Νέα υπηρεσία που βελτιώνει την ιατρική φροντίδα και μειώνει το κόστος λανσάρει ο γερμανικός ασφαλιστικός όμιλος, αρχής γενομένης από την αγορά της Τουρκίας
της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Θυμάστε τις παλιές καλές ημέρες όταν ο γιατρός σας επισκεπτόταν στο σπίτι σας ; Επρόκειτο για την επιτομή της πελατοκεντρικής προσέγγισης. Ωστόσο, με την πρόοδο της τεχνολογίας και την μείωση των εξόδων μεταφοράς, ο ταπεινός οικογενειακός γιατρός αντικαταστάθηκε από ομάδα εξειδικευμένων επιστημόνων, πολύωρες αναμονές στα ιατρεία και αυξημένα κόστη.
Οπως υποστηρίζει η Allianz, οι κατ’οίκον επισκέψεις πραγματοποιούν δυναμικό comeback, προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα του 21ου αιώνα. Οι γιατροί μπορούν πλέον να παρακολουθούν τα επίπεδα σακχάρου ενός διαβητικού μέσω smartphone και να παρεμβαίνουν όποτε είναι απαραίτητο. Αισθητήρες στο σπίτι ενεργοποιούνται όταν ένας ηλικιωμένος πέφτει και ειδοποιούνται οι υπηρεσίες άμεσης βοήθειας. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα διαθέσιμα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση των υπηρεσιών ιατρικής φροντίδας και την μείωση των σχετικών δαπανών.
Ακόμα μια τάση που κερδίζει έδαφος είναι η αξιολόγηση των περιστατικών που φέρονται ως επειγοντα, η οποία αποκαλείται και medical triage (διαδικασία διαλογής βάσει προτεραιότητας). Οι ασθενείς καλούν ένα κέντρο υπηρεσιών επανδρωμένο με εκπαιδευμένες νοσοκόμες και γιατρούς και τους δίδεται ένα “επίπεδο προτεραιότητας” για την κατάστασή τους, σύμφωνα με προκαθορισμένα πρωτόκολλα. Στη βάση αυτή, συστήνεται στους ασθενείς να επισκεφθούν άμεσα ή αργότερα τον γιατρό, ή απλά να ηρεμήσουν.
Σε συνεργασία με την Allianz Τουρκίας, η Allianz Worldwide Partners μόλις ενεργοποίησε ην δική της υπηρεσία αξιολόγησης επειγόντων περιστατικών και καθοδήγησης των ασθενών, τον Dr. Allianz. Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν στους πελάτες που έχουν ασφάλεια υγείας και λειτουργεί επί 24ωρου βάσεως, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δίδονται ιατρικές συμβουλές από τηλεφώνου και εάν κριθεί απαραίτητο, εξειδικευμένος γιατρός στέλνεται στο σπίτι του ασθενούς.
Οπως υπογραμμιζεται στο δελτίο Τύπου, ο Dr. Allianz δεν είναι άλλη μια ψηφιακή εφαρμογή. Οι ασθενείς συνομιλούν με πραγματικούς ανθρώπους και δέχονται επισκέψεις από πραγματικούς γαιτρούς, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό γι’ αυτούς. Οι συμμετέχοντες στο πιλοτικό πρόγραμμα υποστήριξαν ότι, πέρα από την εξοικονόμηση χρόνου και τη λήψη εξειδικευμένων συμβουλών, η υπηρεσία αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανακουφιστική. Οι αριθμοί αποτυπώνουν την επιτυχία του εγχειρήματος: O Dr. Allianz κατόρθωσε να διεκπεραιώσει με επιτυχία το 66% των περιστατικών από τηλεφώνου χωρίς να απαιτηθεί κατ’ οίκον ιατρική επίσκεψη, ούτε να μεταβεί ο ασθενής στο νοσοκομείο.
Ελλείψει μιας τέτοιας υπηρεσίας σε χώρες όπως η Τουρκία, οι ασθενείς ίσως χρειαστεί να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για να πάνε στον γιατρό. Ενα νυχτερινό επείγον περιστατικό σημαινει επίσκεψη στο νοσοκομείο. Οπως αναφέρει μια μητέρα διδύμων: “Μπορεί να είναι χαοτικό να βάλεις τα παιδιά στο αυτοκίνητο για να οδηγήσει στο νοσοκομείο. Οταν καλώ τον Dr. Allianz, στέλνουν γιατρό στο σπίτι. Κάνουν εδώ ακόμα και τις εργαστηριακές εξετάσεις. Είναι τόσο απλό”. Ενα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι ο Dr. Allianz δημιουργεί και διαχειρίζεται ένα δίκτυο τοπικών παρόχων υπηρεσιών υγείας για την κάλυψη των αναγκών της εκάστοτε κοινότητας. Αυτό εγγυάται ότι οι ασθενείς απολαμβάνουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Ο έλεγχος ποιότητας είναι εγγενής επειδή οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να αναφέρουν πόσο ικανοποιημένοι έμειναν από τις υπηρεσίες του παρόχου υγείας.
Ο Dr. Allianz έχει ήδη ανοίξει για 700.000 πελάτες στην Τουρκία. Το επόμενο βήμα είναι ο ψηφιακός βοηθός του Dr. Allianz, η εφαρμογή Ελέγχου Συμπτωμάτων (Symptom Checker app).