Για την αγορά ταξιδιωτικής ασφάλισης και τις προοπτικές της μιλά στο IW ο κ. Κωνσταντίνος Ράπτης, Προϊστάμενος Ανάληψης Κινδύνων Ασφαλίσεων Ζημιών, ERGO Ασφαλιστική.
iw? Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι ταξιδιώτες πριν προχωρήσουν στην αγορά μιας ταξιδιωτικής ασφάλισης; Πώς καθορίζεται το κόστος;
απ. Πριν από ένα ταξίδι, οι ταξιδιώτες θα χρειαστεί να αξιολογήσουν διάφορα στοιχεία πριν προχωρήσουν στην αγορά μιας ταξιδιωτικής ασφάλισης, ώστε να επιλέξουν αυτήν που καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες τους. Καταρχάς, θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι η ασφάλιση καλύπτει όλη την περίοδο του ταξιδιού τους. Παράλληλα, θα πρέπει να ελέγξουν ποιες κατηγορίες καλύπτονται από την ασφάλιση, όπως για παράδειγμα τα ιατρικά έξοδα, αν υπάρχει κάλυψη σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού, αν προβλέπεται κάλυψη σε περίπτωση που χαθούν οι αποσκευές τους ή καθυστερήσει η πτήση και άλλα θέματα που μπορεί να προκύψουν. Επίσης, καλό είναι να μελετήσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις της ασφάλισης για πιθανούς περιορισμούς και εξαιρέσεις, προκειμένου να τους είναι προκαταβολικά σαφές το εύρος της παρεχόμενης ασφαλιστικής κάλυψης. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να καθορίσουν τον προϋπολογισμό τους για την ταξιδιωτική ασφάλιση και να συγκρίνουν τις διάφορες επιλογές που έχουν. Οι τιμές μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το μεταφορικό μέσο, τη διάρκεια του ταξιδιού, τον προορισμό και τα επίπεδα κάλυψης, ενώ είναι πιθανό οι τιμές να διαφέρουν μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών. Τέλος, μια σημαντική παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η επιλογή της ασφαλιστικής εταιρείας. Σε αυτό το πλαίσιο, απαιτείται η προσεκτική αξιολόγηση της φήμης της εταιρείας, καθώς και της ικανότητάς της να διεκπεραιώσει αποζημιώσεις με αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία.
iw? Πώς κινήθηκε η αγορά το 2022, ένα έτος που «σημαδεύτηκε» από «αναταράξεις» στον τουρισμό, με πολλά απρόοπτα γεγονότα, στον απόηχο των ταξιδιωτικών περιορισμών; Υπήρξαν αλλαγές ως προς τις πολιτικές και τις παροχές στη μετά-Covid εποχή;
απ. Το 2022, η αγορά έδειξε να ανακάμπτει στη μετά-Covid εποχή. Ο παγκόσμιος τζίρος του 2022 αυξήθηκε κατά 25% σε σχέση με του 2021 και όλα δείχνουν ότι το 2023 θα φτάσει τα προ Covid επίπεδα, λόγω της μεγαλύτερης χρήσης online πλατφορμών και της συνεχόμενης αύξησης των ταξιδιωτών της μετά-Covid εποχής. Επίσης, στην ERGO Ασφαλιστική παρατηρούμε ότι πολλοί ταξιδιώτες ευαισθητοποιήθηκαν περισσότερο ως προς την ανάγκη για ταξιδιωτική ασφάλιση, λόγω των απρόοπτων γεγονότων και των περιορισμών που επηρέασαν τα ταξίδια τους τα τελευταία χρόνια, και παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αλλαγές στις πολιτικές των ασφαλιστικών εταιρειών (όσον αφορά τον χειρισμό των πανδημιών), η ζήτηση για ταξιδιωτικές ασφαλίσεις αυξήθηκε.
Η ERGO Ασφαλιστική, όπως και ολόκληρος ο κλάδος, ανταποκριθήκαμε άμεσα σε αυτήν την αυξημένη ζήτηση προσφέροντας νέα προϊόντα και πακέτα ασφάλισης που προσαρμόζονται στις ανάγκες των ταξιδιωτών στη μετά-Covid εποχή. Τα πακέτα μας περιλαμβάνουν π.χ. την όλο και με μεγαλύτερη βαρύτητα κάλυψη της ακύρωσης ταξιδιού, την κάλυψη νοσηλείας κτλ. Συνολικά, προσπαθήσαμε να προσαρμοστούμε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και στις ανάγκες των ταξιδιωτών σε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από αβεβαιότητα και περιορισμούς. Σε γενικές γραμμές, όμως, διαπιστώνουμε ότι μετά το αρχικό «σοκ», η αγορά προσαρμόστηκε και ανταποκρίθηκε στις νέες ανάγκες που δημιουργήθηκαν από τον Covid-19.
iw? Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την αγορά φέτος;
απ. Η αγορά των προϊόντων ταξιδιωτικής ασφάλισης βρίσκεται σε ανοδική πορεία, καθώς ο τουρισμός ανακάμπτει και επανέρχεται στα προ πανδημίας επίπεδα. Παράλληλα, ρυθμιστικές αρχές και κυβερνήσεις πολλών χωρών παγκοσμίως έχουν καταστήσει υποχρεωτική την ταξιδιωτική ασφάλιση, γεγονός το οποίο οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων των εν λόγω προϊόντων. Εκτιμούμε ότι ο κλάδος αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά, λόγω της αύξησης των ταξιδιωτών, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη σε σχέση με χτες ευκολία απόκτησης του προϊόντος μέσω ηλεκτρονικών εργαλείων.
Τα στατιστικά του πρώτου τριμήνου 2023 όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό στην Ελλάδα είναι κάτι περισσότερο από υποσχόμενα, καθώς η αύξηση σε σχέση με το 2022 είναι μεγαλύτερη του 50%. Η αναπτυσσόμενη αγορά και η αύξηση της ζήτησης ωθούν τις ασφαλιστικές εταιρείες να αναπτύξουν και να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών τους, καθιστώντας την αγορά άκρως ανταγωνιστική για τις τοπικές και διεθνείς εταιρείες ασφάλισης.
Παράλληλα, με τη χρήση της Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning) και της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence), οι ασφαλιστικές έχουμε πλέον τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσουμε την αλληλεπίδραση με τους πελάτες μας, να προσφέρουμε πιο προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες, να βελτιώσουμε την ικανοποίηση των πελατών και να διαμορφώσουμε πιο δελεαστικές προσφορές σε σύντομο χρόνο.
iw? Ποια προϊόντα παρέχει η εταιρεία σας και ποιες είναι οι παρεχόμενες υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων;
απ. Η ERGO Ασφαλιστική παρέχει το πρωτοποριακό ασφαλιστικό πρόγραμμα ERGO My Travel, το οποίο αποτελεί μια σύγχρονη λύση που επιτρέπει στους ασφαλισμένους να ταξιδεύουν ξέγνοιαστα. Το ERGO My Travel καλύπτει είτε ιδιοκτήτη/ιδιοκτήτρια ταξιδιωτικού γραφείου είτε μεμονωμένο ταξιδιώτη ή ομάδα ταξιδιωτών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προσφέρει σημαντικές καλύψεις, όπως π.χ. νοσοκομειακή περίθαλψη, ιατροφαρμακευτικά έξοδα, κάλυψη σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, απώλεια αποσκευών και διαβατηρίου, προσωπική αστική ευθύνη κτλ. Τέλος, με την απόκτηση της τεχνογνωσίας και της υποδομής της Eurosos, εταιρείας παροχής βοήθειας, οι πελάτες της ERGO Ασφαλιστικής απολαμβάνουν μια σειρά πραγματικά εξαιρετικών υπηρεσιών, που όντως κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως π.χ. κέντρο εξυπηρέτησης 24/7 εντός και εκτός Ελλάδας, δίκτυα συνεργατών στο εξωτερικό, ενώ η διαχείριση των ασφαλιστικών περιπτώσεων δεν θα γίνεται σε απολογιστικό επίπεδο, αλλά σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας στους πελάτες μας μια εξαιρετική υπηρεσία, η οποία πραγματικά αξίζει και καλύπτει όλο το εύρος των αναγκών τους.