Για τα γεγονότα που συνέβαλαν στην υπεροχή της Prime Insurance μέσα στο 2016, τις προοπτικές και τους στόχους της μιλά σε συνέντευξη του στο Insurance & Reinsurance Outlook ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Μάριος Μήτρος, τονίζοντας ότι η ασφαλιστική στοχεύει στη διατήρηση της ανοδικής της πορείας μέσω της έμφασης σε μη κορεσμένους κλάδους ασφάλισης, ενώ παράλληλα στοχεύει να εκπληρώσει τον μείζονα εμπορικό της στόχο, που είναι η είσοδος της στις ασφαλίσεις ζωής.
Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου
IW: Βρισκόμαστε στο τέλος του 2016. Εντός ολίγων ημερών, περνάμε στο κατώφλι του 2017. Πώς ήταν η χρονιά για την Prime Insurance, και ποια γεγονότα ήταν αυτά που οδήγησαν στην ανοδική της πορεία μέσα στο έτος;
MM: Η Prime Insurance πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση 25% σε επίπεδο συνολικής παραγωγής για το 2016, ενισχύοντας την τάση του 2015: η εξαιρετική επίδοση του κλάδου υγείας (+50%) δικαιώνει τη στρατηγική στόχευσης της εταιρείας μας στον κλάδο και επιβραβεύει την εξαιρετική προσπάθεια του δικτύου μας.
Επίσης, επενδύσαμε σε σύγχρονες μηχανογραφικές υποδομές, τα θετικά αποτελέσματα των οποίων αναμένουμε να δούμε σύντομα: το νέο μηχανογραφικό μας σύστημα, που ήδη υλοποιείται σε Ελλάδα και Κύπρο, θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του κλάδου ζωής και υγείας, ο οποίος είναι και ο επόμενος εμπορικός στόχος της εταιρείας μας στην Ελλάδα.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν, ή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, σημαντικά έργα μηχανοργάνωσης, με στόχο τη διευκόλυνση της καθημερινής μας λειτουργίας καθώς και της εμπειρίας του πελάτη μας. Μεταξύ άλλων:
– Αναβαθμίσαμε την εξυπηρέτηση ζημιών αυτοκινήτου με ειδική τηλεφωνική γραμμή
– Εμπλουτίσαμε το MIS με πληροφόρηση για αναγγελθείσες ζημιές
– Υλοποιούμε τη δυνατότητα online πληρωμής μέσω πιστωτικών καρτών για τον πελάτη και για τον συνεργάτη
– Υλοποιούμε τη διευκόλυνση πληρωμών με χρήση μοναδικού 20ψήφιου κωδικού πληρωμής
– Δώσαμε έμφαση στην παροχή πληροφόρησης MIS στο δίκτυο συνεργατών από ξεχωριστό portal
– Υλοποιήσαμε πλατφόρμα Business Intelligence, η οποία καλύπτει τις ανάγκες του reporting τόσο για τη ρυθμιστική αρχή όσο και για τη διοίκηση.
Τέλος, ενισχύσαμε το brand awareness, θέτοντας σε λειτουργία το νέο μας website (www.primeins.gr), βραβευτήκαμε για τη δράση φιλικών αλκοτέστ στα φετινά Hellenic Responsible Business Awards, χρησιμοποιήσαμε νέα εργαλεία μάρκετινγκ και υλοποιήσαμε online έρευνα ικανοποίησης συνεργατών.
IW: Με τι προοπτικές μπαίνει το 2017 για την Prime Insurance;
MM: Οι επιδόσεις κατά τα δύο τελευταία έτη θέτουν το γενικό πλαίσιο για το 2017. Στοχεύουμε στη διατήρηση της ανοδικής μας πορείας μέσω της έμφασης σε μη κορεσμένους κλάδους ασφάλισης, και ιδιαίτερα στον κλάδο των ασφαλίσεων υγείας. Παράλληλα, η υλοποίηση και παράδοση προς χρήση του νέου μας μηχανογραφικού συστήματος θα μας επιτρέψει την είσοδο στις ασφαλίσεις ζωής, που είναι ο μείζων εμπορικός μας στόχος για το άμεσο μέλλον. Τέλος, η προσεκτική επέκταση των κλάδων περιουσίας και αστικής ευθύνης συνδιαμορφώνει τις θετικές προοπτικές της Prime Insurance.
IW: Ο δείκτης των κατά κεφαλήν ασφαλίστρων στην Ελλάδα συρρικνώνεται. Είναι μόνο η κρίση και η συρρίκνωση των εισοδημάτων που ευθύνεται για αυτό ή μήπως έχουν κάνει λάθη και οι ασφαλιστικές;
MM: Από τη μία, το ασφαλιζόμενο κοινό, λόγω των οικονομικών συνθηκών, είτε αναζητά διακαώς χαμηλότερες τιμές είτε δεν μπορεί να στραφεί σε άλλους, πλην αυτοκινήτων, κλάδους ασφάλισης, π.χ. υγείας, ζωής ή περιουσίας. Από την άλλη, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν μπορούν να μείνουν αμέτοχες στην πτωτική τάση των ασφαλίστρων, ούτε βέβαια και στην ανάγκη του ασφαλιζόμενου κοινού για οικονομικότερες προτάσεις αν θέλουν να διατηρήσουν τα μερίδιά τους.
Ωστόσο, ο δείκτης εξαρτάται από την πορεία των πρωτασφαλίσεων. Με δεδομένη την καθίζηση σε βασικούς και παραδοσιακούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας (όπως οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και η οικοδομική δραστηριότητα), είναι λογικό να παρατηρείται κάμψη.
Η σταθεροποίηση και ανάπτυξη της οικονομίας είναι βασικό προαπαιτούμενο για την ανάσχεση αυτής της τάσης, ενώ ο εντοπισμός ευκαιριών σε κλάδους ασφάλισης εκτός αυτοκινήτου (όπως ο κλάδος ασφαλίσεων υγείας ή περιουσίας και αστικής ευθύνης) μπορεί να προσφέρει απαραίτητο οξυγόνο στις ασφαλιστικές εταιρείες.
IW: Πώς «μεταφράζεται» η καινοτομία στην Prime Insurance; Tι έχει κάνει επ’ αυτού ώστε να προσεγγίσει τον συνεργάτη και τον πελάτη της καλύτερα;
MM: Η καινοτομία για εμάς αφορά οποιαδήποτε πλευρά της λειτουργίας μας: από διαδικασίες και μηχανογραφικές εφαρμογές, που καθημερινά εξελίσσουμε, μέχρι την ίδια την ανάπτυξη και εξέλιξη των προϊόντων μας, όπου προσπαθούμε συνεχώς να καινοτομούμε.
Η άμεση ανταπόκριση στις παρατηρήσεις βελτίωσης που εξέφρασαν οι συνεργάτες μας μέσα από την online έρευνα ικανοποίησης είναι μια απόδειξη. Η θεσμοθέτηση workshops με τους συνεργάτες-champions ανά κλάδο, προκειμένου με δομημένο τρόπο να αφουγκραζόμαστε τι θέλει η αγορά και να ανταποκρινόμαστε με ταχύτητα, είναι άλλη μια απόδειξη.
Η υλοποίηση της εφαρμογής Prime Awards για επιβράβευση και αύξηση του engagement των συνεργατών μας (με συγκέντρωση πόντων και ανταμοιβή με πλούσια δώρα) είναι ακόμα μία απόδειξη.
IW: Ποιοι είναι οι στόχοι σας;
MM: Θέλουμε να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία, με στόχο έως το 2020 να συγκαταλεγόμαστε στις 10 κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα, αποτελώντας την πρώτη επιλογή για το δίκτυο συνεργατών και το ασφαλιζόμενο κοινό.
Επιδιώκουμε τη συνεργασία με όλα τα δίκτυα, καθώς με την εξειδίκευσή τους αντλούμε ιδιαίτερα στοιχεία για την ανάπτυξη και επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, βέλτιστες πρακτικές και στην εκπαίδευση του δικτύου μας.
Τίποτε από όλα αυτά δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη βοήθεια του πανελλαδικού δικτύου συνεργατών μας, οι οποίοι καθημερινά δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να διατηρούμε ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης και να γινόμαστε πραγματικά η πρώτη επιλογή του ασφαλιζόμενου κοινού.
Τέλος, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρω την απίστευτη δυναμική και τις συνέργειες που αναπτύσσονται με τον όμιλο μας, την Demco, στον οποίο, εκτός της Prime Insurance, ανήκουν η τηλεόραση του Alpha, τα Village Cinemas και άλλες σημαντικές εταιρείες, που μας υποστηρίζουν στην επίτευξη των στόχων μας.