back to top
16.1 C
Athens
Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024

OTC & COSMETICS CONFERENCE 2016: Νέες ευκαιρίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες αυτοθεραπείας

Οι νέες προοπτικές αλλά και τα εμπόδια για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες αυτοθεραπείας βρέθηκαν στο επίκεντρο του 2nd OTC & Cosmetics Conference, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής από την ETHOS MEDIA σε συνεργασία με το περιοδικό Pharma & Health Business και το πόρταλ virus.com.gr.

Έρευνα της Palmos Analysis αποκαλύπτει ότι τα περιθώρια διεύρυνσης της αγοράς κυμαίνονται από 15% (στην περίπτωση των μυκητιάσεων) μέχρι και το 34% (στην περίπτωση των προβλημάτων χώνεψης). Είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά τη μικρή κάμψη του μέσου αριθμού ετήσιων επισκέψεων σε φαρμακεία το 2016 (από 25 σε 24), οι επισκέψεις με σκοπό την αγορά μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (56% από 52%) αυξήθηκαν. Το ίδιο για την αγορά μη φαρμακευτικών προϊόντων (21% από 17%) και τη λήψη συμβουλών από τον φαρμακοποιό (11% από 7%).

- Advertisement -
Π. Τεκεμενίδης

Στο μεταξύ, μόνο οι μισοί ή και λιγότεροι είναι σε θέση να ανακαλέσουν κάποιο διαφημιστικό μήνυμα ή κάποια προωθητική ενέργεια για οποιοδήποτε σκεύασμα κάποιας κατηγορίας μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων.

Σύμφωνα με τον Πασχάλη Τεμεκενίδη, Δ/ντή Ερευνών της Palmos Analysis, «για όλες τις κατηγορίες μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων –πλην της κατηγορίας αναλγητικά / αντιπυρετικά από του στόματος– ο βασικός παράγοντας για τη λήψη απόφασης αγοράς συγκεκριμένου σκευάσματος είναι η σύσταση / συμβουλή από γιατρό».

- Advertisement -

Την ίδια ώρα, οι νέες τεχνολογίες και η αυξανόμενη χρήση τους εκ μέρους των επιχειρήσεων δημιουργεί νέους τρόπους επικοινωνίας, νέες ευκαιρίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, καθώς και εξελιγμένα επιχειρησιακά μοντέλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι 5 εκατ. Έλληνες ενημερώνονται για θέματα υγείας μέσω του διαδικτύου, ενώ ήδη 1 στις 3 επιχειρήσεις αξιοποιεί αποτελεσματικά τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Κ. Βαρσάμος

«Υπάρχει σημαντική ανάγκη στις επιχειρήσεις για δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας, ανάπτυξης δεξιοτήτων και σύνδεσης των επιχειρηματικών προσδοκιών με τις σύγχρονες τεχνικές δυνατότητες» ανέφερε σχετικά ο Κωνσταντίνος Βαρσάμος, Managing Partner, GET2WORK.

Από την πλευρά του ο Νίκος Κωστάρας, Γενικός Δ/ντής, QuintilesIMS Health, παρουσίασε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρίας του που παρέχουν επιπλέον πληροφόρηση και περαιτέρω ανάλυση της συμπεριφοράς του πελάτη του φαρμακείου.

Στο μεταξύ, κοινός τόπος όλων των τοποθετήσεων στο πάνελ II ήταν η ευθύνη που συνοδεύει την ανάληψη της διεκδίκησης αναβαθμισμένου ρόλου εκ μέρους των φαρμακοποιών, όπως εκείνη του Επιστημονικού Συμβούλου ΠΦΥ.

«Θέλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές με υπευθυνότητα, αλλάζοντας την παλιά οπτική του φαρμακείου» ανέφερε σχετικά ο Σταύρος Μπελώνης, Φαρμακοποιός, Πρόεδρος Δ.Σ., Ομοσπονδία Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (Ο.Σ.Φ.Ε.), αναδεικνύοντας την ανάγκη ύπαρξης σταθερότητας κι διάρκειας στις δράσεις πρόληψης και επιμόρφωσης. «Θέλουμε συνεργασίες με εταιρίες που επενδύουν στην αυτοφροντίδα και βλέπουν το φαρμακείο σαν κεντρικό πυλώνα, βάζοντας στην ατζέντα τους πόρους στην εκπαίδευση» πρόσθεσε.

Ζήτησε, παράλληλα, να ανοίξει ένας θεσμικός διάλογος με μόνιμα χαρακτηριστικά (forum) για τη φαρμακευτική πολιτική μεταξύ όλων των εμπλεκομένων, σημειώνοντας ότι, ανεξάρτητα από την άποψη του καθενός, είναι ανάγκη να αντιμετωπιστεί ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Από την πλευρά του ο Δημήτριος Κούβελας, Καθηγητής Κλινικής Φαρμακολογίας ΑΠΘ και Πρόεδρος της Επιτροπής Λίστας Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων, εκτίμησε ότι οι φαρμακοποιοί έχουν αποποιηθεί την επιστημονικότητά τους «γιατί τους βολεύει», και τους κάλεσε «να αντιληφθούν τις ανάγκες της νομοθεσίας και της αγοράς». Αναφέρθηκε, παράλληλα, στα κενά που υπάρχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα σπουδών, επισημαίνοντας την άγνοια που υπάρχει σε μεγάλο κομμάτι φαρμακοποιών για τους βιολογικούς παράγοντες.

«Είναι ποινικό έγκλημα να παίρνει κανείς βιάγκρα από το φαρμακείο» σημείωσε επιπλέον, υπογραμμίζοντας πως τα ΜΗΣΥΦΑ θα πρέπει να επιστρέψουν στη συνταγογράφηση.

Καλύτερη συνεργασία με τον ΕΟΦ για τον περιορισμό της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας των OTC ζήτησε από την πλευρά του ο Βασίλης Σ. Σερέτης, Πρόεδρος του ΕΦΕΧ. Διαβεβαίωσε, παράλληλα, πως η βιομηχανία θα δείξει ωριμότητα για το νέο status τιμών, όπως δείχνει χρόνια τώρα διάθεση εκπαίδευσης απέναντι στους επαγγελματίες του χώρου της υγείας.

«Ας σοβαρευτούμε. Εμπόδια δεν υπάρχουν» συμπλήρωσε, τονίζοντας ότι το ζητούμενο είναι η τεκμηριωμένη φαρμακευτική επιστήμη.

Με τη δημιουργική πώληση στα καλλυντικά ασχολήθηκε το τρίτο και τελευταίο πάνελ του 2nd OTC & Cosmetics Conference. Όπως ειπώθηκε σχετικά, από τα 5.000 φαρμακεία που λειτουργούν πανελλαδικά τον πιο «ζουμερό» τζίρο τον κάνουν τα 1.700-1.800 περίπου. Ταυτόχρονα, οι online παίκτες είναι περίπου 250, αλλά μόνο οι μισοί είναι «ενεργοί» (έχουν ένα min. ποσό πωλήσεων).

Σύμφωνα με την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eRetail Audit, CONVERT GROUP, ο τζίρος τους για το 2015 είναι στα 60 € εκατ. (λιανική τιμή χωρίς ΦΠΑ), ενώ εκτιμάται ότι το 2016 θα κλείσει στα 90 € εκατ. «Οι κύριες κατηγορίες βάσει πωλήσεων είναι τα Beauty & Personal Care (50% των πωλήσεων), ακολουθούν τα Παιδικά-Βρεφικά (15%) και οι Βιταμίνες-Συμπληρώματα Διατροφής (30%)» εξήγησε η κα Χαϊλαζοπούλου, υπογραμμίζοντας την τάση οι μεγάλοι retailers να ανοίγουν τις προϊοντικές τους κατηγορίες, πουλώντας προϊόντα πέρα από τα καθαρά φαρμακείου, όπως π.χ. είδη σουπερ μάρκετ.

«Το online δεν είναι απρόσωπο, εφόσον εκμεταλλευτούμε το real time chat, τα προσωπικά μηνύματα και άλλες τεχνολογικές λύσεις» πρόσθεσε.

Τη διττή ιδιότητα του φαρμακοποιού στις μέρες μας ως επιστήμονα και επιχειρηματία μαζί ανέδειξε από την πλευρά της η Άλκηστις Σιδηροπούλου, International Retail Marketing & New Business Development, Hellenica SA.

Όπως είπε, το φυσικό σημείο πώλησης / περιβάλλον είναι αυτό που προσδιορίζει τις μάρκες, ενισχύει τη θέση τους και προσδίδει την αξία στο δίκτυο. «Τα πλεονεκτήματα του φαρμακείου είναι η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη, οι διαπροσωπικές σχέσεις και η δυνατότητα που έχει να εστιάσει στις προσωπικές ανάγκες» εκτίμησε.

Να ξεχάσουν το στίγμα της πώλησης και να καθορίσουν στρατηγικά την ομάδα τους, δίνοντας στα μέλη της εκπαίδευση και κατάλληλα εργαλεία, κάλεσε τους φαρμακοποιούς η Έλενα Φορνάρο, CEO της Ales Groupe Hellas S.A. «Η αγορά των φαρμακείων είναι μια ζωντανή αγορά που επαναπροσδιορίζεται. Τα e-shops και τα φαρμακεία είναι συγκοινωνούντα δοχεία και το ζητούμενο είναι η ισορροπία μεταξύ τους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Την πώληση καλλυντικών στο φαρμακείο ως πρόκληση αλλά και ευκαιρία ανέδειξε με τη σειρά του ο Νίκος Βελτράς, Γενικός Διευθυντής, Professional Team Εκπαιδευτικές & Συμβουλευτικές Υπηρεσίες. «Το φαρμακείο στο ορατό μέλλον δεν μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του σε φάρμακα, άρα και τα κέρδη του. Η ανάπτυξη του φαρμακείου μπορεί να έρθει μόνο από την κατηγορία «Μη Φάρμακα». Σε αυτή την κατηγορία δεσπόζουσα θέση έχουν τα καλλυντικά» σημείωσε.

Ανέδειξε, παράλληλα, την ανάγκη εκπαίδευσης του φαρμακοποιού σε θέματα φαρμακευτικού μάρκετινγκ και πωλήσεων, καθώς και την ενεργοποίηση της λεγόμενης επιστημονικής συμβουλής.

Κατά των τηλεπωλήσεων στα καλλυντικά τάχθηκε η Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Πλαστική Χειρουργός της ΒΙΟΚΛΙΝΙΚΗΣ, αναδεικνύοντας το ρόλο του γιατρού και εν γένει του επιστήμονα υγείας.

«Πρέπει να υπάρχει προσωπική σχέση με τον πελάτη-ασθενή» τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι οι πλαστικοί χειρουργοί προτρέπουν τους ασθενείς-πελάτες να κάνουν τις αγορές για τη συνέχιση των απαραίτητων θεραπειών τους μόνο από φαρμακεία.

 

ΧΟΡΗΓΟΙ

Premiere Sponsor

QuintilesIMS

Sponsors

GET2WORK

PALMOS ANALYSIS

Associate Sponsors

ASSET OGILVY PUBLIC RELATIONS

INNEWS

JOHNSON & JOHNSON

MDATA

MYLAN

Corporate Participations

BAYER

ELPEN

PFIZER

SANOFI

Print Sponsor

Pressious Arvanitidis

 

ΑΙΓΙΔΕΣ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΕΥΡΕΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ (ΕΦΕΧ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ & ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΡΩΜΑΤΩΝ & ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ (ΠΣΒΑΚ)

 

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

PALO.GR

ΧΡΗΜΑ

ΧΡΗΜΑ WEΕK

INSURANCE WORLD

INSURANCE WORLD.GR

VIRUS.COM.GR

PHARMA & HEALTH BUSINESS MAGAZINE

ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΑΙ

AΛIVE

 

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την κα Πέγκυ Φιλίππου, Digital Marketing & Corporate Communications Director, Ethos Media S.A., τηλ.: 210 9984901, filippou.p@ethosmedia.eu

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξένες φαρμακευτικές: Ξεχείλισε το ποτήρι στο χώρο του Φαρμάκου

Για ολιγωρία κατηγορεί την πολιτική ηγεσία το Pharma Innovation Forum ως προς τις δεσμεύσεις της για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης και την εξυγίανση του συστήματος Υγείας. Αδιέξοδη χαρακτηρίζει την πολιτική αυτή το PIF, τονίζοντας ότι η κατάτμηση του προϋπολογισμού δεν είναι λύση.

Ν. «Άγιος Ανδρέας»: Ποιον «καίει» το πόρισμα της ΕΔΕ για τον θάνατο του 49χρονου

Φως αναμένεται να ριχθεί με την ΕΔΕ στην υπόθεση του θανάτου του 49χρονου Θοδωρή Νεμουτιάνου έξω από το νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» στην Πάτρα. Η διαδικασία κυλά αργά, χωρίς επίσημες ανακοινώσεις, ενώ αρχικά είχε εκδιωχθεί εκπαιδευόμενη νοσηλεύτρια.

Ποια νέα έργα για την Υγεία εντάχθηκαν στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Μητρώα της ΗΔΙΚΑ, προληπτικά τεστ υγείας, προγράμματα έρευνας και άλλα περιλαμβάνονται στα 372 έργα που εντάχθηκαν στο σκέλος των επιδοτήσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 13,5 δισ. ευρώ.

Σε ιδιωτικές κλινικές πιθανόν να πραγματοποιηθούν χειρουργεία του Ν. Παίδων «Η Αγία Σοφία»

Για συνολικό πρόβλημα έλλειψης αναισθησιολόγων στην χώρα έκανε λόγο ο υπουργός Υγείας. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, σύμφωνα με τον κ. Πλεύρη που ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο  να χειρουργηθούν περιστατικά από την λίστα του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» σε ιδιωτικές κλινικές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Deloitte – Maxima Insurance ενισχύουν το έργο του Συλλόγου Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Αγ. Στεφάνου

Η Deloitte Ελλάδας σε συνεργασία με τη Maxima Insurance χρηματοδότησαν και παρέδωσαν ένα πλήρως εξοπλισμένο πυροσβεστικό κλιμάκιο στον Σύλλογο Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Αγίου Στεφάνου.

HOWDEN: Νέο πρόγραμμα cyber κινδύνων, νέα εποχή για την αγορά

Νέο πρόγραμμα κάλυψης cyber κινδύνων έβγαλε προς διάθεση στην αγορά η Howden σε συνεργασία με την Safe Security με την υποστήριξη των Mosaic Insurance, Chubb και Liberty Specialty Markets

Atradius Hellas: Eνισχυμένα έσοδα και αυξημένη κερδοφορία

Την ανοδική τάση των βασικών οικονομικών μεγεθών της διατήρησε η Atradius Hellas στο εννεάμηνο του 2024

Ραντεβού με τη … «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» δίνει φέτος ο ΣΕΜΑ

Ο ΣΕΜΑ ιδρύθηκε πριν από 35 και πλέον χρόνια, όταν μια ομάδα χαρισματικών επαγγελματιών συναντήθηκαν με όραμα να αναδείξουν και να θεσμοθετήσουν το επάγγελμα του Μεσίτη Ασφαλίσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη...

Κ. Χατζηδάκης: Τέσσερις παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Τέσσερις παρεμβάσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών

Ε. Ράπτη στα Greek Hospitality Awards: Μαζί θα κρατήσουμε την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.

Ν. Παπαθανάσης, grha24: H Ελλάδα παρουσιάζει ένα δυνατό πρόσωπο στην παγκόσμια αγορά

Από το βήμα του 10ου Greek Hospitality Awards, ο κ. Νίκος Παπαθανάσης, αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συνεχάρη τους ανθρώπους του τουριστικού κλάδου

Χ. Σταϊκούρας στα Greek Hospitality Awards: Τα μεγάλα έργα υποδομών αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.