Πολλά από τα αυτοκίνητα που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους είναι κλεμμένα. Επανακυκλοφορούν με παραποιημένα στοιχεία για να μην είναι εύκολος ο εντοπισμός τους…Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες κλοπών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ειδικότερα, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Το 2019 κλάπηκαν στη χώρα 21.500 αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί αρνητικά στην Ε.Ε με 260 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους.
Πως δρουν οι οργανωμένες σπείρες και που καταλήγουν τα χιλιάδες οχήματα; ποιους τρόπους και μεθόδους χρησιμοποιούν;
Για ζητήματα γύρω από την ασφάλιση, τις απάτες και τις δόλιες αποζημιώσεις που κάποιοι μπορεί να αξιώνουν μίλησαν στην εκπομπή της ΕΡΤ “Ειδικές Αποστολές” ο Κώστας Μπερτσιάς, Β΄ Αντιπρόεδρος ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής και Φώτης Ζέρβας, Διευθυντής κλάδου Ζημιών Αυτοκινήτου ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής.
“Οι δικές μας εκτιμήσεις κάνουν λόγο πως ένα 10% του συνόλου των αποζημιώσεων της ασφαλιστικής αγοράς εντάσσονται σε αυτό που ονομάζεται Ασφαλιστική Απάτη. Ξεπερνούν τα 250 εκατ. ευρώ ετησίως. Δεν είναι ελληνικό μόνο το θέμα, φυσικά. Όλες οι εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν το φαινόμενο αυτό, καθώς – εν κατακλείδι – αυτό το κόστος μετακυλίεται στο ασφάλιστρο, δηλαδή αφορά όλους τους ασφαλισμένους”, σημειώνει ο κ. Μπερτσιάς.
Από την πλευρά του ο κ. Ζέρβας ανέδειξε το γεγονός πως πολλά φαινόμενα απάτης εμφανίστηκαν κατά την διάρκεια του 1ου Μνημονίου.
“Η οικονομική κατάσταση που βρέθηκαν ιδιοκτήτες ακριβών οχημάτων οδήγησε κάποιους εξ αυτών να «σκηνοθετήσουν» την κλοπή αυτοκινήτου.
Η δηλωθείσα αυτή κλοπή εξασφάλιζε το ποσό της αξίας του αυτοκινήτου και πιθανότατα εξασφάλιζε και ένα ποσό από την πώληση του αυτοκινήτου σε κάποια αγορά ή μέσω της μετατροπής του σε ανταλλακτικά”, σημείωσε.
Τι γίνεται όμως σήμερα; Οι κλοπες πλέον γίνονται για άλλους λόγους: Είτε υπάρχουν κλοπές οχημάτων, κατόπιν “παραγγελίας”, είτε γίνονται από διάφορα κυκλώματα που εμπορεύονται ανταλλακτικά παρανόμως!
Μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της εκπομπής, ο ερευνητής πραγματογνώμονας κ. Αριστείδης Δήμου, συνεργάτης γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας σχολιάζει αναλυτικά τους τρόπους και τις διαδικασίες για μια απάτη (παραβίαση κλειδαριάς – μηδενισμός εγκεφάλου με ειδικό υπολογιστή – αγορά ίδιου μοντέλου τρακαρισμένο – επαναχάραξη πλαισίου στο κλεμμένο ΙΧ κλπ)
Παράλληλα, τονίζει πως σε διάφορες περιπτώσεις δεν υπάρχει πολύς καλός έλεγχος στα ΚΤΕΟ (δεν είναι υποχρεωτικός ο έλεγχος του αριθμού πλαισίου).