Ελεύθερη παραγωγή του κλάδου Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, που υπολογίζεται στα περίπου 60 με 70 εκατ. ευρώ, «διαπραγματεύεται» τους τελευταίους μήνες, διεκδικούμενη από όσες ασφαλιστικές εταιρείες δέχονται να λάβουν το υψηλό ρίσκο αύξησης του χαρτοφυλακίου τους εγγράφοντας ασφάλιστρα χαμηλού κόστους.
Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από την τις ΕΠΥ Enterprise, που είχε παραγωγή ασφαλίστρων περί τα 20 εκατ. ευρώ και City με παραγωγή επίσης γύρω από τα 20 εκατ. ευρώ, αλλά και την International Life η οποία βρίσκεται σε δυσχερή θέση και είχε υπό το έλεγχό της έσοδα της τάξης των 20 με 22 εκατ. ευρώ, δημιουργούν ένα ηλεκτρισμένο τοπίο στον κλάδο.
Στην αγορά πολλοί είναι οι μνηστήρες των τριών αυτών χαρτοφυλακίων, που δηλώνουν πρόθυμοι να χορηγήσουν υψηλότατες εκπτώσεις, ακόμη και 60% από τους επίσημους τιμοκαταλόγους τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα καταρχήν πρόσκαιρο έσοδο. Δεν είναι λίγοι επίσης αυτοί που δέχονται τη λύση των «ουρών» ώστε να φέρουν κοντά τους νέους ασφαλισμένους.
Βέβαια, ο μεταγραφικός χορός δεν σταματά στην πρώτη ανανέωση, καθότι στην επόμενη λήξη του συμβολαίου όσοι δεν αντέχουν να επαναχορηγήσουν γενναίες αυξήσεις δύσκολα κρατούν τους περιφερόμενους ασφαλισμένους, που κάνουν νέα γύρα στην αγορά προς αναζήτηση αθέμιτου ασφαλίστρου.
Κι όλα αυτά υπό το βλέμμα της Τραπέζης της Ελλάδος, που αν και έχει προειδοποιήσει την αγορά για τις αθέμιτες πρακτικές της, δεν παρεμβαίνει δραστικά προκειμένου να σταματήσει τον κατήφορο των ασφαλίστρων.