back to top
20.2 C
Athens
Κυριακή 1 Ιουνίου 2025

Deloitte: Σταθερή αύξηση εσόδων πέτυχαν οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι

Τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 4,5 τρισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2014[1], παρουσιάζοντας σταθερή αύξηση ύψους 4,3%, συγκριτικά με την αύξηση 4,1% το 2013, σύμφωνα με την έκθεση «Οι παγκόσμιες δυνάμεις του λιανικού εμπορίου για το 2016» (Global Powers of Retailing 2016) της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global).

Πρόκειται για μια θετική ένδειξη για τον κλάδο του λιανεμπορίου, δεδομένης της μείωσης που ο ίδιος κλάδος είχε παρουσιάσει το 2011, ωστόσο η εικόνα δεν είναι ίδια σε όλες τις περιοχές του κόσμου. Ενώ οι λιανέμποροι στη Βόρεια Αμερική, στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή απολαμβάνουν αύξηση εσόδων, τα έσοδα των λιανεμπόρων στην Ασία, στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική εξακολουθούν μεν να αυξάνονται, αλλά με φθίνοντα ρυθμό.

- Advertisement -
deloitte-retail-2
Η αύξηση των εσόδων ανά περιοχή/χώρα

«Η βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη σε αρκετές αγορές, ο χαμηλότερος πληθωρισμός, η πτώση της τιμής του πετρελαίου και το ενισχυμένο αμερικάνικο δολάριο ήταν οι δυνάμεις που διαφοροποίησαν την ανάπτυξη των λιανεμπόρων στις διάφορες περιοχές του κόσμου,» εξηγεί ο Dr. Ira Kalish, Deloitte’s Chief Global Economist. «Όσον αφορά τους Αμερικανούς λιανεμπόρους, η ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου οδήγησε σε αυξημένη αγοραστική δύναμη για τους Αμερικανούς καταναλωτές, η οποία ενισχύθηκε από την ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη και τις βελτιωμένες συνθήκες απασχόλησης στις ΗΠΑ. Από την άλλη πλευρά, η κινέζικη οικονομία επιβραδύνθηκε αρκετά την ίδια περίοδο, κυρίως εξαιτίας αδύναμων εξαγωγών και λιγότερων επενδύσεων. Οι καταναλωτικές δαπάνες όμως διατηρήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων πολυτελείας έχασε τη δυναμική του».

Τα κέρδη των εταιρειών παρουσίασαν διαφορές από περιοχή σε περιοχή, ωστόσο η γενικότερη πορεία τους ήταν πτωτική. Οι 250 μεγαλύτεροι λιανέμποροι κατέγραψαν καθαρό περιθώριο κέρδους 2,8% το 2014, σε σύγκριση με 3,4% το 2013.

- Advertisement -
deloitte-retail-2016-1
Ανάλυση των 250 κορυφαίων εταιρειών λιανικού εμπορίου

Ο αντίκτυπος της ψηφιακής τεχνολογίας

Ο ισχυρός αντίκτυπος της τεχνολογίας στις αγορές που πραγματοποιούνται εντός καταστημάτων καταδεικνύει την ταχέως αυξανόμενη ψηφιακή διασύνδεση των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, οι ψηφιακές συμπεριφορές και προσδοκίες των καταναλωτών αναπτύσσονται γρηγορότερα από τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχουν οι λιανέμποροι, προκαλώντας έτσι ένα «ψηφιακό χάσμα».

Τρεις σημαντικές τάσεις εντοπίζονται:

  • Δεν υπάρχει μονόδρομος για την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ενώ όλες οι αγορές κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, κάποιες επιλέγουν διαφορετικές διαδρομές για να φτάσουν στην υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ορισμένες αναδυόμενες αγορές, για παράδειγμα, προσπερνούν εντελώς κάποια στάδια ενσωμάτωσης, τα οποία οι ανεπτυγμένες αγορές είχαν υιοθετήσει, επιταχύνοντας έτσι την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας στις περιοχές αυτές.
  • Ένα ψηφιακό «μέγεθος» δεν αρμόζει σε όλους τους καταναλωτές. Η ψηφιακή συμπεριφορά διαφέρει ανάλογα με δημογραφικούς παράγοντες, όπως είναι η ηλικία και το εισόδημα, καθώς επίσης και ο τύπος του προϊόντος που αναζητείται από τον καταναλωτή.
  • Οι καταναλωτές ζητούν καλύτερα ψηφιακά εργαλεία. Τα ψηφιακά εργαλεία και τα κανάλια μπορούν τόσο να επεκτείνουν το πεδίο δράσης των λιανεμπόρων όσο και να τους οδηγήσουν σε αύξηση εσόδων. Ωστόσο, οι ψηφιακές υπηρεσίες τις οποίες παρέχουν σήμερα οι λιανέμποροι δεν ικανοποιούν τους πελάτες, αφού δεν αντεπεξέρχονται στις ανάγκες τους.

«Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των προσδοκιών των καταναλωτών και της ψηφιακής εμπειρίας που οι λιανέμποροι προσφέρουν, όσον αφορά την αυξανόμενη επιθυμία του καταναλωτή να ενσωματώσει την ψηφιακή εμπειρία στις αγορές εντός καταστημάτων», δηλώνει η Vicky Eng, Deloitte Global Sector Leader, Retail. «Κάποιοι λιανέμποροι μπορεί να υποτιμούν την ψηφιακή επιρροή, ενώ κάποιοι άλλοι αναγνωρίζουν την πραγματική ευκαιρία και επενδύουν σε αυτό το ψηφιακό χάσμα».

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση:

[1] Η μελέτη βασίζεται σε δημοσιευμένα στοιχεία για το οικονομικό έτος 2014 (συμπεριλαμβανομένων εταιρειών που το οικονομικό έτος τους λήγει τον Ιούνιο του 2015).

Σχετικές δημοσιεύσεις

Deloitte: Kαινοτόμο εργαλείο αξιολογεί την ετοιμότητα των επιχειρήσεων στην AI

Η Deloitte συστήνει στην ελληνική αγορά το AI Readiness & Management Framework – aiRMF, ένα καινοτόμο εργαλείο που βοηθά τις επιχειρήσεις

Η ετήσια έκθεση της ΕΑΕΕ για την Ιδιωτική Ασφάλιση στην Ελλάδα

Η έκθεση αποτελεί το επιστέγασμα της στατιστικής πληροφόρησης που έχει εκδοθεί μέσα στη χρονιά και παρουσιάζει τα στατιστικά μεγέθη

Deloitte – Maxima Insurance ενισχύουν το έργο του Συλλόγου Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Αγ. Στεφάνου

Η Deloitte Ελλάδας σε συνεργασία με τη Maxima Insurance χρηματοδότησαν και παρέδωσαν ένα πλήρως εξοπλισμένο πυροσβεστικό κλιμάκιο στον Σύλλογο Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Αγίου Στεφάνου.

Η Groupama Ασφαλιστική στο 1ο Συμπόσιο Οικονομικού Εγκλήματος

Με μεγάλη χαρά, η Groupama Ασφαλιστική συμμετείχε στο 1o Financial Crime Symposium, που διοργάνωσε η εταιρεία Deloitte

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Αυξημένες κατά 16 εκατ. ευρώ οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων

Μείωση κατά 1.145 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2025, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 2.563 εκατ. ευρώ

Ασφαλιστικές: Mειωμένες κατά 244 εκατ. ευρώ οι τεχνικές προβλέψεις, στα 21 εκατ. το ενεργητικό

Η συνολική αξία του ενεργητικού των ασφαλιστικών επιχειρήσεων μειώθηκε κατά 164 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο

H Αγγ. Μουρατίδου της Euroins για την Τεχνολογία και την Ενημέρωση των Πολιτών σχετικά με τις Φυσικές Καταστροφές

Η Ασφαλιστική Euroins Ελλάδος συμμετέχει ως Ασημένιος Χορηγός στο συνέδριο για τις Φυσικές Καταστροφές, NatCat Summit “Mitigating the Risk

Tι πρέπει να γνωρίζω για την υποχρεωτική ασφάλιση οχήματος έναντι φυσικών καταστροφών;

H ΕΑΕΕ εξηγεί τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Αυξημένες κατά 16 εκατ. ευρώ οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων

Μείωση κατά 1.145 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2025, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 2.563 εκατ. ευρώ

Η Anytime εγκαινίασε το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι

Η Anytime, σε συνεργασία με τη Humanity Greece, την Πέμπτη 29 Μαΐου 2025, παρέδωσαν στην τοπική κοινωνία της Θεσσαλίας το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι

Κοινό μέτωπο σχηματίζουν διαμεσολαβητές και εταιρείες για τα νοσήλια

Παρ' όλο που διανύουμε ήδη το α` εξάμηνο του 2025, η αναστάτωση στην αγορά καλά κρατεί γύρω από τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Allianz – Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται

Η Allianz συνεχίζει τη συνεργασία της με την εταιρεία Plus2Feet, στο πλαίσιο της κοινής δράσης «Walking Together», που ξεκίνησε το 2021 μ

Καταλυτικός στη διαχείριση ρίσκου είναι ο ρόλος του broker

Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, γεωπολιτικές εντάσεις και διακυμάνσεις στις αγορές