ΕΕΑΕ, ΣΠΑΤΕ, ΕΕΑ: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην θέση της

της Ελενας Ερμείδου

Την πόρτα της τεχνητής νοημοσύνης μας άνοιξε διάπλατα η ΕΕΑΕ με τον ΣΠΑΤΕ στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσε με το ΕΕΑ στο πλαίσιο του θεσμού EURASIAN MONEY SHOW. Η εκδήλωση με ομιλητή τον Δρ. Σπύρο Φουντούκη  -κάτοχο Διδακτορικού Διπλώματος στην Πληροφορική, στην επιστημονική περιοχή των Υπολογισμών Υψηλής Απόδοσης, από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έβαλε θέματα που άπτονται στην Τεχνική Νοημοσύνη στην πραγματική της διάσταση.

Ένα ‘ον’ με σκέψη ανώτερη από τον άνθρωπο;

Το θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης αφορά την σύγχρονη πραγματικότητα και την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με ένα δημιούργημα του, την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η ΤΝ μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι ένα σύνηθες εργαλείο, η ΤΝ υπερβαίνει τον χαρακτήρα του εργαλείου. Είναι ένα ‘ον’ που δεν έχει στοιχεία που διακρίνουν τα έμβια όντα. Ως ένα τέτοιο ον, διαπιστώνουμε ότι πολλές φορές παρουσιάζεται πολύ ανώτερο στην σκέψη του από τον άνθρωπο. Πρόκειται για μία διαπίστωση που προκαλεί άλλοτε: θετική αντίδραση, άλλοτε ενθουσιασμό, και άλλοτε φόβο για την πραγματικότητα και τι περιμένει τον άνθρωπο.

Η ανθρωπότητα μπροστά της λοιπόν έχει τρεις επιλογές: είτε να την περιορίσει, είτε να συνεργαστεί μαζί της, είτε να την απομακρύνει τελείως από τις καθημερινές της δραστηριότητες.  Και εδώ, καλούμαστε να σημειώσουμε ότι τόσο η καθημερινότητα, όσο και η σχέση μας όπως αναπτύσσεται με τον ψηφιακό κόσμο έχει την τάση να παραγνωρίζει κάποιες λεπτομέρειες σημαντικές ή να καλύπτει τα λάθη που γίνονται στο όνομα της ανάπτυξης και της καινοτομίας.

Δεν θα καινοτομήσουν οι επιχειρήσεις που στηρίζονται στην ΤΝ

Πριν περάσουμε στις δηλώσεις του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου να αναφέρουμε τι τόνισε ο Δρ.Σπύρος Φουντούκης  στο πλαίσιο της ομιλίας του σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη επηρεάζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Ο καθηγητής  Φουντούκης υπέρ-τόνισε και έκανε σαφές ότι δεν θα καινοτομήσουν ποτέ οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη, γιατί η καινοτομία απαιτεί ανθρώπινο μυαλό. Διευκρίνισε ότι ‘η τεχνολογία το έχει παρακάνει και ότι μόνο το 50% της επικοινωνίας με τα chat box επιτυγχάνει. Με τo chat box χάνεται πολύτιμος χρόνος διότι μπορεί να δώσουν κατευθύνσεις μόνο σε πολύ απλές ερωτήσεις, ενώ ‘οι δυνατότητες της τεχνολογίας στην εκπαίδευση είναι περιορισμένες’ εξήγησε .

Ι. Χατζηθεοδοσίου, σύντομα διαθέσιμος για όλους από το ΕΕΑ ο Ψηφιακός Βοηθός

Η Τεχνητή Νοημοσύνη σε ένα βαθμό μπορεί να συνεργαστεί με τον άνθρωπο στις καθημερινές επαγγελματικές του δραστηριότητες. Ας δούμε τι επεσήμανε στους ασφαλιστικού διαμεσολαβητές, ο πρόεδρος του ΕΕΑ στην σύντομη ομιλία του. Αναφέρθηκε στις ανάγκες της νέας εποχής για αλλαγές και απόκτηση νέων δεξιοτήτων, διαβεβαιώνοντας ότι σε σύντομο από σήμερα χρονικό διάστημα, περίπου σε ένα ενάμισι μήνα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών θα έχει ετοιμάσει τον ‘ Ψηφιακό Βοηθό’.  Δήλωσε την αμέριστη υποστήριξη του προς την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και τα μέλη του ΕΕΑ υπογραμμίζοντας ότι ‘έχουμε ιστορικό απόθεμα’.

Δρ. Σπύρος Φουντούκης: Ασφάλειες και τράπεζες ακολουθούν τις εξελίξεις

Ο Δρ. Σπύρος Φουντούκης αναφερόμενος στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της ασφαλιστική αγοράς από την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης τόνισε πως παρόμοιες των εξελίξεων στον τραπεζικό κλάδο, είναι και οι εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο. (Fintech: Τράπεζες, Insurance – Insurtech, Ηλεκτρονικές Πληρωμές). Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο της τεχνολογίας και αν δεν διευκόλυνε αυτού του είδους η τεχνολογία δεν είχε εισαχθεί στην αγορά, διαμηνύοντας πως όσοι δεν αποδεχτούν τις εξελίξεις θα βρεθούν εκτός αγοράς.

Αυθεντικότητα πληροφορίας εγγράφων

Στην ασφαλιστική αγορά εφαρμόζονται σήμερα τα chat box, αλληλεπιδρώντας με τον πελάτη. Εφαρμογές της ΤΝ υιοθετούν και τα τμήματα μάρκετινγκ των ασφαλιστικών, η εξυπηρέτηση πελατών των ασφαλιστικών και τα τμήματα αποζημιώσεων στην διαχείριση απαιτήσεων. Σημαντική τόνισε είναι η λειτουργία της ΤΝ και στον εντοπισμό της ασφαλιστικής απάτης. Η ΤΝ έχει την δυνατότητα να καταγράφει την αυθεντικότητα της πληροφορίας των εγγράφων, την δυνατότητα οπτικής ανάλυσης κ.α. Σε όλα τα επίπεδα επιτυγχάνει τόνισε την ακρίβεια.

Η ΤΝ δεν μπορεί να στοχαστεί, όπως ο άνθρωπος και αυτό αποτελεί μία πολύ μεγάλη πρόσκληση για τον άνθρωπο και τις επιχειρήσεις. Η ΤΝ κάνει σφάλματα, συμπεριλαμβανομένων σφαλμάτων που κάθε άνθρωπος τα θεωρεί πολύ βασικά. Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει η ΤΝ και να αποδώσει είναι η δημιουργία σημαντικών κέντρων δεδομένων (big data), κέντρων δεδομένων με μεγάλη υπολογιστική δύναμη, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει πολύπλοκες δραστηριότητες.

Το 50% της επικοινωνίας στο chat box επιτυγχάνει

Σε επίπεδο όμως ανθρώπινης οντότητας, η ΤΝ νοημοσύνη στον ασφαλιστικό κλάδο δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει τον άνθρωπο διευκρίνισε ο κος Φουντούκης, «δεν θα μπορέσουν να εξαλειφθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες από τα ρομπότ’, τόνισε συγκεκριμένα.

«Πρέπει να θέματα να τα βάλουμε στην θέση τους» είπε τονίζοντας ότι η τεχνολογία το έχει παρακάνει και ότι τα ρομπότ στα τηλεφωνικά κέντρα, απαντούν βάσει μοτίβων, οι δυνατότητες είναι περιορισμένες και οι απαντήσεις που δίνουν στο 50% αποτυγχάνουν. Ο ίδιος μάλιστα τόνισε ότι αποφεύγει την τηλεφωνική επικοινωνία με αυτά τα κέντρα.

Μεγάλο το κόστος της τεχνολογίας για τις τράπεζες

Αναφερόμενος στο κόστος λειτουργίας εξήγησε ότι υπάρχουν οι ενδείξεις ότι η χρήση της τεχνολογίας μειώνει το χρόνο εργασίας και το κόστος λειτουργίας, ωστόσο ανέφερε το παράδειγμα των τραπεζών που για να κάνεις μία δουλειά που άλλοτε γίνονταν πολύ σύντομα σήμερα χρειάζεται να κλείσεις τηλεφωνικό ραντεβού, που είναι πολύ δύσκολο λόγω της ψηφιοποίησης, προσθέτοντας ότι ‘οι τράπεζες σύρθηκαν στην τεχνολογία’ και σήμερα το κόστος λειτουργίας τους έχει αυξηθεί αντί να μειωθεί.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*