Τεχνολογία ή άνθρωποι; Κάπως, έτσι ήταν το ερώτημα που τέθηκε από την Generali στην εκδήλωση της για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας ενώπιον των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Η απάντηση: «η ανθρωπιά κερδίζει τους πελάτες, ο άνθρωπος κάνει την διαφορά … πιο γρήγοροι από τις μηχανές δεν μπορούμε να γίνουμε, εμείς οι άνθρωποι … μπορούμε όμως να καταλάβουμε την τεχνολογία … όχι να γίνουμε σαν την τεχνολογία».
Της Ελενας Ερμείδου
Αυτό θα είναι το διαβατήριο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών για το μέλλον. Να καταλάβουν την τεχνολογία, όχι γίνουν σαν την τεχνολογία. Η απάντηση ήταν από τις πιο σοβαρές απαντήσεις που έχουν δοθεί σε κρίσιμα ερωτήματα που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία.
Και με τις ασφάλειες τι;
Οι ασφάλειες συγκλίνουν μ ε την τεχνολογία, οι εταιρείες τεχνολογίας ασχολούνται με την ασφάλιση όλο και περισσότερο έτσι H διαχείριση του όγκου των δεδομένων, η τηλεματική, η τεχνητή νοημοσύνη, οι ασφάλειες on demand, όλο και περισσότερο μπαίνει στην καθημερινότητα των ασφαλιστών η νέα τεχνολογία. Ωστόσο «η μηχανή θα μπορεί να κάνει κάποια πράγματα, κανείς δεν θα μπορεί να κάνει πράγματα όπως , εσείς … ο άνθρωπος». Με άλλα λόγια η τεχνολογία δεν υποκαθιστά τον άνθρωπο.
Η τεχνολογία δεν λύνει προβλήματα τα επιδεινώνει, αν δεν ρυθμιστεί
Η τεχνολογία βρίσκεται στις υπηρεσίες του ανθρώπου δεν θα λύσει όμως τα προβλήματα και κυρίως τα κοινωνικά και τα πολιτικά προβλήματα, αντίθετα θα τα επιδεινώσει. Για αυτό και θα πρέπει να «πούμε στην τεχνολογία τι ακριβώς θα κάνει».
Για να έχουμε τα αποτελέσματα που προσδοκάμε, η τεχνολογία πρέπει να ρυθμιστεί.
Αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση όταν μηχανές παγκοσμίου χρήσης όπως το το Facebook λειτουργεί ανεξέλεγκτα. «Το Facebook πυροβολεί την δημοκρατία και την αντικειμενικότητα».
Βασικό το μήνυμα αυτό και για τους ασφαλιστές για το πώς χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Μέχρι σήμερα μιλάγαμε για οφέλη, από αύριο θα ξεκινήσουμε να μιλάμε για ζημιές.
Και ας θυμηθούμε, τι έγινε πριν λίγες ημέρες, η Καγκελάριος της Γερμανίας Ανκελα Μέρκελ έκλεισε το λογαριασμό της στο Facebook που είχε.