back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Πόσο αλάτι μπορούμε να τρώμε;

Νέα μεγάλη έρευνα δείχνει ότι για τη συντριπτική πλειονότητα των ατόμων η κατανάλωση αλατιού δεν αυξάνει τους κινδύνους για την υγεία, εκτός από εκείνους που τρώνε περισσότερο από 5 γραμμάρια την ημέρα. Δηλαδή, μπορούμε να τρώμε μέχρι 2,5 μικρά κουταλάκια αλάτι ημερησίως.

Λιγότερο από το 5% των ατόμων στις ανεπτυγμένες χώρες υπερβαίνουν αυτό το επίπεδο. Η μεγάλη, διεθνής μελέτη δείχνει επίσης ότι ακόμη και για τα άτομα αυτά υπάρχουν καλά νέα. Οποιοσδήποτε κίνδυνος για την πρόσληψη αλατιού ουσιαστικά εξαλείφεται εάν οι άνθρωποι βελτιώσουν την ποιότητα της διατροφής προσθέτοντας φρούταλαχανικάγαλακτοκομικά προϊόνταπατάτες και άλλα πλούσια σε κάλιο τρόφιμα.

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο έγκυρο ιατρικό περιοδικό The Lancet, εκπονήθηκε από επιστήμονες του Ινστιτούτου Έρευνας για την Υγεία του Πληθυσμού (PHRI) του Πανεπιστημίου McMaster και της Hamilton Health Sciences, μαζί με τους ερευνητές από συνολικά 21 χώρες.

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν 94.000 ανθρώπους, ηλικίας 35 έως 70 ετών, κατά μέσο όρο 8 χρόνια σε κοινότητες από 18 χώρες σε όλο τον κόσμο και διαπίστωσε ότι υπάρχει σχετικός κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων μόνο όταν η μέση πρόσληψη υπερβαίνει τα 5 γραμμάρια νατρίου την ημέρα.

- Advertisement -

Η Κίνα είναι η μοναδική χώρα, όπου το 80% των κοινοτήτων έχει πρόσληψη νατρίου μεγαλύτερη από πέντε γραμμάρια την ημέρα. Στις άλλες χώρες, η πλειοψηφία των κοινοτήτων είχε μια μέση κατανάλωση νατρίου από 3 έως 5 γραμμάρια την ημέρα (ισοδύναμη με 1,5 έως 2,5 κουταλάκια αλάτι).

«Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά την κατανάλωση λιγότερων από 2 γραμμάρια νατρίου την ημέρα – δηλαδή ενός κουταλάκι του γλυκού αλατιού – ως προληπτικό μέτρο κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά υπάρχουν ελάχιστα αποδεικτικά στοιχεία για τα οφέλη στην υγεία με τόσο χαμηλό επίπεδο», δήλωσε ο Andrew Mente, επικεφαλής της μελέτης και ερευνητής του PHRI.

Πρόσθεσε ότι η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά ακόμη λιγότερα – 1,5 γραμμάρια νατρίου ημερησίως – για άτομα που κινδυνεύουν από καρδιακές παθήσεις.

«Μόνο στις κοινότητες με τη μεγαλύτερη πρόσληψη νατρίου – πάνω από 5 γραμμάρια ημερησίως – κυρίως στην Κίνα, βρήκαμε μια άμεση σχέση μεταξύ πρόσληψης νατρίου και σημαντικών καρδιαγγειακών συμβαμάτων, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

«Στις κοινότητες που κατανάλωναν λιγότερα από 5 γραμμάρια νατρίου την ημέρα, το αντίθετο συνέβαινε. Η κατανάλωση νατρίου συνδέθηκε αντιστρόφως με έμφραγμα του μυοκαρδίου ή με καρδιακές προσβολές και συνολική θνησιμότητα και χωρίς αύξηση του εγκεφαλικού επεισοδίου».

Από την άλλη, πρόσθεσε: «Βρήκαμε όλα τα βασικά καρδιαγγειακά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου του θανάτου, μειωμένα στις κοινότητες και στις χώρες όπου υπάρχει αυξημένη κατανάλωση καλίου που βρίσκεται σε τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, πατάτες και φασόλια»

Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι παρεμβάσεις σε κοινοτικό επίπεδο για τη μείωση της πρόσληψης νατρίου θα πρέπει να στοχεύουν σε κοινότητες με υψηλή κατανάλωση νατρίου και θα πρέπει να ενσωματωθούν σε προσεγγίσεις για τη βελτίωση της συνολικής διατροφικής ποιότητας».

Ο Martin O’Donnell, ερευνητής PHRI και συνεργάτης και κλινικός καθηγητής στο McMaster ανέφερε ότι «δεν υπάρχουν πειστικές αποδείξεις ότι άτομα με μέτρια ή μέση πρόσληψη νατρίου πρέπει να μειώσουν την πρόσληψη νατρίου για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου”, δήλωσε ο O’Donnell.

Στην έρευνα συμμετείχαν οι ακόλουθες χώρες: Καναδάς, Αργεντινή, Μπαγκλαντές, Βραζιλία, Χιλή, Κίνα, Κολομβία, Ινδία, Ιράν, Μαλαισία, Πακιστάν, Φιλιππίνες, Πολωνία, Σαουδική Αραβία, Τανζανία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ζιμπάμπουε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τα κυριότερα σημεία της έρευνας της ΕΕΑΕ για τον κλάδο

To Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΑΕ αναζητά και στοχεύει στην διάδραση, την αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή με τα Μέλη της Ένωσης

Pricefox : Ποιες οι τάσεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η μελέτη της Pricefox αναφέρεται στις τάσεις που επικρατούν στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά αλλά στα προιόντα τα οποία πουλάει στην πλατφόρμα της .

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη.

Κίνητρα και ενθάρρυνση ΤΩΡΑ για ασφαλιστική ευθύνη

Οι  συνθήκες είναι πλέον ώριμες και στην Ελλάδα, ώστε να διαμορφωθούν και κυρίως να εφαρμοσθούν κυβερνητικές πολιτικές ενθάρρυνσης της ατομικής ασφαλιστικής ευθύνης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Ο Βαγγέλης Μπακάλης Τεχνικός Διευθυντής P&C και Marine στην Howden Hellas

Η Howden Hellas, ο μεγαλύτερος μεσίτης ασφαλίσεων στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ανακοινώνει με χαρά την ένταξη του Βαγγέλη Μπακάλη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024