Η MetLife, ηγετική εταιρεία στον παγκόσμιο ασφαλιστικό χάρτη, πιστεύει στη δημιουργία οικονομικής συνείδησης των νέων, καθώς και στην εξοικείωσή τους στη φιλοσοφία της επιχειρηματικότητας εξ απαλών ονύχων, γεγονός το οποίο αποδεικνύει στην πράξη μέσα από συγκεκριμένα προγράμματα που υλοποιεί σε συνεργασία με διεθνείς και καταξιωμένους οργανισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία έχει συμπεριλάβει εδώ και 3 χρόνια στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της «We Care», ένα σύνολο δράσεων που υπάγονται στο πρόγραμμα «LifeChanger», το οποίο υλοποιεί σε συνεργασία με τον παγκόσμιο οργανισμό εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide (JA), ένα πρόγραμμα που παρέχει εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, σε περισσότερες από 35 χώρες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία, υπό την αιγίδα του MetLife Foundation.
Ο στόχος των δράσεων είναι η ενημέρωση των νέων για βασικά θέματα οικονομίας και οικονομικής διαχείρισης, ώστε στο ξεκίνημα της ζωής τους να έχουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους οδηγήσουν στην λήψη της σωστής απόφασης για το μέλλον τους και κατά συνέπεια στην οικονομική τους ανεξαρτησία.
Περισσότεροι από 350 εθελοντές της MetLife, στελέχη και ασφαλιστικοί σύμβουλοι, έχουν πραγματοποιήσει, τα τρία αυτά χρόνια, μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων σε περισσότερους από 3.500 μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Για τους μαθητές του Δημοτικού που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, ο κύριος στόχος ήταν η εξοικείωση τους με την έννοια της οικονομικής υπευθυνότητας, ενώ για τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου, όπου οι αποφάσεις των μαθητών είναι καθοριστικές για την καριέρα τους, οι εθελοντές ανέλαβαν να τους διδάξουν τη δημιουργία, την εκτέλεση και τη στήριξη μιας επιχειρηματικής ιδέας στην ελεύθερη αγορά. Με το πρόγραμμα LifeChanger της МеtLife, σήμερα, εκατοντάδες νέοι έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και να δοκιμαστούν σε πρωτοπόρες εφαρμογές και καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες.
Πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» , η καλύτερη εφαρμογή εκπαιδευτικής πρακτικής για την επιχειρηματικότητα.
Από το σύνολο των δράσεων, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», καθώς δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές από 15 έως 18 χρόνων να σχεδιάσουν από το μηδέν τη δική τους «εταιρία», με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού υλικό του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ/JA Greece) και την καθοδήγηση καθηγητών και εθελοντών-επιχειρηματικών συμβούλων. Ο μαθητές εκπαιδεύονται σε όλη τη διαδικασία σύστασης μίας επιχείρησης, από την αρχική ιδέα, την εκλογή διοικητικού συμβουλίου, τη δημιουργία πραγματικών προϊόντων και υπηρεσιών, μέχρι την προώθησή τους στην αγορά και την αναζήτηση επενδυτών.
Αφού ολοκληρώσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο, παρουσιάζουν τις «επιχειρήσεις» τους σε δύο μεγάλες εμπορικές εκθέσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Οι ομάδες που ξεχωρίζουν διαγωνίζονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση» και η νικήτρια ομάδα διαγωνίζεται στη συνέχεια στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Company Of The Year» του Junior Achievement Europe.
Πέρα όμως από τη δυνατότητα που δίνει το πρόγραμμα στον εντοπισμό μίας επιχειρηματικής ιδέας και στη μετατροπή της σε μία βιώσιμη επιχείρηση, το πιο σημαντικό είναι η ευκαιρία που τους δίνεται για ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους μέσα από την ομαδική εργασία και τη συνεργασία.
Η «Εικονική Επιχείρηση» έχει αναγνωριστεί από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως η καλύτερη εφαρμογή πρακτικής στην εκπαίδευση που αφορά στην επιχειρηματικότητα.
Start up mentoring workshops για φοιτητές
Στην ίδια λογική, οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε mentoring workshops για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα με κορυφαία διοικητικά στελέχη της MetLife, με στόχο, πέρα από τη βασική καθοδήγηση, να αποκτήσουν επιπλέον τις δεξιότητες που χρειάζονται για να δημιουργήσουν μια start up εταιρεία.
Οι εθελοντές της MetLife, συναντώνται με τις ομάδες των φοιτητών σε τακτά χρονικά διαστήματα στα οποία συζητούν θέματα που αφορούν στην αποτύπωση του mission statement της νεοφυούς «επιχείρησή΅» τους και της επιχειρηματικής ιδέας, τις προϋποθέσεις δημιουργία της, τη διατήρηση της βιωσιμότητάς της, τη λειτουργία της αγοράς και άλλα.
Το μαγικό «Μολυβοστυλό» των παιδιών της «Κιβωτού του Κόσμου» μας έκανε όλους περήφανους!
Ένα παράδειγμα που έκανε μέντορες και καθηγητές περήφανους, είναι η συγκινητική συμμετοχή των παιδιών της «Κιβωτού του Κόσμου» που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, με την κατασκευή ενός προϊόντος που ονόμασαν «μολυβοστυλό», ένα αντικείμενο που συνδυάζει το μολύβι και το στυλό, ιδέα για την οποία βραβεύτηκαν. Η συμμετοχή αυτή από μόνη της έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι ακόμη και νέοι που ξεκινούν από δυσμενέστερο σημείο εκκίνησης και με πενιχρά μέσα, μπορούν να γίνουν δημιουργικοί και να επιτύχουν.
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το βραβείο εθελοντισμού στη MetLife.
Ως αναγνώριση της προσφοράς και της δράσης της MetLife στη προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας, το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece βράβευσε την εταιρεία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με το βραβείο εθελοντισμού, για το πρόγραμμα «LifeChanger».
Ο κ. Σταύρος Μιχαηλίδης, επικεφαλής Επικοινωνίας και Marketing της MetLife, περιγράφοντας την επιτυχία του προγράμματος, δήλωσε:
«Είμαστε περήφανοι για το πρόγραμμα LifeChanger. Στόχος μας δεν είναι μόνο να ενθαρρύνουμε τους νέους να επιχειρήσουν αλλά να τους καθοδηγήσουμε πως θα επιχειρήσουν σωστά και νοικοκυρεμένα, ώστε να δημιουργήσουν μία επιτυχημένη επιχείρηση. Θέλουμε δηλαδή να τους διδάξουμε πρωτίστως την επιχειρηματική κουλτούρα.
Εξίσου σημαντική για εμάς είναι η συμμετοχή των στελεχών-εθελοντών μας, τόσο γιατί δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να πάρουν την πληροφορία από πρώτο χέρι, από έμπειρα, δυναμικά και καταξιωμένα στελέχη της εταιρείας όσο και γιατί με την επαφή αυτή με τις επόμενες γενιές, μας δίνεται και εμάς η ευκαιρία να ακούσουμε τις αγωνίες και τις ανησυχίες τους.»