Pricefox.gr και Insurtech Insights: Πώς θα μοιάζει η αγορά του Insurtech to 2021;

Η παγκόσμια αγορά βίωσε πρωτοφανείς καταστάσεις από τον Μάρτιο του 2020. Ωστόσο ο κλάδος του Insurtech συνέχισε να ακμάζει, με σημαντική χρηματοδότηση να υποστηρίζει τον κλάδο, τόσο σε δημόσιες αγορές όσο και ιδιωτικά, με την συστηματικότερη συνεργασία μεταξύ startups  και εδραιωμένων παικτών αλλά και με πολλά υποσχόμενα προϊόντα που δύναται να καλύψουν τις μακροπρόθεσμες ανάγκες μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η ασφάλεια θα ενσωματώνεται σε κάθε επιχειρηματική & ιδιωτική συναλλαγή

Καθώς η αγορά ασφαλειών δεν είναι μια ως επί το πλείστον ευχάριστη διαδικασία για τους καταναλωτές, θα βλέπουμε ολοένα και περισσότερες ασφάλειες να πωλούνται κατά τη διάρκεια άλλων συναλλαγών που οι χρήστες τείνουν να πραγματοποιούν πιο συχνά. Η ενσωμάτωση αυτή υπήρξε η λέξη-κλειδί στον χώρο του fintech για πολλά χρόνια, γεγονός που αποτυπώνεται καλύτερα με παίκτες Buy Now Pay Later (BNPL), όπως η Affirm και η Klarna.

Η ενσωματωμένη ασφάλεια έχει ξεκινήσει με την ταξιδιωτική ασφάλιση και τις επεκτάσεις εγγυήσεων, που πωλούνται σε πολλά σημεία πώλησης. Το 2021 θα φέρει ευκαιρίες περαιτέρω ενσωμάτωσης της ασφάλειας σε πολλές διαφορετικές  συναλλαγές, με τελικό στόχο να παρέχεται στους καταναλωτές μια απρόσκοπτη εμπειρία του προϊόντος σε συνδυασμό με στοχευμένες λύσεις ασφάλισης.

Το 2021 θα είναι το έτος της Plaid για την ασφάλεια

Η Plaid παρέχει την τεχνολογική υποδομή σύνδεσης των τραπεζών με οικονομικές εφαρμογές, όπως το Velmo, το οποίο απαιτεί πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό ενός καταναλωτή. Έτσι ο χρήστης μπορεί να μεταφέρει χρήματα από την τράπεζα του στην τράπεζα του παραλήπτη μέσω π.χ. του Velmo. Η έκρηξη οικονομικών εφαρμογών οδήγησε σε δραματική ανάπτυξη της Plaid.

Είναι γεγονός πως το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ υπέβαλε μήνυση για να παρεμποδίσει την εξαγορά της Plaid από τη Visa. Ποιο είναι το χειρότερο σενάριο; Οι δημόσιες προσφορές προς την Plaid να ξεπεράσουν κατά πολύ την αποτίμηση 5.3$ δις που προσέφερε η Visa. Το 2020, ιδρύθηκαν τουλάχιστον 7 “Plaid για Ανθρώπινο Δυναμικό”. Οι συνδέσεις δεδομένων και η ενεργοποίησή τους είναι κρίσιμες για την ασφάλεια ζωής, την υγεία και τις γενικές ασφαλίσεις.

Ρομποτική έξαρση: Ο αυτοματισμός θα εξαλείψει διαδικασίες ρουτίνας και θα βελτιώσει την εμπειρία του καταναλωτή

Ο αυτοματισμός θα χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη διαδικασιών που γίνονται ακόμη χειροκίνητα όπως για παράδειγμα η διαχείριση ζημιών. Οι νεοσύστατες εταιρείες θα επιταχύνουν την διείσδυση αυτοματισμών σε εδραιωμένες ασφαλιστικές, βελτιώνοντας την εμπειρία του καταναλωτή. Ποιος θέλει να περιμένει για να ενημερωθεί για τις καλύψεις της ασφάλειάς του; Σήμερα οι καταναλωτές προτιμούν να χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να πληκτρολογούν, να υποβάλουν το αίτημα τους και να προγραμματίζεται για παράδειγμα η αντικατάσταση ενός παρμπρίζ γρήγορα και εύκολα. Για να αναδείξουμε πόσο γρήγορα αυτή η αλλαγή πραγματοποιείται: Το 2019, η State Farm έτρεξε μια καμπάνια αμφισβητώντας το bot της Lemonade. Το 2020, η State Farm προέβη σε μια επένδυση στην Replicant, προωθώντας το Voice Al για να υποστηρίξει τα επανδρωμένα τηλεφωνικά κέντρα. Το αποτέλεσμα ήταν η ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, η οποία είναι φθηνότερη για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας: ο αυτοματισμός είναι λοιπόν μια win-win, ασταμάτητη δυναμική.

Μέσω της πανδημίας επιταχύνθηκαν ισχυρότερες συνεργασίες μεταξύ εδραιωμένων παικτών και startup.

Πίσω στο 2015, όταν οι εταιρείες Insurtech άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, οι ασφαλιστικές ανταποκρίθηκαν με τη δημιουργία καινοτόμων KPIs για την αξιολόγηση των υπαλλήλων.

Το αποτέλεσμα ήταν οι εδραιωμένοι παίκτες να ξεκινήσουν πολλά πειράματα και δοκιμές με νεοσύστατες Insurtech εταιρείες. Το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό με πολλά από αυτά τα πειράματα να αποτυγχάνουν. Σήμερα, οι ασφαλιστικές έχουν μεταφέρει τη διαδικασία της λήψης αποφάσεων στις αρμόδιες ομάδες και εκείνες με τη σειρά τους επιλέγουν τους συνεργάτες τους. Έτσι δημιουργούνται σταθερές και μακροχρόνιες σχέσεις. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι προσπάθειες των παραδοσιακών ασφαλιστικών επιχειρήσεων εστιάστηκαν στη κατεύθυνση αυτή. Οι προσπάθειες αυτές θα όμως θα αποδώσουν  μόνο όταν γίνει κατανοητό πως οι παραδοσιακοί και εδραιωμένοι παίκτες έχουν ανάγκη τις startups για να επιτύχουν τους στόχους τους.

Περισσότερες Startups θα επιχειρήσουν να μεγαλώσουν κάθετα.

Οι Insurtechs θα πάψουν να αρκούνται στο να παίζουν το ρόλο των Managing General Agent. Κοιτώντας τα προφίλ των Αρχικών Δημόσιων Προσφορών (IPO) της Lemonade και του Root, το 2021 θα δούμε πολλές Full Stack startup. Αν και το MGA μοντέλο διαχείρισης έχει  πλεονεκτήματα, καθώς δεν χρειάζεται πολλά κεφάλαια και δίνει τη δυνατότητα σε μια Start-up να εισέλθει γρήγορα στην αγορά, η δομή ενός Full Stack μοντέλου, προσφέρει πλήρη έλεγχο του προϊόντος και της εμπειρίας του πελάτη. Τα διαθέσιμα κεφάλαια υπάρχουν και μάλιστα από πολλές πηγές. Αυτό αποδεικνύεται από τα τεράστια κεφάλαια που σήκωσαν  οι Pie, Kin, Hippo και μερικές νέες ασφαλιστικές που ασχολούνται με τον κλάδο της ασφάλισης ζωής.

Οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα βρουν επιτέλους τις λύσεις που χρειάζονται

Αν και αρχικά η αγορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SMEs) υποτιμήθηκε, τελικά υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις επιτυχίας σε αυτή την αγορά. Οι Embroker, Vouch και Next Insurance συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Το Bold Penguin έχει ενσωματωθεί στη ροή των ήδη υπαρχόντων ασφαλιστικών, παρέχοντας αξία, όπου οι μεγάλοι παίκτες δεν διέθεταν. Τελικά, φαίνεται πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα έχουν μερικές καλές επιλογές για τη θωράκιση τους και αυτό χάρη σε επίμονες Insurtechs.

Οικονομίες κλίμακας μέσω Coretech

Οι εδραιωμένοι παίκτες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τα υπάρχοντα βασικά συστήματά τους με μέσο όρο γύρω στα 15 χρόνια, οι απαρχαιωμένες γλώσσες προγραμματισμού και υλοποιήσεις προμηθευτών, προκαλούσαν πληθώρα δυσλειτουργιών. Δύο ελπιδοφόρες προοπτικές είναι το No code και Coretech δίνοντάς τη δυνατότητα μεταφοράς πληροφοριών σε περιβάλλον Cloud. Οι προκλήσεις του 2020 ενθάρρυναν περισσότερους παραδοσιακούς παίκτες  να αρχίσουν, αν και σε περιορισμένο αριθμό, ενσωμάτωση νέων συστημάτων. Το 2021, θα αρχίσουμε να βλέπουμε ολοένα περισσότερες ασφαλιστικές να υιοθετούν τις νέες τεχνικές.

Η cyber ασφάλιση θα οδηγήσει την αγορά σε ένα μοντέλο δυναμικής ανάληψης/προστασίας ρίσκου

Έχουν υπάρξει πολλές startups στον τομέα της cyber ασφάλειας, καλύπτοντας μια ανάγκη επιβίωσης για πολλές επιχειρήσεις. Κάποιες από αυτές τις startups έχουν αντιμετωπίσει δυσκολίες στοχεύοντας σε επιχειρήσεις πολύ μικρές για να αντέξουν τα premium, άλλες δεν κατάφεραν να αξιολογήσουν σωστά τον κίνδυνο και ανέλαβαν υπέρμετρο ρίσκο. Ωστόσο, η αγορά συνεχίζει να μεγαλώνει και να καινοτομεί, ευχάριστα νέα εάν κανείς αναλογιστεί πόσο πληθαίνουν οι cyber απειλές. Συνδυάζοντας αξιολόγηση κινδύνου σε πραγματικό χρόνο με cyber ασφάλιση, startups στο χώρο της cyber ασφάλισης θα μπορέσουν να παρέχουν δυναμική προστασία από το ρίσκο, επιτρέποντας στους πελάτες τους να μειώνουν το ρίσκο μόλις αυτό αναγνωριστεί. Αυτό το μοντέλο δεν είναι απίθανο να μεταφερθεί και σε άλλους κλάδους. Οι παραμετρικές καλύψεις θα αυξηθούν

 

Οι Insurtechs θα καλύψουν το κόστος των ζημιών και των καθυστερήσεων, εξαλείφοντας την χειροκίνητη διαδικασία, μέσω παραμετρικών λύσεων. Ο ορισμός μιας ζημιάς σε σχέση με ένα σταθερό γεγονός όπως η βροχόπτωση σε μια συγκεκριμένη περιοχή δεν μπορεί να εφαρμοστεί για αγορές όπως ο κίνδυνος ξηρασίας σε αναπτυσσόμενες χώρες. Σήμερα, οι Insurtech προωθούν την παραμετρική κάλυψη για μια γκάμα πιθανόν ρίσκων, συμπεριλαμβανομένου σεισμού, αέρα και cyber σε αναπτυγμένες αγορές. Οδηγός σε αυτό θα είναι η εμπειρία του χρήστη. Ο ασφαλισμένος μπορεί πια να υποβάλει απευθείας το αίτημα αποζημίωσης. Το 2021 λοιπόν, αναζητούνται παραμετρικές λύσεις που θα καλύψουν περισσότερα είδη κινδύνων.

Ρεκόρ επενδύσεων σε insurtechs ανεξαρτήτως stage

Ο ρυθμός τόσο στα αρχικά, όσο και στα πιο προχωρημένα στάδια επενδύσεων αποδεικνύει ότι οι επενδυτές διατηρούν τον ενθουσιασμό τους για την αγορά. Επιχειρηματικά μοντέλα που δημιουργήθηκαν βάσει του μοντέλου Fintech θα αποτελέσουν πρότυπο, για το νεότερο αδερφάκι, το Insurtech. Καινοτομία μέσα από  insurtech υπάρχει ακόμα πολλή, όπως και  το κεφάλαιο για να την υποστηρίξει. Το 2021, προβλέπεται να δούμε νέες πολλές νέες startups καθώς και τεράστια κεφάλαια να επενδύονται στην Insurtech αγορά.

Περισσότερες μεγάλες εξόδους

Οι αγορές  το 2020 παρουσιάστηκαν πρόθυμες να συμβάλλουν οικονομικά για την μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου. Οι Insurtech εταιρείες Lemonade και Root εισήλθαν στο Χρηματιστήριο μέσω Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO). Η Hippo αναμένεται στο προσεχές διάστημα, είτε μέσω IPO, είτε μέσω SPAC. Το Metromile έγινε η πρώτη insurtech που εξαγοράστηκε από μια SPAC. Αυτά τα επιτυχημένα ανοίγματα θα οδηγήσουν σε συνεχείς επενδύσεις σε Insurtech εταιρείες. Επομένως θα δούμε περισσότερες εισόδους στο Χρηματιστήριο. Ακόμα αναμένεται να δούμε ολοένα περισσότερες Insurtech να εξαγοράζουν παρεμφερείς εταιρείες, όπως στην περίπτωση εξαγοράς της Bold Penguin από τη Risk Genius και την αγορά των Jupiter Labs από τη Next Insurance. Στόχος θα είναι η κάλυψη συγκεκριμένης στρατηγικής ανάγκης του επενδυτή και η εξαγορά θα είναι μία λύση πιο γρήγορη και εν τέλει πιο συμφέρουσα από το χτίσιμο..

Εκτός των εισόδων στα χρηματιστήρια, οι Insurtech θα έχουν και άλλες επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των στρατηγικών εξόδων. Η εξαγορά του Insurance IQ από την Prudential το 2019, δημιούργησε πολλές ελπίδες, αλλά οι ασφαλιστικές δεν επέδειξαν ακόμη μεγάλη προθυμία λόγω των αποτιμήσεων των εταιρειών. Διάφοροι Brokers είναι πάντα σε ετοιμότητα να αδράξουν μεγάλες ευκαιρίες, έχουν πραγματοποιήσει ήδη αρκετές εξαγορές και αναζητούν deals που θα δώσουν αξία στους υπάρχοντες πελάτες τους. Οι εταιρείες Duck και Guidewire έχουν δημιουργήσει μεγάλες λίστες συνεργατών με Startups. Θα υπάρξουν πολλαπλές έξοδοι Insurtech εταιρειών το 2021 είτε από deals μεταξύ τους ή από περισσότερες δημόσιες προσφορές.

Σχετικά με το Pricefox

Το Pricefox είναι η καινοτόμα πλατφόρμα σύγκρισης τιμών. Οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν καλύψεις, τιμές και να αγοράσουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους με τρία απλά βήματα online, από τις πιο αξιόπιστες ασφαλιστικές.

Οι καταναλωτές εισάγουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους και μερικά ακόμα στοιχεία, συγκρίνουν και διαλέγουν το πακέτο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους και αγοράζουν με ασφάλεια, χωρίς δικαιολογητικά, την ασφάλεια αυτοκινήτου τους. Αμέσως, λαμβάνουν σε email το ασφαλιστήριο με όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Οι καταναλωτές όχι μόνο μπορούν να αγοράσουν από την εύχρηστη πλατφόρμα του pricefox.gr, αλλά μπορούν και να απευθυνθούν 24 ώρες, κάθε μέρα σε έναν από τους εξειδικευμένους συμβούλους του Pricefox.

Σχετικά με την Insurtech Insights

Το Insurtech Insights είναι το μεγαλύτερο οικοσύστημα για όλα τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, τους επιχειρηματίες και τους επενδυτές, συνδέοντας περισσότερα από 6.000 άτομα ετησίως από 80 χώρες. Το Insurtech Insights είναι η κορυφαία πλατφόρμα για πληροφόρηση, μελέτες και δικτύωση στον ασφαλιστικό κλάδο, ενώ δημιουργεί ένα ευχάριστο πλαίσιο για επιχειρηματίες και επιχειρήσεις που αναζητούν ευκαιρίες συνεργασίας και ανάπτυξης μέσω ετήσιων εκδηλώσεων.

Το Pricefox επιμελήθηκε το άρθρο με την συνεργασία που έχει με την Insurtech Insights.

To Pricefox και η Insurtech Insights υποστηρίζονται από την Nova Founders Capital.

 

Πηγή: insurtech insights

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*