back to top
16.3 C
Athens
Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2025

Mario Greco: Την νέα εποχή της Generali θα την ορίσουν οι πελάτες

#1 – ΠΩΣ Η ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ

κ. Greco, μετά από μια διαδρομή 180 χρόνων, η Assicurazioni Generali αλλάζει. Η εφαρμογή της νέας της στρατηγικής θα είναι η κύρια πρόκληση που θα απασχολήσει την εταιρεία μακροπρόθεσμα. Μπορείτε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς σημαίνει αυτό, τι είδους εταιρεία έχετε κατά νου και πόσο διαφορετική θα είναι αυτή από τη σημερινή Generali;
Την νέα εποχή της Generali θα την ορίσουν οι πελάτες. Πρόκειται για μια γενιά πελατών καταρτισμένη με την τεχνολογία, είναι διαδικτυακά συνδεδεμένοι μεταξύ τους, είναι χρήστες φορητών συσκευών (smartphones, tablets κ.λπ.) και αναζητούν υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών από μια ασφαλιστική εταιρεία, εφάμιλλες με εκείνες που τους παρέχονται από όλες τις άλλες αγορές. Αντιλαμβανόμαστε αυτήν την πραγματικότητα και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη «μεταμόρφωση» της Generali με εστίαση στον πελάτη.

- Advertisement -

Το να είναι μια εταιρεία πελατοκεντρική σημαίνει να έχει και την ανάλογη εταιρική κουλτούρα. Πώς θα πετύχετε αυτόν το στόχο και τι εννοείτε με τη φράση «νέα εταιρική κουλτούρα»;
Η αλλαγή κουλτούρας είναι ένας δύσκολος στόχος, κάτι που πρέπει να επιτύχουμε. Πιστεύω όμως ότι γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε, είμαστε διατεθειμένοι να το κάνουμε και έχουμε, ήδη, ξεκινήσει να εφαρμόζουμε ένα σχέδιο αλλαγής μέσα στην εταιρεία. Υλοποιούμε μία σειρά από εσωτερικές δράσεις που ενθαρρύνουν αυτή την αλλαγή κουλτούρας, παράλληλα πραγματοποιούμε σε σταθερή βάση μετρήσεις για να παρακολουθούμε την εξέλιξη αυτής της προσπάθειας, με γνώμονα την επίτευξη πελατοκεντρικής κουλτούρας και την ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη.

Όταν μιλάτε για μια νέα εταιρική κουλτούρα, αναφέρεστε ταυτοχρόνως και στους εργαζόμενους αλλά και στα διοικητικά στελέχη;
Φυσικά. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος διαχωρισμός. Για παράδειγμα, μια από τις σημαντικές ενέργειες που κάνουμε είναι η απευθείας επικοινωνία με τους πελάτες. Επιδιώκουμε αυτή την επικοινωνία ώστε να εξετάσουμε κατά πόσο η σχέση τους με την εταιρεία είναι καλή. Αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται σε όλα τα επίπεδα, από διοικητικά στελέχη αλλά και από υπαλλήλους, με πανομοιότυπο τρόπο. Τα στελέχη, μέσω της επικοινωνία αυτής, έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον πελάτη και να τον ακούσουν. Εάν κάτι δεν έχει γίνει σωστά, υπάρχει η δυνατότητα να βρεθεί η λύση και στη συνέχεια να διορθωθούν οι αντίστοιχες πρακτικές της εταιρείας που δεν είναι αποτελεσματικές.

- Advertisement -

Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι ένας από τους σημαντικότερους κλάδους των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, αλλά κάποιοι τον θεωρούν «απαρχαιωμένο», λιγότερο εξελιγμένο. Πώς θα διαφοροποιηθεί η Generali από αυτό;
Ουσιαστικά θα γίνει γιατί αυτό ζητούν οι πελάτες, και αν δεν προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα – καθώς και οποιοσδήποτε άλλος δεν καταφέρει να προσαρμοστεί – θα απορριφθούμε από τους ίδιους τους πελάτες. Πρόκειται, λοιπόν, για μια «κούρσα επιβίωσης» κατά κάποιον τρόπο. Το έχουμε δει να συμβαίνει και σε άλλους κλάδους, και ελπίζουμε να γίνουμε οι πρώτοι και οι καλύτεροι στην προσαρμογή αυτή. Είναι όμως ένας πραγματικός αγώνας επιβίωσης.

Ποιο είναι το «επενδυτικό σενάριο» που παρουσιάζετε στους επενδυτές αυτήν την περίοδο;
Μέχρι τώρα το σενάριο για τη Generali ήταν ένα σενάριο ανατροπής. Οι επενδυτές που αγόραζαν μετοχές της Generali, πριν δυο – τρία χρόνια, ενδιαφέρονταν να δουν την ανάπτυξη και την επάνοδο της εταιρείας. Αυτό που υποσχόμαστε σήμερα στους επενδυτές μας είναι ότι θα οδηγήσουμε την εταιρεία προς συγκεκριμένο στόχο, την αύξηση ταμειακών ροών. Δεσμευτήκαμε να παράγουμε πάνω από 7 δις σε μετρητά, τα επόμενα τέσσερα χρόνια, και να διανέμουμε πάνω από 5 εκ. σε μερίσματα στους μετόχους μας, μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτά τα νούμερα είναι πολύ ενδιαφέροντα: αντιπροσωπεύουν αύξηση μερίσματος μεγαλύτερη αυτής του κλάδου ασφάλισης και μεγαλύτερη αυτής των ανταγωνιστών. Η αύξηση των ταμειακών ροών είναι επίσης μεγαλύτερης κλίμακας από τα προηγούμενα χρόνια.

# 2 – ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ GENERALI

Γιατί θα έπρεπε οι πελάτες να προτιμήσουν τα προϊόντα της Generali;
Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι καταναλωτές θα είχαν πρόβλημα να απαντήσουν σε αυτήν την ερώτηση καθώς η επιλογή των ασφαλιστικών προϊόντων συχνά γίνεται βάσει τυχαίων κριτηρίων. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι στο μέλλον οι καταναλωτές θα μπορούν να αναγνωρίζουν ότι η Generali αποτελεί μια έξυπνη και απλή – smart & simple – εταιρεία. Πρόκειται για δύο έννοιες με μεγάλη αξία για τους καταναλωτές. Το να είναι μια εταιρεία «Απλή» είναι σημαντικό γιατί ο χώρος της ασφάλισης υπήρξε ανέκαθεν αρκετά πολύπλοκος, ενώ σήμερα ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε πολλές λύσεις με πολύ άμεσο και απλό τρόπο. Σε αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι και η ασφάλιση μπορεί επίσης να καταστεί απλή. Το να είναι μια εταιρεία «Έξυπνη» είναι απαραίτητο για τους καταναλωτές, καθώς έχουν πλέον εύκολη πρόσβαση σε πολλά «έξυπνα» αγαθά, και αυτή η πρόσβαση γίνεται με πολύ απλό και έξυπνο τρόπο, οπότε θέλουμε να ισχύσει το ίδιο και για την ασφάλιση. Οπότε, πιστεύω ότι η εκπλήρωση αυτών των δύο κριτηρίων είναι και ο λόγος που θα προτιμήσουν οι πελάτες την Generali στο μέλλον.

Μέχρι και πριν μερικά χρόνια, λέξεις όπως «παράδοση» και «κληρονομιά» ήταν οι βασικές έννοιες που χρησιμοποιούσε ο ασφαλιστικός κλάδος. Ποιες είναι, πλέον, οι νέες έννοιες;
Ταχύτητα, Απλότητα, Ευελιξία, Πελατοκεντρική Αντίληψη.

Αναφέρεστε στην Generali ως έναν πολυεθνικό οργανισμό με ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Πώς θα το εξηγούσατε αυτό στους επενδυτές και τους πελάτες σας;
Είμαστε αναμφίβολα μια πολυεθνική εταιρεία, καθώς έχουμε παρουσία σε 60 χώρες και έχουμε εργαζόμενους από ολόκληρο τον κόσμο. Οι ρίζες μας βρίσκονται στην Ιταλία, αλλά ανέκαθεν η επιχειρηματική μας δράση διεξαγόταν σε παγκόσμιο επίπεδο. Τώρα η Ευρώπη αποτελεί επίσης το επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας: 90% των δραστηριοτήτων μας, 90% των πελατών μας και της παραγωγής μας βρίσκεται στην Ευρώπη. Όλοι μας γνωρίζουν στην Ευρώπη και το λογότυπό μας βρίσκεται παντού, είτε μιλάμε για την Ανατολική ή τη Δυτική ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, η ιστορία της Generali ταυτίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ευρωπαϊκή ιστορία στην οποία η Generali συμμετείχε ή αποτελεί τμήμα της. Έτσι λοιπόν, δε χωρά αμφιβολία ότι υπάρχουν ισχυροί δεσμοί ανάμεσα στην Ευρώπη και την Generali. Δεσμοί για τους οποίους είμαστε περήφανοι και στους οποίους βασίζουμε το μέλλον μας.

# 3 – ΤΟ ΝΕΟ, ΟΛΟ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σας προβληματίζει η χρηματιστηριακή αστάθεια η οποία επικρατεί σήμερα;
Ναι, σαφώς. Επικρατεί, όντως, μεγάλη αστάθεια στις αγορές και σίγουρα η καθίζηση όσον αφορά στην αγορά της Κίνας αποτελεί έναν ανησυχητικό παράγοντα. Δεν έχω αμφιβολίες ότι μεσοπρόθεσμα η Κίνα θα επανέλθει ως μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία, αλλά τώρα χρειάζεται μια επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης, πριν επανεκκινήσει την οικονομία της. Αυτό θα έχει σίγουρα κάποιο αντίκτυπο, αφού η Κίνα αποτελούσε την ατμομηχανή της ανάπτυξης τα προηγούμενα χρόνια, οπότε ολόκληρη η οικονομία θα πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση.

Στην Ευρώπη και παγκοσμίως ισχύουν ακόμη διαφορετικά κανονιστικά πλαίσια. Πώς επηρεάζει αυτό την στρατηγική σας και ποια είναι η γνώμη σας, ειδικά σε ό,τι αφορά τους ίσους όρους ανταγωνισμού;
Ως μια πολυεθνική εταιρεία θα καλοδεχόμασταν ένα ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο σε όλες τις χώρες. Το να υπάρχουν αποσπασματικοί κανόνες ή ακόμη και έντονες διαφοροποιήσεις στους κανονισμούς μεταξύ των χωρών, δεν είναι καθόλου εξυπηρετικό. Αυτή είναι μια τάση που επανεμφανίζεται και εν μέρει λόγω της κρίσης, από την οποία οι χώρες προσπαθούν να προστατευτούν. Ελπίζουμε ότι αυτό δε θα συνεχιστεί και ότι στο μέλλον θα υπάρξει μεγαλύτερη ομοιομορφία σε ό,τι αφορά στο ρυθμιστικό πλαίσιο ανά τον κόσμο.

Το δημογραφικό και η κλιματική αλλαγή είναι δύο από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κοινωνία μας σήμερα. Πώς επηρεάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο;
Έχουν ισχυρό αντίκτυπο. Η κλιματική αλλαγή έχει άμεση επιρροή στις φυσικές καταστροφές καθιστώντας τες ακόμη πιο έντονες απ’ ό,τι στο παρελθόν. Σε γενικές γραμμές, μία κοινωνία η οποία είναι πιο ασφαλής και πιο σταθερή λειτουργεί προς όφελος της ασφάλισης και το αντίστροφο. Το θέμα ωστόσο είναι να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε και να διαχειριστούμε τον αντίκτυπο που έχουν οι ενέργειές μας στην κοινωνία και ειδικότερα στις κλιματικές συνθήκες. Εμείς κατανοούμε πλήρως ότι η δραστηριότητά μας μπορεί να έχει επιδράσεις στον κλίμα και τη γη συνολικά.

Σχετικές δημοσιεύσεις

P. Donnet, Generali: Θετική επίδοση σε όλους τους κλάδους με το σχέδιο «Lifetime Partner 27: Driving Excellence»

Ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων - Δείτε τα αποτελέσματα 6μήνου

Ξεκινά το μεγάλο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών της Generali – Στόχος η ενίσχυση της αξίας για τους μετόχους

Συμφωνία με την Goldman Sachs για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου - Στη Euronext Μιλάνου οι συναλλαγές

C. Borean, Generali: Το Solvency II ως καταλύτης των ευρωπαϊκών επενδύσεων

Απαραίτητη χαρακτηρίζει την απελευθέρωση πλεονάζοντος προληπτικού κεφαλαίου για πιο παραγωγικές επενδύσεις ο πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής της Insurance Europe

Μεταβίβαση ομαδικού συμβολαίου της ΛΥΔΑ από την Allianz στην Generali

Στους 3 μήνες ορίζεται η προθεσμία υποβολής ενστάσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη μεταβίβαση ομαδικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου διαχείρισης συνταξιοδοτικού κεφαλαίου υπαλλήλων της ΛΥΔΑ...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στ. Αστερίου, Karavias: 4 νέες τάσεις στις πιστώσεις και εγγυήσεις

Παρά την αύξηση που παρατηρείται στους δύο κλάδους, τα μεγέθη δεν θεωρούνται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Τάσεις αποζημιώσεων Cyber Insurance 2025 – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Οι ασφαλισμένοι καλούνται να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο, με την κυβερνοασφάλιση κρίσιμο δίχτυ ασφαλείας, αλλά όχι υποκατάστατο καλών πρακτικών

Οι παράμετροι για τη βέλτιστη επιλογή ενός συμβολαίου ταξιδιωτικής ασφάλισης

Τα σύγχρονα προγράμματα προσφέρουν ολοκληρωμένη προστασία για το ταξίδι, είτε αναψυχής είτε επαγγελματικό - Ποια σημεία χρήζουν προσοχής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο ΠΑΝΟΡΜΟΣ υιοθετεί την Κάρμεν και στηρίζει τον ΕΣΠΙ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, ο ΠΑΝΟΡΜΟΣ στέλνει δυνατό μήνυμα αγάπης και σεβασμού προς όλα τα ζωντανά πλάσματα

Στην Κάσο ο 6ος παιδικός σταθμός που εγκαινιάζει η Eurolife FFH

Το πλάνο υλοποίησης συνολικά 12 σταθμών σε συνεργασία με τη HOPEgenesis έχει διανύσει επιτυχώς το μισό της διαδρομής του

100 χρόνια ΕΕΑ – Μια μεγάλη βραδιά ελληνικής παράδοσης στο Περιστέρι, με την υπογραφή του Γιάννη Ρούσση

Μια γιορτή για όλους, μια συνάντηση γενεών, μια βραδιά που ενώνει τον πολιτισμό με την ιστορία του ελληνικού επιχειρείν

Άσυλο Ανιάτων: Αναβάθμιση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού με δωρεά από το ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα

Η δωρεά εκσυγχρονίζει ουσιαστικά τις υποδομές του Νοσηλευτηρίου, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας περίθαλψης και των συνθηκών νοσηλείας

Ευρωπαϊκός Χώρος Δεδομένων Υγείας: Ψηφιακή επανάσταση στην περίθαλψη και την ασφάλεια των ασθενών στην ΕΕ

Ο ΕΧΔΥ υπόσχεται διαλειτουργικότητα, ασφάλεια και ταχύτερη πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες για ασθενείς και επαγγελματίες υγείας