back to top
35.2 C
Athens
Τρίτη 15 Ιουλίου 2025

Ε.Καφφετζή: Αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Για το ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης μιλά σε συνέντευξ της στο Insuranceworld.gr η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Globalnet Μεσίτες Ασφαλίσεων  ΕΠΕ κα. Ευγενία Καφφετζή και Εκπρόσωπος του Δ. Σ. του ΣΕΜΑ με αφορμή την διοργάνωση του 10 ου Insurance Conference. Δεν διαβλέπει αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ παραδοσιακού ασφαλιστή και ψηφιακού, θα μπορούσαμε να πούμε, ασφαλιστή, αντίθετα προβλέπει συμπληρωματικότητα και διευκρινίζει ότι με την σωστή χρήση της τεχνολογίας, τα γραφεία μπορούν να δουν βελτιωμένα αποτελέσματα στην παραγωγή, στο κόστος της λειτουργίας τους, και βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

- Advertisement -

Η ψηφιακή έποψη επιφέρει αλλαγές σίγουρα και στην διανομή των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση;

H έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει διαφορετικό περιεχόμενο για τον καταναλωτή και μια επιχείρηση – πολύ περισσότερο σε μια επιχείρηση παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών όποτε μιλάμε για το σύνολο των λειτουργιών και πολλών τομέων δηλαδή back office αλλά και sales model.

- Advertisement -

Οι δυνατές  επενδύσεις σε τεχνολογία των περισσοτέρων ασφαλιστικών εταιριών στην τελευταία διετία, λόγω Solvency και Κοινοτικών Οδηγιών ‘τράβηξαν’ σε ανάπτυξη τεχνολογικής υποστήριξης της λειτουργίας των μεγάλων γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Η ασφαλιστική αγορά εισέρχεται σε μια νέα εποχή που χαρακτηρίζεται από νέες διαδικασίες νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στον νέο καταναλωτή. Άρα αναμένουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα με σοβαρές αλλαγές που θα καθοδηγούν τον πελάτη στη διάθεση λύσεων βασισμένων και σε αλλά δεδομένα πέραν της τιμής.

Ηλεκτρονικά γραφεία & aggregators versus γραφείων μεσιτών και πρακτόρων. Μιλάμε για αθέμιτο ανταγωνισμό;

Η ραγδαία άνοδος του internet και της χρήσης Smartphone και tablets επηρεάζουν σημαντικά την συμπεριφορά του καταναλωτή και υποψηφίου πελάτη. Δεν μπορούμε επομένως στην anytime ελληνική πραγματικότητα και των λοιπών direct insurance business να μιλάμε όπως παλιά.

Επίσης η ολιστική προσέγγιση μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων λιανικής επιφέρει αλλαγές στην κλασσική ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Όπως, επιχειρήσεις που έχουν μπει στο κλάδο της πώλησης αυτόνομων αυτοκινήτων ή εταιρίες που δημιουργούν υπηρεσίες sharing economy συμπεριλαμβάνουν την ασφαλιστική κάλυψη στο προϊόν ή την υπηρεσία  – Επιχειρήσεις που πουλάνε κινητά και tablets, το ίδιο.

Aρα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον στην Διανομή των  Προϊόντων, αθέμιτος ανταγωνισμός;

Όχι δεν το βλέπω ως αθέμιτο ανταγωνισμό, αντίθετα με την έξυπνη χρήση τεχνολογικών βοηθημάτων βλέπω τη βελτίωση της παραγωγικότητας, τη μείωση εξόδων λειτουργίας, ταυτόχρονα, με τη παροχή στον καταναλωτή της σημερινής  εποχής, μια υψηλού επιπέδου ποιότητα υπηρεσιών.

Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης –Εκτός από τις δηλώσεις και τα άρθρα που διαβάζουμε βλέπετε να υπάρχει ψηφιακή  στρατηγική;

Κουλτούρα, Όραμα και Θέληση τα βασικά πρέπει να πληρούνται, προκειμένου ένα project που άπτεται του ψηφιακού μετασχηματισμού να εξελιχτεί ομαλά και να υιοθετηθεί από τις δομές και τις λειτουργίες μιας σύγχρονης επιχείρησης .

Στην Ελλάδα το προβληματικό οικονομικό τοπίο έχει επιδράσει σημαντικά στην υιοθέτηση και πραγματοποίηση σχετικών project

Aρα ναι γράφονται περισσότερα από όσα γίνονται.

Το θετικό, όμως είναι ότι έχουμε αντιληφθεί τη σημαντικότητα και τις θετικές επιδράσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού του κλάδου μας, άρα μπορούμε να πούμε ότι δημιουργείται ψηφιακή στρατηγική

Και, για να το κάνω πιο συγκεκριμένο για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αυτό σημαίνει ΕΠΕΝΔΥΣΗ σε τρεις πυλώνες: Πρώτον: BACKOFFICE σύγχρονο, Δεύτερον: ΒΕΛΤΙΩΣΗ της ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ που παίρνει ο καταναλωτής για την ασφαλιστική του ανάγκη και Τρίτον: ΠΑΡΟΧΗ αρτιότερων υπηρεσιών

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Insurance Europe: Το σχέδιο αποταμιεύσεων-επενδύσεων μάς χρειάζεται

Την προνομιακή θέση του κλάδου για πράσινες επενδύσεις και αντιμετώπιση του συνταξιοδοτικού κενού επισημαίνει η ευρωπαϊκή ομοσπονδία

Ολοκληρώθηκε η πώληση της AXA IM στην BNP Paribas

AXA IM και BNP Paribas συναποτελούν έναν ευρωπαϊκό κολοσσό με υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 1,5 τρισ. ευρώ

Συντάξεις: Πώς θα αυξήσετε τον αριθμό των ατόμων που αποταμιεύουν

Ο ρόλος των ασφαλιστών εκτείνεται πέρα από τις απλές προσφορές και πωλήσεις προϊόντων.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η «επόμενη μέρα» της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση διανύει περίοδο μετάβασης, με τις παραδοσιακές πρακτικές να δοκιμάζονται.

SVV: Γιατί ο ασφαλιστικός κλάδος πρέπει να δραστηριοποιηθεί άμεσα απέναντι στην ΤΝ

Είναι απλώς μια περαστική μόδα ή μήπως η τεχνητή νοημοσύνη θα μεταμορφώσει τον κλάδο....όλες οι απαντήσεις ....

Επιθεώρηση Χρυσολόγου: Επιτυχία και ανθρωπιά σε απόλυτη αρμονία

Η δύναμη της γνώσης. Η υπεραξία της εμπειρίας. Η αγάπη για το αντικείμενο της δουλειάς. Ο ίδιος ο άνθρωπος...

Πώς αλλάζει ο χάρτης των παγκοσμίων ασφαλίσεων

Οι ασφαλίσεις Ζωής προβλέπεται να έχουν ασθενική ανάπτυξη 2025. Οι ασφαλισμένοι είναι επιφυλακτικοί εν μέσω υψηλής αβεβαιότητας....

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Eurolife FFH: παρουσίαση του My Health F1rst στους συνεργάτες της εταιρείας στην Κεντρική Ελλάδα

Με στόχο να είναι πάντα δίπλα στους συνεργάτες της, σε όποιο σημείο της Ελλάδας και αν βρίσκονται, η Eurolife FFH πραγματοποίησε παρουσίαση 

Η Εθνική Ασφαλιστική έχει μετασχηματιστεί θεαματικά

Η σημαντική αναδιοργάνωση που έχει πραγματοποιήσει μέσα σε λίγα μόλις χρόνια η Εθνική Ασφαλιστική, βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική πολυεπίπεδου

Insurance Europe: 4 τρόποι για να τελεσφορήσει η FIDA

Για κίνδυνο να καταστεί η Πρόσβαση στα Χρηματοοικονομικά Δεδομένα υπερβολικά σύνθετη και ασύμφορη προειδοποιεί η ομοσπονδία

Η «επόμενη μέρα» της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση διανύει περίοδο μετάβασης, με τις παραδοσιακές πρακτικές να δοκιμάζονται.

Μασκ προς Ευρώπη: Γεννάτε γιατί… χανόσαστε

Κοινοποιώντας στο X έναν δημογραφικό χάρτη της Ευρώπης «στο κόκκινο», ο Έλον Μασκ καλεί τους πολίτες της να κάνουν μεγάλες οικογένειες