back to top
34.1 C
Athens
Τρίτη 24 Ιουνίου 2025

Οι κύκνοι δεν είναι όλοι λευκοί, ούτε για τους ασφαλιστές

Της Ελενας Ερμείδου

Πίστευαν … κάποτε… πριν χιλιετίες στην Ευρώπη ότι όλοι οι κύκνοι είχαν ένα χρώμα … ήταν όλοι τους λευκοί. Η ιδέα των κατοίκων της Γηραιάς Ηπείρου ήταν υπέροχη, αδιαμφισβήτητη, και ακλόνητη.

- Advertisement -

Πιστεύαμε … πρόσφατα … 5 μήνες πριν ότι η οικονομία της Ευρώπης ανεβάζει ταχύτητα, η Ελλάδα πήρε μπρος, είμαστε όλοι μαζί σε τροχιά ανάπτυξης. Ηταν αδιαμφισβήτητο τίποτα δεν μας σταματούσε, στην Ελλάδα.

Τα αεροπλάνα θα έφερναν κόσμο, ο τουρισμός ανέβαινε, τα έσοδα επίσης, θα άνοιγαν νέες υπηρεσίες, το τουριστικό προϊόν θα επανασχεδιάζονταν. Ανανεώσεις συμβολαίων, νέες δουλειές για ασφαλιστές για όλους τους κλάδους, τι ομαδικά, τι ιδιωτικά, γενικές ασφαλίσεις, υγεία, ζωή, ταξιδιωτικά, ευθύνες.

- Advertisement -

Το μόνο που χρειάστηκε για να χαλάσει η ιδέα που είχε μέσα της εκατοντάδες ευκαιρίες, ήταν να μαθευτεί ένα και μόνο άσχημο. Εκανε την εμφάνιση του ένας Μαύρος Κύκνος και μας έκανε να μάθουμε ότι είναι πολύ πιο σημαντικά αυτά που μας έφερε από αυτά που έχουμε για χρόνια μάθει από διδαχές. Παρατηρούμε, εδώ και 40 ημέρες που ο κορωνοϊός έβαλε την οικονομία του πλανήτη σε καραντίνα ότι δεν θα έπρεπε να συμβεί αλλά και κάναμε και γνωρίσαμε πράγματα με ιδιαίτερη θέρμη που άλλοτε μία μεγάλη μερίδα ελλήνων υποτιμούσε.

Τελικά εκείνο που γνωρίζεις δεν έχει σημασία; Ή εκείνο που δεν γνωρίζεις, έχει;

Νομίζω ότι αυτό δεν ισχύει μόνο για την καθημερινή ιδιωτική μας ζωή, αλλά και όλους του κλάδους των επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας, των ασφαλιστών και των ασφαλιστικών.

Γράφει η ΑΟΝ Hewitt  στόχοι των εταιρειών είναι: η διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η ενδυνάμωση του δικτύου συνεργατών για την διατήρηση της παραγωγής ασφαλίστρων με την υιοθέτηση νέων τεχνολογικών, η  παρατήρηση, αξιολόγηση των νέων συμπεριφορών των καταναλωτών με σκοπό τον σχεδιασμό καινοτόμων προϊόντων.

Κρατήστε τις παραδοσιακές μεθόδους παρατήρησης και αξιολόγησης. Ας δούμε όμως και λίγο πίσω για να φτάσουμε να βλέπουμε και μπροστά μας. Αυτή η αγορά ορισμένες φορές περιορίζεται στο να παρατηρεί μόνο τα πράγματα που θέλει, περιορίζοντας έτσι και την εμπειρία της απέναντι στον κόσμο και την κοινωνία. Αρκεί τότε ένα γεγονός για να ανατρέψει την γενικευμένη γνώση.  Τι λέτε; Δεν σας έχει συμβεί ποτέ αυτό;

Ερευνα που παρουσίασε η AON Hewitt στο Webinar την περασμένη εβδομάδα αναφέρει πως το 66% των ερωτηθέντων διακρίνεται από αβεβαιότητα  για την τωρινή του οικονομική κατάσταση και το 41% αναμένει μείωση των εισοδημάτων του μέσα στους επόμενους 6 μήνες.  Το 34% θα προβεί σε μέτριες περικοπές στις τακτικές του δαπάνες, ενώ το 12% θεωρεί ότι δεν θα μπορεί να ικανοποιεί τις δαπάνες του για ασφάλιστρα.

Προτείνεται λοιπόν η δημιουργία νέων προϊόντων. Τι συστατικά να περιέχουν τα νέα αυτά προϊόντα για να πιάσουν σε αυτή την περίοδο; Μήπως να έχουν κάτι διαφορετικό κάτι που δεν μπορεί να συλλάβει κάποιος εύκολα και κάτι που να απέχει από το αναμενόμενο και το τι έχει ο παραδίπλα μας. Οσο πιο απροσδόκητη είναι η πραγματοποίηση του στόχου, τόσο λιγότεροι είναι οι ανταγωνιστές; Πώς την βλέπετε την ιδέα αυτή;

Και ας μην ξεχνάμε ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές με πιθανά κρατικά πακέτα στήριξης δισεκατομμυρίων, ακόμα και από κράτη όπως η Γερμανία σε επιχειρήσεις που άλλοτε θέριζαν τους αιθέρες όπως η Lufthansa.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τι χρειάζεται για να φανούν οι αλλαγές στις ασφαλιστικές, το φρένο και οι αμφιβολίες

Δεν είναι τα πιο δυνατά τα είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές". 

KPMG: Oι 2 μεγαλύτερες προκλήσεις στην εφαρμογή της ΑΙ στον ασφαλιστικό κλάδο

Η KPMG International παρουσιάζει τη νέα της παγκόσμια έρευνα με τίτλο “Intelligent Industries: Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation”.

Επτά απαντήσεις ψάχνει ο Ανασφάλιστος

Υπάρχει κάποιος που θα μπορέσει να δώσει μία απάντηση από τις επτά που ψάχνει ο Ανασφάλιστος με σιγουριά ;.....

Τα βασικά μεγέθη της ασφαλιστικής αγοράς. Mερίδιο αγοράς, loss ratio, ενεργητικό, Φερεγγυότητα

Τo 2024 δεν παρατηρήθηκαν αξιόλογες μεταβολές στη διάρθρωση της ελληνικής αγοράς ιδιωτικής ασφάλισης, με 34 ασφαλιστικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται σε αυτήν.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Θ. Κοκκάλας, ERGO : Στόχος να μπούμε στην πεντάδα των πρώτων ασφαλιστικών

'Η σημερινή ανακοίνωση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην υλοποίηση της διεθνούς επιχειρηματικής μας στρατηγικής..''

Γ. Κιούκας, Cover Insurance: Οι 4 προϋποθέσεις για την αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής

Tονίζει ότι η συνολική παραγωγή της Cover Insurance φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένη τουλάχιστον κατά 15%, ...

Be Insurance: πώς υποστηρίζει πράκτορες, με ποια τράπεζα συνεργάζεται

Υποστηρίζει την ανάπτυξη των ασφαλιστικών πρακτόρων με συγκεκριμένες ενέργειες αναφέρει σήμερα στο IW.gr o Γ. Μπράβος

Η Επόμενη Μέρα της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση διανύει περίοδο μετάβασης, με τις παραδοσιακές πρακτικές να δοκιμάζονται.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

30 Χρόνια HDI Global SE, Hellas

Η HDI Global SE, Hellas, συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, επιβεβαιώνοντας διαχρονικά τη δέσμευσή της

ΟΑΣΕ: Ψήφισμα-καταγγελία κατά των πολέμων

Η Ομοσπονδία μας καταδικάζει την επιθετικότητα της Ισραηλινής κυβέρνησης , που συνεχίζει να διαπράττει γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού

Σε €7,2 εκατ. οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών για τα ακραία καιρικά φαινόμενα

Ολοκληρώθηκε η έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για την πρώτη εκτίμηση των αποζημιώσεων της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς

Θ. Κοκκάλας, ERGO : Στόχος να μπούμε στην πεντάδα των πρώτων ασφαλιστικών

'Η σημερινή ανακοίνωση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην υλοποίηση της διεθνούς επιχειρηματικής μας στρατηγικής..''

H EAEE ενημερώνει για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στις 13 Ιουνίου 2025 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας