back to top
9.5 C
Athens
Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

Τι βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας των οικογενειακών επιχειρήσεων

Η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων και η δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, αποτέλεσαν το αντικείμενο της συμμετοχής της EY Ελλάδος στο 3rd Family Business Conference, που διοργάνωσε η Palladian Conferences, την Τρίτη 30 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη. Η EY Ελλάδος υποστήριξε την εκδήλωση ως Exclusive Gold Sponsor.

Στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας από τις οικογενειακές επιχειρήσεις επικεντρώθηκε στην ομιλία της η κα Ευτυχία Κασελάκη, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού, και Επικεφαλής Ιδιωτικού Τομέα της EY Ελλάδος. Όπως εξήγησε, διάφορες πιέσεις και νέες προτεραιότητες μετασχηματίζουν τις ατζέντες των επιχειρήσεων παγκοσμίως, οδηγώντας στην υιοθέτηση χαρακτηριστικών που απαντούν σε αυτά των οικογενειακών, όπως μια μακροπρόθεσμη θεώρηση. Συγκεκριμένα, όλο και περισσότερες εστιάσουν σε έναν νέο εταιρικό σκοπό που τοποθετεί τα ενδιαφερόμενα μέρη τους στο επίκεντρο, και στοχεύει – πέρα από τα οικονομικά αποτελέσματα – στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους πελάτες, τους ανθρώπους και την κοινωνία. 

- Advertisement -

Η εταιρική διακυβέρνηση, τόνισε η ομιλήτρια, αναδεικνύεται σε κρίσιμό παράγοντα για την ατζέντα δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας των οικογενειακών επιχειρήσεων, αλλά και για τη γενικότερη ανάπτυξή τους, με ιδιαίτερη έμφαση στα χαρακτηριστικά του διοικητικού συμβουλίου, όπου η συμμετοχή ανεξάρτητων ειδικών είναι σημαντική, όπως και η εξασφάλιση της διαφορετικότητας και η επιδίωξη των «υγειών» διαφωνιών, τον εντοπισμό και την προετοιμασία των μελλοντικών ηγετών και της διαδοχής, την επίβλεψη του κινδύνου, το σχήμα αμοιβών που ευθυγραμμίζονται με τον μακροπρόθεσμο ορίζοντα, τη σχέση με τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη – προσωπικό, πελάτες, προμηθευτές, τοπικές κοινωνίες – καθώς και τη διαφάνεια και αυθεντικότητα των πληροφοριών που επικοινωνούν για το έργο τους και δύναται να προσελκύσουν ποιότητα κεφαλαίων.

Κλείνοντας, η κα Κασελάκη παρέθεσε επτά παράγοντες για την επιτυχία, που θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι οικογενειακές επιχειρήσεις: προσφορά στην κοινωνία, επενδύσεις σε καινοτομία και τεχνολογία, αξιοποίηση των ταλέντων της επόμενης γενιάς, προστασία του περιβάλλοντος, αξιοποίηση της εξειδίκευσης των εξωτερικών συνεργατών, πάθος για αυτό που κάνουν και, τέλος, προσήλωση στον εταιρικό σκοπό τους. 

- Advertisement -

Στην τελευταία ενότητα του συνεδρίου, ο κος Νίκος Μπρης, Director στο Τμήμα Συμβούλων Εταιρικής Στρατηγικής και Συναλλαγών της EY Ελλάδος, συντόνισε ένα πάνελ συζήτησης, στο οποίο συμμετείχαν οι κ.κ. Μιχάλης Βαφόπουλος, CEO & Founder, Linked Business SA, Βασίλης Δαστερίδης, CEO & Co-owner, DASTERI AE και Β’ Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Συμεών Διαμαντίδης, CEO Δίοπας ΑΕ και Οικονομικός Επόπτης ΣΕΒ, και Ιουλία Χαϊδά, Deputy CEO, ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕ και Πρόεδρος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης. Το πάνελ εξέτασε ζητήματα που αφορούν την εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων, όπως τα εσωτερικά και εξωτερικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν, τα κίνητρα για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας, η καινοτομία, ο ανταγωνισμός από τις ξένες αγορές, το brand name «Ελλάδα», τα ζητήματα ESG, το ανθρώπινο δυναμικό και η διαδοχή. 

Κατά την εισαγωγή του, ο κος Μπρης, αφού παρατήρησε ότι οι ελληνικές εξαγωγές έχουν ενισχυθεί αισθητά τα τελευταία δέκα χρόνια, υπογράμμισε ότι η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων συνεχίζει να αποτελεί στοίχημα για ολόκληρη την εθνική οικονομία και επιχειρηματικότητα, καθώς, λόγω του μικρού και πολύ μικρού μεγέθους της πλειοψηφίας αυτών, δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικές διεθνώς.

Ο κος Μπρης τόνισε ότι ο μετασχηματισμός του επιχειρηματικού μοντέλου των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και η μεγέθυνσή τους μέσω συνεργασιών και συγχωνεύσεων και εξαγορών, αποτελούν τις κυριότερες κινήσεις για την ενίσχυση των εξαγωγών και της γενικότερης ανταγωνιστικότητάς τους.

Τέλος, ο ομιλητής σημείωσε ότι, για να απαντήσουν στις προκλήσεις μιας μεταβαλλόμενης παγκόσμιας αγοράς, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν στη γνώση, στην καινοτομία και στην τεχνολογία, και να τοποθετήσουν τον τελικό καταναλωτή, αλλά και τα ζητήματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης, στο επίκεντρο της στρατηγικής τους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Kαθώς η επιχειρηματικότητα αλλάζει, είναι σημαντικό να στηριχθούν οι οικογενειακές επιχειρήσεις

«Η σημασία των οικογενειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά σημαντική ως πυλώνας απασχόλησης και επαγγελματικής αποκατάστασης. Ωστόσο, καθώς η

Ευκαιρίες, κίνδυνοι στην εποχή του Branding και Franchise

Γνωρίζετε τις νέες ευκαιρίες και τους νέους κινδύνους του Branding και του Franchise των ξενοδοχείων  καθώς και τις εξελίξεις στον τομέα διαχείρισης Περιουσίας του κλάδου της Φιλοξενίας;

Σημαντική αύξηση του ΑΕΠ, με οδηγούς την κατανάλωση, τις επενδύσεις και τις εξαγωγές

Σημαντική αύξηση κατά 2,3% παρουσίασε ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο β' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023

Greek Exports Forum & Awards 2023: Ο «οδικός χάρτης» για τα νέα εξαγωγικά ρεκόρ

Σε μια χρονιά κατά την οποία οι ελληνικές εξαγωγές κατέγραψαν ένα ακόμη ρεκόρ, αγγίζοντας τα 55 δισ. ευρώ και «βλέποντας» στον κοντινό ορίζοντα τα 70 δισ.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL για πιλοτική εφαρμογή σε αποζημιώσεις

Η DGTAL ανακοινώνει τη συνεργασία της με την Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, μέλος του κορυφαίου ασφαλιστικού Ομίλου Allianz, για τη πιλοτική δοκιμή

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τα αποτελέσματα εκλογών στον ΣΥΑΕ

O ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ενημερώνει ότι μετά το πέρας τις εκλογικής διαδικασίας και της καταμέτρησης των σταυρών εκλέγονται

Δράσεις και ευχές από τον Σύλλογο εργαζόμενων ERGO Ασφαλιστικής

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Ομίλου ERGO στην Ελλάδα,  ολοκλήρωσε τις δράσεις του για τις γιορτές

Generali Compliance Week: H Πελατοκεντρικότητα στην καρδιά των εργασιών του οργανισμού

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας του Ομίλου Generali για την ενίσχυση της Επιχειρησιακής Διαφάνειας και της αποτελεσματικής εφαρμογής

Atradius Greece – Αυξάνεται σταθερά η αφερεγγυότητα των επιχειρήσεων παγκοσμίως μετά την πανδημία

Οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους το πρόβλημα της αφερεγγυότητας στις συναλλαγές επιμένει εντοπίζονται στον πληθωρισμό που παραμένει υψηλός, όπως και στην ακριβή ενέργεια