά μετοχή από 0,60 το 2015), στα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Η διοίκηση του ιταλικού ομίλου απέδωσε τα εύσημα στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Mario Greco που αποχώρησε πρόσφατα από τη θέση του για να αναλάβει το πηδάλιο της Zurich Insurance. Ο διάδοχός του Philippe Donnet (του οποίου ο διορισμός ανακοινώθηκε επισήμως την Παρασκευή μαζί με τα αποτελέσματα του περασμένου έτους) υπογράμμισε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Generali που έχει ως κεντρικούς άξονες την περικοπή κόστους και την πώληση μη στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων εγκρίθηκε μόλις τον περασμένο Μάιο και ο ίδιος σκοπεύει να το εφαρμόσει, παραμένοντας στη «γραμμή» που χάραξε ο προκάτοχός του.
Για το 2015, τα καθαρά κέρδη της Generali διαμορφώθηκαν στα 2,03 δις. ευρώ, αυξημένα κατά 21,6% σε σχέση με το 2014, όταν είχαν ανέλθει στα 1,64 δις. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν στα 4,8 δις. ευρώ από 4,5 δις. ευρώ το 2015 (+6,1%), χάρη κυρίως στις καλές επιδόσεις του κλάδου περιουσίας και ατυχημάτων αλλά και την ικανοποιητική πορεία του κλάδου ζωής, παρά το κλίμα αστάθειας στις διεθνείς αγορές. Ως αποτέλεσμα, η απόδοση ιδίων κεφαλαίων, η βασική «πυξίδα» για την κερδοφορία, αυξήθηκε στο 14% από 13,2% ένα χρόνο πριν, ξεπερνώντας τον στόχο της εταιρείας που ήταν να παραμείνει πάνω από τα επίπεδα του 13%. Ο δείκτης οικονομικής φερεγγυότητας σύμφωνα με τους κανόνες της Solvency II που αποτυπώνει τη χρηματοοικονομική ευρωστία του ομίλου ανήλθε στο 202% στο τέλος του 2015 από 196% στο γ’ τρίμηνο του περασμένου έτους.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των ασφαλίστρων, στον κλάδο γενικών ασφαλειών τα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 0,8% στα 20,9 δις. ευρώ. Ο συνδυασμένος δείκτης κατέγραψε βελτίωση στο 93.1% από 92,5% ένα χρόνο πριν, χάρη στην υποχώρηση του δείκτη ζημιών, παρά την αύξηση των αιτημάτων αποζημίωσης από καταστροφές που ανήλθαν στα 75 εκατ. ευρώ. Χάρη στην πολύ καλή πορεία όλων των γραμμών δραστηριοτήτων, τα ασφάλιστρα στον κλάδο ζωής ανήλθαν στα 53,3 δις. ευρώ, αυξημένα κατά 6,2% σε σχέση με το 2014, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 49,8 δις. ευρώ. Τα συμβόλαια unit linked συνέχισαν να αυξάνονται (+8,6%), σε ευθυγράμμιση με τη στρατηγική του ομίλου για την προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων με χαμηλό βαθμό δέσμευσης κεφαλαίων. Τα προϊόντα παροχής προστασίας είχαν πολύ καλή πορεία, με αύξηση 11,8%, το ίδιο και τα αποταμιευτικά προϊόντα που αυξήθηκαν κατά 3,7%.
Σημειώνεται τέλος ότι το ΔΣ της Generali εκτός από την προαγωγή του Γάλλου Donnet, μέχρι πρότινος Country Manager στην Generali Italia, αποφάσισε και τον διορισμό του Οικονομικού Διευθυντή Alberto Minali στη θέση του Γενικού Διευθυντή της εταιρείας.
Allianz Direct: Ασφάλεια αυτοκινήτου σε άτοκες δόσεις
Για όλους όσους θέλουν ασφάλεια αυτοκινήτου κάθε μέρα, αλλά ασφάλιστρα κάθε… μήνα, η Allianz Direct προσφέρει τώρα τη δυνατότητα πληρωμής σε άτοκες μηνιαίες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας.
Η Allianz Direct προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 3 ευέλικτα προγράμματα με βασικές αλλά και προαιρετικές καλύψεις, τρίμηνα, εξάμηνα ή ετήσιας διάρκειας. Επιπλέον, ασφαλίζοντας κανείς το αυτοκίνητό του σε οποιοδήποτε πρόγραμμα Allianz Direct, έχει:
- 10% έκπτωση στα ετήσια συμβόλαια
- πλήρη οδική βοήθεια σε Ελλάδα και Ευρώπη
- κάλυψη από ανασφάλιστα οχήματα
- επισκευή του αυτοκινήτου στα συνεργαζόμενα συνεργεία χωρίς καταβολή χρημάτων
- άμεση έκδοση και αποστολή του συμβολαίου στο email του ασφαλιζόμενου.
ΕΕΑ: Εκδήλωση ενημέρωσης για το ΕΣΠΑ 2014-2020 με ελεύθερη συμμετοχή
Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα την «Παρουσίαση των τεσσάρων νέων προκηρύξεων του ΕΠΑνΕΚ (ΕΣΠΑ 2014-2020)» διοργανώνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016 και ώρα 5:30 μ.μ. στο ξενοδοχείο Χίλτον (αίθουσα Τερψιχόρη, Λεωφ. Βασ. Σοφίας 46, Αθήνα), σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΣ, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλει για την ενημέρωση των επιχειρήσεων μελών του.
Τα τέσσερα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ είναι τα εξής:
- Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
- Νεοφυής επιχειρηματικότητα
- Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές
- Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών
Στόχος τους, τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα δημιουργήσουν στην πραγματική οικονομία: νέες θέσεις εργασίας, εισαγωγή νέων τεχνολογιών και καινοτόμων πρακτικών, στήριξη νέων παραγωγικών δομών και επιχειρήσεων.
Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην εκδήλωση μπορούν να συμπληρώσουν το δελτίο συμμετοχής και να το αποστείλουν στη Μονάδα Προγραμματισμού, Σχεδιασμού, Ωρίμανσης και Υλοποίησης Εθνικών και Κοινοτικών Προγραμμάτων του ΕΕΑ (Πανεπιστημίου 44, 2ος όροφος, τηλ.: 210 3380279, 210 3380210,210 3380223, 210 3380236, φαξ: 210 3380211, e-mail: infoprograms@eea.gr) ή, εναλλακτικά, να δηλώσουν συμμετοχή στη Γραμματεία Υποδοχής κατά την προσέλευσή τους στην εκδήλωση.
Δελτίο συμμετοχής, πρόγραμμα της εκδήλωσης και σύνοψη οδηγού του προγράμματος είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΕΕΑ.