back to top
24.9 C
Athens
Τρίτη 3 Ιουνίου 2025

Στα 15 δισ. δολ. το ύψος των ασφαλίστρων φορτίων το 2016

Μείωση 6% σημείωσε σε ετήσια βάση η αξία των ασφαλίστρων φορτίων το 2016 και διαμορφώθηκε στα 15 δισ. δολ, με την πτωτική τάση να συνεχίζεται επί πέμπτο συνεχόμενο έτος, έστω και αν ρυθμός επιβραδύνθηκε σε σχέση με την «βουτιά» 9% που είχαν καταγράψει τα ασφάλιστρα το 2015 σε σχέση με το 2014.

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν κατά την ετήσια συνεδρίαση της Διεθνούς Ένωσης των Ναυτασφαλιστών (IUMI) στο Τόκιο, εγείροντας έντονο προβληματισμό μεταξύ των συμμετεχόντων, δεδομένης της αυξητικής τάσης του παγκόσμιου εμπορίου και του όγκου των φορτίων το τελευταίο διάστημα.

Η μερίδα του λέοντος της «πίτας» των ασφαλίστρων φορτίων προέρχεται από τη Μεγάλη Βρετανία με συνολικό μερίδιο 13,9%, το οποίο κατανέμεται μεταξύ των Lloyd’s (9,5%) και της International Insurance Association (IUA), με μερίδιο 4,4%. Δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στις ασφαλίσεις φορτίων αναδεικνύεται η Ιαπωνία με μερίδιο 8,9%, ακολουθούμενη κατά πόδας από την Κίνα (μερίδιο 8,4%).

- Advertisement -

Μείζονα γεγονότα όπως η έκρηξη στο λιμάνι του Τιαντζίν επηρέασαν τα αποτελέσματα της τελευταίας διετίας, σημείωσε ο Nick Derrick, επικεφαλής της Επιτροπής Φορτίων της IUMI.

“Δεν είναι βέβαιο πώς θα εξελιχθεί το τρέχον έτος, καθώς οι επιπτώσεις γεγονότων όπως οι τυφώνες Ιρμα και Χάρβεϊ δεν έχουν αποσαφηνιστεί…Αν και δεν φαίνεται πιθανό ότι θα οδηγήσουν σε μεγάλες απώλειες φορτίων transit, μπορεί να επηρεάσουν τα συμβόλαια που αφορούν αγαθά σε διακίνηση (Stock Throughput Policy-STP)».

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Derrick, «Οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες στην αγορά φορτίων, χωρίς ενδείξεις αναστροφής της τάσης. Καθώς η τιμή εμπορευμάτων (όπως ο χαλκός και τα μέταλλα) αυξάνεται, το ίδιο και οι όγκοι ενώ οι τιμές για τα ασφάλιστρα των φορτίων μειώνονται, είναι σαφές ότι δεν βρισκόμαστε σε καλό μέρος. Επιπροσθέτως, ο κλάδος υποφέρει από το χρόνιο πρόβλημα της πλεονάζουσας παραγωγικής δυναμικότητας και την μείωση της πειθαρχίας στη διαδικασία του underwriting”.

Ως παραδείγματα μεγάλων ζημιών που επηρέασαν την αγορά ασφαλίστρων φορτίων το 2016 αναφέρθηκε η πυρκαγιά σε εργοστάσιο φαρμακοβιομηχανίας στην Ουγγαρία (10 εκατ. δολάρια), μια περίπτωση υπεξαίρεσης φορτίου σπόρων σόγιας στη Βραζιλία (70 εκατ. δολάρια), αίτηση αποζημίωσης για καταστροφές σε φορτίο ΙΧ στις ΗΠΑ μετά το πέρασμα του τυφώνα Μάθιου (50 εκατ. δολάρια) και η φωτιά στο φορτηγό πλοίο «Ντανιέλα» (που μετέφερε 14.000 εμπορευματοκιβώτια) στο λιμάνι του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα (με τις εκτιμώμενες ζημίες να υπολογίζονται στα 40-50 εκατ. δολάρια).

Σημειώνεται ότι τυφώνες Χάρβεϊ και Ιρμα έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλες καταστροφές στο Τέξας, στη Φλόριντα και στα νησιά της Καραϊβικής. Η διευθύνουσα σύμβουλος των Lloyd’s Inga Beale υποστήριξε ότι οι συνολικές οικονομικές ζημίες μπορεί να φτάσουν τα 200 δισ. δολάρια. Αν και μόνο ένα μικρό μέρος των ζημιών αυτών αφορά τον κλάδο φορτίων, ο κ. Derrick της ΙUMI πιστεύει ότι οι επιπτώσεις τους θα μπορούσαν να επηρεάσουν καταλυτικά (game changer) τις αγορές του Λονδίνου και των ΗΠΑ.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Τo νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ε.Ι.Α.Σ.

Επίκαιρες και ενδιαφέρουσες θεματικές επιλογές εμπεριέχει το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών.

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές: Oλιστική προσέγγιση ζητούν οι ΜμΕ

Υποχρεωτική έγινε η ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ από την 1η Ιουνίου 2025, για φυσικές καταστροφές

Μήνυμα ενότητας και εμπιστοσύνης στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση και Προστασία των Ασφαλισμένων

Σε κλίμα συγκίνησης, αισιοδοξίας και ενότητας για το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου, πραγματοποιήθηκε η τιμητική βράβευση της Προέδρου του ΣΠΑΤΕ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Εθελοντική αιμοδοσία στο insurancemarket

Στις 12 Μαΐου, το insurancemarket διοργάνωσε την πρώτη του εθελοντική αιμοδοσία στα γραφεία του, με τη συμμετοχή εργαζομένων, φίλων και συγγενών

Δ. Νοδάρος, NN Hellas: Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα, η συμφωνία επιτυχίας… (οι μουσικοί και ο μαέστρος!)

Στα πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα που κατέγραψε η NN Hellas για ακόμη μια χρονιά αναφέρθηκε ο κ. Διονύσης Νοδάρος, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων

Φ. Μιχάλη: Θα συνεχίσουμε να είμαστε στην πρώτη θέση με αξιοπιστία και με δύναμη

Στην κατάμεστη αίθουσα του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» διεξήχθη την Δευτέρα το Ετήσιο Συνέδριο Πωλήσεων της ΝΝ Ηellas.

Allianz: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο

Έκθεση «Allianz Safety and Shipping Review 2025»: Η εμπορική σύγκρουση μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας, καθώς και αύξηση του «σκιώδους στόλου»