της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Οι πιέσεις στις τιμές των ασφαλίστρων και η αυστηροποίηση των όρων στα συμβόλαια βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας των συζητήσεων στην φετινή συνάντηση του (αντ)ασφαλιστικού κλάδου στο Baden-Baden, με πολλούς εκ των συμμετεχόντων να υπογραμμίζουν το γεγονός ότι υπερβολική πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα “κυνηγά” λίγες δουλειές, παραμένει μείζονα πρόκληση για τη βιομηχανία.
Σύμφωνα με online έρευνα του Intelligent Insurer στο Baden-Baden, το 53% των ερωτώμενων δήλωσε ότι η πτωτική τάση των ασφαλίστρων είναι η πρωταρχική τους ανησυχία, ενώ το 21% ανέφεραν ως βασική πηγή ανησυχίας τις ισχνές προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου.
“Η μείωση των ασφαλίστρων και η διεύρυνση των όρων και προϋποθέσεων ασκεί πίεση σε όλους τους παίκτες της (αντ)ασφαλιστικής βιομηχανίας. Είναι σημαντικό για το μέλλον του κλάδου να συζητηθούν οι πιέσεις αυτές ώστε να βρεθούν τρόποι άμβλυνσής τους”, είπε ένας εκ των συνέδρων.
Αλλος συμμετέχων επισήμανε ότι η εικόνα είναι ακόμα πιο πολύπλοκη. “Πρέπει κανείς να λάβει υπόψη του και τις επιπτώσεις από την απελευθέρωση αποθεματικών από τις ασφαλιστικές εταιρείες, την τάση συγκέντρωσης σε πολλές αγορές, την είσοδο εναλλακτικών κεφαλαίων (ILS), που αυξάνουν την πλεονάζουσα ρευστότητα που αναζητά κάπου να τοποθετηθεί, συν άλλα εξίσου….καταθλιπτικά θέματα”, είπε το υψηλόβαθμο στέελεχος που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του.
Σε ό,τι αφορά την αναζήτηση πηγών μελλοντικής ανάπτυξης, κι άλλοι συμμετέχοντες σκιαγράφησαν με μελανά χρώματα την εικόνα του κλάδου. “Μετά από μια σειρά μεγάλων εξαγορών και συγχωνεύσεων, ήδη βλέπουμε μείωση του ποσοστού αντασφαλιστικής κάλυψης που αγοράζεται καθώς οι πελάτες μπορούν να απορροφήσουν περισσότερο ρίσκο στους ισολογισμούς τους…Για πολλούς, οι μεγάλες φυσικές καταστροφές αντιπροσωπεύουν περισσότερο ευκαιρία κερδοφορίας παρά απειλή για την κεφαλαιακή τους επάρκεια…”
Αλλοι σύνεδροι κατονόμασαν τα εναλλακτικά κεφάλαια, τις εξαγορές και συγχωνεύσεις και το νέο εποπτικό πλαίσιο (μετά τη θέση σε ισχύ της Solvency II) ως βασικά θέματα συζήτησης, ενώ ορισμένοι παραδέχθηκαν ότι τα κίνητρα της επίσκεψής τους στο Baden-Baden είναι κάπως πιο…ταπεινά, αφού 7% των ερωτώμενων είπαν ότι το βασικό τους θέμα συζήτησης θα είναι πού να φάνε και να ψυχαγωγήσουν τους πελάτες τους στην γερμανική λουτρόπολη. “Μου αρέσει η μπύρα, αλλά όταν πρέπει να ψυχαγωγήσεις τους πιο απαιτητικούς πελάτες σου, ιδίως αυτούς που προέρχονται από τη Β. Αμερική, τα εστιατόρια εδώ…παραείναι παραδοσιακά. Τα τάπας (σ.σ. ισπανικοί μεζέδες) είναι καλοί, αλλά είναι δυσκολο να κρατήσεις ένα χορτοφάγο ικανοποιημένο πολλές ημέρες στη Γερμανία !” Η φετινή συνάντηση του Baden-Baden ολοκληρώνεται στις 27 Οκτωβρίου.