back to top
32.4 C
Athens
Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Εκμεταλλεύσου για να πετύχεις, αυτό που δεν μπορείς να αλλάξεις! – 5 απλά βήματα

της Αλεξάνδρας Ζαβού, Νομική Σύμβουλος της MEGA BROKERS

Τα πάντα ρει και ουδέν μένει (Ηράκλειτος). Πόσο γρήγορα και απροειδοποίητα μπορεί να αλλάξει καθετί δεδομένο. Η ζωή μας άλλαξε, η καθημερινότητα μας, από τον τρόπο που εργαζόμαστε μέχρι τον τρόπο που ψωνίζουμε ή χαιρετάμε κάποιον, έγιναν μια νέα, πρωτόγνωρη πρόκληση.

- Advertisement -

Και στη σκέψη όλων η αγωνία για το πώς θα προστατέψουμε την υγεία, τη δική μας και των αγαπημένων μας, η αγωνία για το αύριο, για το πώς θα αντιμετωπίσουμε τη νέα οικονομική κρίση που έρχεται, για το πώς θα ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Είναι σίγουρο ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας και κατ’ επέκταση των πολιτών αποτελεί φλέγον ζήτημα για όλους ανεξαιρέτως τους επαγγελματίες, είτε πρόκειται για μισθωτούς, είτε για ελεύθερους επαγγελματίες, για εργοδότες, για νέους ή μεγαλύτερους σε ηλικία, ακόμα και για τους ανέργους. Έχοντας μόλις υποστεί και επιβιώσει μια μακρά περίοδο οικονομικής ύφεσης, με μέτρα δυσβάσταχτα και μακροπρόθεσμα, είναι βέβαιο ότι η επόμενη μετά-καραντίνας ημέρα μας γεμίζει προβληματισμό και αγωνία.   

Η αγωνία, όμως, για την επιβίωση και διατήρηση των κεκτημένων οδηγεί σε δύο μονοπάτια: το ένα είναι ζοφερά χρωματισμένο, με φόβο, γεμάτο ανασφάλεια και αρνητισμό, που οδηγεί στη στασιμότητα και τη μεμψιμοιρία.

- Advertisement -

Το άλλο μονοπάτι είναι αυτό της δημιουργικής αγωνίας, γεμάτο νέες προκλήσεις-ευκαιρίες, στόχους, οργάνωση, θωράκιση των κεκτημένων και σχεδιασμό για νέες κατακτήσεις. 

Το ζήτημα είναι τι θα επιλέξουμε. Είναι στο χέρι του καθενός μας να μετατρέψει τις δύσκολες αυτές ώρες σε ώρες σχεδιασμού, οργάνωσης και προετοιμασίας για τη νέα πραγματικότητα που έρχεται και την οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ως μια δημιουργική πρόκληση και όχι ως το τέλμα της επαγγελματικής μας πορείας.

Τα πρώτα βήματα είναι απλά -και αυτή την περίοδο που δεν μπορούμε να παραπονεθούμε για έλλειψη χρόνου-, είναι η ευκαιρία που δεν είχαμε για την ανασκόπηση του τρόπου εργασίας μας, των μεθόδων που χρησιμοποιούμε, των στόχων που έχουμε, είναι η ευκαιρία για την εξεύρεση των σημείων που χωλαίνουμε καθώς και των τρόπων για τη βελτίωση τους.

Βήμα 1ο:

? Καταγραφή των δράσεων της μέχρι τώρα επαγγελματικής μας τακτικής. Δηλαδή καταγράφουμε τον τρόπο που λειτουργούμε, την οργάνωση που έχουμε, τον τρόπο που αναζητούμε πελάτες, τον τρόπο που εξυπηρετούμε τους υφιστάμενους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας, τον κλάδο ασφάλισης που αποτελεί το βασικό μας αντικείμενο.

Βήμα 2ο:

? Στοχοθεσία. Τι θέλουμε να επιτύχουμε την επόμενη χρονιά. Ποιοι είναι οι στόχοι μας σε καθαρά εισπραγμένα ασφάλιστρα, σε συμβόλαια, σε νέους πελάτες, σε ποιον ή ποιους κλάδους ασφάλισης. Είναι απαραίτητο να θέσουμε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια καθώς και αριθμούς (πχ τζίρου, συμβολαίων) ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε την πορεία των στόχων μας. Η στοχοθεσία είναι εξαιρετικά σημαντική για να αναπτύξουμε τα επόμενα βήματα δράσης μας.

Βήμα 3ο:

? Αξιολόγηση και Εκκαθάριση των ανωτέρω καταγεγραμμένων εργαλείων και μεθόδων μας. Μπορούμε να τα χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες με βάση την αποτελεσματικότητα τους στην εργασία μας, δηλαδή τα εργαλεία και τις μεθόδους που είχαν ανταπόκριση από εμάς, τους συνεργάτες, τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας, αυτά που αποδείχθηκαν δύσχρηστα ή μη λειτουργικά, αυτά που δεν αξιοποιήσαμε. Εκκαθάριση εργαλείων και μεθόδων. Βελτίωση, εμπλουτισμός και εξέλιξη των εργαλείων και μεθόδων που κρίνουμε ότι αποδίδουν. Απενεργοποίηση, διαγραφή όσων αξιολογήθηκαν ως μη λειτουργικά ή αποδοτικά.

Βήμα 4ο:

? Βελτίωση και εκμοντέρνιση των παροχών προς υφιστάμενους πελάτες. Στήριξη πελατών, παροχή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μας σχέσης, τακτική επικοινωνία. Το επάγγελμα μας είναι ανθρωποκεντρικό. Όσο κι αν χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για τη διευκόλυνση των καθημερινών εργασιών μας, η επικοινωνία με τον πελάτη ήταν και θα είναι ο βασικός άξονας διατήρησης και αύξησης του πελατολογίου μας.

Βήμα 5ο

? Εξέλιξη, ανεύρεση τρόπων προσέγγισης νέων πελατών. Έλεγχος και καταγραφή των νέων αναγκών που δημιουργεί η επί κορωνοϊό εποχή: οι νέες ανάγκες των ανθρώπων σε κάθε τομέα, οικογενειακό, επαγγελματικό κλπ. Συνεχής ενημέρωση και μελέτη των νέων ασφαλιστικών προϊόντων των εταιρειών. Παρακολούθηση επικαιρότητας, τομέων που πλήττονται, τομέων που αναγεννούνται, τομέων που μεταβάλλονται. Η κάθε αλλαγή ανοίγει πάντα νέους δρόμους.

Αρκεί να παραμείνουμε ψύχραιμοι για να τους δούμε.

Η αλήθεια είναι ότι η μετά -κορωνοϊό κανονικότητα θα είναι διαφορετική από αυτήν που είχαμε συνηθίσει. Και είναι αλήθεια ότι η οικονομία δέχθηκε μεγάλο πλήγμα που αναμφισβήτητα θα επηρεάσει το σύνολο της κοινωνίας. Όμως είναι και μια ευκαιρία αποδέσμευσης από τα περιττά βαρίδια του παρελθόντος, είναι μια ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα νέα τεχνολογικά εργαλεία, τις νέες ανάγκες που ανακύπτουν σε κάθε περίοδο αλλαγών

Όπως πολύ εύστοχα αναφέρει ο Δαρβίνος «Δεν είναι τα πιο δυνατά είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές.» 

Έτσι κι εμείς, μπορούμε να χαθούμε στον αρνητισμό και τη στασιμότητα, ή να δεχθούμε τη νέα κατάσταση ως μια νέα πρόκληση, μια ευκαιρία να δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να βελτιώσουμε την επαγγελματική μας δραστηριότητα, να αναβαθμίσουμε τον τρόπο εργασίας μας, να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας. Να αντιμετωπίσουμε τη νέα οικονομική κρίση ως μια πρόκληση που θα γίνει αφετηρία για δημιουργία, εφευρετικότητα και ανάπτυξη του αντικειμένου μας. Να επωφεληθούμε από το χρόνο που δεν μπορούμε να διαθέσουμε σε αγαπημένα πρόσωπα και δραστηριότητες για να παρακολουθήσουμε σεμινάρια, να διαβάσουμε, να αφουγκραστούμε την αγορά, να εφοδιαστούμε με νέες γνώσεις. 

Να αντιστρέψουμε τις δυνητικά δυσάρεστες συνέπειες της κρίσης και να τις ανάξουμε σε όπλα επαγγελματικής και προσωπικής ανέλιξης.

Να αποτελέσει η νέα αυτή περίοδος εφαλτήριο ανάπτυξης, καινοτομίας και δημιουργικότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κυκλοφορεί τo νέο τεύχος του Insurance World

Στο νέο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2025 φιλοξενείται η κεντρική συνέντευξη του κ. Τάσου Χατζηθεοδοσίου, Διευθύνοντος Συμβούλου της MEGA Brokers

Mega Brokers – Karavias Undewriting Agency: Μέχρι 9/9 δεκτές συμμετοχές για εκπαίδευση στην ασφάλιση Airbnb

Μεγάλη η σημασία της συγκεκριμένης εκπαίδευσης, δεδομένου ότι από 1ης Οκτωβρίου 2025 δημιουργείται μια νέα αγορά

Εξετάσεις διαμεσολαβητών ΤτΕ: Οδηγίες της Mega Brokers για νέους υποψηφίους

Η εταιρεία προσφέρει χρηστικές πληροφορίες και σεμινάρια προετοιμασίας για τις προσεχείς (11-12/10) εξετάσεις της Θεσσαλονίκης

Στις 10/9 ξεκινά το νέο πρόγραμμα σεμιναρίων της Mega Brokers

Το Εκπαιδευτικό Πλάνο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2025 ενισχύει τις δεξιότητες των συνεργατών της εταιρείας σε καίριους τομείς της αγοράς

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ασφάλιση κατοικίας: Πώς θα «ξεκολλήσει» η αγορά από τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης; 

Ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από αυτήν την εικόνα και πώς μπορεί αυτή να αναστραφεί προς όφελος όλων

Η τρομοκρατία και οι πολιτικοί κίνδυνοι αναδύονται ως δύο πολύ σημαντικές απειλές για την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ασφάλεια

Προς επανεξέταση ο τρόπος με τον οποίο κράτη, επιχειρήσεις και ασφαλιστικοί μηχανισμοί διαχειρίζονται τον κίνδυνο

NP Ασφαλιστική: Τα οφέλη της ομαδικότητας στην εργασία

Η αποτελεσματική ομαδική εργασία ενισχύει τη συλλογική ικανότητα και διευκολύνει την επίτευξη κοινών στόχων - Ποια είναι τα μυστικά της;

Η. Τσολάκης: 368 δράσεις σε 6 χρόνια αποδεικνύουν ότι η παρουσία της ΠΟΑΔ είναι απαραίτητη

Τη συνεισφορά της ΠΟΑΔ στα δρώμενα της ιδιωτικής ασφάλισης εξαίρει ο πρόεδρος Ηλίας Τσολάκης ενόψει εκλογοαπολογιστικών εργασιών και ΓΣ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τι δεν αλλάζει στην Υδρόγειο Ασφαλιστική

Η Υδρόγειος θα παραμείνει η ασφαλιστική με το ανθρώπινο πρόσωπο, που επενδύει συνεχώς σε στελέχη και συνεργάτες, αξιοποιώντας στο έπακρον τις ευκαιρίες

200 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες για την Παιδεία – Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» αλλάζει τα σχολεία

Συνεργαζόμενες με την Πολιτεία, οι 4 τράπεζες επενδύουν στο μέλλον της νέας γενιάς και συμβάλλουν ενεργά στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης

Η State Farm δείχνει με χιούμορ και γνωστά ονόματα πως δεν είναι μια οποιαδήποτε ασφαλιστική

Με τη νέα της καμπάνια η State Farm αποδεικνύει πως μια αξιόπιστη ασφαλιστική μπορεί να είναι και διασκεδαστική

H Eurolife αναβαθμίζει τις υπηρεσίες υποστήριξης ζημιών αυτοκινήτου

Σκοπός της εταιρείας, να βρίσκεται καθημερινά δίπλα σε πελάτες και συνεργάτες, με ταχύτητα, διαφάνεια και σαφήνεια

Ασφάλιση κατοικίας: Πώς θα «ξεκολλήσει» η αγορά από τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης; 

Ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από αυτήν την εικόνα και πώς μπορεί αυτή να αναστραφεί προς όφελος όλων