της Ελενας Ερμείδου
Στο ζύγι βάζουν το εισόδημα, στην ίδια ζυγαριά και τις παραβάσεις. Ανάλογα, αν η ζυγαριά γύρει περισσότερο ως προς το εισόδημα, το πρόστιμο για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα αυξάνεται Ομως, αν το εισόδημα δεν έχει και τόσο βάρος, το πρόστιμο θα είναι μικρότερο. Και, αν το εισόδημα δεν ζυγίζει ούτε γραμμάριο, το πρόστιμο θα είναι μηδενικό;.
Και έτσι θα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, και όλων αυτών των ειδών οι παραβάσεις. Ολοι θα συμμορφωθούν με το ΚΟΚ και, οι έχοντες χρήματα, δεν θα σκέφτονται πριν κάνουν την παράβαση, «έχω λεφτά, πληρώνω και παρανομώ»!
Οφέλη και για τις ασφαλιστικές!, όπου υπό τον νέο καθεστώς θα μειώσουν και το δείκτη ζημιών και αποζημιώσεων; Αραγε, τα τμήματα του underwriting που κατέχουν κάθε είδους πληροφορία και μελέτες, προκειμένου να καθορίσουν το ύψος του ασφαλίστρου, έχουν στα χέρια τους στοιχεία από άλλες χώρες, μπορούν να μας παραθέσουν να κάνουμε;
Πόσο ζυγίζει η παρανομία;
Δηλαδή το μέγεθος της παράνομης πράξης οδεύει στο να καθορίζεται από το εισόδημα. Μία ίδια ακριβώς παράνομη πράξη, τρία διαφορετικά πρόστιμα. Συντελεστής στο τμήμα του “underwriting” του υπ. Μεταφορών η φορολογική δήλωση του οδηγού αυτοκινήτου.
Και, ο “χάρτης” κατανομής εισοδημάτων στην Ελλάδα, τι δείχνει; Υπάρχουν πρόσφατα στοιχεία. Το εισόδημα των ελλήνων έχει συρρικνωθεί δραματικά. Οι φορολογικές δηλώσεις «αδυνάτισαν», χρήμα δεν υπάρχει. Μεγάλος μέρος της χώρας ζει υπό συνθήκες φτώχειας που οφείλεται στις αστοχίες και τα συμφέροντα των κυβερνώντων.
Την ευθύνη δεν την έχουν οι Θεσμοί. Αυτοί υπέδειξαν τρόπους δίκαιας κοινωνικής αναδιανομής, Οι επιστροφές χρημάτων και η μέριμνα πήγε σε πολύ συγκεκριμένα άτομα, διαπιστώθηκε άλλωστε αυτό τον περασμένο Δεκέμβριο με το ντόρο που έγινε με τις συντάξεις Οι παρανομίες με τις επιβολές φόρων συνεχίζονται παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Πόσο κοστίζει το πρόστιμο και μία παράβαση;
Ενισχύεται μήπως η παρανομία, και η δημοφιλία της παρούσας κυβέρνησης. Η παρανομία γιατί το πρόστιμο δεν θα κοστίζει, αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι ο πληθυσμός της Ελλάδας ζει υπό καθεστώς εισοδηματικής συρρίκνωσης, και η δημοφιλία της κυβέρνησης, καθώς εξασφαλίζει ψήφους από το μεγαλύτερο ποσοστού του πληθυσμού.
Πολιτικός vs κοινωνικός αντίκτυπος
Το νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών πάει προς συζήτηση στην Βουλή. Σίγουρα θα χαθεί πόλτιμος χρόνος από λόγια που νομιμοποιούν τους συντάκτες του νομοσχεδίου και σίγουρα θα κινητοποιήσουν τα υπόλοιπα κόμματα με σκέψεις και λόγια που δεν θα έχουν αξία, αφού ΚΟΚ υπάρχει.
Αξιοκρατία και σωστή αστυνόμευση υπάρχει πουθενά, ειδική εκπαίδευση στα σχολεία για την χρήση του κινητού, μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής; Είναι οι βασικοί παράγονες που έχουν κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο. Οχι, όμως πολιτικό.